Skocz do zawartości

G Błąd 1405 po zaślepieniu egr.


slawek0211

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,zaślepiłem EGR i wywala błąd 1405 Uszkodzenie zaworu EGR.

Przed zaślepieniem nie wywalało błędu,grzybka w Egr nie mogłem wcisnąć do środka,Blaszkę podłożyłem na bloku na to egr.Tylko że on trochę odstaje ,bo przy grzybku ma taki kołnierzyk,który naciska na tą blachę.Dołaczam zdjecie.

Nie da sie zrobic zeby nie wywalało bledu?

post-54681-14352520699775_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,zaślepiłem EGR i wywala błąd 1405 Uszkodzenie zaworu EGR.

> Przed zaślepieniem nie wywalało błędu,grzybka w Egr nie mogłem wcisnąć do środka,Blaszkę podłożyłem

> na bloku na to egr.Tylko że on trochę odstaje ,bo przy grzybku ma taki kołnierzyk,który

> naciska na tą blachę.Dołaczam zdjecie.

> Nie da sie zrobic zeby nie wywalało bledu?

Oto znaleziony przeze mnie cytat:

Witam

Jeżeli zaślepisz ten zawór to ECU nie pokaże żadnego błędu bo ty zmienisz w ten sposób mechaniczną część a nie elektryczną.Ja tak zrobiłem i efekt jest taki że samochód lepiej się zbiera z niskich obrotów ponieważ ten zawór jest otwierany przy niedużym otwarciu przepustnicy a to zubaża mieszankę przy więkrzym obciążeniu silnika jest przymykany.Ujemnym skutkiem takiego działania jest większe zużycie paliwa oraz gorszy skłąd spalin .Ale problemu z pojawiającym się błędem w komputerze nie zniknie.Wewnątrz tego zaworu jest elektromagnes, którym reguluje komputer przez załączanie lub wyłączanie napięcia do niego co powoduje przesuwanie trzpienia wewnątrz niego, który od strony kolektora otwiera lub zamyka przepływ spalin za pomocą zaworu grzybkowego a od drugiej strony przesuwa płytkę ze stykami chyba jest ich pięć i tu jest problem z tymi zaworami ponieważ te styki dają sygnał do komputera w jakim położeniu znajduje się z ten zawór grzybkowu w stosunku do otwarcia przepustnicy.Styki te często nie łączą i przez to dają zły sygnał do komputera, który to sygnalizuje jako uszkodzenie tego zaworu.

Blaszka z puszki po piwie zupełnie wystarczy tylko musisz dodatkowo wyciąć z klingierytu na kształt uszczelki jaka tam jest dystans około 1cm gruby aby po zaślepieniu otwory zaworek grzybkowy mógł się swobodnie otwierać a ma on skok 1 cm.Zmontuj to tak: na kolektor uczczelka ta co była tylko posmaruj ją z obu stron silikonem odpornym na temperaturą 300 stopni aby zachować szczelność następnie tą zaślepiającą blaszkę potem dystans i ten zawór musisz zastosować dłuższe śruby.

Możesz od góry zaworu EGR w tym czarnym tworzywie zrobić ostrożnie malutki otwór aby do wewnątrz wprowardzić preparat kontakt-spraj często pomaga przywrócić właściwy kontakt tych styków i problem znika.Ten otworek pużniej zaklej najlepiej silikonem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,zaślepiłem EGR i wywala błąd 1405 Uszkodzenie zaworu EGR.

> Przed zaślepieniem nie wywalało błędu,grzybka w Egr nie mogłem wcisnąć do środka,Blaszkę podłożyłem

> na bloku na to egr.Tylko że on trochę odstaje ,bo przy grzybku ma taki kołnierzyk,który

> naciska na tą blachę.Dołaczam zdjecie.

> Nie da sie zrobic zeby nie wywalało bledu?

