Skocz do zawartości

Po uruchomieniu nie przełącza na gaz...


draco40

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pytanie jw.

W czym moze tkwic problem, auto gdy jest zimne nie przełącza sie automatycznie na gaz przy uruchamianiu (po właczeniu zapłonu swieci sie zółta dioda na właczniku gazu - powinny migac diody az do osiagnieciu zadanej temp. nastepnie sam przeskoczyc na gaz)...Aby przełączyc na gaz uruchamiam zapłon, wciskam przełacznik gazu (instalacja jakby była uspiona), nastepnie idzie juz tak jak powinno, migaja diody i gdy auto złapie temp.przełacza sie na gaz. (gdy troszke pojezdze w tym samym dniu auto przełącza sie normalnie tj. po uruchomieniu mogaja diody do mom. złapania temp i pozniej idzie na gaz.)

Moje 2 sugestie:

1. Problem pojawił sie od ok 2 tyg  gdy spadły temperatury (w aucie jest juz leciwy akumulator ma ok 7 lat, przy zapalaniu czuc ze juz dosc licho kreci).

2. Tutaj sam nie wiem, wymieniałem ostatnio płyn w ukł. chlodzenia i podczas odpowietrzania układu auto juz samo nie przełączyło sie na gaz (tłumacze to sobie tym ze układ był jeszcze zapowietrzony wiec nie mógł sie przełączyc)

 

Instalacja AutoGas Centrum sterownik Compact - oczywiscie sekwencja, założona ok 3 miesiące temu.

 

Zanim cos zaczne szukac w serwisie chciałbym poznac troszke Waszej opinii, czy zbyt słaby akumulator moze powodowac takie chocki klocki??

 

jutro badz po jutrze moze go podładuje, chociaz chyba sensowniej jest juz zainwestowac w nowy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pytanie jw.

W czym moze tkwic problem, auto gdy jest zimne nie przełącza sie automatycznie na gaz przy uruchamianiu (po właczeniu zapłonu swieci sie zółta dioda na właczniku gazu - powinny migac diody az do osiagnieciu zadanej temp. nastepnie sam przeskoczyc na gaz)...Aby przełączyc na gaz uruchamiam zapłon, wciskam przełacznik gazu (instalacja jakby była uspiona), nastepnie idzie juz tak jak powinno, migaja diody i gdy auto złapie temp.przełacza sie na gaz. (gdy troszke pojezdze w tym samym dniu auto przełącza sie normalnie tj. po uruchomieniu mogaja diody do mom. złapania temp i pozniej idzie na gaz.)

Moje 2 sugestie:

1. Problem pojawił sie od ok 2 tyg  gdy spadły temperatury (w aucie jest juz leciwy akumulator ma ok 7 lat, przy zapalaniu czuc ze juz dosc licho kreci).

2. Tutaj sam nie wiem, wymieniałem ostatnio płyn w ukł. chlodzenia i podczas odpowietrzania układu auto juz samo nie przełączyło sie na gaz (tłumacze to sobie tym ze układ był jeszcze zapowietrzony wiec nie mógł sie przełączyc)

 

Instalacja AutoGas Centrum sterownik Compact - oczywiscie sekwencja, założona ok 3 miesiące temu.

 

Zanim cos zaczne szukac w serwisie chciałbym poznac troszke Waszej opinii, czy zbyt słaby akumulator moze powodowac takie chocki klocki??

 

jutro badz po jutrze moze go podładuje, chociaz chyba sensowniej jest juz zainwestowac w nowy....

 

Tez mam AGC i jak jest słaby akumulator to rzeczywiście dzieją się chocki klocki z tym stertownikiem. 

Czasem mam tak ze temperatura jest już dawno a on sobie mruga i mruga i dalej jedzie na benzynie. 

Wtedy muszę wyłączyć zapłon i od razu przełącza sie na LPG.

