niedal Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Jaka różnica w użytkowaniu takich świec da się zaobserwować? Chodzi tu o różnice pomiędzy 1mm a różnica0.9 mm. Pacjent to chrysler z silnikiem 3.3 z roku 2000. Które będą bardziej odpowiednie? Pomijam temperatury i inne bo w jednej i drugiej te parametry są identyczne poza przerwą elektrody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Moim zdaniem przy samej benzynie różnic wielkich nie będzie - przy większej przerwie będzie lepiej na rozgrzanym ale może gorzej palić, przy mniejszej odwrotnie...ale różnica zbyt mała a auto zbyt duże, żeby to zauważyć - przy simsonie tak było...jakby był gaz (LPG) to moim zdaniem lepsze te z mniejszą przerwą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glaeken Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Ja zauwazylem taka zaleznosc: 0,9 - stabilniejszy zaplon, ale jakos silnik nie chce isc jak nalezy 1,1 - mniej stabilny zaplon, ale silnik lepiej sie kreci Ale to sa odczucia subiektywne, wiec ne dam sobie reki uciac. Sprawdzane na LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Producent świecy określa właściwą przerwę pomiędzy elektrodami. Możesz samodzielnie korygować i obserwować zachowanie silnika. Były świece które nie miały żadnej przerwy. Stosowałem je do gazu, ale były drogie, więc powróciłem do klasycznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > Były świece które nie miały żadnej przerwy. OMG !, to jak iskra przeskakuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 przy LPG zmniejszam szczelinę o około 10-15% nie wiem czy ma to sens, ale jak miałem fabryczne szczeliny to padły mi 2 cewki zapłonowe w ciągu 1,5 roku powód: by cewka miała "lżej" do wygenerowania iskry póki co trzecia cewka nie padła, ale obserwuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > przy LPG zmniejszam szczelinę o około 10-15% > nie wiem czy ma to sens, ale jak miałem fabryczne szczeliny to padły mi 2 cewki zapłonowe w ciągu > 1,5 roku > powód: by cewka miała "lżej" do wygenerowania iskry > póki co trzecia cewka nie padła, ale obserwuję dobra. zakładam te z przerwą 0.9. poprzednio były z 1,0mm ale nie wiem czy były właściwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Jaka różnica w użytkowaniu takich świec da się zaobserwować? Chodzi tu o różnice pomiędzy 1mm a > różnica0.9 mm. Pacjent to chrysler z silnikiem 3.3 z roku 2000. Które będą bardziej > odpowiednie? Pomijam temperatury i inne bo w jednej i drugiej te parametry są identyczne poza > przerwą elektrody Mniejsza przerwa to łatwiejsze powstawanie iskry ale gorszy zapłon mieszanki i odwrotnie. Póki układ zapłonowy sprawny to różnice 0,1 mm w zasadzie pomijalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > dobra. > zakładam te z przerwą 0.9. > poprzednio były z 1,0mm ale nie wiem czy były właściwe takie różnice mogą być miedzy firmami i trzeba to olać, ewentualnie sprawdzić która firma ma bardziej uniwersalne świece - tzn jeden model świecy obsługuje wiele marek i silników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.