Jump to content
steyr

I30 2012-2016 1.6 120KM??

Recommended Posts

Cześć,

 

pytam tutaj bo na HKP cisza, może i dobrze świadczy to to tym że auto jest bezproblemowe?;] rozglądam się za ww. samochodem i mam podstawowe pytania:

 

- jak ten silnik znosi LPG? Wiem że jest mechaniczna regulacja luzu zaworowego, pytanie czy głowica jest trwała przy zasilaniu paliwem lpg?

- czy ogólnie ten samochód ma jakieś wady, usterki występujące podczas eksploatacji? Czyli tzw. TTTM?

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak olej zmieniany co 20kkm to moga sie panewki obrocic. Jak raz w roku i z mniejszym przebiegiem to ok :phi:

 

Hultaj montowal do benzyn LPG w DE pozniej sie wycofali. Ludzie zakladaja i jezdza ale... specjalisow malo i kto wie ile pojedzi. To nie jest typowy silnik do LPG co hurtowo montuja.

 

1.6 CRDI jest bezproblemowy szukac w PL wersji 90KM i bedzie palil tyle co nic zamiast pchac sie w LPG. IMO lepiej wtedy Opla albo Renault kupic bo auta dobrze z LPG lataja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O panewkach w tym silniku jeszcze nie czytałem, 1.6 16v Renault ok hydraulika i itp ale spalanie nie za ciekawe sama bryła też mi się nie widzi do końca. Opel ok ale 1.4t czyli Astra dochodzi problem z M32. Generalnie obecnie żeby kupić auto to albo kierować się gustem i mieć "wy....ane" na ewentualne możliwe problemy lub pisać doktorat co kupić i gdzie żeby czasem w przyszłości problemów nie było. Diesel odpada. Założyc lpg do tego I30 to nie problem, zwykłe MPI tylko kwestia regulacji i komponentów i jak samo lpg prawidłowo wyregulowane wpływa na zawory bo jest mechanika.

Edited by steyr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam i30 z 2013 1,6 120KM.

Przebieg 100kkm, bez LPG. II właściciel Serwisowany w ASO co 20kkm/rok spalanie od 6 do 8l/100km

Ostatnie trzy moje auta były na LPG  i te też było kupione z myślą o ewentualnym montażu instalacji, jednak po roku użytkowania i przejechaniu 14kkm póki co zostanę z noPB. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, steyr napisał:

O panewkach w tym silniku jeszcze nie czytałem, 1.6 16v Renault ok hydraulika i itp ale spalanie nie za ciekawe sama bryła też mi się nie widzi do końca. Opel ok ale 1.4t czyli Astra dochodzi problem z M32. Generalnie obecnie żeby kupić auto to albo kierować się gustem i mieć "wy....ane" na ewentualne możliwe problemy lub pisać doktorat co kupić i gdzie żeby czasem w przyszłości problemów nie było. Diesel odpada. Założyc lpg do tego I30 to nie problem, zwykłe MPI tylko kwestia regulacji i komponentów i jak samo lpg prawidłowo wyregulowane wpływa na zawory bo jest mechanika.

M32 to bys musial kupic jakas leciwa. Renault nie jedzie ale bedize dobre do gazu. Masz jeszcze Cruza 1.8 z LPG. W hultaju nie wiadomo jak z glowica malo tego jezdzi. Z dwojga zlego wolalbym wymienic lozysko w skrzyni niz szukac uzywanego silnika.

 

Poczytaj sobie po angielsku w internetach Hyundai gamma l4fc vs zwykle montowane i sprzedawane u nas G4FC i GRFD. Zobaczysz czym sie roznia to ten L$FC byl sprzedawany z LPG.

Edited by wujekcybul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faworytem był do tej pory Cruze, ale zrezygnowałem. Mechanika nie jest mi obca, po godzinach się tym zajmuje. Głowice wymienić to żaden problem, ale najgorzej się robi z własnymi samochodami;] Doczytam jeszcze temat tego motoru z lpg na zagranicznych forach, może się czegoś doczytam;) W dodatku prowadzenie lewarka w M32 pozostawia wiele do życzenia, w moim dziadku P2 FL po 240kkm biegi lepiej wchodzą.

Edited by steyr

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Tomrad napisał:

Mam i30 z 2013 1,6 120KM.

