Skocz do zawartości

Nie dziala tempomat Astra G


kamo502

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zamontowalem dzis tempomat z Omegi i nie dziala.

Czujnik sprzegla Ok

Czyjnik hamulca Ok

Manetka Ok

Serwo (nie wiem jak sprawdzic)

Sprawdzalem piny na kostce przy tempomacie wedlug rozpiski sklejka.

Wszystko sie zgadza oprocz pinu A

brak 12v po nacisnieciu czy puszczeniu przycisku "0"

dodam ze instalacja fabryczna. byla juz w aucie.

Myslelm przeprowadzic nowy przewod od A do manetki "0"

Bo tak jak by nie bylo polaczenia. tylko czy jest sens skoro instalacja fabryczna i nie ruszana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pozostałe sygnały dochodzą? Może jest luka w instalacji w kabinie? Sprawdź po kolei wszystkie

> sygnały na wtyku siłownika: naciśnięcia manetki, masę, zasilanie. Pozdr.

no i wlasnie tak robilem..

zarowka podlaczona jedna strona do pinu E.

druga strona do:

A. nic sie nei dziej

B. zapala sie po nacisnieciu "I"

C zapala sie po nacisnieciu "R"

D mryga przy wciskaniu sprzegla. po puszczeniu swieci

E XXXX

F pali sie caly czas

G mryga przy naciskaniu hamulca

reszta nie sprawdzana

Quote:

A - przewód idzie do manetki, przycisk "O" zwarty przy jeździe do +12V, poprzez jego naciśnięcie resetujemy ustawienia tempomatu z jakimi jechaliśmy poprzez odłączenie +12V.

B - przewód idzie do manetki, przycisk "I", rozwarty, do +12 włączenie tempomatu oraz zwiększanie prędkości.

C - przewód idzie do manetki, przycisk "R", rozwarty, do +12 zmniejszanie prędkości.

D - przewód idzie do czujnika sprzęgła, zwarty (zwarty przy puszczonym sprzęgle) do +12V. (czujnik można dostać w cenie około 40-50 PLN, u mnie jest zwarty na stałe.

E - przewód idzie do masy (dowolne miejsce połączone galwanicznie z karoserią auta).

F - przewód idzie do +12V, max 5A.

G - przewód idzie do czujnika świateł STOP. (pozostawienie tego przewodu niepodłączonego powoduje, że tempomat traktuje jakby był hamulec naciśnięty).

H - przewód idzie do gniazda diagnostycznego. Zostawić niepodłączone.

I - pusty.

J - przewód idzie do sterownika automatycznej skrzyni biegów. Pozostawić niepodłączone przy skrzyni manualnej.

K - przewód idzie do czujnika prędkości. Ja podłączyłem do pina nr 12 w kostce 12 pinowej od DIDa, TIDa, MIDa.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A. nic sie nei dziej

A powinno być bez naciskania +12V poprzez styk "O" manetki -> jesli nie ma, to uszkodzona manetka (sprawdż styki na jej złaczu omomierzem) lub uszkodzony przewód w wiązce

B i C OK!

> D mryga przy wciskaniu sprzegla. po puszczeniu swieci

Co to "mryga"? Gaśnie, czy pulsuje? Powinna gasnąć po wciśnięciu sprzęgła, świecić po puszczeniu, jesli pulsuje, mruga lub się żarzy - uszkodzone styki w czujniku

> E XXXX

Jest masa? Podłacz żarówkę między E i F... powinna świecić

> F pali sie caly czas

OK!

> G mryga przy naciskaniu hamulca

Powinno się zaświecić, po puszczeniu zgasnąć, jesli pulsuje, mruga lub się żarzy - uszkodzone styki w czujniku

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powinno być bez naciskania +12V poprzez styk "O" manetki -

> B i C OK!

> Co to "mryga"? Gaśnie, czy pulsuje? Powinna gasnąć po wciśnięciu sprzęgła, świecić po puszczeniu,

> jesli pulsuje, mruga lub się żarzy - uszkodzone styki w czujniku

> Jest masa? Podłacz żarówkę między E i F... powinna świecić

> OK!

> Powinno się zaświecić, po puszczeniu zgasnąć, jesli pulsuje, mruga lub się żarzy - uszkodzone styki

> w czujniku

> Pozdr.

moze troche zle napisalem.

A nie dziala przy naciskaniu (manetka sprawna. nie dzial nawet po stykaniu w kostce na krotko)

Mryga znaczy sie. Nacisne gasnie. puszcze jest.

Czujniki ok.

Masa w pinie E jest. caly czas podlaczona jest tam zarowka 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie dziala przy naciskaniu (manetka sprawna. nie dzial nawet po stykaniu w kostce na krotko)

Najwyraźniej przewód w wiązkach: w kabinie lub pod maską uszkodzony (może we wtyczce?) - do wymiany lub naprawy, jeśli uda się znaleźć miejsce przerwy.

