Skocz do zawartości

stukot w okolicy cewek - silnik 1.1


mX17DTL

Rekomendowane odpowiedzi

witam

czy ktoś z was spotkał się ze zjawiskiem stukotania w silniku w okolice końca wałka rozrządu tuż przy cewkach - stukanie nie jest regularne i tak głośne jak panewka dodatkowo raz słychać to ciszej raz głośniej, czasem jest to kilka stuknięć potem pare sekund przerwy czasem stuka dłużej. dodatkowo jak zwiększają się obroty silnika stukania nie słychać bo zagłusza je silnik. a przykładając do obudowy/mocowania cewki (tej od strony chłodnicy) stetoskop słychać stuki podobne do uderzania młoteczkiem w jakis element metalowy ale bez wyraźnego odgłosu "blachy".

co to może być? mostek wałka a może pęknięta sprężyna zaworu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> czy ktoś z was spotkał się ze zjawiskiem stukotania w silniku w

> okolice końca wałka rozrządu tuż przy cewkach - stukanie nie

> jest regularne i tak głośne jak panewka dodatkowo raz słychać to

> ciszej raz głośniej, czasem jest to kilka stuknięć potem pare

> sekund przerwy czasem stuka dłużej. dodatkowo jak zwiększają się

> obroty silnika stukania nie słychać bo zagłusza je silnik. a

> przykładając do obudowy/mocowania cewki (tej od strony

> chłodnicy) stetoskop słychać stuki podobne do uderzania

> młoteczkiem w jakis element metalowy ale bez wyraźnego odgłosu

> "blachy".

> co to może być? mostek wałka a może pęknięta sprężyna zaworu?

To poważna sprawa, ja stawiam na wałek i panewkę.

Wielu się może ze mną nie zgodzić ale wiem z wiarygodnych źródeł

że bywały problemy ze smarowaniem wałka rozrządu. Na ułamek sekundy przycierało panewki lub panewkę , jednocześnie prowadząc do owalu miejsce pracy panewki z wałkiem. Tworzył się luz i stuki . Jak opisujesz może to być ostatnia panewka i stukot będzie zgodny z pracą jednego z cylindrów . Obym się mylił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko ze to nie jest dźwięk charakterystyczny dla panewki nie jest

> regularny a z tego co wiem to panewka stuka równomiernie

> chyba ze to połpanewka ta z mostka ktory trzyma wałek

Też tak może być , zdejmij dekiel oblookaj . Możesz włączyć 4 bieg i spróbuj przepchnąć autko i wtedy będziesz widział jak to wszystko bangla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> czy ktoś z was spotkał się ze zjawiskiem stukotania w silniku w

> okolice końca wałka rozrządu tuż przy cewkach - stukanie nie

> jest regularne i tak głośne jak panewka dodatkowo raz słychać to

> ciszej raz głośniej, czasem jest to kilka stuknięć potem pare

> sekund przerwy czasem stuka dłużej. dodatkowo jak zwiększają się

> obroty silnika stukania nie słychać bo zagłusza je silnik. a

> przykładając do obudowy/mocowania cewki (tej od strony

> chłodnicy) stetoskop słychać stuki podobne do uderzania

> młoteczkiem w jakis element metalowy ale bez wyraźnego odgłosu

> "blachy".

> co to może być? mostek wałka a może pęknięta sprężyna zaworu?

Jest to luz osiowy wałka rozrządu często występujący w silnikach FIRE, nieprzyjemne dla ucha stukanie w okolicy cewek. Też tak miałem w CC Sporting i teraz w Pandzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to już jakaś podpowiedź, w tym tygodniu chce skoczyc do fiata może

> coś podpowiedzą, a pokrywe zaworów zdjąłem ale tak sprytnie to

> zrobili, że nie widać sprężyn są schowane także tu nie widać

> innej opcji jak zdjąć głowice :/

głowica raczej będzie ok. więc raczej nie trzeba będzie śćiągać głowice . Raczej zająć się tym nieszczęsnym wałkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby to była spręzyna to by Ci na 1 gar nie śmigało , silnik by

> szarpał itp.

mechanikiem nie jestem nie bede sie sprzeczal ale z tego co mowil mi znajomy mechanik jest jakies prawdopodobienstwo ze to moze byc sprezyna gdyby sie zlamala to mozliwe ze zawor by sie otwieral przynajmniej czesciowo chociaz biorac to na logike to musialoby troche telepac silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mechanikiem nie jestem nie bede sie sprzeczal ale z tego co mowil mi

> znajomy mechanik jest jakies prawdopodobienstwo ze to moze byc

> sprezyna gdyby sie zlamala to mozliwe ze zawor by sie otwieral

> przynajmniej czesciowo chociaz biorac to na logike to musialoby

> troche telepac silnikiem

W/g mądrej ksiązki przy zaworach jest po jednej sprężynie na zawór , więc raczej powinien być dodatkowy objaw pęknięcia sprężyny , oprócz stukotu. Specjalnie looknołem bo są głowice w innych markach że na jeden zaworek przypadają dwie sprężyny , główna i pomocnicza mniejsza w środku tej głownej. Wtedy silnik się jakoś buja a coś tam klekocze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to luz osiowy wałka rozrządu często występujący w silnikach

> FIRE, nieprzyjemne dla ucha stukanie w okolicy cewek. Też tak

> miałem w CC Sporting i teraz w Pandzie.

