Skocz do zawartości

hamulce bębnowe


Xand

Rekomendowane odpowiedzi

niewiem co sie dzieje wymieniałem linke od ręcznego bo stara pękła i przy okazii musiałem rozruszać ten tozpierak od ręcznego bo był strasznie zapieczony a teraz mam taki probłem że tylnie koła wogule niechamują i pedał jak wcisne to bierze przy samym końcu i jest strasznie miękki confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niewiem co sie dzieje wymieniałem linke od ręcznego bo stara pękła i

> przy okazii musiałem rozruszać ten tozpierak od ręcznego bo był

> strasznie zapieczony a teraz mam taki probłem że tylnie koła

> wogule niechamują i pedał jak wcisne to bierze przy samym końcu

> i jest strasznie miękki

A wyregulowales naciag linki hamulca? Bo jesli nie to masz przyczyne braku tylnych hampli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wyregulowales naciag linki hamulca? Bo jesli nie to masz przyczyne

> braku tylnych hampli.

Zly naciag, a nawet brak linki hamulca recznego nie ma zadnego wplywu na prace hamulca zasadniczego tylnych kol... smirk.gif Predzej stawialbym na samoregulatory na szczekach... smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zly naciag, a nawet brak linki hamulca recznego nie ma zadnego wplywu

> na prace hamulca zasadniczego tylnych kol... Predzej

> stawialbym na samoregulatory na szczekach...

Ja jak mialem zerwana linke hamulca to wlasnie byl taki efekt,miekki pedal i brak hamulca zasadniczego z tylu o nurkowaniu przodu nie wspomne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jak mialem zerwana linke hamulca to wlasnie byl taki efekt,miekki

> pedal i brak hamulca zasadniczego z tylu o nurkowaniu przodu nie

> wspomne.

no właśnie ja mam takie same objawy a jeszcze jedno cylinderki powinny dać sie wciskać czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powinny dac sie wcisnac

a jerzeli daje se wcisnąć tylko jeden a a drugi nie oczywiście z jednej strony a przed wymianą linki było dzobrze to znaczy hamulce były Jeszcze jedno jak ma być naciągnięta linka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jerzeli daje se wcisnąć tylko jeden a a drugi nie oczywiście z

> jednej strony a przed wymianą linki było dzobrze to znaczy

> hamulce były Jeszcze jedno jak ma być naciągnięta linka

Tak zeby na 3-4 zabku dzwigni recznego , kola tylne byly zablokowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanów się co mówisz...

jedno z drugim nie ma NIC wspólnego...

jeśli byłaby to prawda - oznaczałoby, że samoregulatory nie są w ogóle potrzebne.

mam wrażenie, że każdy kto choć raz widział konstrukcję całego ukłądu hamulcowego z tyłu i rozumie jego działanie - nie powiedziałby czegoś takiego.

znaczy się jak hipotetycznie strzela Ci na trasie linka ręcznego - to tracisz hample z tyłu, pedał Ci się zapada, ciśnienie z przodu też nie uzyskuje więc odpowiedniej wartości - w/g tego scenariusza to trochę idiotyczne.

Przykro mi ale nie uwierzę, ponieważ w wielu autach jest podobny mechanizm zawierający samoregulatory - a bez linki ręcznego się najeździłem.

mówiąc delikatnie - brednie kolega opowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanów się co mówisz...

> jedno z drugim nie ma NIC wspólnego...

Jasne icon_eek.gifhehe.gif

> jeśli byłaby to prawda - oznaczałoby, że samoregulatory nie są w

> ogóle potrzebne.

Jesli nie ma to wcisnij pedal hamulca i zaciagnij reczny,pusc pedal i wcisnij jeszcze raz.

> mam wrażenie, że każdy kto choć raz widział konstrukcję całego ukłądu

> hamulcowego z tyłu i rozumie jego działanie - nie powiedziałby

> czegoś takiego.

Ja nie widzialem bo jestem niedouczonym idiota,który od 15 lat jest zawodowym kierowca i mechanikiem czerpiacym wiedze na temat hamulcow z tego forum.

> znaczy się jak hipotetycznie strzela Ci na trasie linka ręcznego - to

> tracisz hample z tyłu, pedał Ci się zapada, ciśnienie z przodu

> też nie uzyskuje więc odpowiedniej wartości - w/g tego

> scenariusza to trochę idiotyczne.

A kto tu pisze o cisnieniu w przednich hamulcach?

> Przykro mi ale nie uwierzę, ponieważ w wielu autach jest podobny

> mechanizm zawierający samoregulatory - a bez linki ręcznego się

> najeździłem.

Widocznie za malo.

> mówiąc delikatnie - brednie kolega opowiada.

