Skocz do zawartości

Felga stalowa i pierścień centryjacy


spad

Rekomendowane odpowiedzi

Spotkałem się z opinią, że w przypadku felg stalowych nie powinno się niwelowac różnicy pomiędzy otworem centrujacym a piastą za pomocą pierścienia centrujacego. Na alufeldze można, ale na starówce nie. Prawda to? Szukam felg stalowych i większość dostepnych ma większy otwór niż moje auto. Chciałem pierścieniem rozwiązać problem, ale zastanawiam się czy można.

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, spad napisał:

 

Spotkałem się z opinią, że w przypadku felg stalowych nie powinno się niwelowac różnicy pomiędzy otworem centrujacym a piastą za pomocą pierścienia centrujacego. Na alufeldze można, ale na starówce nie. Prawda to? Szukam felg stalowych i większość dostepnych ma większy otwór niż moje auto. Chciałem pierścieniem rozwiązać problem, ale zastanawiam się czy można.

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

A to fabrycznych nie znajdziesz? Nigdy nie używałem pierścieni centrujacych jak miałem dedykowane felgi do fiata. Czy to alu czy to stal. 

Nawet nie wiedziałem że mogę kupić stał 4x98 z większym otworem centrujacym na piaste,no chyba że takich felg nie ma dla tego rozstawu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, spad napisał:

 

Spotkałem się z opinią, że w przypadku felg stalowych nie powinno się niwelowac różnicy pomiędzy otworem centrujacym a piastą za pomocą pierścienia centrujacego. Na alufeldze można, ale na starówce nie. Prawda to? Szukam felg stalowych i większość dostepnych ma większy otwór niż moje auto. Chciałem pierścieniem rozwiązać problem, ale zastanawiam się czy można.

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

W Alu masz większą ilość materiału w grubości felgi na styku z piastą i pierścień wchodzi i ma miejsce na grubość, w stali jest trudniej, chodzi mi o część pierścienia, który jest między felga, a piastą. U siebie w Sorento też miałem ten problem, fabrycznie około 95mm, felga 110mm, trzyma się na 5 śrubach i nie drgnie. Zrobione 5kkm w takim setupie trasy szybsze jak i teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, spad napisał:

 

Spotkałem się z opinią, że w przypadku felg stalowych nie powinno się niwelowac różnicy pomiędzy otworem centrujacym a piastą za pomocą pierścienia centrujacego. Na alufeldze można, ale na starówce nie. Prawda to? Szukam felg stalowych i większość dostepnych ma większy otwór niż moje auto. Chciałem pierścieniem rozwiązać problem, ale zastanawiam się czy można.

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Ja bym się tym nie martwił - śruby dociągną felgę, stożki ją ustawią do osi i wszystko będzie grało. Jedyny minus to przy montażu trzeba bardziej "szukać" otworu na śrubę.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz wyjścia to temat może Ci rozwiązać tokarz. Zrobi metalowe pierścienie na wcisk i będzie ok. Coś takiego kiedyś miałem i sprawdzało się.
Finalnie kupiłem alufelgi do tego od vw, więc nawet otwór centrujacy na wymiar.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.