Skocz do zawartości

[KzAK] Fiat 500 1,2


spad

Rekomendowane odpowiedzi

Rozważam zakup Fiata 500 jako drugie auto do miasta. W grę wchodzi silnik 1,2 z opcją zagazowania. Ma być najtaniej do baku jak tylko możliwie. Pytanie do Was na co zwrócić uwagę przy zakupie. Słabe strony? Ile to może palić w mieście? Czy fiatowski automat to dobry pomysł? Interesuje mnie ten konkretny egzemplarz, jutro jadę oglądać: https://www.aaaauto.pl/pl/fiat-500/car.html?id=198032895#palivo=1&ymin=2008&pmax=25000&branch=269&page=2&promo=gm

Czy ten silnik z automatem da radę zagazować? Znają silniki fiata to pewnie tak, ale chętnie poczytam waszych opinii. 

 

Aha: nie interesują mnie inne auta miejskie, nie podobają mi się. Nie dyskutujemy też nad zasadnością zakupu w AAA Auto. Dyskutujemy o 500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, spad napisał:

Rozważam zakup Fiata 500 jako drugie auto do miasta. W grę wchodzi silnik 1,2 z opcją zagazowania. Ma być najtaniej do baku jak tylko możliwie. Pytanie do Was na co zwrócić uwagę przy zakupie. Słabe strony? Ile to może palić w mieście? Czy fiatowski automat to dobry pomysł? Interesuje mnie ten konkretny egzemplarz, jutro jadę oglądać: https://www.aaaauto.pl/pl/fiat-500/car.html?id=198032895#palivo=1&ymin=2008&pmax=25000&branch=269&page=2&promo=gm

Czy ten silnik z automatem da radę zagazować? Znają silniki fiata to pewnie tak, ale chętnie poczytam waszych opinii. 

 

Aha: nie interesują mnie inne auta miejskie, nie podobają mi się. Nie dyskutujemy też nad zasadnością zakupu w AAA Auto. Dyskutujemy o 500.

 

Kupilismy dla zony 2 tygodnie temu takiego Fiata ale 2012 w wersji Lounge z manualem, tez biala perla.

IMHO ten co pokazales jest dosc drogi jak na rocznik i wyposazenie, ale moze to kwestia tego "automatu".

My za poleasingowego zaplacilismy 23kPLN, przebieg 93kkm Mechanicznie to jest Panda, wiec auto proste jak konstrukcja cepa ;]

Za graty do rorzadu zaplacilem chyba z 300PLN, wiec smiesznie tanio :) 

Silnik gazuje sie bez problemu, spalanie ok 6-7 litrow. Jak wracalismy na 2 auta 250km to spalil dokaldnie tyle samo co Astra J 1.4T ok 6/100.

Jezdzilem nim teraz caly tydzien, osiagi raczej mizerne, ale do miasta wystarczy. Mimo, ze to 8v to trzeba krecic powyzej 3kRPM zeby jechalo.

Odpusc wersje z autiomatyczna klima bo silniczki padaja I trzeba rwac deske. Auto przede wszystkim ladne, miejsca z przodu wystarczajaco dla 2 osob.

 

Natomiast jak to we fiacie, cos tam stuka, puka kilka patentow rowniez typowo wloskich ;] 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Kupilismy dla zony 2 tygodnie temu takiego Fiata ale 2012 w wersji Lounge z manualem, tez biala perla.

IMHO ten co pokazales jest dosc drogi jak na rocznik i wyposazenie, ale moze to kwestia tego "automatu".

My za poleasingowego zaplacilismy 23kPLN, przebieg 93kkm Mechanicznie to jest Panda, wiec auto proste jak konstrukcja cepa ;]

Za graty do rorzadu zaplacilem chyba z 300PLN, wiec smiesznie tanio :) 

Silnik gazuje sie bez problemu, spalanie ok 6-7 litrow. Jak wracalismy na 2 auta 250km to spalil dokaldnie tyle samo co Astra J 1.4T ok 6/100.

