Jump to content

AkuQ

moderator
  • Posts

    30584
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    30

AkuQ last won the day on July 4 2020

AkuQ had the most liked content!

6 Followers

About AkuQ

  • Birthday July 2

Retained

  • excalibur

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    farma
  • Zainteresowania
    motoryzacja,wędkarstwo
  • Car
    różne
  • Motorcycle
    Lidka :)

Recent Profile Visitors

4804 profile views

AkuQ's Achievements

kierowca bolidu formuły 1

kierowca bolidu formuły 1 (17/20)

9.5k

Reputation

  1. AkuQ

    Uniqa vs Link4

    Rzekłbym że jest tu loteria. Część salonów dopłaca do polis by sprzedać auto, wtedy oferta wychodzi baaardzo ok, a innym razem liczą na łapankę klienta, że jak bierze auto to dociśniemy mu polisę, która nie jest dla niego finansowo dobra. Także nie jest to żaden pewnik, procentowo nie odważę się szacować, ale pewnie ok 75% liczonych leasingów robię ja, pozostała część salony bo dają ofertę, że nawet nie jestem w stanie podejść cenowo.
  2. AkuQ

    Uniqa vs Link4

    Dla mnie również. o czym już pisałem. Ale jak masz cenę za pakiet 2500 a 4500 to już człowiek zaczyna się zastanawiać. prozaicznie im starsze auto tym szybciej weźmiesz droższy wariant, bo różnice będą niższe (z powodu SU). Nie myl 2 spraw, wyliczenie wartości do ubezpieczenia, a wyliczenie szkody. Piszesz o rozliczeniu szkody, nie o wyliczeniu SU do ubezpieczenia. Do ubezpieczenia leci z tabelek Eurotaxu lub Infoexperta, przy szkodach Audatex i inne. Dziwi mnie fakt, że w pierwszym roku nie było stałej SU, przy autach nowych i zawieraniu polisy jest to obligatoryjne do 6mca od zarej. auta, chyba, że kupił sobie za gotówkę to mógł i kosztorys zawrzeć. Ale pomijając w Twoim przykładzie rozbieżności powstały przy wyliczaniu wartości szkody i wraku, stąd do wypłaty padła taka propozycja. Jeżeli za całość, to można powalczyć, co też czynisz. A wracając do przykładów, szkody na szczęście nie było, nowe SQ7, fakturowo 650tys i na tyle w 1 roku ubezpieczone, w drugim roku tabelki wyceniły auto na 350 tys jak dodać do tego, że klient był czerwony ze złości bo auto w ciągu roku spędziło 3mce w ASO bo coś tam z elektryka się działo to można tylko podsumować, że im droższe auto tym większe cyrki.
  3. AkuQ

    Uniqa vs Link4

    Jaka stała wartość przy wariancie kosztorysowym? Za to jest dodatkowo opłata do wariantu ASO, który był dużo droższy u torelka. Oczywiście to jest dodatkowe zabezpieczenie, ale każde ubezpieczenie to wypadkowa zakresu w stosunku do możliwości portfela.
  4. AkuQ