Najpierw trzeba sprawdzic potem gadac,bo jezeli przed zerwaniem mial wszystko w porzadku a po zmianie linki sie pop.....lilo to to trzeba najpierw sprawdzic naciag linki a nie samoregulatory screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwolisz, że na tym poście skończę polemikę.

to co opowiadasz jest wbrew wszelkiej logice i wyobraźni.

poza tym dziwisz się dlaczego wspomniałem o ciśnieniu z przodu - widocznie nie doświadczyłeś nigdy jazdy z rozszczelnionym jednym z obwodów.

Jak widać wieloletniość nie idzie w parze z wyobraźnią.

Jak rozumiem podtrzymujesz, że samochód po odpięciu linki ręcznego - traci hamulce z tyłu... na tym poprzestańmy bo to kuriozalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pozwolisz, że na tym poście skończę polemikę.

> to co opowiadasz jest wbrew wszelkiej logice i wyobraźni.

> poza tym dziwisz się dlaczego wspomniałem o ciśnieniu z przodu -

> widocznie nie doświadczyłeś nigdy jazdy z rozszczelnionym jednym

> z obwodów.

> Jak widać wieloletniość nie idzie w parze z wyobraźnią.

> Jak rozumiem podtrzymujesz, że samochód po odpięciu linki ręcznego -

> traci hamulce z tyłu... na tym poprzestańmy bo to kuriozalne.

Oczywiscie juz zaczynasz o rozszczelnionym ukl.hamulcowym i zaraz powiesz ze to wina alternatora i czegos tam jeszcze hehe.gif

Jak to dobrze sie czegos nauczyc od ludzi o wiedzy teoretycznej hahaha.gif Pozdrawiam i jedz do zaufanego mechanika opowiedziec mu swoja teorie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiscie juz zaczynasz o rozszczelnionym ukl.hamulcowym i zaraz

> powiesz ze to wina alternatora i czegos tam jeszcze

> Jak to dobrze sie czegos nauczyc od ludzi o wiedzy teoretycznej

> Pozdrawiam i jedz do zaufanego mechanika opowiedziec mu swoja

> teorie.

Robercik, nie tak ostro nono.gif

hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze jedno rozwiązanie...

i autor posta i znafca mają 900-tki ...

coś pamiętam, że ktoś wspominał, iż w którymś mniejszym uno nie ma samoregulatorów... wtedy torie znafcy będą jak najbardziej prawdziwe - jak powiedziałem już wcześniej - wówczas to linka utrzymuje położenie spoczynkowe, w przypadku szczęk z samoregulatorami - ma ona w tej funkcji nie powiem ile do powiedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jak mialem zerwana linke hamulca to wlasnie byl taki efekt,miekki

> pedal i brak hamulca zasadniczego z tylu o nurkowaniu przodu nie

> wspomne.

hmm.gifByć może moje hamulce działaja na innej zasadzie, bo przed paroma dniami skończyła mi się linka i hamulec zasadniczy na tyle pozostal bez zmian... Obecnie jak na ironię nie działa ręczny, choć lewarek podchodzi tylko na czwarty ząbek...

passed_out.gif

Swoją drogą, co to są samoregulatory? Domyślam się, że regulują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jasne

> Jesli nie ma to wcisnij pedal hamulca i zaciagnij reczny,pusc pedal i

> wcisnij jeszcze raz.

> Ja nie widzialem bo jestem niedouczonym idiota,który od 15 lat jest

> zawodowym kierowca i mechanikiem czerpiacym wiedze na temat

> hamulcow z tego forum.

> A kto tu pisze o cisnieniu w przednich hamulcach?

> Widocznie za malo.

> Najpierw trzeba sprawdzic potem gadac,bo jezeli przed zerwaniem mial

> wszystko w porzadku a po zmianie linki sie pop.....lilo to to

> trzeba najpierw sprawdzic naciag linki a nie samoregulatory

Widocznie zawsze trafiałeś na leniwego mechanika , któremu nie chciało się popuścić całkiem linki hamulca ręcznego przy montażu szczęk hamulcowych... ( po załozeniu bębna popuszczamy linke , zapalamy silnik , naciskamy mocno parę razy na pedał hamulca , w razie potrzeby przejeżdzamy hamucąc parę metró do tyłu i przodu i dopiero wtedy regulujemy linkę hamulca recznego )

Jeśli zostało zrobione to prawidłowo urwanie się linki hamulca ręcznego nie ma żadnego wpływu na wysokość pedału hamulca przy hamowaniu i na skuteczność hamulca zasadniczego .

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widocznie zawsze trafiałeś na leniwego mechanika , któremu nie

> chciało się popuścić całkiem linki hamulca ręcznego przy montażu

> szczęk hamulcowych...

Rob33 do mechanika raczej nie jeździ, bo sam wszystko robi, więc wie o czym mówi.

( po załozeniu bębna popuszczamy linke ,

> zapalamy silnik , naciskamy mocno parę razy na pedał hamulca , w

> razie potrzeby przejeżdzamy hamucąc parę metró do tyłu i przodu

> i dopiero wtedy regulujemy linkę hamulca recznego )

nie rób ojca dzieci robić

Choć cały temat jest mi średnio znany, to stawiam na wiedzę i doświadczenie Rob'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rob33 do mechanika raczej nie jeździ, bo sam wszystko robi, więc wie

> o czym mówi.