Jezdzilem nim teraz caly tydzien, osiagi raczej mizerne, ale do miasta wystarczy. Mimo, ze to 8v to trzeba krecic powyzej 3kRPM zeby jechalo.

Odpusc wersje z autiomatyczna klima bo silniczki padaja I trzeba rwac deske. Auto przede wszystkim ladne, miejsca z przodu wystarczajaco dla 2 osob.

 

Natomiast jak to we fiacie, cos tam stuka, puka kilka patentow rowniez typowo wloskich ;] 

 

 

 

 

 

Cena jest do negocjacji, tyle co chcą to nie zapłacę, ale faktycznie wersja bogatsza i automat. Na plus tej oferty to roczna gwarancja na silnik i skrzynię. To duży plus. Auto ma jeździć tylko w mieście, więc jakieś wielkie moce nie są mi potrzebne. Co prawda dwa razy w tygodniu muszę załadować do takiego auta dwójkę dzieci do szkoły na tył, ale trasa krótka, więc zakładam, że się zmieszczą. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, spad napisał:

 

Cena jest do negocjacji, tyle co chcą to nie zapłacę, ale faktycznie wersja bogatsza i automat. Na plus tej oferty to roczna gwarancja na silnik i skrzynię. To duży plus. Auto ma jeździć tylko w mieście, więc jakieś wielkie moce nie są mi potrzebne. Co prawda dwa razy w tygodniu muszę załadować do takiego auta dwójkę dzieci do szkoły na tył, ale trasa krótka, więc zakładam, że się zmieszczą. :)

 

Ta wersja jest jakas dziwna, brakuje aluminiowych fleg, szklanego dachu, ESP, itp.
Wyglada jak by ktos doposazyl troche najtansza Pop o automat, kierownice ze sterowaniem i fotele.

Dzieciaki z tylu sie zmieszcza bez problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, spad napisał:

Rozważam zakup Fiata 500 jako drugie auto do miasta. W grę wchodzi silnik 1,2 z opcją zagazowania. Ma być najtaniej do baku jak tylko możliwie. Pytanie do Was na co zwrócić uwagę przy zakupie. Słabe strony? Ile to może palić w mieście? Czy fiatowski automat to dobry pomysł? Interesuje mnie ten konkretny egzemplarz, jutro jadę oglądać: https://www.aaaauto.pl/pl/fiat-500/car.html?id=198032895#palivo=1&ymin=2008&pmax=25000&branch=269&page=2&promo=gm

Czy ten silnik z automatem da radę zagazować? Znają silniki fiata to pewnie tak, ale chętnie poczytam waszych opinii. 

 

Aha: nie interesują mnie inne auta miejskie, nie podobają mi się. Nie dyskutujemy też nad zasadnością zakupu w AAA Auto. Dyskutujemy o 500.

Fiaty mają Selespeed którzy wszyscy (w szczególności Ci co nigdy nie mieli) się boją i krytykują. Fakt skrzynia jest dość wolna i nie każdemu pasuje. Natomiast moja małżonka nie narzeka, dla mnie też dobrze się tym jeździ, bo nie zakładam, że takie słabe maleństwo służy do wyścigów spod świateł ;). Plus tez taki, że pali mniej niż manual :ok:. Odnośnie awaryjności to są tam dwa kluczowe elementy: pompa hydrauliczna (podobna do takiej hamulcowej czy abs) oraz robot zmieniający biegi. Pompa traci bieg przy ok 160-200kkm, poprostu kończą się szczotki, mozna to niby samemu ogarnąć. Druga sprawa to uszczelnienie robota, z racji dużego ciśnienia po jakimś czasie (podobnie 150-200kkm) zaczyna się pocić, kompleksowa naprawa wymiana uszczelnień i przegląd skrzynie to AFAIR 700zł i w sumie tyle. Warto pamiętać o wymianie płynu w robocie raz na jakiś 100kkm (niecały litr coś koło 60zł) + jest zwykły manual gdzie też wymienia się olej. Problemem jest też nieznajomość tego rozwiązania i jak się zadzwoni do pierwszego lepszego ASO czy serwisu usłyszeć można astronomiczne kwoty za naprawę, rozwiązaniem jest naprawa w serwisach specjalizowanych - jak dla przykładu wysłałem skrzynię kurierem (nie jest dużu i ciężka) w celu naprawy. Podobnie mi kolega z ASO mówił, że też tak robią i nie ma czego się bać - ale tak wiele ASO nie robi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