    Uniqa vs Link4

    Jeśli bierzesz @torelek świadomie takie rozwiązanie-Twoja sprawa i nic nikomu do tego. Moje doświadczenia w AC kosztorysowych są bardzo słabe i sam bym sobie takiego nie wziął, a klientowi również nie polecił, z powodów oczywistych, które ktoś może akceptować. Czyli zaniżone koszty naprawy. Opcja zewnętrzny warsztat niczego nie gwarantuje, bo jak będzie obszerna szkoda, zrobią Ci swoją wycenę kosztorysową i w zasadzie temat zakończony, bez możliwości jakiejkolwiek negocjacji w postaci odwołania etc. Przykład z ostatnich już 2 lat, klient zawarł w 2 roku eksploatacji auta kosztorys, bo było taniej no i miał dzwona. Samochód miał 13mcy, 6 tys przebiegu, szkoda w ASO wyceniona na 24 tys, warsztat wycenił na 19 tys, a kosztorys z TU na 12 tys i co? Zgadnij...Różnice między takimi wariantami to ile w skali roku 300-500zł? Przy aucie za 100k chyba kwota absurdalna za w miarę święty spokój, piszę w miarę, bo nawet przy ASO przy szkodzie całkowitej mogą czekać nerwy i przepychanki. Jedno można przyjąć za pewnik, jak jakieś TU będzie miało cień nadziei, że z czegoś może się wywinąć to zrobi to.
  5. Bardziej to, że poniżej pewnego progu nie da się świadczyć usługi na odpowiednim poziomie. Więcej od tych co generują koszty owszem też. Ogólnie powinien być system inaczej skonstruowany bo na chwilę obecną ocierka parkingowa z lakierowaniem zderzaka za 500zl jest traktowana tak samo jak wypłata 500 tyś za rozbicie lambo.
  6. Nie o to mi chodziło, że ktoś ma płacić "na kogoś" bardziej o to, że za 265zł/rok nie da się świadczyć faktycznej ochrony (właściwej, czy jak to tam sobie nazwiemy), bo takie ceny mieliśmy przed 2014r, a od tego czasu wszystkie ceny części i robocizny poszły kilkukrotnie w górę. Sam KNF się tym zainteresował i wydał rekomendację.
  7. A gdzie ja napisałem, że na zestaw 3.5+3.5 trzeba C+E? Napisałem, że powyżej trzeba C+E a poniżej B+E, w idealnych warunkach jeszcze znak równości można postawić, ale to już dla przejrzystości rozmowy, bo w praktyce niemalże nie zachodzi taki warunek.
  8. A ja myślę inaczej, że właśnie jesteśmy w ostatnim roku tanich polis OC (z resztą wszystko inne już wzrosło po kilka razy). To czy będzie algorytm wyliczał po kolorze samochodu, po kolorze paznokci właścicielki czy po pkt karnych to raczej tylko "pretekst" do podniesienia cen, które obecnie są najniższe od 4 lat. Druga strona medalu wygląda tak, że jak wzrośnie powiedzmy o 200zł każdemu OC to jakoś każdy będzie to musiał przeboleć, oby wzrosła również obsługa szkód na wyższy poziom, bo te niskie ceny spowodowały patologie na rynku likwidacji. Pewne jest jedno-tanio już było. Przesadyzm w każdą stronę dobry nie jest, ale w obecnych czasach polisa Oc za Quashqaia 1.6 z 2014r za 265zł to chyba też nie jest specjalnie dobra oferta, choć cenowo dla klienta idealna, ale zalatuje dumpingiem.
  9. Ale chwila moment, takim zestawem pojedziesz na wakacje? Przecież większość przyczep kempingowych nie ma własnych hamulców jak ta naczepa, tylko hamulce najazdowe co trochę zmienia optykę. Wybierz się w kraj z kempingiem, gdzie nie ma współczynnika 1.33 i wtedy policja czy itd szybko da Ci tę "bzdurę" na piśmie w postaci odpowiedniego kwita i zakazu jazdy
  10. Pl przepisy nic nie wykluczają. Albo mieścisz się w całkowitej 3.5 t i jedziesz na kat B , albo robisz uprawnienia tzw kod b96 i ciągasz zestaw do 4250 kg, albo robisz E do B.Wtedu holownik i przyczepa musi mieć DMC mniejsze niż 3.5t. powyżej kat C+E wchodzą. Współczynnik 1.33 był chyba zrobiony z myślą o bezpieczeństwie by zbyt lekkie holowniki nie ciągnęły ciężkich przyczep.
  11. Na tamten rok specjalnie do holowania (no dobra i na ryby )kupiłem sobie xtraila 2.2 diesel 136KM. Bez przyczepy jeździ fajnie, z przyczepą po płaskim jedzie ok, ale już na kielecczyźnie jak jechałem z dzieciakami do Energylandii do Zatoru, to na tych górkach miał co robić i trzeba było szybko weryfikować chęci utrzymania prędkości lewarkiem biegów a i tak guzik to dawało fizyka swoje robi, choć miał co targać 5 osób na pokładzie, bagaż i nie mały ogon.
  12. Śmieszne i nie, ale paczka szerokich trytek znacznie poprawi marną jakość mocowań. 2 rowery to pikuś, przy 4 trzeba mocować je z głową dla bezpieczeństwa swojego i innych.
  13. Daj znać proszę po podróży (może być na priv) jak wrażenia z holowania turbo benzyną o niewielkiej pojemności. Ja zawsze do takiego celu wybierałem TD i jestem ciekaw jak takim 1.4 się leci z zestawem, czyli niezbyt ciężki golf i nieduży silnik (choć te potrafią mile zaskoczyć i tu właśnie ma ciekawość).
  14. DMC golfa podzielić na 1.33 i wychodzi z jakim max DMC możesz ciągnąć przyczepę. Samo holowanie jest banalne przy zachowaniu rozumu, rozsądku i rozwagi-czyli tak jak i bez przyczepy, jak nie będziesz przeginał, to będzie ok. Sam szybko zobaczysz przy jakich prędkościach się będzie komfortowo jechało czy przy 80 licznikowych czy bliżej setki, będzie to zależało od skrzyni w Twoim aucie. Nie przeraź się spalania, jak normalnie spala 7 z przyczepą 12 będzie normą. Po płaskim leci się spoko, po wąskich wioskach, czy terenach pagórkowatych jest więcej zamieszania, bo szybciej się kierownik męczy, więcej uwagi trzeba dać zestawowi (winkle, mijanki z maszynami rolniczymi etc). Jakie rady? Sprawdzić światła, zaczep ma zrobić słyszalne "klik", po ruszeniu i rozpędzeniu do 20-30km/h depnij hample by zobaczyć czy najazdówka w przyczepie zadziała, sprawdź czy opony nie popękane i w drogę. Nie ma tu wielkiej filozofii, lusterka możesz dodatkowe założyć, przynajmniej z jedno, żeby więcej widzieć i...MIŁEGO PODRÓŻOWANIA Może nigdzie na wagę go brać nie będą
  15. Przód z chińskich projektów samochodów sprzed 5 lat, tył zapatrzony na volvo a wnętrze sprzedał im @Dembu z airbusa W dziwnym kierunku zmierza motoryzacja.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.