W zasadzie mogę stwierdzić ze instalacja jest AGC to dno i metr mułu.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Czasem mam tak ze temperatura jest już dawno a on sobie mruga i mruga i dalej jedzie na benzynie. 

... W zasadzie mogę stwierdzić ze instalacja jest AGC to dno i metr mułu.......

A sprawdzałeś jakie napięcie dostaje sterownik?

Może masz jakieś spadki po drodze - na kablach, złączkach, stykach ...

Nie żebym bronił staga, ale może warto to sprawdzić - nie tylko zasilanie (+), ale także masę (-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś jakie napięcie dostaje sterownik?

Może masz jakieś spadki po drodze - na kablach, złączkach, stykach ...

Nie żebym bronił staga, ale może warto to sprawdzić - nie tylko zasilanie (+), ale także masę (-).

Tak się robi najczęściej ze jest problem z przełączaniem kiedy jest mokro lub mglisto. 

Poza tym instalacja ma już kilka lat wiec ...się tym nie przejmuje...

Ostatnio elektryk ( przyjaciel rodziny ) sprawdzał całe auto i w/g niego wszystko jest ok. Podobno TTTM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Ostatnio elektryk ( przyjaciel rodziny ) sprawdzał całe auto i w/g niego wszystko jest ok. Podobno TTTM.

Miałem tak jak piszesz w puntku, do czasu aż nie zmieniłem alternatora, która zamiast 13,8-14,0 dawał 14,4V - aku był dobrze doładowany i nie spadało tak bardzo napięcie przy rozruchu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem dziś z monterem i potwierdzil, jeżeli akum jest juz slaby .(a mój ma ok 7 lat) to podczas uruchamiania spadek

 

 

miałem compacta w aucie i aku który był od nowości w aucie czyli od 11.2006r i nic takiego się nie działo. Aku zmieniłem w grudniu 2014r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem compacta w aucie i aku który był od nowości w aucie czyli od 11.2006r i nic takiego się nie działo. Aku zmieniłem w grudniu 2014r

 

u mnie aku tez fabryczny, auto 2008r a aku 2007r

 

dzis podłaczyłem do prostownika i zobaczymy co sie bedzie działo...

 

ale podejrzewam ze aku zimy nie przetrzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akum naładowany - "problem" z diodami LPG znikł...

 

lekka padaka ten sterownik

Niekoniecznie ...

Sprawdź jakie jest najniższe napięcie przy rozruchu.

Kiedyś autka potrafiły odpalić prz 7V, a teraz poniżej 10V jest problem ...

Cała obecna elektronika ma ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale tego faktu juz nie zmienie

Masz rację, ale przy słabszej jakości akumulatorze lub niepełnym jego naładowaniu, szczególnie w zimie,  spadek napięcia jest większy i elektronika głupieje. Nie dotyczy to tylko elektroniki lpg, ale wogóle ...

Miałem tak w puntku, że przy dużych mrozach np. -20°C rozrusznik kręcił powoli, ale elektronika nie była w stanie sterować silnikem bo napięcie było za małe. Pomogła właśnie wymiana alternatora, na taki, który dawał 14,4V ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam od jakiegoś czasu mam problem z gazem,od momentu gdy naszły większe mrozy .gdy odpalam silnik wszystko ładnie chodzi na Benz,jednak gdy chce przełączyć na gaz,łapie mi go a po chwili jakby wywalało,uruchamiając kontrolkę gazu,dodam że gazu napewno tam nie brakuje,i bezpiecznik też jest w porządku. Może ktoś orientuje się jak może być tego przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam od jakiegoś czasu mam problem z gazem,od momentu gdy naszły większe mrozy .gdy odpalam silnik wszystko ładnie chodzi na Benz,jednak gdy chce przełączyć na gaz,łapie mi go a po chwili jakby wywalało,uruchamiając kontrolkę gazu,dodam że gazu napewno tam nie brakuje,i bezpiecznik też jest w porządku. Może ktoś orientuje się jak może być tego przyczyna?
Może być zapowietrzony reduktor.

Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.