Skocz do zawartości

Corsa B 1.0 12v 99r. - problemy na zimnym silniku


michalek85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, A więc mam problem podczas jazdy na zimnym silniku, odpala dobrze ale póki nie osiągnie jakiejś temperatury ( muszę przejechać 2- 3 km żeby się zagrzał ) nie ma żadnej mocy, silnik chodzi nierówno , faluje ( czasami jakby na 2 gary ). Odpalając na zimnym po wciśnięciu gazu w "podłogę" silnik zaczyna się trząść i potrzebuje do osiągnięcia wyższych obrotów kilku sekund. A tak jak mówię po przejechaniu ok 2 km wszystko jest ok. Dodam że corsa ma dołożone LPG STAG 4 ale jak wiadomo na zimnym i tak jedzie na PB a po zagrzaniu i na PB i na LPG idzie ok, także instalacja raczej nie ma wpływu na moją męczącą usterkę:). Pomóżcie coś proszę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo na benzynie bo nie mam LPG. A czy masz coś takiego że w tym czasie z rury wydechowej dość mocna bucha tzn. spaliny wylatują z dość dużym impetem pomimo że obroty są około 1200obr/min.

Mam nadzieję że ktoś nam pomoże bo jak na razie nikt nie wie co jest grane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dokładnie to samo na benzynie bo nie mam LPG. A czy masz coś takiego że w tym czasie z rury

> wydechowej dość mocna bucha tzn. spaliny wylatują z dość dużym impetem pomimo że obroty są

> około 1200obr/min.

Dokładnie tak samo się dzieje, z rury wydechowej troszkę więcej spalin i pod większym ciśnieniem. Ten sam efekt mam. Dodam że wymieniłem już listwę zapłonowa ( błędna diagnoza jednego z mechaników ). Ogólnie nasz problem teraz przy mrozach jest coraz bardziej uciążliwy

> Mam nadzieję że ktoś nam pomoże bo jak na razie nikt nie wie co jest grane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez mechanicy nie maja pojęcia o co chodzi, więc staram się sam do tego dojść.

Ja u siebie wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej, przepływomierz, świece i dalej to samo.

Nagrałem dzisiaj film jak to chodzi. Postaram się jakoś na Youtuba wrzucić to zobaczysz jak to u mnie wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy koledzy robili sprawdzanie szczelności układu wylotowego. Nieszczelności układu wylotowego przed sondą lambda mogą powodować następujących zakłóceń:

- trudności z uruchomieniem silnika,

- gaśnięcie silnika,

- nierówna praca na biegu jałowym,

- dławienie przy przyspieszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale ta nieszczelność o której piszesz musiała by być w kolektorze wylotowym a o to raczej trudno i przede wszystkim byłoby słychać i widać. A po drugie objawy byłyby chyba też na ciepłym silniku a tu dzieje się tylko przez pierwsza chwile zimnego.

Zaskoczyło mnie coś jeszcze wczoraj. Po pracy koło 15 było dość zimno, a na pewno zimniej niż jak rano wsiadałem do samochodu. Problem rano z silnikiem był a po pracy nie. O co chodzi? Dlaczego? Widać że raczej nie zależny od temperatury, a raczej może od czasu (długości) postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem teraz służbówką i moja Corsa stała 4 dni na mrozie nieodpalana, zobaczymy jak dziś będzie sie sprawować po takim postoju. Zastanawiam sie czy może coś z powietrzem może jest nie tak? może coś z przepustnicą co myślisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na jakiś spadek ciśnienia. Bo dlaczego akurat u mnie jak się zrobiło jeszcze zimniej było wszystko dobrze ale za to nieodpalana stała krócej, a jak stoi dłużej to się cyrki zaczynają. Propozycja zanim zapalisz. Uruchom sama pompę, pewnie wiesz jak, a bezpiecznik F26 daj +12. Na chwile niech ciśnienia nabierze i zobacz co będzie? Aż sam jestem ciekawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem teraz służbówką i moja Corsa stała 4 dni na mrozie nieodpalana, zobaczymy jak dziś będzie

> sie sprawować po takim postoju. Zastanawiam sie czy może coś z powietrzem może jest nie tak?

> może coś z przepustnicą co myślisz?

jaki masz przebieg ? bo może przepływka zaczyna szwankować sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, no i dziś apogeum, czy zimny czy ciepły czy lpg czy PB auto nie idzie. Dwupasmówka z górki 5 bieg gaz w podłodze i na liczniku 90 a pod górkę 2 bieg gaz w podłodze i 30 - 40 na liczniku, kompletny brak mocy frown.gif:( .

Odpowiadając na post kolegi powyżej autko ma 190 tys przebiegu i mam go od nowości także dokumentowany smile.gif Przepływka była już wymieniana jakieś 3 lata temu, przed momentem umówiłem się z mechanikiem, który ma na stanie przepływkę i ją podmieni. Oczywiście o ile tam dojadę bo aktualnie gdyby nie śnieg to rowerzyści by mnie wyprzedzali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać co wyszło z tymi problemami na zimnym. Ja u siebie mam jakieś wrażenie że to zależy też od wilgotności. Bo dzisiaj jak samochód nie było odpalany kilka dni a na dworze jest dość suche zimne powietrze było po prostu normalnie. Niby dobrze tylko że usterka pojawia się wtedy kiedy nie powinna i to jest problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Witam

> a więc do dnia dzisiejszego lipa, 2 mechaników się poddało a po świętach ( styczeń chyba ) idzie do

> elektryka. może on coś poradzi

odlacz na noc aku - zobacz co sie bedzie dzialo rano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.