ulik87 Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 Cześć, zupełnie jestem zielony jeśli chodzi o ople, dlatego prosiłym o wskazówki, na co zwrócić szczególną uwagę w tym konkretnym modelu? Dość mocno napaliłem się na takiego kombiaka, bo szukam czegoś większego, wygląda to na mój gust ładnie i jest dość niedrogie Akurat mam pod domem dość ładnie wyposażoną, widziałem na szybko, ale chciałbym jeszcze dokładniej się przyjrzeć i wiedzieć gdzie zajrzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 pokaż linka z autem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 11 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2013 jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > jakiś tekst Quote: Sorry, this ad is no longer available. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 11 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2013 Dziwne. Miesiąc stała i nikt nie kupował. Byłby pech gdyby teraz poszła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koola Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 Vectra z tym silnikiem ma jedną wadę - skrzynia biegów. Przy tych silnikach (Z18XER - 1.8 140KM) były dostępne dwie skrzynie - podstawowa manualna 5 biegowa i elektryczny półautomat Easytronic. 5 biegów to mało i jak ktoś jeździ dużo w trasie po szybkich drogach to może być uciążliwe, a ten półautomat to już totalna pomyłka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 12 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2013 OK, taką "wadę" przeboleję Oczywiście, czasem trzeba pojechać gdzieś dalej, ale głównie kręcę sie w okolicach miasta. Przyznaję, szkoda że to pięciobiegówka, ale z drugiej strony, całe życie przelatałem na takich, więc nie będzie do czego wzdychać Jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie (o ile występowały różne), to wg VINu wychodzi przełożenie dyfra 4,19 z tego co pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RederOr Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 Sprawdź elektrykę - najlepiej podłącz się do komputera (ASO lub ktoś znajomy z op-comem). Jeżeli nic nie było kasowane to można czasem się dowiedzieć co się z autem działo (lub dzieje - Vectra ma coś takiego jak pamięć błędów, jeżeli na liczniku pali się kontrolka samochód+kluczyk po tym jak zgasną wszystkie inne, ale przed rozruchem, to oznacza, że w pamięci masz błąd krytyczny ECU, a warto sprawdzić co było powodem). Znajomy ma 1.8 2006 rok, (ja mam 2.2 z 2007), z tego co sobie rozmawiamy to jego jest mało "problemowa". Demon prędkości to nie jest, oszczędności też nie (okazuje się, że moja pali mniej - możliwe, wtrysk bezpośredni, ale w sumie różnica jest i tak mała). Zawieszenie z tyłu może być warte obejrzenia - ludzie wożą Vectrami czasem "troszkę" za dużo, a koszty wymiany zawiasu z tyłu nie są najniższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sieki80 Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > Sprawdź elektrykę - najlepiej podłącz się do komputera (ASO lub ktoś znajomy z op-comem). Jeżeli > nic nie było kasowane to można czasem się dowiedzieć co się z autem działo (lub dzieje - > Vectra ma coś takiego jak pamięć błędów, jeżeli na liczniku pali się kontrolka > samochód+kluczyk po tym jak zgasną wszystkie inne, ale przed rozruchem, to oznacza, że w > pamięci masz błąd krytyczny ECU, a warto sprawdzić co było powodem). Znajomy ma 1.8 2006 rok, > (ja mam 2.2 z 2007), z tego co sobie rozmawiamy to jego jest mało "problemowa". Demon > prędkości to nie jest, oszczędności też nie (okazuje się, że moja pali mniej - możliwe, wtrysk > bezpośredni, ale w sumie różnica jest i tak mała). Zawieszenie z tyłu może być warte > obejrzenia - ludzie wożą Vectrami czasem "troszkę" za dużo, a koszty wymiany zawiasu z tyłu > nie są najniższe. a jak jest z gazem slyszalem ze jest problem z tymi silnikami mam dylemat czy kupic vectre c i montowac do tego gaz czy darowac sobie to auto i wybrac cos innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 12 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2013 Dziękuję RederOr. Co prawda diagnozował i ganiał po ASO raczej nie będę, ale zerknę, czy nie ma powiadomienia o tych błędach krytycznych Co do pytania o gaz. Też być może kiedyś będę o tym myślał, dlatego na wstępie odpuściłem 2,2 direct...wtrysk bezpośredni to jednak nie taka bułka z masłem jeśli brać pod uwagę LPG, jak pośredni, więc wolałem asekuracyjnie rozejrzeć się za 1,8. A ten z tego co zerkałem pobieżnie, spokojnie gazują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koola Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > a jak jest z gazem slyszalem ze jest problem z tymi silnikami Problem jest tylko taki że silnik Z18XER (1.8 140KM - montowany w poliftach od ~2006r.) w przeciwieństwie do Z18XE (1.8 122KM - montowany w przedliftach do ~2006r.) nie ma hydraulicznego kasowania luzów zaworowych - trzeba je kontrolować i ewentualnie regulować. GM zaleca tą kontrolę po 150 tys. km przy jeździe na benzynie. Gazu nie zalecają (chociaż sami na początku montowali do tych silników) bo się okazało że po kiepskiej instalacji i regulacji trzeba było regulować luzy dużo częściej a jak tego nie robili to mogło się skończyć remontem głowicy. Jednak trafiają się też takie Vectry które z instalacją LPG montowaną w ASO przejeżdżają ponad 200 tys km bez żadnych problemów. Ogólnie jeżeli instalacja będzie miała dobre podzespoły, będzie dobrze założona i wyregulowana to ten silnik działa OK na LPG. A samo sprawdzenie luzów zaworowych u kumatego mechanika powinieneś zrobić za ok. 100 