Skocz do zawartości

Wymiana wachacza. Problem z gałką.


tomsik83

Rekomendowane odpowiedzi

> Kto ma jakis patent na wybicie badz sciagniecie gałki... waliłem

> dobre 30 min z wszystkich stron i nic...

> Ściągacze ktore znam i tak tam nie beda mialy zastosowania :/

> Jakies pomysly macie?

Dwa młotki i 0,5m pręta,który wkładasz między przegub a wahacz i napinasz go.Jeden młotek przykładasz do zwrotnicy(tam gdzie jest montowany sworzeń)a drugim uderzasz w ten pierwszy.Przy trzecim uderzeniu nie ma siły żeby sworzeń nie wyskoczył.Efekt gwarantowany w 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kto ma jakis patent na wybicie badz sciagniecie gałki... waliłem

> dobre 30 min z wszystkich stron i nic...

> Ściągacze ktore znam i tak tam nie beda mialy zastosowania :/

> Jakies pomysly macie?

a czy zdemontowałeś sprężynę, może przez to nie chce wyjść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kto ma jakis patent na wybicie badz sciagniecie gałki... waliłem

> dobre 30 min z wszystkich stron i nic...

> Ściągacze ktore znam i tak tam nie beda mialy zastosowania :/

> Jakies pomysly macie?

ja wymieniałem co prawda wahacze ale też mieliśmy z Mareckim78 kłopot z gałką? raczej ze sworzniem wahacza

po prostu Marecki wziął "narzędzie" i obciął śrubę a następnie wahacz wypadł sam biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kto ma jakis patent na wybicie badz sciagniecie gałki... waliłem

> dobre 30 min z wszystkich stron i nic...

> Ściągacze ktore znam i tak tam nie beda mialy zastosowania :/

> Jakies pomysly macie?

dwa młotki jednn wiekszy drugi mniejszy przed tym zlej to plynem penetrujacym jedn przytrymaj z jedej strony a drugim uderzaj musi zejsc nie ma wyjscia

ja jeszcze blokowalem klin poimiedzy sroba a przegubem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kto ma jakis patent na wybicie badz sciagniecie gałki... waliłem

> dobre 30 min z wszystkich stron i nic...

> Ściągacze ktore znam i tak tam nie beda mialy zastosowania :/

> Jakies pomysly macie?

Ja mam prostszą metodę , zajmuje minutę i sworzeń wypadnie bez najmniejszych problemów.

Kiedy odkręcasz śrubę to włóż pomiędzy tą śrubę a przegub koła podkładkę grubości 3 mm o dużej średnicy (są takie w tylnych amorkach) , następnie odkręcasz tą śrubę , w pewnym momencie śruba podniesie podkładkę i będzie zapierać się o przegub, odkręcaj dalej jak już będzie ciężko (siła skrętna naprawdę jest mocna), to bierzesz młotek i pukasz w piastę , w to miejsce w którą wbity jest sworzeń - jedno , dwa puknięcia i sworzeń wypadnie. Wymieniałem dwa wachacze i tą metodą wybicie sworznia trwa dosłownie minutę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przez przypadek osłona przegubu sie rozwalila takze zrzucilismy piaste no i galka poszla jak sie mlotkiem 2 razy w srube uderzylo.

Teraz mam problem z oslona przegubu takze jak ktos wie jak zewnetrzna osolne wymienic bede wdzieczny...

Najbardziej obawiam sie rozpiac przegub z polosia bo nie wiem jak to zrobic...do tego druga strona musi byc przytwierdzona caly czas do skrzyni....

jakies porady? dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Przez przypadek osłona przegubu sie rozwalila takze zrzucilismy

> piaste no i galka poszla jak sie mlotkiem 2 razy w srube

> uderzylo.

> Teraz mam problem z oslona przegubu takze jak ktos wie jak zewnetrzna

> osolne wymienic bede wdzieczny...

> Najbardziej obawiam sie rozpiac przegub z polosia bo nie wiem jak to

> zrobic...do tego druga strona musi byc przytwierdzona caly czas

> do skrzyni....

> jakies porady? dzieki

półoś jest zabezpieczona przed wydunięciem z przegubu przy kole za pomocą pseudosegera , którego należy rozszerzyć i wysunąc półos z przegubu.

Naśjlepiej dokładnie wytzreć smar w miejścu mocowania półosi z przegubem - wteby będzie to lepiej widoczne.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> półoś jest zabezpieczona przed wydunięciem z przegubu przy kole za

> pomocą pseudosegera , którego należy rozszerzyć i wysunąc półos

> z przegubu.

> Naśjlepiej dokładnie wytzreć smar w miejścu mocowania półosi z

> przegubem - wteby będzie to lepiej widoczne.

> pozdr

Z tego co piszesz to jest banalne i nie powinno byc z tym problemow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok... Sciagacz do cegierow sie znajdzie, a nawet jak cos to czym innym pewnie tez da rade. Pozostaje jeszcze kwestia sciagniecia krzyzaka z polosi bez wyrwania jej ze skrzyni i przy okazji spieprzeniu kolejnej oslony przegubu. Nalezy sciagnac cegier, ale w manualu widac, ze pozniej krzyzak jest zbijany, ale w duzo wygodniejszej pozycji niz pod autem. Bez problemu powinno pojsc sciagaczem trojramiennym do lozysk, ale najpierw trzeba taki miec.

... faktycznie mozna zaprzec sie o przegub w celu wycisniecia sworznia wahacza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.