Skocz do zawartości
maro_t

pierwsza awaria

Rekomendowane odpowiedzi

Objawy: piszczący hamulec tylny podczas jazdy, mocno grzejące się tylne lewe koło. Pierwsza awaria w Rio, przebieg 48 tys. km. Nastawiałem się na walkę w ASO i się nie pomyliłem :hehe:. Oczywiście dowiedziałem się, że gwarancja tego nie obejmuje, bo usterka spowodowana jest syfem, który dostaje się do zacisków, ble ble ble, czyli winny sposób eksploatacji ;]. Oczywiście trzeba wymienić tarcze i klocki, bo stare się przypaliły. Z tym się akurat zgadzam, zwłaszcza że klocki i tak już są mocno zużyte. Więc zaproponowali mi komplet tarcz i klocków w cenach, uwaga: 300 pln za tarczę za sztukę i 250 pln za komplet klocków. W sumie 850 pln. ;l Po rozmowie z panem z serwisu, a potem z drugim panem (specjalistą od gwarancji ;]) stanęło na tym, że zapłaciłem 75pln za czyszczenie hamulców i złożenie tego na starych tarczach i klockach, zamówiłem tarcze i klocki w sklepie (110pln za tarcze Delphi za sztukę  i 110 pln za klocki TRW), czyli w sumie 330pln i pojadę do jakiegoś serwisu na wymianę.

 

O ile z ASO Fiata zawsze byłem zadowolony, przez tyle lat u nich serwisowałem, zawsze byli frontem do klienta, zawsze dawali różne alternatywy, oryginały, zamienniki, ceny była akceptowalne, o tyle to ASO Kia jest nastawione tylko na dojenie mnie, a tego nie lubię

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mam zle doswiadczenie z tarczami do kily. Oryginaly wytrzymaly dlugo ale zamienniki bardzo szybko lecialy wichrowaly sie. Ta gwarancja niby 7 lat a jest jak jest :phi:. Co ciekawe IMO powinni na przegladzie wyczyscic hamulce z syfu. W Suzuki rozbieraja bebny na przegladzie i czyszcza. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, wujekcybul napisał:

Mam zle doswiadczenie z tarczami do kily. Oryginaly wytrzymaly dlugo ale zamienniki bardzo szybko lecialy wichrowaly sie. Ta gwarancja niby 7 lat a jest jak jest :phi:. Co ciekawe IMO powinni na przegladzie wyczyscic hamulce z syfu. W Suzuki rozbieraja bebny na przegladzie i czyszcza. 

 

to tylko tył, więc nie powinno się z nimi nic stać. Jak będę wymieniał przód, to dam jakieś porządne, np. ATE. I teraz już będę pamietał, żeby co jakiś czas je czyścić. ;]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Spoko, jeszcze niedawno komplet oryginalnych hamulców na przód do RIO kosztował ponad 2 kpln za same części ;]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hyundai I20 podobnie, tylne tarcze tak biły że musiałem wymienić. Przyczyna korozja tarcz, miejscami oderwane kawałki tarczy wiec toczenie nie miało sensu. Wymieniałem przy przebiegu 95kkm, założyłem komplet Metelli tarcze i klocki. Przód przetoczyłem tarcze bo też były zwichrowane, ale po roku ostatnio zauważyłem że znów zaczynają bić. Szkoda kompletu wymieniać bo klocków jeszcze połowa. Bębny się zgodzę czyścić, ale hamulce tarczowe. No ale to ASO, oni zawsze znajda wymówkę żeby klienta spławić nie na swój koszt.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.06.2017 o 17:17, maro_t napisał:

O ile z ASO Fiata zawsze byłem zadowolony, przez tyle lat u nich serwisowałem, zawsze byli frontem do klienta, zawsze dawali różne alternatywy, oryginały, zamienniki, ceny była akceptowalne, o tyle to ASO Kia jest nastawione tylko na dojenie mnie, a tego nie lubię

 

Przy 40 kkm miałem w Rio ten sam problem i w ramach gwarancji miałem czyszczone tylne hamulce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, KYRTAP napisał:

 

Przy 40 kkm miałem w Rio ten sam problem i w ramach gwarancji miałem czyszczone tylne hamulce.

 

czyli lepsze ASO. Skąd jesteś? W Krakowie są 3 ASO Kia, każde ma kiepskie opinie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
 
czyli lepsze ASO. Skąd jesteś? W Krakowie są 3 ASO Kia, każde ma kiepskie opinie.


Aso w Komornikach pod Poznaniem. Nie jest najgorsze ale super też nie jest.

Wysłane z mojego SM-T365 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.06.2017 o 08:44, maro_t napisał:

 

to tylko tył, więc nie powinno się z nimi nic stać. Jak będę wymieniał przód, to dam jakieś porządne, np. ATE. I teraz już będę pamietał, żeby co jakiś czas je czyścić. ;]

żadne ATE- producent zepsuł się na maxa- made in PRC. Ostatnio 3 kpl tarcz załatwiłem w ciągu miesiąca- wszystkie reklamacje uznano.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.08.2017 o 14:05, Dareek napisał:

żadne ATE- producent zepsuł się na maxa- made in PRC. Ostatnio 3 kpl tarcz załatwiłem w ciągu miesiąca- wszystkie reklamacje uznano.

 

Nieźle, to cię teraz kupuje?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.