Skocz do zawartości

Pilne awaria - brak ładowania


ABM

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie stoję w korku na półwyspie helskim i skończyło się łaqdowanie akumulatora. Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak odpalę jest OK, PO ZWEKSZENIU OBROTÓW ZAPALA SIĘ KONTROLKA AKU. Muszę dzisiaj wrócic do Poznania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie stoję w korku na półwyspie helskim i skończyło się łaqdowanie akumulatora. Może ktoś ma

> jakiś pomysł? Jak odpalę jest OK, PO ZWEKSZENIU OBROTÓW ZAPALA SIĘ KONTROLKA AKU. Muszę

> dzisiaj wrócic do Poznania.

U mnie nie było ładowania ale kontorlka się nie świeciła.....po odpaleniu przez kable rozruchowe z innego auta i wyłączeniu klimy, nawiewów, radia, i świateł udało mi się wrócić ponad 50km do domu. Mało tego po wyłączeniu tych wszystkich odbiorników prądu akumulator naładował się na tyle że udało się go odpalić następnego dnia rano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie stoję w korku na półwyspie helskim i skończyło się łaqdowanie akumulatora. Może ktoś ma

> jakiś pomysł? Jak odpalę jest OK, PO ZWEKSZENIU OBROTÓW ZAPALA SIĘ KONTROLKA AKU. Muszę

> dzisiaj wrócic do Poznania.

Kiszka... sprawdził bym tobie woltomierzem ale dopiero wróciłem do domu... Po drodze masz 2 castoramy kup woltomierz i zobacz ile masz ładowania... ...

Ja swoją Cromę dzisiaj zostawiłem do wymiany rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiszka... sprawdził bym tobie woltomierzem ale dopiero wróciłem do domu... Po drodze masz 2

> castoramy kup woltomierz i zobacz ile masz ładowania... ...

> Ja swoją Cromę dzisiaj zostawiłem do wymiany rozrządu

Kontrolka pokazywała bzdury, ładowania nie ma wcale. Po podpięciu FES pokazuje coraz mniejsze napiecie aku. Pasek i obudowa altka sprawne, jutro na ósmą jestem umuwiony do polecanego przez miejscowych elektryka we Władysławowie. Dam znać co było uszkodzone i ile kosztowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kontrolka pokazywała bzdury, ładowania nie ma wcale.

Jak mi padł altek w Stilo , to dopiero doszedłem to tego poźniej , bo kontrolka gasła normalnie zaraz po odpaleniu - choć ładowania też zupełnie nie było - no ale późniejsze pomiary miernikiem nie pozostawiły żadnych złudzeń icon_rolleyes.gif

Za to był po paru km pojawił się swąd i nie wiadomo konkretnie skąd dym spod maski - okazało się po dwóch dniach, że smażyły się uzwojenia stojana na skutek zwarcia 3 diod , co dopiero zdiagnozowałem jak już się uporałem z jego wyciągnięciem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kontrolka pokazywała bzdury, ładowania nie ma wcale.

Czyli standard wink.gif

Po podpięciu FES pokazuje coraz mniejsze

> napiecie aku. Pasek i obudowa altka sprawne, jutro na ósmą jestem umuwiony do polecanego przez

> miejscowych elektryka we Władysławowie. Dam znać co było uszkodzone i ile kosztowało.

Obstawiam że regulator napięcia, w 300-400zł powinieneś się wyrobić wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze zapytam asekuracyjnie, czy ktoś może polecić dobrego i w miarę taniegi elektryka z

> Trójmiasta lub okolic?

Jesli chodzi o serwis to Fiat Club w Pruszczu Gdańskim... tam robię i robiłem moje fiaty ( rozrząd )

Quote:

Maciej Domanski

Fiat Club Sp. z O.O.

ul. Łukasiewicza 3

83-000

Pruszcz Gdanski

Tel +48 501 376 796


Jesli chodzi o alternatory to polecam gości z Redy robią od reki i maja pełno zamienników - wymieniałem u nich w Brava alternator 2x zlosnik.gif co 3 lata zlosnik.gif na ulicy Jara o ile pamiętam confused.gif

