sventoux Napisano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2005 Od jakiegoś czasu mój kropek zaczął więcej spalać. Szczególnie jest to widoczne na zimnym silniku, jak się rozgrzeje to jest trochę lepiej, ale nie to co było. Dziś zmieniłem filtr powietrza bo myślałem, że to pomoże, ale przejechałem 30 km i bez zmian. Co może być przyczyną? Przypominam, że do wymiany mam rozrząd i sprzęgło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2005 > Od jakiegoś czasu mój kropek zaczął więcej spalać. Szczególnie jest > to widoczne na zimnym silniku, jak się rozgrzeje to jest trochę > lepiej, ale nie to co było. Dziś zmieniłem filtr powietrza bo > myślałem, że to pomoże, ale przejechałem 30 km i bez zmian. Co > może być przyczyną? > Przypominam, że do wymiany mam rozrząd i sprzęgło. mam rozumiec ze bardzo serio traktujesz odczyty z kompa pokladowego i po kazdym przejezdzie nawet kilka km analizujesz? sens to jest jak sie porownuje spalanie w podobnych warunkach na dystansie kilkuset km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sventoux Napisano 7 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2005 > mam rozumiec ze bardzo serio traktujesz odczyty z kompa pokladowego i > po kazdym przejezdzie nawet kilka km analizujesz? > sens to jest jak sie porownuje spalanie w podobnych warunkach na > dystansie kilkuset km. Stale jeżdzę tą samą trasą to widzę co się dzieje, bo odczyty zmieniły się dość znacznie. Wcześniej było wszystko OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2005 > Stale jeżdzę tą samą trasą to widzę co się dzieje, bo odczyty > zmieniły się dość znacznie. Wcześniej było wszystko OK. a mocy autko nie stracilo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sventoux Napisano 7 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2005 > a mocy autko nie stracilo? No właśnie nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2005 > No właśnie nie to dziwne. ja bym zaczal od wyeliminowania kiepskiego paliwa i dotankowal pod korek pewnym paliwem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andref24 Napisano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2005 Ja mam to samo i tez nie wiem dlaczego Jutro jadę do seriwsu testować sondę lambda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ania81 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 Auto było na examinerze w ASO? Jeśli nie, to chyba warto pojechać, bo jeżeli to np. sonda lambda, to wykaże to examiner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bastino Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 Sonda lambda może mieszać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 kiedy świece zmieniałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzees Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > Auto było na examinerze w ASO? Jeśli nie, to chyba warto pojechać, bo > jeżeli to np. sonda lambda, to wykaże to examiner ile kosztuje taka przyjemność na examinerze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ania81 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > ile kosztuje taka przyjemność na examinerze? Około 80 zł, a w Piekarach Śląskich ASO MIMAR, dla aut pięcioletnich i starszych kosztuje 59 zł z groszami (-25%) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andref24 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 W Warszawie w ASO u Dukiewicza 122 zł, ja już wiem że u mnie sonda w ogóle nie działała, wykazał dzisiaj to examiner i podobno auto samo dobierało jakies parametry Podobno tez jak się nie ma katalozatora to sie sonda szybciej zużywa, tak mi powiedziano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andref24 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 Czy ktoś może wie czy sonda lambda działa i jest potrzebna jak się jeździ na LPG (sekwencji)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > Czy ktoś może wie czy sonda lambda działa i jest potrzebna jak się > jeździ na LPG (sekwencji)? na sekwencji to raczej jest na I generacji nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > samo dobierało jakies parametry Podobno tez jak się nie ma > katalozatora to sie sonda szybciej zużywa, tak mi powiedziano. ciekawe.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sventoux Napisano 8 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > W Warszawie w ASO u Dukiewicza 122 zł, ja już wiem że u mnie sonda w > ogóle nie działała, wykazał dzisiaj to examiner i podobno auto > samo dobierało jakies parametry Podobno tez jak się nie ma > katalozatora to sie sonda szybciej zużywa, tak mi powiedziano. A ile ci łykał więcej? Z moim obliczeń wychodzi ze mi ssie jakieś 1-1,5 litra wiecej na 100 niż zwykle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andref24 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 U mnie chyba trochę więcej, ale ja mam większy silnik, z tego co wyczytałem, to jak nie działa sonda to korzysta z mapy wtrysku z pamięci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wtorek Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > A ile ci łykał więcej? Z moim obliczeń wychodzi ze mi ssie jakieś > 1-1,5 litra wiecej na 100 niż zwykle... U mnie też tak jest, ale obstawiam tu wine wtryskiwacza, ponieważ wczesniej popsuł mi sie. . