Skocz do zawartości

Filtr stożkowy a filtracja


ztj

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym założyć "stożek" dla poprawy wrażeń akustycznych towarzyszących pracy silnika. Nie zależy mi na poprawie osiągów i tę kwestię zupełnie pomińmy. Z informacji jakie znajduję w sieci wynika, że zastosowanie filtra stożkowego praktycznie równoznaczne jest drastycznemu pogorszeniu właściwości filtracyjnych względem standardowego filtra papierowego. Mowa tu o bawełnianych "suchych" filtrach lub - podobno jeszcze gorszych pod tym względem - filtrach z gąbki. 

 

Przykładowy test:

http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-3eb58cea-da9b-4086-8ffc-6ac8cecca20f/c/183927_9_.pdf

 

 

Czy istnieje jakiś typ otwartego filtra, który wyróżnia się in plus właściwościami filtracyjnymi i zapewnia je na porównywalnym poziomie co tradycyjny filtr, czy też wszystkie stożki (mokre, suche) są pod tym względem jednakowo kiepskie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, technix napisał:

Stożek należy co jakiś czas objechać olejem, to raz.

 

 

O oleju słyszałem, ale nie znalazłem nigdzie wiarygodnych danych jakie parametry (flitracja, opór) ma stożek nasączony olejem.

 

38 minut temu, technix napisał:

Dwa, ile Ty masz lat, że chce Ci się tak bawić?

 

Podejrzewam, że bawić motoryzacją będę się do późnej starości. TTTM.

 

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ztj hehe wg mnie stożki to taki trochę mit. Fakt przepustnica ciągnie lepiej powietrze(firmowe stożki) no ale poza dźwiękiem nic więcej nie przyrasta. No chyba że wrażenia. Bez hamowni i programowania nie dojdą ci konie. Jakbyś chciał. To tak jakbyś chciał jeździć na 98 w aucie przystosowanym tylko pod 95/ pomijam gaźniki/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, HARDTECHNO napisał:

@ztj hehe wg mnie stożki to taki trochę mit. Fakt przepustnica ciągnie lepiej powietrze(firmowe stożki) no ale poza dźwiękiem nic więcej nie przyrasta. No chyba że wrażenia. Bez hamowni i programowania nie dojdą ci konie. Jakbyś chciał. To tak jakbyś chciał jeździć na 98 w aucie przystosowanym tylko pod 95/ pomijam gaźniki/

 

 

Mylisz się. W silnikach wolnossących faktycznie przyrosty są często w granicach błędu pomiarowego. W turbo benzynie natomiast odetkany dolot potrafi dać już całkiem pokaźny przyrost mocy, a przede wszystkim dźwięk turbo zaczyna być wyraźnie słyszalny. Pytanie tylko czy musi to być obarczone radykalnym pogorszeniem filtracji.

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bielaPL napisał:

nie łatwiej wydech zmienić?

 

 

Nie lubię głośnych wydechów, dlatego też skupiam się na dolocie, bo dźwięk turbiny mnie "jara", a nie jest on zarazem uciążliwy dla otoczenia i pasażerów auta. No ale nie chcę robić tego kosztem pogorszonej kilkunastokrotnie jakości dostarczanego do silnika powietrza, a taki obraz wyłania się z testów, które znajduję w sieci. Tutaj na przykład test wkładki K&N, która kompletnie nie spełnia swojego zadania (bycia filtrem):

 

 

 

Materiał taki sam, z jakiego są popularne stożki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wkładce z mokrym filtrem i z usuniętym rezonatorem jeździłem 4 lata, filtr myłem 2 razy w roku i nasączałem firmowym olejem. Nie zauważyłem większej ilości syfu w obudowie filtra, przepustnica też była czysta.

 

Stożek to już zależy na jakiej rurze, czy to short ram czy CAI. W pierwszym przypadku ważna jest izolacja cieplna, żeby on nie ciągnął gorącego powietrza z komory. W drugim izolacja od wody, zresztą przy CAI filtr łapie cały syf z ulicy.

 

Z drugiej strony to też powinno być obliczone jakoś żeby poza zjawiskiem akustycznym dało jakiś przyrost mocy przy określonych obrotach, ale skoro interesuje Cię tylko dźwięk to tu short ram z odpowiednim odgrodzeniem.

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, ztj napisał:

 

 

Nie lubię głośnych wydechów, dlatego też skupiam się na dolocie, bo dźwięk turbiny mnie "jara", a nie jest on zarazem uciążliwy dla otoczenia i pasażerów auta. 

 

można zleźć nie aż tak głośny ale rozumiem Cię

a może blow off?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bielaPL napisał:

 

można zleźć nie aż tak głośny ale rozumiem Cię

a może blow off?

Teraz sa na prawde fajne lepiej trzymaja cisnienie no i mozna skrecic przed przegladem bo nie przejdzie. Ja mam u siebie taki z regulacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.