Skocz do zawartości

[F] Zbyt niskie obroty na jałowym, drgania


_krzyzak_

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie smile.gif

Przypomni mi ktoś, co może powodować drgania silnika na luzie? Teścia Asterka (moja była) zaczęła dawać takie objawy, jakby obroty były za niskie czy coś... Od czego zacząć - krokowy przeczyścić i przepustnicę? Kable i świece są ok, tym pierwszym to sam się dziwię bo mają 13 lat i nie świecą smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy to się dzieje na gazie czy na benzynie?

> Bo nie wiem czy zwalać na krokowy albo czujnik temperatury, czy od razu wysłać na regulację gazu

Ha! Na obu paliwach te objawy smile.gif Teściu wspominał, że jak się dalej kiedyś przejechał, to mu minęło. Raz, bo potem już nie chciało. Tak się zastanawiam czy mu nie zaproponować wycieczki autostradą do najbliższego węzła z prędkością dopuszczalną czyli maksymalną dla tego modelu zlosnik.gif Bo coś mi się zdaje, że tu tkwi przyczyna, że ten silnik jest jakiś zamulony po jego jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ha! Na obu paliwach te objawy

No to inaczej: czy jest różnica na zimnym/gorącym silniku?

Nie zaszkodzi przeczyścić krokowca. Możesz sprawdzić czujnik temperatury płynu (ten w kolektorze), można zajrzeć do świec czy wyglądają wszystkie tak samo, pomierzyć opór kabli zapłonowych czy jest w normie. Nie pamiętam czy masz aparat zapłonowy? Może wilgoć? Przestawiony zapłon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to inaczej: czy jest różnica na zimnym/gorącym silniku?

Noo, na "ssaniu" albo nieco podwyższonych obrotach drgania zanikają.

> Nie zaszkodzi przeczyścić krokowca. Możesz sprawdzić czujnik temperatury płynu (ten w kolektorze),

> można zajrzeć do świec czy wyglądają wszystkie tak samo, pomierzyć opór kabli zapłonowych czy

> jest w normie. Nie pamiętam czy masz aparat zapłonowy? Może wilgoć? Przestawiony zapłon?

Wilgoć podejrzewałem na początku, ale skoro nie nikną objawy po dłuższej jeździe to jednak chyba nie wilgoć. Aparat jest (X14NZ), nawet poczyściłem co mogłem. Kable w sumie mogą być, choć jak pisałem nie ma przebić, ale stare są. Jak zobaczę to auto za dnia to wydłubię krokowca - od czegoś trzeba zacząć, może też przepustnicę wyczyszczę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy to się dzieje na gazie czy na benzynie?

> Bo nie wiem czy zwalać na krokowy albo czujnik temperatury, czy od razu wysłać na regulację gazu

A czy przez uszkodzony czujnik temperatury po 2 dniach nieodpalania samochód może przez pierwsze kilka kilometrów gasnąć przy zatrzymaniu na czerwonym świetle? Później objawy mijają, no i kolejne nieodpalanie przez 2 dni i to samo...

Silnik bez gazu, po wymianie UPG, czyszczeniu krokowca, z nowymi świecami, kablami, filtrami wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.