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sventoux Napisano 8 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > U mnie też tak jest, ale obstawiam tu wine wtryskiwacza, ponieważ > wczesniej popsuł mi sie. > . To co ja mam robić? Poradźcie coś poza egzaminerem (ostateczność), co to może być? Czy wpływ na to może mieć zajechane łożysko sprzęgła albo pasek rozrządu z napinaczem do wymiany? Może świece i kable? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andref24 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 Jednego wtryskiwacza? A wtedy nie miałebys problemów z pracą jednego cylindra, np jakieś przerywanie i utrata mocy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wtorek Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > To co ja mam robić? Poradźcie coś poza egzaminerem (ostateczność), co > to może być? Czy wpływ na to może mieć zajechane łożysko > sprzęgła albo pasek rozrządu z napinaczem do wymiany? Może > świece i kable? Ja nie wiem co ci sie popsuło, opisałem tylko co u mnie jest nie tak. . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wtorek Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > Jednego wtryskiwacza? A wtedy nie miałebys problemów z pracą jednego > cylindra, np jakieś przerywanie i utrata mocy? Jakoś nie zauważyłem spadku mocy. Domniemywam że to jest wina wtryskiwacza ( zawiesił się) , bo jedynie ta rzecz mi sie popsuła. . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > Jednego wtryskiwacza? A wtedy nie miałebys problemów z pracą jednego > cylindra, np jakieś przerywanie i utrata mocy? Wtorek ma SPI więc nie może mieć problemu z tylko jednym cylindrem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 Sonde można sprawdzić miernikiek analogowym - podpinając się pod dwa kabelki z czterech, ale nie pamiętak które. Dalej trzeba popatrzeć jak się zmienia napięcie. Powinno ono oscylować np. od 0,2 do 0,8. Ważne jest żeby się zmieniało. Na niższych obrotach wolniej, na wyższych szybciej! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andref24 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 Aha, to fakt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > Sonde można sprawdzić miernikiek analogowym - podpinając się pod dwa > kabelki z czterech, ale nie pamiętak które. Dalej trzeba > popatrzeć jak się zmienia napięcie. Powinno ono oscylować np. od > 0,2 do 0,8. Ważne jest żeby się zmieniało. Na niższych obrotach > wolniej, na wyższych szybciej! ale napięcie samo z siebie nie oscyluje...sonda moze być sprawna,ale układ zasilania moze mieć padakę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > Od jakiegoś czasu mój kropek zaczął więcej spalać. Szczególnie jest > to widoczne na zimnym silniku, jak się rozgrzeje to jest trochę > lepiej, ale nie to co było. Dziś zmieniłem filtr powietrza bo > myślałem, że to pomoże, ale przejechałem 30 km i bez zmian. Co > może być przyczyną? > Przypominam, że do wymiany mam rozrząd i sprzęgło. ,może bardziej butować zaczęłeś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > U mnie chyba trochę więcej, ale ja mam większy silnik, z tego co > wyczytałem, to jak nie działa sonda to korzysta z mapy wtrysku z > pamięci. z map ECU korzysta zawsze,a sonda (zwykła,wąskopasmowa,bo za pomocą szerokopasamowej to mozna juz w jakimś stopniu tworzyć charakterystykę ukladu zasilania ) sluzy tylko w celu oceny chwilowego składu i pozwala na cykliczne korekcje od ubogiej do bogatej,aby katalizator mógł na zmiane utleniać CO/HC i redukować enoiksy... Jak sonda padnie (tzn.będzie caly czas wskazywac na uboga mieszankę),to ECU będzie podlewać paliwa (oczywiście do pewnej granicy ),i stąd się bierze nadmierne zuzycie,związane z padaką sondy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > ale napięcie samo z siebie nie oscyluje...sonda moze być sprawna,ale układ zasilania moze mieć padakę... Tak, ale jest to jedna z metod wstępnego sprawdzenia sondy. Jak oscyluje to przyczyn nadmiernego zużycia paliwa trzeba szukać gdzie indziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andref24 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 A czy jak sonda jest przed katalizatorem, to czy jego brak (z zamian strumienica) ma jakis wpływ na zużywanie się sondy, bo jezeli tak to z jakiego powodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > A czy jak sonda jest przed katalizatorem, to czy jego brak (z zamian > strumienica) ma jakis wpływ na zużywanie się sondy, bo jezeli > tak to z jakiego powodu? zalezy od budowy wydechu - jeśli sondę masz w kolektorze,blisko silnika,a kata za plecionką (tak,jak w Mk1),to brak kata niczego nie zmienia...jesli sonda jest daleko od silnika,w puszce katalizatora,to po wywaleniu kata spada cisnienie i temperatura na sondzie...moze spaść nawet ponizej progu samooczyszczania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andref24 Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 Hmm, chyba w puszcze od kata jej nie ma, skoro nie mam tej puszki i jest tylko wąska strumienica w zamian. Ona chyba musi być jakoś przed katem, ale tez raczej nie przy kolektorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > Czy ktoś może wie czy sonda lambda działa i jest potrzebna jak się > jeździ na LPG (sekwencji)? Tak