Skocz do zawartości

Wariator AC TAP-01


famot0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Chciałem na próbę wyłączyć owy wariator ale po podłączeniu się nie znalazłem w ogóle takiej opcji,dodatkowo patrząc po necie zauważyłem że niektórzy mają w tym programie pokazane mapy wyprzedzenia zapłonu,a u mnie nic takiego nie było.Możecie mi powiedzieć co źle robię niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że nie mam tej opcji.W instrukcji jest napisane że wariator działa w momencie kiedy wszystkie pola są zaznaczone na zielono,a u mnie dwa są na czerwono.Chodzi zwłaszcza o "Paliwo" ponieważ mimo że silnik pracował na gazie to program dalej pokazywał "Benzyna" i był zaznaczony na czerwono.

Załączam zrobiony screen:

20140123139050578195951.JPG

Wiecie może o co chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest w wersji z mapami zapłonu...

Dla porządku i jasności sytuacji napiszę, że trzeba aktualizować firmware (soft wariatora) za pomocą opcji "Aktualizacja" w programie.

Akurat mam taki wariator podpięty do komputera i najnowsza dostępna wersja firmware dla Bosch/Ford to V1.6.3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wiem na temat podłączenia.Powiem szczerze że nie dawno zakupiłem to autko i teraz próbuję jakoś ogarnąć sekwencję a to są moje początki clown.gif

W takim razie sprawdzę zasilanie z zaworu.

A jaki powinien być optymalny TPS Waszym zdaniem?

Jest to Lancia Lybra 1.6 16V.

Głównie to chodziło mi o to że coś zaczęło stukać w silniku (panewka lub sworzeń) i chciałem wyłączyć wariator na próbę,bo nie którzy podsuneli pomysł że wariator szaleje i zapłon jest zbyt wcześnie (spalanie stukowe) ale widzę że on w ogóle nie działa.

No nic jak zrobi się ciepło to zobaczę co i jak bo w instrukcji jest rozrysowany schemat z podłączeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na tyle zimno, że raczej nie będziesz miał ochoty wchodzić pod auto i odpinać wariatora od czujnika wału, chyba że złącze jest gdzieś na górze. Z tego powodu najprościej jest zrobić aktualizację oprogramowania wariatora i wyłączyć go programowo.

Co do TPS, to próg zadziałania wariatora powinien być nieznacznie większy od tego, co jest na biegu luzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Z tego powodu najprościej jest zrobić

> aktualizację oprogramowania wariatora i wyłączyć go programowo.

Czyli patrząc na mój powyższy screen,wybieram zakładkę "Aktualizacja" i czekam aż skończy,a potem odznaczam "Przesuwanie impulsów" i tyle tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stukania na zimno przy przyspieszonym zaplotnie, to powiem, ze juz sie 2 razy spotkalem z takim czyms.

W jednym z przypadkow, stukal 1 popychacz (szklanka), ale do tego stopnia, ze go "rozklepalo" od strony walka rozrzadu grinser006.gif

Nie dalo sie go normalnie wyciagnac z gniazda.

Niestety jest to dosc zagadkowy temat, bo czemu stuka sobie wlasnie jeden i to ten konkretny popychacz?

Teori jest pare, m.in. ze zawor w prowadnicy na zimno, sie przycina lekko i detonacja w cylindrze w niego uderza/gwaltownie zamyka i wszystko przenosi sie na popychacz/walek.

Ps. tego co rozklepalo, to zaplon byl ustawiony: 12 stopni do 1500, 8 stopni do 2000, 6 do 2500, 5 do 3000, 3 do 3500, dalej zero.

Klepie bez wzgledu czy benzyna czy gaz.

[edit]

Czasem mozna zostawic wyprzedzenie dla wolnych obrotow (nie po TPS), warto sprobowac, moze beda stabilne.

[edit]

Zapomnialbym dodac! To sie dzieje na ZIMNYM(!) silniku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę słabo widzę domykanie zaworu falą detonacyjną.

Nie wiem co to może być.Dodam że zakupiłem to autko ze słabym silnikiem.Oddałem go na wymianą rozrządu w serwisie Boscha i mechanik mi powiedział że rozrząd był przestawiony jakieś2 ząbki.Po wymianie silnik odzyskał moc i jeździe całkiem całkiem ale zaczął stukać.Teraz jak jest mocny to układ korbowy ma co na siebie brać a wcześniej było z tym kiepsko.

W sobotę po godzinach walki zdjąłem miskę oleju żeby sprawdzić panewki.Oglądnąłem 4 korbowe i jedną główną i nic na nich złego nie widać.W takim razie chyba zostaje sworzeń więc i wymiana silnika oslabiony.gif

287488768-Panewka.jpg

post-44976-1435252303958_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.