Skocz do zawartości

Grande Punto Abarth


Rekomendowane odpowiedzi

tjet, fabrycznie montowany tez w abarth 500 rozne wersje mocy, co do czesci, to nie sa tanie ze wzgl na to ze wersja Abarth.

 

Zawieszenie dobrze trzyma sie na polskich drogach, troche twarde, i czasem głośne, dobrze wkreca sie na obroty, glosniej chodzi na zimnym,bardzo dobre hamulce Brembo 2 tłoczkowe, skrzynia wg mnie dobrze zestrojona, w miescie nie mało pali ( tym co jezdzilem raczej dynamicznie to 11L/100Km ale cos za cos. fotele dobrze trzymaja ,ale wg mnie troszke sa sa wysokie jak dla mnie. Jezeli chcesz takiego wariata i myslec ze bedzie palil 8 to jestes w bledzie, te ksiazkowe dane to smiech na sali. Jezdzilem 165km taka wersja abartha naglosnienie mial bardzo dobre, akurat ten mial subwofer, nie kazde abarthy je mialy...

 

wycisnalem nim 210Km/h ale najwieksza frajda z jazdy byla do 180km/h

 

Jezeli kupujesz auto do katowania, szybciutko wykonczysz dwumasa, w moim egzemplarzu sluzbowym juz dzwonil, a wszystko przez to ze redukowalem biegami ( 3tysie lkomplet sprzeglo dwumas). turbo sie pocilo ale nie cieklo...

 

jak eksploatujesz tak masz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam abartha , ogólnie przygotuj sobie 8-10tysi na zapas jak cuś ;) Łożyska skrzyni 2500zł , sprzęgło+dwumas+wysprzęglik 2500zł , opony 1500-2000zł (ew. drugie tyle zimówki) , hamulce ~1000zł , zawieszenie 2000+ zł zależnie co się chce , tłumik końcowy ~600zł (ultera) , niekiedy także inne tematy jak w normalnych puntach. Alternator też potrafi być do zrobienia od strzała (regenerka ~300zł , nowy chyba ~1000zł) , spalanie w trasie ~6L , w mieście jak się krótkie dystanse śmiga 11-12L , przy dłuższych ~9L.

Taniej nie kupisz auta tak wyposażonego o takich osiągach i fun-ie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie - myślę, żeby takie jeździdło kupić na miasto ale mam pare pytań

 

- ktoś ma?

- ma jakieś wady MkII ? elektryka? silnik? skrzynia?

- jaka trwalosc ma silnik/turbina?

- ma suba jak mk2 hgt?

 

Skrzynia M32, więc bywa kosztowna. Do tego niektóre materiały eksploatacyjne drogie i trudniej dostępne, bo nie pasują od zwykłych wersji czy Sport.

A jeśli myślisz o wersji 155KM to nie zdziw się jak Cię objedzie GP z klekotem 1.9 mj  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abarth na softcie też jest do objechania ? :hmm:

Pewnie będą jechały podobnie, Abarth zapewne uzyska kilka KM więcej, ale klekot ponad 100Nm więcej.

Plus klelota taki, że w przeciwieństwie do Abartha nie wyróżnia się z tłumu co może być elelemtem zaskoczenia ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie będą jechały podobnie, Abarth zapewne uzyska kilka KM więcej, ale klekot ponad 100Nm więcej.

Plus klelota taki, że w przeciwieństwie do Abartha nie wyróżnia się z tłumu co może być elelemtem zaskoczenia ;)

 

Nie kpij , bo często mnie ktoś pyta czy to ori abarth , ponieważ nie mam żadnych pasów , oczojebstwa itp. po prostu czarne AGP.

1,4t-jet ma krótsze przełożenia więc lekki bonus Nm na asfalcie + dłużej w obrotach go trzyma a wiadomo ,że liczy się pole powierzchni (całkowanie z fizyki) Nm dla obrotów. No i jtd-kiem nie postrzelasz z wydechu tak jak benzyniakiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kpij , bo często mnie ktoś pyta czy to ori abarth , ponieważ nie mam żadnych pasów , oczojebstwa itp. po prostu czarne AGP.