potrzebna......ma też emulator ale jest potrzebna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > Sonde można sprawdzić miernikiek analogowym - podpinając się pod dwa > kabelki z czterech, ale nie pamiętak które. Dalej trzeba > popatrzeć jak się zmienia napięcie. Powinno ono oscylować np. od > 0,2 do 0,8. Ważne jest żeby się zmieniało. Na niższych obrotach > wolniej, na wyższych szybciej! podpina sie do KOLOROWYCH(szary i czarny) do BIAŁYCH NIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > podpina sie do KOLOROWYCH(szary i czarny) > do BIAŁYCH NIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > Tak potrzebna......ma też emulator ale jest potrzebna przy sekwencji nie stosuje się emulatorów ,chyba,ze gazownicy chcą zatuszować swoje partactwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > przy sekwencji nie stosuje się emulatorów ,chyba,ze gazownicy chcą > zatuszować swoje partactwo Własnie też tak myslałem ale zobaczyłem w aucie z sekwencją....już drugie takie auto wiec chyba tak jak piszesz tuszują to co nie mogli lub nie chce im sie ustawic Szkoda bo sekwencja mi sie podoba gdyby nie ta cena dosc zaporowa jak dla mnie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > Własnie też tak myslałem ale zobaczyłem w aucie z sekwencją....już > drugie takie auto wiec chyba tak jak piszesz tuszują to co nie > mogli lub nie chce im sie ustawic Szkoda bo sekwencja mi sie > podoba gdyby nie ta cena dosc zaporowa jak dla mnie ja tez widzialem takie auta Jest to chore,i swiadczy tylko i wylącznie o totalnym partactwie gazorów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sventoux Napisano 10 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 Nie mam w tej chwili miernika. A mogę spróbować odłączyć obie sondy i pojeździć chwile bez, żeby zobaczyć co będzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ania81 Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > Nie mam w tej chwili miernika. A mogę spróbować odłączyć obie sondy i > pojeździć chwile bez, żeby zobaczyć co będzie? IMO możesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bastino Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > Nie mam w tej chwili miernika. A mogę spróbować odłączyć obie sondy i > pojeździć chwile bez, żeby zobaczyć co będzie? A napewno tak sie da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sventoux Napisano 10 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > A napewno tak sie da Nie wiem , dlatego pytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gizio Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > Sonda lambda może mieszać jak i równiez podstawowe elementy ... niech sprawdzi świece, filterki ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sventoux Napisano 10 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 No więc tak: wyeliminowałem filtr powietrza (wsadziłem nowy) i paliwo (shell v-power 99+). Dalej pali o 1 - 1,5 l/100 km więcej niż zwykle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > No więc tak: wyeliminowałem filtr powietrza (wsadziłem nowy) i paliwo > (shell v-power 99+). Dalej pali o 1 - 1,5 l/100 km więcej niż > zwykle Kurcze ,a jak Ty to sprawdzasz że wiesz ile?????chyba nie po kompie???? bo jesli nie , to sprawdz luzy zaworowe i sondę innej przyczynu brak????na razie nie wiem co może byc przyczyną?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sventoux Napisano 10 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > Kurcze ,a jak Ty to sprawdzasz że wiesz ile?????chyba nie po > kompie???? Zarówno na kompie jak i przez tankowanie. Zresztą mój komp pokazuje bardzo dokładnie, praktycznie nie ma różnicy czy spojrzę na niego czy sam policzę... > bo jesli nie , to sprawdz luzy zaworowe i sondę innej przyczynu > brak????na razie nie wiem co może byc przyczyną?? W takim razie będę się musiał do tego ASO wybrać, żeby na kompa podpięli. Mam nadzieje, że coś wyjdzie (bo jeśli padła np sonda to chyba będą wiedzieli?). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > Zarówno na kompie jak i przez tankowanie. Zresztą mój komp pokazuje > bardzo dokładnie, praktycznie nie ma różnicy czy spojrzę na > niego czy sam policzę... Dobra to zrób sobie takie doswiadczenie jadąc z predkoscia 100km zresetuj sobie wskazania a po 1minucie odczytaj je jesli Ci tyle pali to masz super auto > W takim razie będę się musiał do tego ASO wybrać, żeby na kompa > podpięli. Mam nadzieje, że coś wyjdzie (bo jeśli padła np sonda > to chyba będą wiedzieli?). Tak wykaże to komp,jesli masz ja uszkodzoną to mże byc taki objaw spalanie rzedu 1-1,5l wiecej na 100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andref24 Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 U mnie umiejscowienie sondy względem kata wygląda tak jak w załączonym zdjęciu. Chyba jest dość daleko żeby kat miał na nią wpływ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sventoux Napisano 13 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2005 > Tak wykaże to komp,jesli masz ja uszkodzoną to mże byc taki objaw > spalanie rzedu 1-1,5l wiecej na 100km Jutro się umówiłem z ASO. Podłączenie na examiner - diagnostyka silnika (coś o wykresach wspomnieli) - 60 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.