Ale i tak najważniejsze to szybko znaleźć alternator i wymienić ... A akumulator kolega ma stary? wymieniał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto o 8:00 u elektyka - alternatora nie wyjmie, kieruje do pobliskiego mechanika. 8:15 u mechanika - wyjmiemy i zadzwonimy. 10:30 telefon do mechanika - robi się, nie wiadomo kiedy koniec. 12:30 telefon do mechanika, nie odbiera. Dzwonie z drugiego numeru - robi się, po ca Pan ciągle dzwoni. 13:00 wsiadam z kolegą w auto i jadę do Władysławowa, w Chałupach wita nas korek, kolejne kilka km do Władka jedziemy 50 minut. Wpadam do kanciapy i pytam o auto - zrobione, Pan się ne denerwuje. Mówię, że miał wyciągnąć alternator zawieźć do elektryka i poinformować o kosztach - po co, już naprawiliśmy. Pytam ile - 300 wymiana mostka prostowniczego i czyszczenie, 150 montaż i demontaż. Nie zgadzam się i mówię, że w Redzie wymiana mostka to 100 zł i dodatkowy wymieniliby za 160 zł uszkodzone sprzegło, czego miejscowy fachowiec nie zauważył. Stanęło na 300 za wszystko i wydobyłem prawie siłą gwarancję na pismie. Generalnie naciągacze i zobaczymy z czasem czy także partacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na pismie. Generalnie naciągacze i zobaczymy z czasem czy także partacze.

Lato jest turystów pełno więc i zarobić trzeba .... zlosnik.gif jak nie stoisz i nie patrzysz na ręce to tak jest... im więcej godzin tym większa $$$$$$ ..... a pewnie w 2 godziny załatwili sprawę hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Diody w mostku poszły na przerwę czy na zwarcie ?

Niestety się nie dowiedziałem - jutro zadzwonię i pomeczę tego elektryka, jak będzie stawiał opór to go odwiedzę niespodziewanie w piatek, ponieważ znowu jadę na weekend do Kuźnicy. Swoją drogą zastanawiam się dlaczego te diody ulegają uszkodzeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety się nie dowiedziałem - jutro zadzwonię i pomeczę tego elektryka, jak będzie stawiał opór

> to go odwiedzę niespodziewanie w piatek, ponieważ znowu jadę na weekend do Kuźnicy. Swoją

> drogą zastanawiam się dlaczego te diody ulegają uszkodzeniu?

Od przegrzania i przeciążenia .... pytanie brzmi jak z kondycją akumulatora ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od przegrzania i przeciążenia ....

Trochę mnie to dziwi , że w altku o wydajności deklarowanej 120A padają diody przy faktycznym typowym obciążeniu na codzień z połowę niższym icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę mnie to dziwi , że w altku o wydajności deklarowanej 120A padają diody przy faktycznym

> typowym obciążeniu na codzień z połowę niższym

Rozmawiałem z trzema warsztatami zajmujacymi sie alternatorami i dwa po objawach wytypowały diody - podobno bardzo czeste uszkodzenie alternatorów w wielu róznych markach aut. Podejrzewam celowe montowanie elementów o zaprogramowanej dacie smierci. Sprzedaż alternatora dla producenta auta to nielada gratka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A miał ktoś jakieś objawy typu zapalająca kontrolka ładowania i np wyłączenie wspomy ? Po

> przygazówce powrót do normy ?

Nie ale ja wymieniałem rozrząd obecnie przy 128 Tyś km i napinacz paska również nie pracował więc został wymieniony z paskiem alternatora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ale ja wymieniałem rozrząd obecnie przy 128 Tyś km i napinacz paska również nie pracował więc

> został wymieniony z paskiem alternatora...

Przy takim przebiegu był problem z napinaczem wielorowkowca? W Stilo miałem ori przy 300 tysiakach jak sprzedawałem, musiałem wymienić same rolki przy 250 tysiącach bo były wyżłobione przez pasek, w krowie mam 145 tysięcy , napinacz, rolki i pasek wielorowkowy są we wzorowym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A miał ktoś jakieś objawy typu zapalająca kontrolka ładowania i np wyłączenie wspomy ? Po

> przygazówce powrót do normy ?

Nie ma przy odpalaniu i dodawaniu gazu pisków? Objawy wskazuja na slizgający się pasek lub przywieszajace się szczotki - jednak nie wiem czy te alternatory posiadają szczotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma przy odpalaniu i dodawaniu gazu pisków? Objawy wskazuja na slizgający się pasek lub

> przywieszajace się szczotki - jednak nie wiem czy te alternatory posiadają szczotki.

Mogę być w błędzie, ale wszystkie alternatory mają szczotki - musisz mieć połączenie elektryczne z wirnikiem

Bosch+Alternator1341175765.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogę być w błędzie, ale wszystkie alternatory mają szczotki - musisz mieć połączenie elektryczne z

> wirnikiem

Ja jeszcze nie widziałem alternatora bez szczotek.... nie to znaczy widziałem... ruski alternator od ciągnika hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm... napinacz paska wzdłużnego.... tak mam w opisie... podobno nie odbijał

Przedwczesny zgon napinacza jest zazwyczaj spowodowany drganiami paska, które są rezultatem niesprawności koła dwumasowego wału lub rzadziej sprzegła jednokierunkowego altka.

Alternatory bezszczotkowe istnieją, wzbudzanie jest oparte o magnesy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.