Fiaty mają Selespeed którzy wszyscy (w szczególności Ci co nigdy nie mieli) się boją i krytykują. Fakt skrzynia jest dość wolna i nie każdemu pasuje. Natomiast moja małżonka nie narzeka, dla mnie też dobrze się tym jeździ, bo nie zakładam, że takie słabe maleństwo służy do wyścigów spod świateł ;). Plus tez taki, że pali mniej niż manual :ok:. Odnośnie awaryjności to są tam dwa kluczowe elementy: pompa hydrauliczna (podobna do takiej hamulcowej czy abs) oraz robot zmieniający biegi. Pompa traci bieg przy ok 160-200kkm, poprostu kończą się szczotki, mozna to niby samemu ogarnąć. Druga sprawa to uszczelnienie robota, z racji dużego ciśnienia po jakimś czasie (podobnie 150-200kkm) zaczyna się pocić, kompleksowa naprawa wymiana uszczelnień i przegląd skrzynie to AFAIR 700zł i w sumie tyle. Warto pamiętać o wymianie płynu w robocie raz na jakiś 100kkm (niecały litr coś koło 60zł) + jest zwykły manual gdzie też wymienia się olej. Problemem jest też nieznajomość tego rozwiązania i jak się zadzwoni do pierwszego lepszego ASO czy serwisu usłyszeć można astronomiczne kwoty za naprawę, rozwiązaniem jest naprawa w serwisach specjalizowanych - jak dla przykładu wysłałem skrzynię kurierem (nie jest dużu i ciężka) w celu naprawy. Podobnie mi kolega z ASO mówił, że też tak robią i nie ma czego się bać - ale tak wiele ASO nie robi...

I to jest konkretny post. Dzieki za przekazana wiedze, koszty, jak co zrobic od A do Z :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia ‎11‎/‎01‎/‎2018 o 11:36, spad napisał:

Rozważam zakup Fiata 500 jako drugie auto do miasta. W grę wchodzi silnik 1,2 z opcją zagazowania. Ma być najtaniej do baku jak tylko możliwie. Pytanie do Was na co zwrócić uwagę przy zakupie. Słabe strony? Ile to może palić w mieście? Czy fiatowski automat to dobry pomysł? Interesuje mnie ten konkretny egzemplarz, jutro jadę oglądać: https://www.aaaauto.pl/pl/fiat-500/car.html?id=198032895#palivo=1&ymin=2008&pmax=25000&branch=269&page=2&promo=gm

Czy ten silnik z automatem da radę zagazować? Znają silniki fiata to pewnie tak, ale chętnie poczytam waszych opinii. 

 

Aha: nie interesują mnie inne auta miejskie, nie podobają mi się. Nie dyskutujemy też nad zasadnością zakupu w AAA Auto. Dyskutujemy o 500.

 

Kupiles w koncu ta 500-ke? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Kupiles w koncu ta 500-ke? ;)

 

Nie, nie byli chętni do negocjacji ceny. :) Finalnie i dobrze, doszedłem do wniosku, że zainwestuję w swoją 14-letnią Lagunę i nadal będzie mi służyła. W zamian kupuję nową szosę GIANT TCR Advanced 2 Disc lub Trek Domaine ALR 5 Disc. :) Więc jakieś nowe kółka kupuję. :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.