> ( po załozeniu bębna popuszczamy linke ,

> nie rób ojca dzieci robić

> Choć cały temat jest mi średnio znany, to stawiam na wiedzę i

> doświadczenie Rob'a

grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rob33 do mechanika raczej nie jeździ, bo sam wszystko robi, więc wie

> o czym mówi.

> nie rób ojca dzieci robić

Kolego od pewnego czasu naprawiam samochody zawodowo , wiec nie wyjeżdząj mi z takimi takimi tekstami zolta.gif

> Choć cały temat jest mi średnio znany, to stawiam na wiedzę i

> doświadczenie Rob'a

Jak jest Ci mało znany to nie zabieraj głosu.....

Ja się nie wypowiadam w tematach , o których nie mam pojęcia.

Wyobraź sobie że do naprawy samochodu nie wystarczy ani sama wiedza praktyczna , ani teroretyczna .

Pewne rzeczy można naprawiać , na "czuja" ale nie hamulce, czy układ kierowniczy lub zawieszenie .

Tam trzeba dokładnie wiedzieć , dlaczego tak a nie inaczej jest dany zespół zbudowany

Jeszcze raz powtórze - jeśli po zerwaniu się linki hamulca recznęgo pedał hamulca trzeba dużu wyraźniej wciskać niż wtedy gdy była cała to znaczy, że naprawa została przeprowadzona nieprawidło ( bo albo coś jest niesprawne i mechanik tego nie zauważył , albo robi to nieprawidłowo lub mu się po prostu nie chce....) .

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanów się co mówisz...

> jedno z drugim nie ma NIC wspólnego...

> jeśli byłaby to prawda - oznaczałoby, że samoregulatory nie są w

> ogóle potrzebne.

> mam wrażenie, że każdy kto choć raz widział konstrukcję całego ukłądu

> hamulcowego z tyłu i rozumie jego działanie - nie powiedziałby

> czegoś takiego.

> znaczy się jak hipotetycznie strzela Ci na trasie linka ręcznego - to

> tracisz hample z tyłu, pedał Ci się zapada, ciśnienie z przodu

> też nie uzyskuje więc odpowiedniej wartości - w/g tego

> scenariusza to trochę idiotyczne.

> Przykro mi ale nie uwierzę, ponieważ w wielu autach jest podobny

> mechanizm zawierający samoregulatory - a bez linki ręcznego się

> najeździłem.

> mówiąc delikatnie - brednie kolega opowiada.

a może by tak sobie najpierw sprubowali hamulce odpowietrzyć a potem reszty szukać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego od pewnego czasu naprawiam samochody zawodowo , wiec nie

> wyjeżdząj mi z takimi takimi tekstami

Mamy demokrację, więc każdy ma prawo do wyrażania opinii. Ty również możesz być w błędzie. A pewność decyzji i rutyna są bee

> Jak jest Ci mało znany to nie zabieraj głosu.....

Należysz do PiSu, czy LPR? Jak ktoś mówi inaczej to od razu "..nie zabieraj głosu.."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rob33 do mechanika raczej nie jeździ, bo sam wszystko robi, więc wie

> o czym mówi.

> ( po załozeniu bębna popuszczamy linke ,

> nie rób ojca dzieci robić

> Choć cały temat jest mi średnio znany, to stawiam na wiedzę i

> doświadczenie Rob'a

tylko jakim cudem tylne hamulce nie mogą działać bez linki recznego niewiem.gif

czy ta linka jest czy jej nie ma to działają tak samo a jeśli nie to najprawdopodobniej szlag trafił samoregulatory o któreych kilka ośób pisało

a jesli działanie hamulców uzależnione jest od linki recznego to poprostu role samoregulatorów załatwia linka,

Temat nie podlega dyskusji i koniec.

Takie regulacje to sie robiło na odpier...ol klientowi 20 lat temu jak części nie było 033102bebe_1_prv.gif

Na 1000% zgadzam sie z naszym Pawłem- fachurą ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mamy demokrację, więc każdy ma prawo do wyrażania opinii. Ty również

> możesz być w błędzie. A pewność decyzji i rutyna są bee

zgadzam sie , każdy się może mylić, ale w tym przypadku mam rację i koniec .

> Należysz do PiSu, czy LPR? Jak ktoś mówi inaczej to od razu "..nie

> zabieraj głosu.."

Przeczytaj jeszcze raz dokładnie co napisałem co do odzywania się , jeśli nie rozumiesz to jeszcze raz i tak do skutku.

Ludzie się pytają na forum o poważne rzeczy , a chyba nie o to chodzi żeby ich w błąd wprowadzać...

Ale widać jesteś innego zdania....

Reszta nie jest warta komentarza.. no.gif

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.