kamo502 Napisano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 Witam Zamontowalem dzis tempomat z Omegi i nie dziala. Czujnik sprzegla Ok Czyjnik hamulca Ok Manetka Ok Serwo (nie wiem jak sprawdzic) Sprawdzalem piny na kostce przy tempomacie wedlug rozpiski sklejka. Wszystko sie zgadza oprocz pinu A brak 12v po nacisnieciu czy puszczeniu przycisku "0" dodam ze instalacja fabryczna. byla juz w aucie. Myslelm przeprowadzic nowy przewod od A do manetki "0" Bo tak jak by nie bylo polaczenia. tylko czy jest sens skoro instalacja fabryczna i nie ruszana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 A pozostałe sygnały dochodzą? Może jest luka w instalacji w kabinie? Sprawdź po kolei wszystkie sygnały na wtyku siłownika: naciśnięcia manetki, masę, zasilanie. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamo502 Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 > A pozostałe sygnały dochodzą? Może jest luka w instalacji w kabinie? Sprawdź po kolei wszystkie > sygnały na wtyku siłownika: naciśnięcia manetki, masę, zasilanie. Pozdr. no i wlasnie tak robilem.. zarowka podlaczona jedna strona do pinu E. druga strona do: A. nic sie nei dziej B. zapala sie po nacisnieciu "I" C zapala sie po nacisnieciu "R" D mryga przy wciskaniu sprzegla. po puszczeniu swieci E XXXX F pali sie caly czas G mryga przy naciskaniu hamulca reszta nie sprawdzana Quote: A - przewód idzie do manetki, przycisk "O" zwarty przy jeździe do +12V, poprzez jego naciśnięcie resetujemy ustawienia tempomatu z jakimi jechaliśmy poprzez odłączenie +12V. B - przewód idzie do manetki, przycisk "I", rozwarty, do +12 włączenie tempomatu oraz zwiększanie prędkości. C - przewód idzie do manetki, przycisk "R", rozwarty, do +12 zmniejszanie prędkości. D - przewód idzie do czujnika sprzęgła, zwarty (zwarty przy puszczonym sprzęgle) do +12V. (czujnik można dostać w cenie około 40-50 PLN, u mnie jest zwarty na stałe. E - przewód idzie do masy (dowolne miejsce połączone galwanicznie z karoserią auta). F - przewód idzie do +12V, max 5A. G - przewód idzie do czujnika świateł STOP. (pozostawienie tego przewodu niepodłączonego powoduje, że tempomat traktuje jakby był hamulec naciśnięty). H - przewód idzie do gniazda diagnostycznego. Zostawić niepodłączone. I - pusty. J - przewód idzie do sterownika automatycznej skrzyni biegów. Pozostawić niepodłączone przy skrzyni manualnej. K - przewód idzie do czujnika prędkości. Ja podłączyłem do pina nr 12 w kostce 12 pinowej od DIDa, TIDa, MIDa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 > A. nic sie nei dziej A powinno być bez naciskania +12V poprzez styk "O" manetki -> jesli nie ma, to uszkodzona manetka (sprawdż styki na jej złaczu omomierzem) lub uszkodzony przewód w wiązce B i C OK! > D mryga przy wciskaniu sprzegla. po puszczeniu swieci Co to "mryga"? Gaśnie, czy pulsuje? Powinna gasnąć po wciśnięciu sprzęgła, świecić po puszczeniu, jesli pulsuje, mruga lub się żarzy - uszkodzone styki w czujniku > E XXXX Jest masa? Podłacz żarówkę między E i F... powinna świecić > F pali sie caly czas OK! > G mryga przy naciskaniu hamulca Powinno się zaświecić, po puszczeniu zgasnąć, jesli pulsuje, mruga lub się żarzy - uszkodzone styki w czujniku Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamo502 Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 > A powinno być bez naciskania +12V poprzez styk "O" manetki - > B i C OK! > Co to "mryga"? Gaśnie, czy pulsuje? Powinna gasnąć po wciśnięciu sprzęgła, świecić po puszczeniu, > jesli pulsuje, mruga lub się żarzy - uszkodzone styki w czujniku > Jest masa? Podłacz żarówkę między E i F... powinna świecić > OK! > Powinno się zaświecić, po puszczeniu zgasnąć, jesli pulsuje, mruga lub się żarzy - uszkodzone styki > w czujniku > Pozdr. moze troche zle napisalem. A nie dziala przy naciskaniu (manetka sprawna. nie dzial nawet po stykaniu w kostce na krotko) Mryga znaczy sie. Nacisne gasnie. puszcze jest. Czujniki ok. Masa w pinie E jest. caly czas podlaczona jest tam zarowka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 > A nie dziala przy naciskaniu (manetka sprawna. nie dzial nawet po stykaniu w kostce na krotko) Najwyraźniej przewód w wiązkach: w kabinie lub pod maską uszkodzony (może we wtyczce?) - do wymiany lub naprawy, jeśli uda się znaleźć miejsce przerwy. PS. W zasadzie styk "O" słuzy tylko do wyłaczania aktywności tempomatu - spełnia dokładnie tę samą funkcję co naciśnięcie sprzęgła lub hamulca. Osobiście rzadko go uzywam, wyłaczam sterowanie hamulcem (bo łatwiej). Czujnika na sprzęgla nie mam, styk połaczony z +12V na stałe (podczas jazdy na tempomacie nie zmieniam biegów). W związku z powyższym, jesli nie znajdziesz przerwy w obwodzie styku "O" oraz nie chce ci się ciągnąć dodatkowego przewodu, to możesz pod maską punkt "A" podłaczyć do punktu "F" na stałe, a tempomat wyłaczać hamulcem lub sprzęgłem (wystarczy chwilowe naciśnięcie). Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamo502 Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 > Najwyraźniej przewód w wiązkach: w kabinie lub pod maską uszkodzony (może we wtyczce?) - do wymiany > lub naprawy, jeśli uda się znaleźć miejsce przerwy. > PS. W zasadzie styk "O" słuzy tylko do wyłaczania aktywności tempomatu - spełnia dokładnie tę samą > funkcję co naciśnięcie sprzęgła lub hamulca. Osobiście rzadko go uzywam, wyłaczam sterowanie > hamulcem (bo łatwiej). Czujnika na sprzęgla nie mam, styk połaczony z +12V na stałe (podczas > jazdy na tempomacie nie zmieniam biegów). > W związku z powyższym, jesli nie znajdziesz przerwy w obwodzie styku "O" oraz nie chce ci się > ciągnąć dodatkowego przewodu, to możesz pod maską punkt "A" podłaczyć do punktu "F" na stałe, > a tempomat wyłaczać hamulcem lub sprzęgłem (wystarczy chwilowe naciśnięcie). > Pozdr. tylko ciekawe jak moglo sie uszkodzic.. nic nie ruszane. wiazka "zdrowa" a czy brak +12v w czasnie jazdy moze byc przyczyna nie dzialajacego tempomatu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 > a czy brak +12v w czasnie jazdy moze byc przyczyna nie dzialajacego tempomatu? Oczywiście!!! Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamo502 Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 > Oczywiście!!! Pozdr. chodzilo o pin a? jutro zrobie na szybko z innego. jak zadziala to ciagne nowy kabel do wiazki.. z tego co mi sie przypomina od tempomatu pin A to kabel czarno czerwony a do manetki taki nie dochodzil.. wszystkie inne sie zgadzaly i 12V czarny do manetki EDIT: Dziala! brak polaczenia miedzy pinem A a manetka. Nie wiem tylko czemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 A ile masz przewodów dochodzących do manetki? 4 czy 3? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamo502 Napisano 24 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 > A ile masz przewodów dochodzących do manetki? 4 czy 3? Pozdr. 4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 4 przewody, czyli dobrze. Sprawdź, dokąd idzie czerwony przewód od manetki. Powinien iść do pinu A złacza tempomatu. Kolory perzewodów manetki: +12V: szary, wejście do manetki wyjścia z manetki: I: zielony R: niebieski O: czerwony Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamo502 Napisano 24 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 > 4 przewody, czyli dobrze. Sprawdź, dokąd idzie czerwony przewód od manetki. Powinien iść do pinu A > złacza tempomatu. > Kolory perzewodów manetki: > +12V: szary, wejście do manetki > wyjścia z manetki: > I: zielony > R: niebieski > O: czerwony > Pozdr. no troche ciezko sprawdzic bo ida we wiazce gdzies ukryte.. manetka z kolorami - czarny - czarno żółty - czarno brązowy - i jescze jakis (nie pamietam) od tempomatu pin A wychodzil czerwno czarny a taki do manetki z tego co mi sie przypomina nie dochodzil.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 Od manetki jest tak: styk O: czerwony, potem czarno-szary, następnie czarno-czerwony do pinu A w tempomacie Juz chyba wiem, gdzie nie ma przejścia... Jaki masz czujnik pedału hamulca? 4 czy 2 przewody? Podejrzewam, że 2 przewody. I tu jest rozwiązanie: w czujniku 4 przewodowym jest połaczenie między przewodem czarno czerwonym i czarno-szarym łączącymi styk "O" manetki z pinem "A" tempomatu. Po naciśnięciu hamulca te połaczenie zostaje przerwane, to chyba dodatkowe zabezpieczenie wyłaczenia tempomatu... Jeśli masz czujnik 2 przewodowy, musisz zajrzeć do pedału hamulca i połaczyć ww. przewody lub zmienić czujnik na 4 przewodowy. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamo502 Napisano 25 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2010 > Od manetki jest tak: > styk O: czerwony, potem czarno-szary, następnie czarno-czerwony do pinu A w tempomacie > Juz chyba wiem, gdzie nie ma przejścia... Jaki masz czujnik pedału hamulca? 4 czy 2 przewody? > Podejrzewam, że 2 przewody. I tu jest rozwiązanie: w czujniku 4 przewodowym jest połaczenie > między przewodem czarno czerwonym i czarno-szarym łączącymi styk "O" manetki z pinem "A" > tempomatu. Po naciśnięciu hamulca te połaczenie zostaje przerwane, to chyba dodatkowe > zabezpieczenie wyłaczenia tempomatu... > Jeśli masz czujnik 2 przewodowy, musisz zajrzeć do pedału hamulca i połaczyć ww. przewody lub > zmienić czujnik na 4 przewodowy. > Pozdr. czujnik z 4 przewodami ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2010 > czujnik z 4 przewodami ;p To sprawdź na czujniku (przed i za - kolory masz powyżej), czy jest napięcie... Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2010 U mnie też była - tylko zgniła wtyczka pod maską - skończyło się jej wymianą na inną używaną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamo502 Napisano 26 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2010 > U mnie też była - tylko zgniła wtyczka pod maską - skończyło się jej wymianą na inną używaną. wtyczka jest dobra.. ma teraz zmostkowane przewody za wtyczka i chodzi.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.