PS. W zasadzie styk "O" słuzy tylko do wyłaczania aktywności tempomatu - spełnia dokładnie tę samą funkcję co naciśnięcie sprzęgła lub hamulca. Osobiście rzadko go uzywam, wyłaczam sterowanie hamulcem (bo łatwiej). Czujnika na sprzęgla nie mam, styk połaczony z +12V na stałe (podczas jazdy na tempomacie nie zmieniam biegów).

W związku z powyższym, jesli nie znajdziesz przerwy w obwodzie styku "O" oraz nie chce ci się ciągnąć dodatkowego przewodu, to możesz pod maską punkt "A" podłaczyć do punktu "F" na stałe, a tempomat wyłaczać hamulcem lub sprzęgłem (wystarczy chwilowe naciśnięcie).

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najwyraźniej przewód w wiązkach: w kabinie lub pod maską uszkodzony (może we wtyczce?) - do wymiany

> lub naprawy, jeśli uda się znaleźć miejsce przerwy.

> PS. W zasadzie styk "O" słuzy tylko do wyłaczania aktywności tempomatu - spełnia dokładnie tę samą

> funkcję co naciśnięcie sprzęgła lub hamulca. Osobiście rzadko go uzywam, wyłaczam sterowanie

> hamulcem (bo łatwiej). Czujnika na sprzęgla nie mam, styk połaczony z +12V na stałe (podczas

> jazdy na tempomacie nie zmieniam biegów).

> W związku z powyższym, jesli nie znajdziesz przerwy w obwodzie styku "O" oraz nie chce ci się

> ciągnąć dodatkowego przewodu, to możesz pod maską punkt "A" podłaczyć do punktu "F" na stałe,

> a tempomat wyłaczać hamulcem lub sprzęgłem (wystarczy chwilowe naciśnięcie).

> Pozdr.

tylko ciekawe jak moglo sie uszkodzic.. nic nie ruszane. wiazka "zdrowa"

a czy brak +12v w czasnie jazdy moze byc przyczyna nie dzialajacego tempomatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście!!! Pozdr.

chodzilo o pin a? zlosnik.gif

jutro zrobie na szybko z innego. jak zadziala to ciagne nowy kabel do wiazki..

z tego co mi sie przypomina od tempomatu pin A to kabel czarno czerwony a do manetki taki nie dochodzil..

wszystkie inne sie zgadzaly

i 12V czarny do manetki

EDIT:

Dziala! brak polaczenia miedzy pinem A a manetka. Nie wiem tylko czemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4 przewody, czyli dobrze. Sprawdź, dokąd idzie czerwony przewód od manetki. Powinien iść do pinu A

> złacza tempomatu.

> Kolory perzewodów manetki:

> +12V: szary, wejście do manetki

> wyjścia z manetki:

> I: zielony

> R: niebieski

> O: czerwony

> Pozdr.

no troche ciezko sprawdzic bo ida we wiazce gdzies ukryte..

manetka z kolorami

- czarny

- czarno żółty

- czarno brązowy

- i jescze jakis (nie pamietam)

od tempomatu pin A wychodzil czerwno czarny a taki do manetki z tego co mi sie przypomina nie dochodzil..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od manetki jest tak:

styk O: czerwony, potem czarno-szary, następnie czarno-czerwony do pinu A w tempomacie

Juz chyba wiem, gdzie nie ma przejścia... Jaki masz czujnik pedału hamulca? 4 czy 2 przewody? Podejrzewam, że 2 przewody. I tu jest rozwiązanie: w czujniku 4 przewodowym jest połaczenie między przewodem czarno czerwonym i czarno-szarym łączącymi styk "O" manetki z pinem "A" tempomatu. Po naciśnięciu hamulca te połaczenie zostaje przerwane, to chyba dodatkowe zabezpieczenie wyłaczenia tempomatu...

Jeśli masz czujnik 2 przewodowy, musisz zajrzeć do pedału hamulca i połaczyć ww. przewody lub zmienić czujnik na 4 przewodowy.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od manetki jest tak:

> styk O: czerwony, potem czarno-szary, następnie czarno-czerwony do pinu A w tempomacie

> Juz chyba wiem, gdzie nie ma przejścia... Jaki masz czujnik pedału hamulca? 4 czy 2 przewody?

> Podejrzewam, że 2 przewody. I tu jest rozwiązanie: w czujniku 4 przewodowym jest połaczenie

> między przewodem czarno czerwonym i czarno-szarym łączącymi styk "O" manetki z pinem "A"

> tempomatu. Po naciśnięciu hamulca te połaczenie zostaje przerwane, to chyba dodatkowe

> zabezpieczenie wyłaczenia tempomatu...

> Jeśli masz czujnik 2 przewodowy, musisz zajrzeć do pedału hamulca i połaczyć ww. przewody lub

> zmienić czujnik na 4 przewodowy.

> Pozdr.

czujnik z 4 przewodami ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.