Skocz do zawartości

Za dużo pali


sventoux

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu mój kropek zaczął więcej spalać. Szczególnie jest to widoczne na zimnym silniku, jak się rozgrzeje to jest trochę lepiej, ale nie to co było. Dziś zmieniłem filtr powietrza bo myślałem, że to pomoże, ale przejechałem 30 km i bez zmian. Co może być przyczyną?

Przypominam, że do wymiany mam rozrząd i sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od jakiegoś czasu mój kropek zaczął więcej spalać. Szczególnie jest

> to widoczne na zimnym silniku, jak się rozgrzeje to jest trochę

> lepiej, ale nie to co było. Dziś zmieniłem filtr powietrza bo

> myślałem, że to pomoże, ale przejechałem 30 km i bez zmian. Co

> może być przyczyną?

> Przypominam, że do wymiany mam rozrząd i sprzęgło.

mam rozumiec ze bardzo serio traktujesz odczyty z kompa pokladowego i po kazdym przejezdzie nawet kilka km analizujesz?

sens to jest jak sie porownuje spalanie w podobnych warunkach na dystansie kilkuset km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam rozumiec ze bardzo serio traktujesz odczyty z kompa pokladowego i

> po kazdym przejezdzie nawet kilka km analizujesz?

> sens to jest jak sie porownuje spalanie w podobnych warunkach na

> dystansie kilkuset km.

Stale jeżdzę tą samą trasą to widzę co się dzieje, bo odczyty zmieniły się dość znacznie. Wcześniej było wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Warszawie w ASO u Dukiewicza 122 zł, ja już wiem że u mnie sonda w ogóle nie działała, wykazał dzisiaj to examiner i podobno auto samo dobierało jakies parametry oslabiony.gif Podobno tez jak się nie ma katalozatora to sie sonda szybciej zużywa, tak mi powiedziano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Warszawie w ASO u Dukiewicza 122 zł, ja już wiem że u mnie sonda w

> ogóle nie działała, wykazał dzisiaj to examiner i podobno auto

> samo dobierało jakies parametry Podobno tez jak się nie ma

> katalozatora to sie sonda szybciej zużywa, tak mi powiedziano.

A ile ci łykał więcej? Z moim obliczeń wychodzi ze mi ssie jakieś 1-1,5 litra wiecej na 100 niż zwykle... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile ci łykał więcej? Z moim obliczeń wychodzi ze mi ssie jakieś

> 1-1,5 litra wiecej na 100 niż zwykle...

U mnie też tak jest, ale obstawiam tu wine wtryskiwacza, ponieważ wczesniej popsuł mi sie. hmm.gif

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie też tak jest, ale obstawiam tu wine wtryskiwacza, ponieważ

> wczesniej popsuł mi sie.

> .

To co ja mam robić? Poradźcie coś poza egzaminerem (ostateczność), co to może być? Czy wpływ na to może mieć zajechane łożysko sprzęgła albo pasek rozrządu z napinaczem do wymiany? Może świece i kable?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To co ja mam robić? Poradźcie coś poza egzaminerem (ostateczność), co

> to może być? Czy wpływ na to może mieć zajechane łożysko

> sprzęgła albo pasek rozrządu z napinaczem do wymiany? Może

> świece i kable?

Ja nie wiem co ci sie popsuło, opisałem tylko co u mnie jest nie tak. crazy.gif

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednego wtryskiwacza? A wtedy nie miałebys problemów z pracą jednego

> cylindra, np jakieś przerywanie i utrata mocy?

Jakoś nie zauważyłem spadku mocy. crazy.gif

Domniemywam że to jest wina wtryskiwacza ( zawiesił się) , bo jedynie ta rzecz mi sie popsuła.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonde można sprawdzić miernikiek analogowym - podpinając się pod dwa kabelki z czterech, ale nie pamiętak które. Dalej trzeba popatrzeć jak się zmienia napięcie. Powinno ono oscylować np. od 0,2 do 0,8. Ważne jest żeby się zmieniało. Na niższych obrotach wolniej, na wyższych szybciej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sonde można sprawdzić miernikiek analogowym - podpinając się pod dwa

> kabelki z czterech, ale nie pamiętak które. Dalej trzeba

> popatrzeć jak się zmienia napięcie. Powinno ono oscylować np. od

> 0,2 do 0,8. Ważne jest żeby się zmieniało. Na niższych obrotach

> wolniej, na wyższych szybciej!

hmm.gif ale napięcie samo z siebie nie oscyluje...sonda moze być sprawna,ale układ zasilania moze mieć padakę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od jakiegoś czasu mój kropek zaczął więcej spalać. Szczególnie jest

> to widoczne na zimnym silniku, jak się rozgrzeje to jest trochę

> lepiej, ale nie to co było. Dziś zmieniłem filtr powietrza bo

> myślałem, że to pomoże, ale przejechałem 30 km i bez zmian. Co

> może być przyczyną?

