Skocz do zawartości

tomcat

użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 408
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

3 obserwujących

O tomcat

  • Urodziny 31.10.1979

Profile Information

  • Imię
    Jacek
  • Lokalizacja
    ES
  • Samochód
    Croma 1.9 Multijet 120KM
    Grande Punto 1.3Multijet 75KM
  • Motocykl
    nie mam

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

tomcat's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

12

Reputacja

  1. Może będzie okazja. Niestety wygląd nie przekonuje.
  2. Pisze o efektywności energetycznej i na tą chwilę rzeczywiście chyba KIA/Hyundai mają najlepszą, ale myślę, że inni nie śpią i czymś nas zaskoczą. Swoją drogą mam wrażenie, że układy napędowe u większości producentów pochodzą od tego samego dostawcy (wszystkie samochody mają po 136KM lub 204KM). Na rynku jest napęd Nissana, Tesli, VW i reszta od jednego producenta.
  3. Jeździłem plug-in'ami (Superbem i Outlanderem) i dla mnie oprócz tego że mają pewne zalety, to mają wady obu typów napędu i podwójne skomplikowanie... Jako nowy mógłbym jeszcze rozważyć, ale jako używany będę unikał.
  4. Aż tak daleko bym nie szedł w konkluzjach, ale rzeczywiście pod względem efektywności Koreańczycy są nieźli. Reszta próbuje przekonać klienta designem lub efektownością.
  5. Śledzę, ale nic szczególnie atrakcyjnego nie rzuciło mi się w oczy.
  6. 9 i 5 - zacytuje młodego: "Ten samochód mnie ciśnie w plecy!" Główne przeznaczenie to codzienna trasa podmiejska 40km plus 10km po miescie z jedną lub dwiema osobami. Do tego w weekend np. 120-150km autostradą z całą rodziną. Na dłuższe wypady zostaje spaliniak, bo długie postoje w trasie mnie irytują i męczą tym bardziej jak są nie w tej chwili kiedy ja chce. Wiem o tym rozrzucie i biorę na to poprawkę (wszystkich parametrów jazdy tu nie wpisałem). Uważam, że planowania trasy i ładowań po kątem warunków, obciążenia itd trzeba będzie się nauczyć. Kona była 64kWh. Jechało się dobrze, ale to był przejazd mocno emocjonalny, więc ciężko mi go odnieść do reszty. Ze wszystkim się zgadzam co do Leafa. Jednak CCC (Cena Czyni Cuda). Wygląd niro mnie bardziej odpowiada od siekierą ciosanych e208 czy eC4. Gratuluje i zazdraszczam. ZOE jest z zewnątrz małe. W środku jednak nas wszystkich zaskoczyło przestronnością. Mnie własnie system urzekł płynnością, wszechstronnością i mnogością funkcji... Oglądając różne testy i filmy mam wrażenie, że to kwestia egzemplarza jak się trafi - co niezbyt dobrze świadczy do VW... Poza tym wkurza mnie bardzo podejście VW do klienta - idź Pan i nie przeszkadzaj. Na nową nas nie stać... Przy używanej za mało znam te samochody, żeby potrafić ocenić jej stan... Nie jechałem jeszcze nigdy i chyba szybko nie pojadę - nie chcę sobie psuć humoru i napalać się na rzeczy nieosiągalne.
  7. Jak zobaczę ofertę to uwierzę... Na tą chwilę max co wynegocjowałem to 1000zł od ceny z konfiguratora. Na Leafa mam ofertę 159kPLN za wersję 62kWh Tekna - więc max maxów. Co daje mniej więcje -30kPLN od ceny z konfiguratora.
  8. Ciężko się dowiedzieć, bo dealer się upiera, że rabat to max 1000zł co patrząc na konkurencję byłoby trochę - mmmeeehhh...
  9. Nawet moja żona chciała (ja też) ale dealerzy twierdzą, że nie mają żadnych samochodów.
  10. Ładny kolor. Daj znać jaki będzie efekt modyfikacji.
  11. Ja 150KM nie chciałem głównie ze względu na wyższą awaryjność i więcej rzeczy do popsucia... Niemniej Twoja wersja bardzo ładna - szczególnie środek. Moją dojeżdżę do śmierci i następny będzie elektryk. Pozdrawiam
