ABM Napisano 28 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Właśnie stoję w korku na półwyspie helskim i skończyło się łaqdowanie akumulatora. Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak odpalę jest OK, PO ZWEKSZENIU OBROTÓW ZAPALA SIĘ KONTROLKA AKU. Muszę dzisiaj wrócic do Poznania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 28 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Sprawdzałeś miernikiem czy jest ładowanie? Miałem przypadek że kontrolka na wyższych obrotach gasła ale ładowania i tak nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frynas Napisano 28 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 > Właśnie stoję w korku na półwyspie helskim i skończyło się łaqdowanie akumulatora. Może ktoś ma > jakiś pomysł? Jak odpalę jest OK, PO ZWEKSZENIU OBROTÓW ZAPALA SIĘ KONTROLKA AKU. Muszę > dzisiaj wrócic do Poznania. U mnie nie było ładowania ale kontorlka się nie świeciła.....po odpaleniu przez kable rozruchowe z innego auta i wyłączeniu klimy, nawiewów, radia, i świateł udało mi się wrócić ponad 50km do domu. Mało tego po wyłączeniu tych wszystkich odbiorników prądu akumulator naładował się na tyle że udało się go odpalić następnego dnia rano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 28 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 > Właśnie stoję w korku na półwyspie helskim i skończyło się łaqdowanie akumulatora. Może ktoś ma > jakiś pomysł? Jak odpalę jest OK, PO ZWEKSZENIU OBROTÓW ZAPALA SIĘ KONTROLKA AKU. Muszę > dzisiaj wrócic do Poznania. Kiszka... sprawdził bym tobie woltomierzem ale dopiero wróciłem do domu... Po drodze masz 2 castoramy kup woltomierz i zobacz ile masz ładowania... ... Ja swoją Cromę dzisiaj zostawiłem do wymiany rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 > Kiszka... sprawdził bym tobie woltomierzem ale dopiero wróciłem do domu... Po drodze masz 2 > castoramy kup woltomierz i zobacz ile masz ładowania... ... > Ja swoją Cromę dzisiaj zostawiłem do wymiany rozrządu Kontrolka pokazywała bzdury, ładowania nie ma wcale. Po podpięciu FES pokazuje coraz mniejsze napiecie aku. Pasek i obudowa altka sprawne, jutro na ósmą jestem umuwiony do polecanego przez miejscowych elektryka we Władysławowie. Dam znać co było uszkodzone i ile kosztowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Jeszcze zapytam asekuracyjnie, czy ktoś może polecić dobrego i w miarę taniegi elektryka z Trójmiasta lub okolic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 28 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 > Kontrolka pokazywała bzdury, ładowania nie ma wcale. Jak mi padł altek w Stilo , to dopiero doszedłem to tego poźniej , bo kontrolka gasła normalnie zaraz po odpaleniu - choć ładowania też zupełnie nie było - no ale późniejsze pomiary miernikiem nie pozostawiły żadnych złudzeń Za to był po paru km pojawił się swąd i nie wiadomo konkretnie skąd dym spod maski - okazało się po dwóch dniach, że smażyły się uzwojenia stojana na skutek zwarcia 3 diod , co dopiero zdiagnozowałem jak już się uporałem z jego wyciągnięciem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 28 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 > Kontrolka pokazywała bzdury, ładowania nie ma wcale. Czyli standard Po podpięciu FES pokazuje coraz mniejsze > napiecie aku. Pasek i obudowa altka sprawne, jutro na ósmą jestem umuwiony do polecanego przez > miejscowych elektryka we Władysławowie. Dam znać co było uszkodzone i ile kosztowało. Obstawiam że regulator napięcia, w 300-400zł powinieneś się wyrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > Jeszcze zapytam asekuracyjnie, czy ktoś może polecić dobrego i w miarę taniegi elektryka z > Trójmiasta lub okolic? Jesli chodzi o serwis to Fiat Club w Pruszczu Gdańskim... tam robię i robiłem moje fiaty ( rozrząd ) Quote: Maciej Domanski Fiat Club Sp. z O.O. ul. Łukasiewicza 3 83-000 Pruszcz Gdanski Tel +48 501 376 796 Jesli chodzi o alternatory to polecam gości z Redy robią od reki i maja pełno zamienników - wymieniałem u nich w Brava alternator 2x co 3 lata na ulicy Jara o ile pamiętam Ale i tak najważniejsze to szybko znaleźć alternator i wymienić ... A akumulator kolega ma stary? wymieniał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 29 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Auto o 8:00 u elektyka - alternatora nie wyjmie, kieruje do pobliskiego mechanika. 8:15 u mechanika - wyjmiemy i zadzwonimy. 10:30 telefon do mechanika - robi się, nie wiadomo kiedy koniec. 12:30 telefon do mechanika, nie odbiera. Dzwonie z drugiego numeru - robi się, po ca Pan ciągle dzwoni. 