ztj Napisano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2020 Chciałbym założyć "stożek" dla poprawy wrażeń akustycznych towarzyszących pracy silnika. Nie zależy mi na poprawie osiągów i tę kwestię zupełnie pomińmy. Z informacji jakie znajduję w sieci wynika, że zastosowanie filtra stożkowego praktycznie równoznaczne jest drastycznemu pogorszeniu właściwości filtracyjnych względem standardowego filtra papierowego. Mowa tu o bawełnianych "suchych" filtrach lub - podobno jeszcze gorszych pod tym względem - filtrach z gąbki. Przykładowy test: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-3eb58cea-da9b-4086-8ffc-6ac8cecca20f/c/183927_9_.pdf Czy istnieje jakiś typ otwartego filtra, który wyróżnia się in plus właściwościami filtracyjnymi i zapewnia je na porównywalnym poziomie co tradycyjny filtr, czy też wszystkie stożki (mokre, suche) są pod tym względem jednakowo kiepskie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2020 Stożek należy co jakiś czas objechać olejem, to raz. Dwa, ile Ty masz lat, że chce Ci się tak bawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 8 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2020 37 minut temu, technix napisał: Stożek należy co jakiś czas objechać olejem, to raz. O oleju słyszałem, ale nie znalazłem nigdzie wiarygodnych danych jakie parametry (flitracja, opór) ma stożek nasączony olejem. 38 minut temu, technix napisał: Dwa, ile Ty masz lat, że chce Ci się tak bawić? Podejrzewam, że bawić motoryzacją będę się do późnej starości. TTTM. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2020 Jak filtr stozkowy to i obudowa zeby nie lapal cieplego powietrza. Dodatkowo przydaloby sie zmienic dolot na szerszy. IMO to filtruje gorzej ale ciagnie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2020 @ztj hehe wg mnie stożki to taki trochę mit. Fakt przepustnica ciągnie lepiej powietrze(firmowe stożki) no ale poza dźwiękiem nic więcej nie przyrasta. No chyba że wrażenia. Bez hamowni i programowania nie dojdą ci konie. Jakbyś chciał. To tak jakbyś chciał jeździć na 98 w aucie przystosowanym tylko pod 95/ pomijam gaźniki/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 8 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2020 5 minut temu, HARDTECHNO napisał: @ztj hehe wg mnie stożki to taki trochę mit. Fakt przepustnica ciągnie lepiej powietrze(firmowe stożki) no ale poza dźwiękiem nic więcej nie przyrasta. No chyba że wrażenia. Bez hamowni i programowania nie dojdą ci konie. Jakbyś chciał. To tak jakbyś chciał jeździć na 98 w aucie przystosowanym tylko pod 95/ pomijam gaźniki/ Mylisz się. W silnikach wolnossących faktycznie przyrosty są często w granicach błędu pomiarowego. W turbo benzynie natomiast odetkany dolot potrafi dać już całkiem pokaźny przyrost mocy, a przede wszystkim dźwięk turbo zaczyna być wyraźnie słyszalny. Pytanie tylko czy musi to być obarczone radykalnym pogorszeniem filtracji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2020 1 godzinę temu, ztj napisał: Podejrzewam, że bawić motoryzacją będę się do późnej starości. TTTM. nie łatwiej wydech zmienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 8 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2020 8 minut temu, bielaPL napisał: nie łatwiej wydech zmienić? Nie lubię głośnych wydechów, dlatego też skupiam się na dolocie, bo dźwięk turbiny mnie "jara", a nie jest on zarazem uciążliwy dla otoczenia i pasażerów auta. No ale nie chcę robić tego kosztem pogorszonej kilkunastokrotnie jakości dostarczanego do silnika powietrza, a taki obraz wyłania się z testów, które znajduję w sieci. Tutaj na przykład test wkładki K&N, która kompletnie nie spełnia swojego zadania (bycia filtrem): Materiał taki sam, z jakiego są popularne stożki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2020 @ztj sej 1.1 spi nie dawał żadnego efektu ...więc wiesz jestem na nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2020 Imho coś za coś, jak lepszy przepływ to gorsza filtracja i odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2020 (edytowane) Na wkładce z mokrym filtrem i z usuniętym rezonatorem jeździłem 4 lata, filtr myłem 2 razy w roku i nasączałem firmowym olejem. Nie zauważyłem większej ilości syfu w obudowie filtra, przepustnica też była czysta. Stożek to już zależy na jakiej rurze, czy to short ram czy CAI. W pierwszym przypadku ważna jest izolacja cieplna, żeby on nie ciągnął gorącego powietrza z komory. W drugim izolacja od wody, zresztą przy CAI filtr łapie cały syf z ulicy. Z drugiej strony to też powinno być obliczone jakoś żeby poza zjawiskiem akustycznym dało jakiś przyrost mocy przy określonych obrotach, ale skoro interesuje Cię tylko dźwięk to tu short ram z odpowiednim odgrodzeniem. Edytowane 8 Kwietnia 2020 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2020 6 godzin temu, HARDTECHNO napisał: @ztj sej 1.1 spi nie dawał żadnego efektu ...więc wiesz jestem na nie. Ale to jest na pionowej przepustnicy to też nie taki efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 17 godzin temu, ztj napisał: Nie lubię głośnych wydechów, dlatego też skupiam się na dolocie, bo dźwięk turbiny mnie "jara", a nie jest on zarazem uciążliwy dla otoczenia i pasażerów auta. można zleźć nie aż tak głośny ale rozumiem Cię a może blow off? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 2 godziny temu, bielaPL napisał: można zleźć nie aż tak głośny ale rozumiem Cię a może blow off? Teraz sa na prawde fajne lepiej trzymaja cisnienie no i mozna skrecic przed przegladem bo nie przejdzie. Ja mam u siebie taki z regulacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 Jak po drodze jest przepływomierz to niezbyt dobry pomysł, zwłaszcza z tymi ''olejowanymi''. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.