1,4t-jet ma krótsze przełożenia więc lekki bonus Nm na asfalcie + dłużej w obrotach go trzyma a wiadomo ,że liczy się pole powierzchni (całkowanie z fizyki) Nm dla obrotów. No i jtd-kiem nie postrzelasz z wydechu tak jak benzyniakiem :D

Czarny może i tak, ale weź sobie czerwone czy białego, z daleka się wyróżnia  ;) . Kiedyś miałem okazję złapać się Abarth Evo 165KM vs 1.9 mj z kończącą się T, dwie próby - wynik 1:1 ;] 

Uwierz mi, że diesel może strzelać z wydechu (słyszałem na własne uszy kiedyś u Cinka), a także posiadać odcinkę w stylu benzyniaka czy procedurę startu  ;l . Dużo zależy od sterownika silnika i możliwości ustawień  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pewnie będą jechały podobnie, Abarth zapewne uzyska kilka KM więcej, ale klekot ponad 100Nm więcej.

Plus klelota taki, że w przeciwieństwie do Abartha nie wyróżnia się z tłumu co może być elelemtem zaskoczenia ;)

 

Tyle, że co z tego, że 100Nm więcej na silniku, skoro są inne przełożenia i na kołach już takiej przewagi nie będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że co z tego, że 100Nm więcej na silniku, skoro są inne przełożenia i na kołach już takiej przewagi nie będzie...

W każdym razie różnica jest zauważalna np: przy walce z trakcją. A co do skrzyni to mechanizm różnicowy jest identyczny oraz część elementów typu wałki, tryby itd., przynajmniej tak twierdzi ePer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś robiłem test stilo 1,9jtd 158km/350nm vs bravo 1,4 tjet 150km (seria) - przyspieszały podobnie a prawie 130Nm różnicy momentu. Dlatego wątpie by normalnie softnięty GP 1,9jtd (zapewne koło 165km) miał jakiekolwiek szansę z softniętym 1,4 t-jet (170-175km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś robiłem test stilo 1,9jtd 158km/350nm vs bravo 1,4 tjet 150km (seria) - przyspieszały podobnie a prawie 130Nm różnicy momentu. Dlatego wątpie by normalnie softnięty GP 1,9jtd (zapewne koło 165km) miał jakiekolwiek szansę z softniętym 1,4 t-jet (170-175km)

Z Evo 165KM bez problemu, a ten ma już inne turbo niż zwykly AGP 155KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś robiłem test stilo 1,9jtd 158km/350nm vs bravo 1,4 tjet 150km (seria) - przyspieszały podobnie a prawie 130Nm różnicy momentu. Dlatego wątpie by normalnie softnięty GP 1,9jtd (zapewne koło 165km) miał jakiekolwiek szansę z softniętym 1,4 t-jet (170-175km)

 

W dodatku dobrze zrobione 1.4T-Jet po sofcie da około 280-290Nm/ 185KM. Z DP, coolerem, fpr 4bar i na prawdziwym RON98 mieliśmy bodajże 298Nm/ 203KM. Doskonały wynik jak turbosprężarkę, której wirnik wydechowy jest wielkości 5PLN. Zresztą t-jet to chyba jeden z najprostszych i najbardziej niezawodnych silników turbobenzynowych w czasach downsizingu. Co innego skrzynia M32 :)

 

Konkluzja jest prosta - tak jak napisałeś - nie ma na rynku tańszego tak młodego samochodu pod modyfikacje lub dla frajdy z takim wyposażeniem.

To samo tyczy się Bravo mk2, w szczególności 2.0mjet Sport. Ciężko znaleźć cokolwiek innego na jednej turbosprężarce, co po modyfikacji daje spokojnie 480Nm i nawet 230KM, bez ingerencji w osprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.