MaRo2k Napisano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2016 Chodzi o to ustrojstwo Przy mrozach które były (-10-15*C) było słychać że układ paliwowy się zapowietrza i pojawily się kłopoty z paleniem, dziś namierzyłem że to plastikowe pudło jest całe tłuste z ropy - znaczy się że jest wyciek i łapie lewe powietrze. Przy temp. bliższych 0*C nie ma jakichkolwiek problemów, ale warto się tym zająć za wczasu. W ASO oczywiście nie dostępne - produkt wyczerpany, na allegro dwie sztuki uzywane w chorej cenie 229zł w italcar24 uzywka za 150 co i tak jest za dużo haha. Ktoś ma jakiś patent na to ? Widać że to poci się na łączeniu tych dwoch połowek tego pudła, myślałem żeby to oddac do zakładu co spawa plastiki i żeby mi to objechali do okoła tego łączenia - ale to jest cale umazane z ropy w środku i HGW jak się to zachowa jak dostanie sporej temp. po lekturze internetu klejenie ponoc nic nie daje - swoja droga problem niby bardzo znany a rozwiazania sensownego brak... Chyba żeby dobrać ten kolektor paliwowy z jakiegoś starszego JTD - tam pamiętam z bravo jtd że były ameliniowe tyle że ten ma 4 króćce... Także zwracam się z prośbą do szanownych kolegów co przerabiali temat z tym. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Temat przechodziłem jakiś czas temu i do tej pory jest sucho, a dodam, że zastanawiałem się nad wymianą na nowy kolektorek ale cena prawie 500zł była wystarczającym argumentem by wprowadzić kilka małych zmian. Otóż... Zdemontuj ten zbiorniczek, porządnie wyczyść np. Akrą a następnie odtłuść np. Benzyną ekstrakcyjną. Następnie to połączenie dwóch połówek zalej kilkoma warstwami kleju do twardych plastików -do nabycia w "casto". Pozostaw na noc do wyschnięcia i utwardzenia. To jedno. A druga sprawa to obstawiam, że dodatkowo masz mikro wycieki na oringach tych szybkozłączek na króćcach. Ja przerobiłem przewody orginalne -one są wewnątrz plastikowe oblane z wierzchu warstwą gumową. Ucinasz szybkołączke, usuwasz na 3cm tą gumową warstwę a na przewód plastikowy naciągasz gumowy przewód paliwowy 7-8mm i skręczasz opaską. Najlepiej poszukać kolanka gumowego. Na króćce zbiorniczka naciągasz przewód i również skręcasz opaską uważając na siłę przy skręcaniu by nie połamać króćca. U mnie działa to rewelacyjnie i mam tam czysto i sucho. Koszt kleju 8zł. Opaski 5-10zł. Kolanko dokupiłem przypadkowe od ducato wazne by miało około 8mm i kąt prosty. Najlepiej dwa takie kolanka bo są dwa przewody z szybkozłączkami 20-30zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 13 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Jeszcze się zastanawiam nad wrzuceniem kolektora paliwowego metalowego ze starszych JTD, tylko nie wiem czy zasada działania jest ta sama co w tym plastikowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 23 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Z którego ducato dopasowałeś te kolanka gumowe ? Bo nie wiem nawet jak tego szukać i gdzie. Okazało się że cieknie na szybkozłączkach, i trzeba te kolanka bo z prostego węża nie wyjdzie się tam żeby przykręcić osłonę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Ostatecznie zrobiłem to tak: I raz na zawsze pozbyłem się problemu cieknących szybkozłączek czy ew. cieknącego kolektora(akurat kolektor był szczelny). Wszystko pasuje, osłona też. Całość zamknęła się w kwocie ok 50zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 To pochwal się od czego to jest kolektor? Od starego Bravo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 5 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Stare bravo, alfa 156, marea, zarowno 1.9 jak i 2.4. Wpisz w allegro rozdzielacz paliwa jtd to jest tego od groma, wazne żeby kupic ten kolektor wraz z wężykiem który idzie do pompy wysokiego cisnienia (taki krótki zakrzywiony pod kątem 90*) bo ten z plastikowego nie pasuje. Do tego trzeba jeszcze wymienić wężyk do przelewów od wtryskiwaczy bo org jest za krótki. Ten wężyk co idzie od filtra paliwa co ma szybko zlączke zostaje, jedynie co to obierasz kawalek tej gumowej oslonki co jest na tym plastikowym wezu i obcinasz szybkozlaczke( patrz na zdjęcia) łączysz to kawałek weża 8mm jak widąc na zdjeciu w poscie wyżej. Na koniec zostaję dorobić kawałek węża od kolektora do metalowego przewodu od powrotu do baku. Aha no i śruby mocujące sam kolektor trzeba zmienić na krótsze. Drugi miesiąc to już jeździ i wszystko działa jak należy. Linki do przykładowych aukcji, ceny śmiesznie niskie w porownaniu do tych od stilo. http://allegro.pl/fiat-marea-1-9jtd-rozdzielacz-przewody-paliwa-i5034995568.html http://allegro.pl/rozdzielacz-paliwa-46480170-alfa-romeo-2-4-jtd-i5117397056.html http://allegro.pl/zawor-rozdzielacz-paliwa-alfa-romeo-156-1-9-jtd-i5788436104.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Kurde zastanawiam się nad nim, bo mnie akurat uwalił się króciec i muszę to coś wymienić. Mój zaprzyjaźniony mechanik ma dostęp do tej części za 150 worków złota. Prawdopodobnie jest to zamiennik, bo za oryginał to stanowczo za mało (na popularnym portalu alle... znalazłem oryginał za prawie 400pln), a więc jego jakość nie wiadomo jaka jest. W ogóle rozbierał ktoś tą puszkę? Możecie powiedzieć co w niej w ogóle jest? Na jakiej zasadzie ona w ogóle działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vale46 Napisano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2017 Witam i od razu podbijam temat :D Otóż mam mikropęknięcie w okolicy króćca od filtra paliwa (niewidoczne, ale sączy się delikatnie) i pytanie czy da radę to jakoś wzmocnić czy nie warto i się nie da ? I od razu pytanie do @@MaRo2k jak u Ciebie działa to rozwiązanie które zastosowałeś ? Pozdrawiam :D EDIT: a rozstaw śrub w tym ameliniowym pasuje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 5 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2017 Pasuje wszystko p&p tylko trzeba jeszcze mieć ten krotki wyprofilowany wężyk od pompy CR do tego kolektora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2017 Ktoś kleił klejem dwuskładnikowym typu poxipol itp. działa, ale podstawą jest wykręcenie całego rozdzielacza, porządne odtłuszczenie bardzo silnymi środkami, a nawet wyszlifowanie np. papierem sciernym do głebokości suchego plastiku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vale46 Napisano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2017 Dzięki Panowie, spróbuję coś ogarnąć, ale prawdopodobnie podmienię na ten aluminiowy jak go zdobędę i będzie spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 @@vale46 jak znajdę mój aluminiowy który mam na zapasie w razie czego to mogę Ci go odsprzedać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vale46 Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 @@Morgan dzięki, ale koło mnie duży szrot to na pewno jest, tylko z czasem gorzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 spoko ale jak coś to wiesz gdzie mnie szukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vale46 Napisano 21 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2017 No i tak Panowie, zamontowałem ten rozdzielacz tylko że nie miał tego króćca pod kątem 90* ,ale jakoś udało się zmieścić, oraz ma czujnik,ale wszystko git działa Dzięki za porady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.