Skocz do zawartości

Pilarka spalinowa - dozowanie oleju do łańcucha


Tomo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pilarkę spalinową Makita.

Ostatnio panowie mi wycinali działkę i podczas roboty poszło tyle samo paliwa co oleju do łańcucha.

Czy to jest normalne zużycie czy to się gdzieś reguluje i u mnie za dużo ciągnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Tomo napisał:

Mam pilarkę spalinową Makita.

Ostatnio panowie mi wycinali działkę i podczas roboty poszło tyle samo paliwa co oleju do łańcucha.

Czy to jest normalne zużycie czy to się gdzieś reguluje i u mnie za dużo ciągnie ?

a nie wycieka Ci ?

Ja przez 5 lat w swojej dolałem kilka razy (niecały litr), do pełna jak była nowa i potem po jakiś dwu latach jak poziomie zszedł z niej olej, ale potem było już ok a cięła dużo.

Sprawdź czy nie masz wycieków, łańcuch powinien być deko śliski ale nie powinno z niego kapać.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tomo napisał:

Mam pilarkę spalinową Makita.

Ostatnio panowie mi wycinali działkę i podczas roboty poszło tyle samo paliwa co oleju do łańcucha.

Czy to jest normalne zużycie czy to się gdzieś reguluje i u mnie za dużo ciągnie ?

Trochę dużo . W pilarkach które mam i którymi ciąłem na bak oleju spala się dwa baki paliwa, średnio. Nie wszystkie pilarki posiadają regulację ilości oleju, czy posiada ją Makita musisz sprawdzić w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pieter2 napisał:

Trochę dużo . W pilarkach które mam i którymi ciąłem na bak oleju spala się dwa baki paliwa, średnio. Nie wszystkie pilarki posiadają regulację ilości oleju, czy posiada ją Makita musisz sprawdzić w instrukcji.

 

Ta pilarka ma ze 20 lat i nikt nigdy nie czytał od niej instrukcji.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc rozebrałem pilarkę i oczyściłem dość dokładnie.

 

Model to DCS34 i już znalazłem instrukcję do niej. http://www.manualsbase.com/pl/manual/649181/chainsaw/makita/dcs34/

 

Wydaje mi się, że tu gdzie zaznaczyłem jest kanał olejowy - z drugiej strony widać, że dochodzi tam jakiś cienki wężyk ze zbiornika oleju.

1.jpg.f53fa2b851fb9033fcd90b321089ea87.jpg

2.jpg.f7e8c71781a44a9962787fc7272013b3.jpg

 

W mieczu są tak jak zaznaczyłem kanały, którymi prawdopodobnie olej dostaje się do łańcucha i go smaruje.

Z drugiej strony symetrycznie też jest taki kanał - prawdopodobnie, żeby przy jakimś uszkodzeniu z jednej strony obrócić miecz.

3.thumb.jpg.2412bfb8889afc4b15a0137d1c26200a.jpg

 

Wydaje mi się, że w tym kanale powinien tkwić jakiś taki filcowy albo gąbkowy trzpień, który zapobiegałby nadmiernemu wypływowi oleju na łańcuch.

Z drugiej strony symetrycznie też jest taki kanał - prawdopodobnie, żeby przy jakimś uszkodzeniu z jednej strony obrócić miecz.

 

Jedyne uszczelnienie tego kanału to ściśnięcie nakrętkami obudowy.

 

Pojemność zbiornika paliwa to 0,37 litra a oleju 0,25 litra.

Edytowane przez Tomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma żadnego filcu, przynajmniej w innych markowych pilarkach a miecz (prowadnica to bardziej fachowa nazwa) należy regularnie obracać, by zużycie było jednakowe z obu stron.

Moze jakiś bardzo rzadki ( w sensie gęstości) olej był używany i stąd duze zużycie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij bęben od sprzęgła i oczyść środek. Pod sprzęgłem zobaczysz kawałek drutu. To napęd pompki oleju. Musi on trafić w wycięcie w krawędzi bębna.

Czasami - przy złym założeniu bębna - ten drut ściera się i zaczyna obracać się z wałem silnika. Wtedy pompka pompuje nawet gdy łańcuch stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, volf6 napisał:

Tam nie ma żadnego filcu, przynajmniej w innych markowych pilarkach a miecz (prowadnica to bardziej fachowa nazwa) należy regularnie obracać, by zużycie było jednakowe z obu stron.

Moze jakiś bardzo rzadki ( w sensie gęstości) olej był używany i stąd duze zużycie?

 

Zwykły Pilarol z Orlenu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Orochimaru napisał:

Zdejmij bęben od sprzęgła i oczyść środek. Pod sprzęgłem zobaczysz kawałek drutu. To napęd pompki oleju. Musi on trafić w wycięcie w krawędzi bębna.

Czasami - przy złym założeniu bębna - ten drut ściera się i zaczyna obracać się z wałem silnika. Wtedy pompka pompuje nawet gdy łańcuch stoi.

 

Bęben się zdejmuje normalnie rozpinając tego siegera ?:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.