Mam ten sam silnik co ty, takze zaślepialem egr-a bo auto nie chciało jechać. Zawór wyczyściłem, wyciąłem testowo z puszki po piwie blaszke zlosnik.gif, i auto odżyło więc za dyche kupiłem na allegro ładnie wyciętą blaszkę wink.gif. Żadnego błędu nie wywaliło, a z 10-12 kkm na tym zrobiłem. A jak w ogóle tą blaszkę wyciąłeś? Bo powinna ona mieć dziurę pod ten trzpień a ta druga dziurka powinna być zaślepiona 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłem wyciętą ,gotową bez żadnego otworu.

Bo kupiłeś pewnie taką

286981206-egr1.jpg

> Na ten trzpień wykroić dziurę żeby miał przepust do kolektora??

Musisz kupić taką, no albo wyciąć otwór

286981206-egr2.jpg

> Wcześniej nie było żadnych błędów tylko szarpanie przy ruszaniu.Teraz wywalił błąd i szarpanie

> jakby trochę ustało.

W x16szr były dwa rodzaje zaworów, z wtyczką od góry i wtyczką od boku. W przedstawionym przez ciebie zaworze wtyczka jest podłączana z boku i tam potrzebny jest otwór aby grzybek mógł się poruszać wink.gif

Trzeba było zrobić rozpoznanie przed zakupem bo nieraz mała różnica może sprawić kłopoty zlosnik.gif

post-43888-14352520700933_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja naprawiłem EGR'a. Po zablokowaniu trzonka grzybka zaworu zaslepiłem "prawidłowo" Nie było ŻADNYCH pozytywnych efektów jakie opisywali inni. Mało tego, w zimie auto paliło jak smok.

Ponieważ w moim EGR'rze potencjometr był OK, więc postanowiłem go rozebrać i naprawić. Ponieważ jest w zasadzie jednorazowy trzeba było rozciąć zawalcowania.

Potem, z braku doświadczenia, oddzieliłem, przez rozwiercenie, ruchomy rdzeń elektromagnesu od trzonka grzybka. Pozwoliło to na całkowitą rozbiórkę i dokładne oczyszczenie, ale uniemożliwiło złożenie. To ostatnie połączenie jest też "jednorazowe". Musiałem pogłębić delikatnie otwór w gónej części rdzenia aby móc na nowo zagnieść końcówkę trzonka. Udało się. Potem tylko dwie pokrywy ściskające górę i dół zrobione z dwóch bardzo dużych podkładek. Jedna kwadratowa druga okrągła. Złączone zostały długimi wkrętami M4. Chyba z zamków do drzwi.

EGR pracuje już 1.5 roku bez zastrzeżeń. Sprawdzam tylko napięcie odpowiadające pozycji zamkniętej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja naprawiłem EGR'a. Po zablokowaniu trzonka grzybka zaworu zaslepiłem "prawidłowo" Nie było

> ŻADNYCH pozytywnych efektów jakie opisywali inni. Mało tego, w zimie auto paliło jak smok.

> Ponieważ w moim EGR'rze potencjometr był OK, więc postanowiłem go rozebrać i naprawić. Ponieważ

> jest w zasadzie jednorazowy trzeba było rozciąć zawalcowania.

> Potem, z braku doświadczenia, oddzieliłem, przez rozwiercenie, ruchomy rdzeń elektromagnesu od

> trzonka grzybka. Pozwoliło to na całkowitą rozbiórkę i dokładne oczyszczenie, ale

> uniemożliwiło złożenie. To ostatnie połączenie jest też "jednorazowe". Musiałem pogłębić

> delikatnie otwór w gónej części rdzenia aby móc na nowo zagnieść końcówkę trzonka. Udało się.

> Potem tylko dwie pokrywy ściskające górę i dół zrobione z dwóch bardzo dużych podkładek. Jedna

> kwadratowa druga okrągła. Złączone zostały długimi wkrętami M4. Chyba z zamków do drzwi.

> EGR pracuje już 1.5 roku bez zastrzeżeń. Sprawdzam tylko napięcie odpowiadające pozycji zamkniętej.

Polak potrafi smile.gif gratuluje pomysłu smile.gif Można by zrobić z tego poradnik jak tanim kosztem ''zregenerować'' EGR grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.