Jump to content
Sign in to follow this  
maro_t

pierwsza awaria

Recommended Posts

Objawy: piszczący hamulec tylny podczas jazdy, mocno grzejące się tylne lewe koło. Pierwsza awaria w Rio, przebieg 48 tys. km. Nastawiałem się na walkę w ASO i się nie pomyliłem :hehe:. Oczywiście dowiedziałem się, że gwarancja tego nie obejmuje, bo usterka spowodowana jest syfem, który dostaje się do zacisków, ble ble ble, czyli winny sposób eksploatacji ;]. Oczywiście trzeba wymienić tarcze i klocki, bo stare się przypaliły. Z tym się akurat zgadzam, zwłaszcza że klocki i tak już są mocno zużyte. Więc zaproponowali mi komplet tarcz i klocków w cenach, uwaga: 300 pln za tarczę za sztukę i 250 pln za komplet klocków. W sumie 850 pln. ;l Po rozmowie z panem z serwisu, a potem z drugim panem (specjalistą od gwarancji ;]) stanęło na tym, że zapłaciłem 75pln za czyszczenie hamulców i złożenie tego na starych tarczach i klockach, zamówiłem tarcze i klocki w sklepie (110pln za tarcze Delphi za sztukę  i 110 pln za klocki TRW), czyli w sumie 330pln i pojadę do jakiegoś serwisu na wymianę.

 

O ile z ASO Fiata zawsze byłem zadowolony, przez tyle lat u nich serwisowałem, zawsze byli frontem do klienta, zawsze dawali różne alternatywy, oryginały, zamienniki, ceny była akceptowalne, o tyle to ASO Kia jest nastawione tylko na dojenie mnie, a tego nie lubię

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam zle doswiadczenie z tarczami do kily. Oryginaly wytrzymaly dlugo ale zamienniki bardzo szybko lecialy wichrowaly sie. Ta gwarancja niby 7 lat a jest jak jest :phi:. Co ciekawe IMO powinni na przegladzie wyczyscic hamulce z syfu. W Suzuki rozbieraja bebny na przegladzie i czyszcza. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, wujekcybul napisał:

Mam zle doswiadczenie z tarczami do kily. Oryginaly wytrzymaly dlugo ale zamienniki bardzo szybko lecialy wichrowaly sie. Ta gwarancja niby 7 lat a jest jak jest :phi:. Co ciekawe IMO powinni na przegladzie wyczyscic hamulce z syfu. W Suzuki rozbieraja bebny na przegladzie i czyszcza. 

 

to tylko tył, więc nie powinno się z nimi nic stać. Jak będę wymieniał przód, to dam jakieś porządne, np. ATE. I teraz już będę pamietał, żeby co jakiś czas je czyścić. ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko, jeszcze niedawno komplet oryginalnych hamulców na przód do RIO kosztował ponad 2 kpln za same części ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai I20 podobnie, tylne tarcze tak biły że musiałem wymienić. Przyczyna korozja tarcz, miejscami oderwane kawałki tarczy wiec toczenie nie miało sensu. Wymieniałem przy przebiegu 95kkm, założyłem komplet Metelli tarcze i klocki. Przód przetoczyłem tarcze bo też były zwichrowane, ale po roku ostatnio zauważyłem że znów zaczynają bić. Szkoda kompletu wymieniać bo klocków jeszcze połowa. Bębny się zgodzę czyścić, ale hamulce tarczowe. No ale to ASO, oni zawsze znajda wymówkę żeby klienta spławić nie na swój koszt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 5.06.2017 o 17:17, maro_t napisał:

O ile z ASO Fiata zawsze byłem zadowolony, przez tyle lat u nich serwisowałem, zawsze byli frontem do klienta, zawsze dawali różne alternatywy, oryginały, zamienniki, ceny była akceptowalne, o tyle to ASO Kia jest nastawione tylko na dojenie mnie, a tego nie lubię

 

Przy 40 kkm miałem w Rio ten sam problem i w ramach gwarancji miałem czyszczone tylne hamulce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, KYRTAP napisał:

 

Przy 40 kkm miałem w Rio ten sam problem i w ramach gwarancji miałem czyszczone tylne hamulce.

 

czyli lepsze ASO. Skąd jesteś? W Krakowie są 3 ASO Kia, każde ma kiepskie opinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
czyli lepsze ASO. Skąd jesteś? W Krakowie są 3 ASO Kia, każde ma kiepskie opinie.


Aso w Komornikach pod Poznaniem. Nie jest najgorsze ale super też nie jest.

Wysłane z mojego SM-T365 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 6.06.2017 o 08:44, maro_t napisał:

 

to tylko tył, więc nie powinno się z nimi nic stać. Jak będę wymieniał przód, to dam jakieś porządne, np. ATE. I teraz już będę pamietał, żeby co jakiś czas je czyścić. ;]

żadne ATE- producent zepsuł się na maxa- made in PRC. Ostatnio 3 kpl tarcz załatwiłem w ciągu miesiąca- wszystkie reklamacje uznano.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 6.08.2017 o 14:05, Dareek napisał:

żadne ATE- producent zepsuł się na maxa- made in PRC. Ostatnio 3 kpl tarcz załatwiłem w ciągu miesiąca- wszystkie reklamacje uznano.

 

Nieźle, to cię teraz kupuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.