> Przypominam, że do wymiany mam rozrząd i sprzęgło.

but.gifbut.gifbut.gif,może bardziej butować zaczęłeś... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie chyba trochę więcej, ale ja mam większy silnik, z tego co

> wyczytałem, to jak nie działa sonda to korzysta z mapy wtrysku z

> pamięci.

z map ECU korzysta zawszesmirk.gif,a sonda (zwykła,wąskopasmowa,bo za pomocą szerokopasamowej to mozna juz w jakimś stopniu tworzyć charakterystykę ukladu zasilania zlosnik.gif) sluzy tylko w celu oceny chwilowego składu i pozwala na cykliczne korekcje od ubogiej do bogatej,aby katalizator mógł na zmiane utleniać CO/HC i redukować enoiksy... zlosnik.gif

Jak sonda padnie (tzn.będzie caly czas wskazywac na uboga mieszankę),to ECU będzie podlewać paliwa (oczywiście do pewnej granicy zlosnik.gif),i stąd się bierze nadmierne zuzycie,związane z padaką sondy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale napięcie samo z siebie nie oscyluje...sonda moze być sprawna,ale układ zasilania moze mieć padakę...

Tak, ale jest to jedna z metod wstępnego sprawdzenia sondy. Jak oscyluje to przyczyn nadmiernego zużycia paliwa trzeba szukać gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy jak sonda jest przed katalizatorem, to czy jego brak (z zamian

> strumienica) ma jakis wpływ na zużywanie się sondy, bo jezeli

> tak to z jakiego powodu?

zalezy od budowy wydechu - jeśli sondę masz w kolektorze,blisko silnika,a kata za plecionką (tak,jak w Mk1),to brak kata niczego nie zmienia...jesli sonda jest daleko od silnika,w puszce katalizatora,to po wywaleniu kata spada cisnienie i temperatura na sondzie...moze spaść nawet ponizej progu samooczyszczania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sonde można sprawdzić miernikiek analogowym - podpinając się pod dwa

> kabelki z czterech, ale nie pamiętak które. Dalej trzeba

> popatrzeć jak się zmienia napięcie. Powinno ono oscylować np. od

> 0,2 do 0,8. Ważne jest żeby się zmieniało. Na niższych obrotach

> wolniej, na wyższych szybciej!

podpina sie do KOLOROWYCH(szary i czarny)

do BIAŁYCH NIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy sekwencji nie stosuje się emulatorów ,chyba,ze gazownicy chcą

> zatuszować swoje partactwo

Własnie też tak myslałem ale zobaczyłem wink.gifw aucie z sekwencją....już drugie takie auto oslabiony.gifwiec chyba tak jak piszesz tuszują to co nie mogli lub nie chce im sie ustawic angryfire.gifSzkoda bo sekwencja mi sie podoba gdyby nie ta cena dosc zaporowa jak dla mnie screwy.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Własnie też tak myslałem ale zobaczyłem w aucie z sekwencją....już

> drugie takie auto wiec chyba tak jak piszesz tuszują to co nie

> mogli lub nie chce im sie ustawic Szkoda bo sekwencja mi sie

> podoba gdyby nie ta cena dosc zaporowa jak dla mnie

ja tez widzialem takie auta sick.gifscrewy.gif

Jest to chore,i swiadczy tylko i wylącznie o totalnym partactwie gazorów...screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No więc tak: wyeliminowałem filtr powietrza (wsadziłem nowy) i paliwo

> (shell v-power 99+). Dalej pali o 1 - 1,5 l/100 km więcej niż

> zwykle

Kurcze ,a jak Ty to sprawdzasz że wiesz ile?????chyba nie po kompie????

bo jesli nie , to sprawdz luzy zaworowe i sondę innej przyczynu brak????na razie nie wiem co może byc przyczyną??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze ,a jak Ty to sprawdzasz że wiesz ile?????chyba nie po

> kompie????

Zarówno na kompie jak i przez tankowanie. Zresztą mój komp pokazuje bardzo dokładnie, praktycznie nie ma różnicy czy spojrzę na niego czy sam policzę...

> bo jesli nie , to sprawdz luzy zaworowe i sondę innej przyczynu

> brak????na razie nie wiem co może byc przyczyną??

W takim razie będę się musiał do tego ASO wybrać, żeby na kompa podpięli. Mam nadzieje, że coś wyjdzie (bo jeśli padła np sonda to chyba będą wiedzieli?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zarówno na kompie jak i przez tankowanie. Zresztą mój komp pokazuje

> bardzo dokładnie, praktycznie nie ma różnicy czy spojrzę na

> niego czy sam policzę...

Dobra to zrób sobie takie doswiadczenie jadąc z predkoscia 100km zresetuj sobie wskazania a po 1minucie odczytaj je jesli Ci tyle pali to zlosnik2.gif masz super auto hahaha.gif

> W takim razie będę się musiał do tego ASO wybrać, żeby na kompa

> podpięli. Mam nadzieje, że coś wyjdzie (bo jeśli padła np sonda

> to chyba będą wiedzieli?).

Tak wykaże to komp,jesli masz ja uszkodzoną to mże byc taki objaw spalanie rzedu 1-1,5l wiecej na 100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak wykaże to komp,jesli masz ja uszkodzoną to mże byc taki objaw

> spalanie rzedu 1-1,5l wiecej na 100km

Jutro się umówiłem z ASO. Podłączenie na examiner - diagnostyka silnika (coś o wykresach wspomnieli) - 60 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.