Skocz do zawartości

Astra 1.6 200KM - moja opinia


maro_t

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, maro_t napisał(a):

no i w maju tego roku wymiana wysprzęglika, pompy sprzęgła, pompy ABS, jakiegoś całego zestawu, który standardowo wymieniają jak sprzęgło wpada w podłogę.

czy tam nie jest to zintegrowane   zaiast odpowietrycz to wymieniqaja całość?

skrzynie biegów robiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, deszczowyRoman napisał(a):

czy tam nie jest to zintegrowane   zaiast odpowietrycz to wymieniqaja całość?

skrzynie biegów robiłeś?

 

mają swoje procedury. Jak klient zgłasza zapadnięte sprzęgło, to robią jakieś pomiary czegośtam. I albo wymieniają sam wysprzęglik, albo cały taki zestaw podzespołów. Dopóki nie musiałem płacić to nie wnikałem bardziej. Coś jest na rzeczy, bo dużo ludzi ma problemy z tymi sprzęgłami, często nawracające.

A skrzynie w Astrach K już są lepsze, a poza tym w moim 1.6 jest jakaś inna niż m32 w 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2023 o 09:14, maro_t napisał(a):

Przebieg na dziś: 105 tys km. Może i mechaników dobrze nie poznałem, ale nie obyło się bez problemów. Jakbym ten samochód podsumował jednym słowem po tym czasie? Przeciętny. To dobre słowo. Najlepsza w nim okazała się gwarancja na 5 lat ;]. Po dwóch latach był jakiś wyciek, naprawili, od tego czasu jeszcze była naprawa gwarancyjna zaworu evap, odmy (wymieniona razem z pokrywą zaworów) no i w maju tego roku wymiana wysprzęglika, pompy sprzęgła, pompy ABS, jakiegoś całego zestawu, który standardowo wymieniają jak sprzęgło wpada w podłogę.

U mnie właśnie stuknęło 100kkm. Wysprzęglik 'załapał się' jeszcze na gwarancji przedłużonej gdzieś po 80kkm. Zawór evap robiłem w te wakacje, koszt w ASO akceptowalny, a wykryli to w sumie przypadkiem przy okazji kalibracji radaru, który generalnie wywala błąd jak tylko dociążę tył auta np platformą z rowerami i użyję tempomatu aktywnego (już 2x to kalibrowałem). Bez obciążenia jeździ cały rok i nic się z radarem nie dzieje. Teraz po prostu nie będę dziada włączał z siedzącą dupą auta. W Aso powiedzieli, ze niestety ten typ tak ma i jak radar 'strzela w niebo' to się rozkalibrowuje. 

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jeszcze raz hop, odświeżamy wątek sprzed pięciu lat. Właśnie minęło 5 lat od zakupu Astry i należy się małe podsumowanie. Przebieg na dziś: 105 tys km. Może i mechaników dobrze nie poznałem, ale nie obyło się bez problemów. Jakbym ten samochód podsumował jednym słowem po tym czasie? Przeciętny. To dobre słowo. Najlepsza w nim okazała się gwarancja na 5 lat ;]. Po dwóch latach był jakiś wyciek, naprawili, od tego czasu jeszcze była naprawa gwarancyjna zaworu evap, odmy (wymieniona razem z pokrywą zaworów) no i w maju tego roku wymiana wysprzęglika, pompy sprzęgła, pompy ABS, jakiegoś całego zestawu, który standardowo wymieniają jak sprzęgło wpada w podłogę. Koszt według ich wyceny tej ostatniej naprawy to około 10 tys zł: części i robocizna. Także bardzo opłacało się przedłużyć gwarancję do 5 lat za 2 tys. pln.
Udało mi się naprawić wszystkie typowe usterki w tym modelu o których czytałem na forach i teraz mam nadzieję na bezproblemową eksploatację, bo na razie samochód zostaje. ;] Nie będzie już robił takich przebiegów jak wcześniej, to może jakoś jeszcze posłuży.
A poza tym jeździ jak jeździł, wnętrze znosi przebieg i czas bardzo dobrze, poza elementami piano black, w okolicach lewakra i pokręteł które już składają się głównie z rysek. Jest to samochód tak jak napisałem pod wieloma wzlędami po prostu przeciętny. Przeciętnie wykonany, o przeciętnej jakości (nie jest tak awayjny jak Fiat, ale do bezawarnyjności mu dużo brakuje), ma kilka rzeczy ponadprzeciętnych jak fajny silnik i mega wygodne fotele, które uwielbiam i często nawet w autach kilka razy droższych którymi gdzieś tam mam okazję się przejechać, nie siedzi mi się tak dobrze. Ale poza tym kompakt jak kompakt, zawieszenie jest ok, prowadzenie jest ok, jakość plastików, spasowania i montażu jest poniżej ok.
Natomiast pod względem kosztów wypada świetnie. Zapłaciłem za niego w 2018 roku 85 tyś zł. Nawet wtedy to była dobra cena jak za takie auto. Pamiętam że podobnie wyposażonego Leona kombi 190KM wycenili mi wtedy na 99 tys. Ale biorąc pod uwagę gwarancję i fakt, że nie płaciłem na razie za żadną naprawę to eksploatacja jest bardzo tania. Raz że ASO Opla ma przyzwoite ceny jak na ASO, a dwa że z takich czynności serwisowych poza wymianami oleju, filtrów, płynów i dwa razy świec to chyba nic nie było robione. Pamiętam że we Fiacie Bravo trzeba było robić rozrząd na pasku, świece co 30 tys, tutaj rozrząd jest na łańcuchu, a świece co 60 tys. Chyba jedyne rzeczy przez te 5 lat poza tymi standardowymi to raz wymieniłem wycieraczki i raz gumową nakładkę na pedał sprzęgła, bo ja mam jakąś taką stopę że w każdym aucie te pedały szybko ścieram.
ASO Opla oceniam dobrze. Ceny jak na ASO OK, co było zepsute to umieli naprawić, nie czułem żeby mnie nigdy na coś naciągnęli. Teraz tydzień temu zdecydowałem się jeszcze pojechać na normalny przegląd żeby go przetrzepać przed końcem gwarancji. Tym razem było sporo rzeczy bo doszła wymiana świec i serwis klimy (pierwszy raz w tym aucie) i zapłaciłem 1800zł. Nowych usterek nie znaleźli i oby tak dalej.
ja przy Insignia mówiłem - tylko i aż Opel i to wystarczyło ;-)
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.