13:00 wsiadam z kolegą w auto i jadę do Władysławowa, w Chałupach wita nas korek, kolejne kilka km do Władka jedziemy 50 minut. Wpadam do kanciapy i pytam o auto - zrobione, Pan się ne denerwuje. Mówię, że miał wyciągnąć alternator zawieźć do elektryka i poinformować o kosztach - po co, już naprawiliśmy. Pytam ile - 300 wymiana mostka prostowniczego i czyszczenie, 150 montaż i demontaż. Nie zgadzam się i mówię, że w Redzie wymiana mostka to 100 zł i dodatkowy wymieniliby za 160 zł uszkodzone sprzegło, czego miejscowy fachowiec nie zauważył. Stanęło na 300 za wszystko i wydobyłem prawie siłą gwarancję na pismie. Generalnie naciągacze i zobaczymy z czasem czy także partacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > na pismie. Generalnie naciągacze i zobaczymy z czasem czy także partacze. Lato jest turystów pełno więc i zarobić trzeba .... jak nie stoisz i nie patrzysz na ręce to tak jest... im więcej godzin tym większa $$$$$$ ..... a pewnie w 2 godziny załatwili sprawę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > wymiana mostka > prostowniczego i czyszczenie Diody w mostku poszły na przerwę czy na zwarcie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 29 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > Diody w mostku poszły na przerwę czy na zwarcie ? Niestety się nie dowiedziałem - jutro zadzwonię i pomeczę tego elektryka, jak będzie stawiał opór to go odwiedzę niespodziewanie w piatek, ponieważ znowu jadę na weekend do Kuźnicy. Swoją drogą zastanawiam się dlaczego te diody ulegają uszkodzeniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Niestety się nie dowiedziałem - jutro zadzwonię i pomeczę tego elektryka, jak będzie stawiał opór > to go odwiedzę niespodziewanie w piatek, ponieważ znowu jadę na weekend do Kuźnicy. Swoją > drogą zastanawiam się dlaczego te diody ulegają uszkodzeniu? Od przegrzania i przeciążenia .... pytanie brzmi jak z kondycją akumulatora ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Od przegrzania i przeciążenia .... Trochę mnie to dziwi , że w altku o wydajności deklarowanej 120A padają diody przy faktycznym typowym obciążeniu na codzień z połowę niższym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Trochę mnie to dziwi , że w altku o wydajności deklarowanej 120A padają diody przy faktycznym > typowym obciążeniu na codzień z połowę niższym Rozmawiałem z trzema warsztatami zajmujacymi sie alternatorami i dwa po objawach wytypowały diody - podobno bardzo czeste uszkodzenie alternatorów w wielu róznych markach aut. Podejrzewam celowe montowanie elementów o zaprogramowanej dacie smierci. Sprzedaż alternatora dla producenta auta to nielada gratka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Od przegrzania i przeciążenia .... pytanie brzmi jak z kondycją akumulatora ... Akumulator ma się dobrze i był sprawdzany pod obciażeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Akumulator ma się dobrze i był sprawdzany pod obciażeniem. Ok... ale ile ma lat? to oryginał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > montowanie elementów o zaprogramowanej dacie smierci. Sprzedaż alternatora dla producenta auta > to nielada gratka. Jest to wysoce prawdopodobne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Ok... ale ile ma lat? to oryginał ? Centra Futura o maksymalnej pojemności, która się mieściła, ma 3,5 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 A miał ktoś jakieś objawy typu zapalająca kontrolka ładowania i np wyłączenie wspomy ? Po przygazówce powrót do normy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > A miał ktoś jakieś objawy typu zapalająca kontrolka ładowania i np wyłączenie wspomy ? Po > przygazówce powrót do normy ? Nie ale ja wymieniałem rozrząd obecnie przy 128 Tyś km i napinacz paska również nie pracował więc został wymieniony z paskiem alternatora... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Nie ale ja wymieniałem rozrząd obecnie przy 128 Tyś km i napinacz paska również nie pracował więc > został wymieniony z paskiem alternatora... Przy takim przebiegu był problem z napinaczem wielorowkowca? W Stilo miałem ori przy 300 tysiakach jak sprzedawałem, musiałem wymienić same rolki przy 250 tysiącach bo były wyżłobione przez pasek, w krowie mam 145 tysięcy , napinacz, rolki i pasek wielorowkowy są we wzorowym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > A miał ktoś jakieś objawy typu zapalająca kontrolka ładowania i np wyłączenie wspomy ? Po > przygazówce powrót do normy ? Nie ma przy odpalaniu i dodawaniu gazu pisków? Objawy wskazuja na slizgający się pasek lub przywieszajace się szczotki - jednak nie wiem czy te alternatory posiadają szczotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > - jednak nie wiem czy te alternatory posiadają szczotki. Alternator Delco 120A w Stilo 140KM ma jak najbardziej - przypuszczam że taki jest również w 150KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > Nie ma przy odpalaniu i dodawaniu gazu pisków? Objawy wskazuja na slizgający się pasek lub > przywieszajace się szczotki - jednak nie wiem czy te alternatory posiadają szczotki. Mogę być w błędzie, ale wszystkie alternatory mają szczotki - musisz mieć połączenie elektryczne z wirnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > Przy takim przebiegu był problem z napinaczem wielorowkowca? Hm... napinacz paska wzdłużnego.... tak mam w opisie... podobno nie odbijał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > Mogę być w błędzie, ale wszystkie alternatory mają szczotki - musisz mieć połączenie elektryczne z > wirnikiem Ja jeszcze nie widziałem alternatora bez szczotek.... nie to znaczy widziałem... ruski alternator od ciągnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > Hm... napinacz paska wzdłużnego.... tak mam w opisie... podobno nie odbijał Przedwczesny zgon napinacza jest zazwyczaj spowodowany drganiami paska, które są rezultatem niesprawności koła dwumasowego wału lub rzadziej sprzegła jednokierunkowego altka. Alternatory bezszczotkowe istnieją, wzbudzanie jest oparte o magnesy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.