  12. Moi drodzy, W ciągu ostatniego miesiąca przetestowaliśmy z rodziną większość dostępnych samochodów elektrycznych nadających się do codziennej jazdy po mieście i krótkiego wypadu za miasto (do dalszych wypadów z większym ekwipunkiem nadal pozostaje w rodzinie duże spalinowe kombi (FIAT Croma)) . Rodzina liczy 2 dorosłych i 2 dzieci. Testy były różne: nieraz tylko przejażdżka kilka km po mieście w asyście sprzedawcy z salonu a nieraz weekendowy test i przejechane po 200-300km (w tych przypadkach testy zużycia były robione zawsze na tym samym odcinku 15km A2 przy grającym radio i klimie a trybie auto, ale przy różnych warunkach atmosferycznych). Poniżej kilka moich subiektywnych spostrzeżeń. Ogólnie Ja zawsze byłem ciekaw doznań jazdy elektrykiem i praktyczności tego rozwiązania na codzień. Byłem święcie przekonany, że żona mnie wyśmieje, że wydziwiam i auta na baterie jej pokazuje. Jednak gdy się przejechała pierwszy raz BEV to już po 5km powiedziała, że następny będzie elektryk i nic innego. Jest w stanie poczekać ze zmianą nawet 2-3 lata byle był elektryk – w to mi graj – podsuwałem jej kolejne elektryki i w zasadzie decyzja rodzinna już zapadła – będzie BEV. Dzieci też nie chcą już wsiadać do żadnej testówki innej niż BEV. No to po kolei: Hyundai Kona – jazda ok. 5km po mieście Łodzi poza godzinami szczytu w temperaturze ok. 0st. Ogólnie samochód brzydki z zewnątrz, ale ładny i funkcjonalny w środku. To była moja pierwsza jazda elektrykiem w życiu i zachłyśnięcie się tym trybem jazdy. Niewiele pamiętam z samej jazdy poza efektownymi startami spod świateł i ciszą w środku. Średnie zużycie energii z ponad 1000km które były akurat zapamiętane na komputerze to 23kWh/100km – bardzo dużo. W czasie mojej jazdy wychodziło ok. 18-19kWh/100km, ale ten wynik nie jest miarodajny, bo trasa krótka i cały czas start odrzutowy i hamowanie z rekuperacją. Nissan Leaf 40kWh N-Connecta + ProPilot – mieliśmy ten samochód od piątku do poniedziałku i przejechaliśmy nim ponad 350km. Zalety: stosunkowo duży bagażnik, analogowy prędkościomierz, samochód ładował się szybko z gniazdka 230V (moc ładowania 2,2-2,3kW) – od 19:00 do 8:00 rano naładował 75%, dobre wyposażenie, stosunkowo niska cena (mamy wynegocjowaną dobrą ofertę na 62kWh Tekna za 159kPLN – jak ktoś zainteresowany zapraszam na priv – jest do tego najem 0%), e-pedał – super sprawa. Wady: kształt i wykonanie wyłączników w środku jakby trochę przestarzałe, słaby ekran na środku kokpitu (słaba rozdzielczość i jasność), słabe audio, rozłączał mi się Android Auto, przy wysiadaniu uderzałem butem o uchwyt na butelki – taki trochę wystający z obrysu drzwi; Zużycie energii: autostrada 120km/h – 19,6kWh/100k, autostrada 140km/h – 25,4kWh, miasto – 15,6kWh/100km; trasa poza miastem (pr. 90-110km/h i trochę przez wioski) – 17,0kWh/100km (raz się uparłem i pojechałem 10km po mieście oszczędzając na maxa – wyszło 13,5kWh/100km) KIA e-niro 64kWh M – mieliśmy ten samochód od soboty do poniedziałku i zrobiliśmy 200km. Zalety: wygodny w środku, siedzi się wyżej i jest dużo przestrzeni, dopracowany system pokładowy – działał najszybciej i najpłynniej ze wszystkich testowanych, fajne statystyki do odczytania, dużo informacji, których brakuje w innych samochodach, niskie zużycie energii, przyzwoite audio; Wady: ceny – dealerzy nie chcą w ogóle słyszeć o rabatach, co w innych markach jest normą, słabo się ładowała z gniazdka – 1,8-2,0kW; słabe wyczuci wielkości pojazdu – tam gdzie mieszczę się Cromą nie mogłem wjechać niro bo się bałem, czujniki parkowania reagują bardzo wcześnie, w niektórych miejscach menu trzeba było czekać na przewijanie się napisów – dziwne rozwiązanie; brak kieszeni z tyłu fotela kierowcy – nie mam pojęcia czemu? Zużycie energii: autostrada 120km/h – 20,5kWh/100km, autostrada 140km/h – 23,9kWh/100k, miasto – 16,5kWh/100km, trasa – 14,7kWh/100km Renault ZOE – R135 Intens – samochód mieliśmy na 24h i przejechaliśmy nim ok. 250km; Zalety: rozmiar – jest mały, zwinny, wszędzie wjedzie, zadziwiająco dużo miejsca w środku, dobre audio, regulacja rekuperacji pedałem gazu (jak e-pedał w Liściu); Wady: zużycie energii – zadziwiająco duże, nie mogłem się naładować na CCSie PGE – błąd samochodu i tryb bezpieczny baterii, bardzo wolno ładuje się z 230V – 1,6-1,8kW, system utrzymania pasa ruchu odbija samochodem od jednej krawędzie do drugiej – nie jest to gwałtowne, ale jest, w menu trzeba się dużo naklikać, żeby wydobyć to co się chce; Zużycie energii: autostrada 120km/h – 21kWh/100km, autostrada 140km/h – 26kWh/100km, miasto – 23kWh/100km (szok!!!), trasa – 16,6kWh/100km Opel Corsa E – color edition – tylko jazda ze sprzedawcą po mieście; Zalety; w miarę przestronny w środku, dość dynamiczny; Wady: wyświetlacz na desce to jakieś tymczasowe rozwiązania przykryte zaślepkami w dwóch rożnych kolorach – wykonanie masakryczne; niedopracowany interface – napisy w menu nachodzą na siebie; słabe wyposażenie, brak możliwości regulacji siły rekuperacji; Zużycie: miasto 21kWh/100km Peugeot e208 – nie wiem jaka wersja – jazda kilka km po Łodzi ze sprzedawcą z boku; Zalety; cisza – jest lepiej wyciszony niż konkurencja, wyświetlacz holograficzny – dla samego tego gadżetu kupiłbym ten samochód, niskie zużycie energii; Wady: brak możliwości regulowania siły rekuperacji, bardzo nisko się siedzi, wygląd zewnętrzny; Zużycie energii: miasto – 17,8kWh/100k Citroen eC4 – nie wiem jaka wersja – jazda ok 15km po mieście ze sprzedawcą; Zalety: jest komfortowo zawieszony, jedzie płynnej niż inne – bez szarpnięć; Wady; brak możliwości regulacji siły rekuperacji, system pokładowy jest identyczny jak w Oplu i Pugu tylko graficzki inne, głośno w środku, duże zużycie energii; Zużycie: miasto – 20,8kWh/100km VW ID3 – wersja 200KM 1st Pro (coś tam coś tam) – jazda 10km po Łodzi ze sprzedawcą z boku; Zalety: ładnie wykonany, dużo miejsca w środku, fajny i innowacyjny system pokładowy – jest dopracowany i działa płynnie, ale nie jest tak szybki jak w niro; Wady: strasznie szarpie podczas jazdy – nie wiem z czego to wynika, ogromne zużycie energii – aż byłem w szoku, ale sprzedawca powiedział, że to i tak nie jest dużo; Zużycie energii: miasto – 23,4kWh/100km; Do przetestowania został jeszcze: Ioniq, ale Hyundai ma klientów w 4 literach i jak się samemu nie pójdzie i nie oderwie sprzedawcy od komputera, to nic nie zrobią, nie oddzwaniają, nie odpowiadają na zapytania internetowe; Soul – wygląd bardzo nie odpowiada mojej żonie i nie chce tego widzieć przed domem ; Opel Mokka – w salonie w którym byłem nie ma do jazd próbnych; Mercedes, BMW i Mini są skreślone przez markę i moje przejścia z nimi. Myślę, że decyzja w zakupie BEV zapadnie szybciej niż się spodziewam. Na tą chwilę numerem jeden jest Leaf, drugie miejsce niro a trzecie ZOE. Pozdrawiam wszystkich zelektryfikowanych, tych niezdecydowanych i przeciwników elektryfikacji też JK
  13. Nic... Wymieniałem olej i tyle.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.