_krzyzak_ Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Witajcie Przypomni mi ktoś, co może powodować drgania silnika na luzie? Teścia Asterka (moja była) zaczęła dawać takie objawy, jakby obroty były za niskie czy coś... Od czego zacząć - krokowy przeczyścić i przepustnicę? Kable i świece są ok, tym pierwszym to sam się dziwię bo mają 13 lat i nie świecą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 A czy to się dzieje na gazie czy na benzynie? Bo nie wiem czy zwalać na krokowy albo czujnik temperatury, czy od razu wysłać na regulację gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > A czy to się dzieje na gazie czy na benzynie? > Bo nie wiem czy zwalać na krokowy albo czujnik temperatury, czy od razu wysłać na regulację gazu Ha! Na obu paliwach te objawy Teściu wspominał, że jak się dalej kiedyś przejechał, to mu minęło. Raz, bo potem już nie chciało. Tak się zastanawiam czy mu nie zaproponować wycieczki autostradą do najbliższego węzła z prędkością dopuszczalną czyli maksymalną dla tego modelu Bo coś mi się zdaje, że tu tkwi przyczyna, że ten silnik jest jakiś zamulony po jego jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Ha! Na obu paliwach te objawy No to inaczej: czy jest różnica na zimnym/gorącym silniku? Nie zaszkodzi przeczyścić krokowca. Możesz sprawdzić czujnik temperatury płynu (ten w kolektorze), można zajrzeć do świec czy wyglądają wszystkie tak samo, pomierzyć opór kabli zapłonowych czy jest w normie. Nie pamiętam czy masz aparat zapłonowy? Może wilgoć? Przestawiony zapłon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > No to inaczej: czy jest różnica na zimnym/gorącym silniku? Noo, na "ssaniu" albo nieco podwyższonych obrotach drgania zanikają. > Nie zaszkodzi przeczyścić krokowca. Możesz sprawdzić czujnik temperatury płynu (ten w kolektorze), > można zajrzeć do świec czy wyglądają wszystkie tak samo, pomierzyć opór kabli zapłonowych czy > jest w normie. Nie pamiętam czy masz aparat zapłonowy? Może wilgoć? Przestawiony zapłon? Wilgoć podejrzewałem na początku, ale skoro nie nikną objawy po dłuższej jeździe to jednak chyba nie wilgoć. Aparat jest (X14NZ), nawet poczyściłem co mogłem. Kable w sumie mogą być, choć jak pisałem nie ma przebić, ale stare są. Jak zobaczę to auto za dnia to wydłubię krokowca - od czegoś trzeba zacząć, może też przepustnicę wyczyszczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Polecilbym zresetowanie ECU. Pzdr Ven Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Polecilbym zresetowanie ECU. > Pzdr Ven Zapomniałem o tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msemafor Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Daj znać, czy reset ECU pomógł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Daj znać, czy reset ECU pomógł. Ok, w sobotę będę ja miał na warsztacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Odpowiadam sam sobie i Koledze powyżej: reset nic nie zmienił, za to pomogło dokładne wyczyszczenie krokowca i gniazda, w którym pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jatza Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > A czy to się dzieje na gazie czy na benzynie? > Bo nie wiem czy zwalać na krokowy albo czujnik temperatury, czy od razu wysłać na regulację gazu A czy przez uszkodzony czujnik temperatury po 2 dniach nieodpalania samochód może przez pierwsze kilka kilometrów gasnąć przy zatrzymaniu na czerwonym świetle? Później objawy mijają, no i kolejne nieodpalanie przez 2 dni i to samo... Silnik bez gazu, po wymianie UPG, czyszczeniu krokowca, z nowymi świecami, kablami, filtrami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.