Przebieg 100kkm, bez LPG. II właściciel Serwisowany w ASO co 20kkm/rok spalanie od 6 do 8l/100km

Ostatnie trzy moje auta były na LPG  i te też było kupione z myślą o ewentualnym montażu instalacji, jednak po roku użytkowania i przejechaniu 14kkm póki co zostanę z noPB. 

 

Miałeś do tej pory jakieś problemy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, steyr napisał:

Faworytem był do tej pory Cruze, ale zrezygnowałem. Mechanika nie jest mi obca, po godzinach się tym zajmuje. Głowice wymienić to żaden problem, ale najgorzej się robi z własnymi samochodami;] Doczytam jeszcze temat tego motoru z lpg na zagranicznych forach, może się czegoś doczytam;) W dodatku prowadzenie lewarka w M32 pozostawia wiele do życzenia, w moim dziadku P2 FL po 240kkm biegi lepiej wchodzą.

Cruze dostosowany do LPG, to 1,8 z opcją KL7 :ok:

Niestety ma skrzynię tylko 5-biegową .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cruze brałem pod uwagę z 1.4t 140km ale on ma znów M32.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, steyr napisał:

Cruze brałem pod uwagę z 1.4t 140km ale on ma znów M32.

A w czym przeszkadza M32?

Były awarie, ale kiedyś. Potem coś poprawili.

Problem w tym, że w Cruze ten silnik chyba nie był przystosowany do LPG ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, steyr napisał:

Miałeś do tej pory jakieś problemy?

Z mechaniką żadnych. Wymieniałem tylko przełączniki szyb elektrycznych w drzwiach prawych przód i tył i lewy tył. Standardowo zmieniłem filtry, olej i zrobiłem serwis klimy. Tu akurat tanio nie było bo jest na tym nowym czynniku R1234yf. Serwis w ramach gwarancji wymienił skórzaną gałkę zmiany biegów na nową. 

Z historii serwisowej wynika że poprzedni właściciel też nie miał poważniejszych spraw :uszczelka pod pokrywą zaworów, wyłącznik alarmu pod maską i nowy akumulator. 

Edited by Tomrad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serwis klimy ile Ci wyszedł i co wchodziło w jego zakres?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serwis nieautoryzowany ale o dobrym poziomie usług : podpięcie do maszyny 250zl, 100g czynnika 70zł, ozonowanie 100zł=420zł. Dla porównania w ASO Hyundai podpięcie do maszyny 600 zł, 100g czynnika 150zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez tragedii, w P2 15 letnim za 4lata użytkowania i 160kkm byłem raz z klimą po 100kkm od zakupu a kiedy był serwis robiony to nie wiadomo, brakowało czynnika 30%. Także mam nadzieje że każde następne auto będzie tak bezproblemowe;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz, w poprzednim aucie na starym czynniku serwis klimy z uzupełnieniem kosztował 150zł ;]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zdaję sobie sprawę, chce sobie człowiek odmienić to trzeba płacić za "nowości";)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, arek_m napisał:

 A kia ceed 1,6 gdi 135KM to ten sam silnik do w i 30?

 

Nie, 1.6gdi 135KM to bezpośredni wtrysk PB. Zakładają do tego lpg, przeważnie IV generację ale wtedy masz stały dotrysk PB w celu ochrony wtryskiwaczy PB które są umieszczone w komorze spalania w tym wypadku. Czyli generalnie nie jedziesz w 100% na samym lpg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, arek_m napisał:

 A kia ceed 1,6 gdi 135KM to ten sam silnik do w i 30?

 

W ceed i w i30 był montowany ten sam silnik 1,6 GDI 135KM.

W tym wątku jednak rozmawiamy o 1,6 MPI 120KM z pośrednim wtryskiem. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Który silnik jest mniej awaryjny z tych dwóch.?jeżeli nie zakładał bym lpg..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie większych wad oba silniki nie mają, poczytaj na HKP najlepiej lub podpytaj. W GDI może z biegiem czasu dojść do zabrudzenia zaworów dolotowych i kanałów dolotowych jeśli występuje tam EGR. Generalnie w młodszych rocznikach 2014-2016r jest większy wybór w wersjach 1.6 GDI 135KM niż w 1.6 120 MPI z tego co zauważyłem. pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.