dokładnie to miałem napisać. Można się z tym bawić, ale z tego co wiem, nie ma generalnie powodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tak na marginesie - to czesta przypadlosc? pytam bo znajomy ma sc

> 1.1 z podobnym przebiegiem i tak silnik chodzi zupelnie inaczej

> tzn cichutko, nie slychac zadnych stukow

Tej sej to spi i mpi . Spi ogólnie chodzą ciszej bo nie ma tylu wtryskiwaczy , w pandzie hałasują niemiłosiernie. Co do odgłosu pracy silnika mój brat ma punto I 1.1 i silnik tylko szumi , żadnych metalicznych odgłosów

P.S. Bo u mnie na zimnym to chodzi jak diesel jak sie rozgrzeje to w miare ok ale i tak głośniej niż w punciaku. Zawory kilka razy sprawdzane i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tak na marginesie - to czesta przypadlosc? pytam bo znajomy ma sc

> 1.1 z podobnym przebiegiem i tak silnik chodzi zupelnie inaczej

> tzn cichutko, nie slychac zadnych stukow

w punto 1.1 i 1.2 spotykana, czy często.... na tyle, że wiadomo, że ten typ tak ma, a nie na tyle żeby wystepowalo to nagminnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co może popsuć więcej w silniku takie hałasowanie?

> Robić coś przy silniku, czy olać i jeździć dalej "benzynowym pseudo

> dielem na lpg"?

Popsuć to nic. Trza jeździć . Tak w ogóle to ja ni mam lpg grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pisałem o swojej "pralce"

> Ale jeśli nic poważnego nie grozi to dobrze

Aaaaaa , no tak waytogo.gif Moja pralka 2 tyg temu stała w

ASO ( zaszalałem ) i dokładnie sprawdzali zaworki i tam inne pierdoły i wszystko ok. Ale tak mnie skasowali 720 zeta. Potencjometr przepustnicy , zacisk hamulca i takie tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P.S. Bo u mnie na zimnym to chodzi jak diesel jak sie rozgrzeje to w

> miare ok ale i tak głośniej niż w punciaku. Zawory kilka razy

> sprawdzane i jest ok.

U mnie też na zimnym dieslowski klekot, w CC Sporting tego klekotu nie było. U kolegi w Punto 1 czy ciepły czy zimny, cisza. Z tego co się dowiedziałem od mechanika z Autex Bydgoszcz, to przyczyną tego klekotu na zimnym są tłoki (zła rozszerzalność termiczna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Z tego

> co się dowiedziałem od mechanika z Autex Bydgoszcz, to przyczyną

> tego klekotu na zimnym są tłoki (zła rozszerzalność termiczna).

hmm.gif a pierścienie - gdyby tłoki latały to byłby też luz między tłokiem a pierścieniem (zakładamy że spasowanie pierścieniów między tłokiem a cylindrem jest ok)

wtedy nie było by sprężania i olej by sie przedostawał do komory spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już do dieslowskiego klekotu występującego zaraz po porannym odpaleniu przywykłem . Jeszcze jakiś czas temu próbowałem walczyć i odwiedziłem znajomego mechaniora w tej sprawie a ponieważ wszystko było cacy i do dziś nic niepokojącego się nie dzieje więc dałem sobie spokój wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz tylko ze moj silnik klekota jak diesel nawet jak jest zimny a

> ten odglos ktory jest slyszalny jest takim odglosem gluchym a

> nie jak diesel metalicznym

Nie chcąc siać spamu , ale najlepiej spota zrobić i oblookać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzis rozmawialem z mechanikiem - jego zdaniem cos takiego jak luz osiowy walka sie nie zdarza w tych silnikach ale posluchal i powiedzial ze moze sie lekko przytarl walek a sama jego wymiana nic nie da bo jak juz to to razem z glowica trzeba wymienic bo tam panewki sa jakos tak w glowice wmontowane ze sie ich nie naprawia czy jakos tak

ale ogolnie stwierdzil "jezdzij nie przejmuj sie"

inny z kolei powiedzial ze w tych silnikach bardzo duzop zalezy od oleju-ja mam lotosa 10/40 powiedzial ze warto zalac liqui moly - z jego doswiadczenia wynika ze to czesto na dziwne stuki pomaga - dodam ze to facet ktory dlugo pracowal we fiacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wczoraj dwaj fachowcy fiatowscy sluchali silnika - diagnoza - walek a raczej jego luz osiowy czyli potwierdzilo sie to co powiedzial zecer1971 jedyna w sumie rozsadna rada na to to zmiana oleju na lepszy - z tego co powiedzili z lotosa robi sie jakis osad i moze to w koncu doprowadzic do zatkania magistrali olejowej (tej pod pokrywa zaworow)

no to tyle mialem do dodania zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jedyna w sumie rozsadna rada na to to

> zmiana oleju na lepszy -

lepszy w sensie z 10W40 na coś innego czy z lotosa na inny (i tu dochodzimy do tematu rzeki: jaki?) Co jest lepsze od lotosu? Selena? Mobil1? Castrol? Kujawski(z 1go tłoczenia)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lepszy w sensie z 10W40 na coś innego czy z lotosa na inny (i tu

> dochodzimy do tematu rzeki: jaki?) Co jest lepsze od lotosu?

> Selena? Mobil1? Castrol? Kujawski(z 1go tłoczenia)?

z 10/40 na 10/40 ale np selenia czy vs (podobno bardzo dobre oleje do silnikow fiata) albo texaco czy mobil

generalnie cos co sie nie nazywa lotos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.