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Problem jest tylko taki że silnik Z18XER nie ma hydraulicznego kasowania luzów zaworowych - trzeba je kontrolować i ewentualnie regulować. I ma zmienne fazy rozrządu, i dlatego trzeba instalkę lpg z wyższej półki > Gazu nie zalecają (chociaż sami na początku montowali do tych silników) Opel nie zaleca, u Chevroleta założysz lpg bez problemów i z zachowaniem gwarancji ( inna głowica ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Opel nie zaleca, u Chevroleta założysz lpg bez problemów i z zachowaniem gwarancji ( inna głowica ) Chevrolety mają dodatkowo utwardzone gniazda zaworowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Chevrolety mają dodatkowo utwardzone gniazda zaworowe... w jakim celu powielasz to co wcześniej napisałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > w jakim celu powielasz to co wcześniej napisałem? Napisales tylko, ze inna glowica. Po prostu to sprecyzowalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 a można np. używkę głowicę od cheviego do opla założyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koola Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > w jakim celu powielasz to co wcześniej napisałem? W jakim celu w wątku o Oplu Vectrze wypisujesz teksty o Chevrolecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > W jakim celu w wątku o Oplu Vectrze wypisujesz teksty o Chevrolecie? bo to jest ten sam silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RederOr Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > a jak jest z gazem slyszalem ze jest problem z tymi silnikami mam dylemat czy kupic vectre c i > montowac do tego gaz czy darowac sobie to auto i wybrac cos innego Tam jest normalny wtrysk, więc pewnie da się zamontowąć instalację wtrysku gazu (mowa o 1.8 oczywiście). Z22YH (2.2 Direct) to jest silnik w VC gdzie gazu nie wsadzisz (lub będzie to nieopłacalne). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Cześć, > zupełnie jestem zielony jeśli chodzi o ople, dlatego prosiłym o wskazówki, na co zwrócić szczególną > uwagę w tym konkretnym modelu? > Dość mocno napaliłem się na takiego kombiaka, bo szukam czegoś większego, wygląda to na mój gust > ładnie i jest dość niedrogie Akurat mam pod domem dość ładnie wyposażoną, widziałem na > szybko, ale chciałbym jeszcze dokładniej się przyjrzeć i wiedzieć gdzie zajrzeć Jeśli myślisz o gazie to szukaj wersji 1.8 122KM. Sam szukałem wersji poliftowej z tym silnikiem i po jakimś czasie się udało trafić przyzwoicie wyposażony egzemplarz. Mimo że upatrzyłem już auto w wersji 140konnej, to stwierdziłem że wolę starszą wersję tej jednostki do pracy z LPG. Pali mi mało jak na swoje gabaryty - około 8-8,5 lpg średnio. Taniość części i dostępność bardzo dobra. W wersji 122KM masz automatyczną regulację zaworów a już w 140KM, jeśli dobrze pamiętam, już nie. Do 130km/h jest naprawdę cicho a i przy 180km/h da się bez problemu rozmawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FantomasMK Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Cześć, > zupełnie jestem zielony jeśli chodzi o ople, dlatego prosiłym o wskazówki, na co zwrócić szczególną > uwagę w tym konkretnym modelu? > Dość mocno napaliłem się na takiego kombiaka, bo szukam czegoś większego, wygląda to na mój gust > ładnie i jest dość niedrogie Akurat mam pod domem dość ładnie wyposażoną, widziałem na > szybko, ale chciałbym jeszcze dokładniej się przyjrzeć i wiedzieć gdzie zajrzeć Cześć, sam mam model signum w wersji 122km. Z mojego doświadczenia proponuję Ci zrobić klasyczny przegląd a w szczególności sprawdzić : - maglownicę (regeneracja ok 800 - 1000 zł) - tylne wahacze tzw. banany - wiem, że czasem pada panel klimatyzacji (trzeba się chwilę poznęcać) - i klasyka, czyli olej. Mój potrafi przy szybkiej jeździe wypić ok 0,8 na 1000km. - przy okazji gazu padła listwa (cewka) zapłonowa - problematyczne są tylne zaciski hamulcowe (problemy z regenracją) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 dziękuję raz jeszcze za kolejne podpowiedzi myślałem też o signumie, fajny jest, często dobrze wyposażony, ale vectra caravan, mimo że wożę wyłącznie własne 4 litery, podoba mi się najbardziej mam zboczenie na punkcie kombiaków i nic nie poradzę. poza tym, signuma po lifcie ciężko dostać z silnikiem 1,8. stety, niestety, vectra którą miałem na oku sprzedała się, a caravanów benzynowych ogólnie wiele nie ma, tym bardziej w bliskiej okolicy, także będę na spokojnie się rozglądał. biorę też pod uwagę astrę H caravan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > - maglownicę (regeneracja ok 800 - 1000 zł) Aż tyle za regeneracje? U mnie na wsi w dobrym zakładzie 350zł wołają za regeneracje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Aż tyle za regeneracje? U mnie na wsi w dobrym zakładzie 350zł wołają za regeneracje W poprzedniej Zafirze płaciłem 1400zł. Nie w ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > W poprzedniej Zafirze płaciłem 1400zł. Nie w ASO To co tam jest za magiel że tyle kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > To co tam jest za magiel że tyle kosztuje Trochę taniej by pewnie było, jak by to zdjął i zaniósł do regeneracji. Tyle płaciłem przy odstawieniu całego auta. Nie mam warunków do takich rozbiórek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FantomasMK Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > To co tam jest za magiel że tyle kosztuje Sporym kosztem jest chyba właśnie demontaż - w przypadku kilku modeli opla trzeba całkiem sanki opuścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.