Azazel Napisano 9 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2005 Mam takie pytanko, jakie są normy spalin dla silnika 999 ccm, rocznik autka 1992, silnik podobno Fire na gaźniku! dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszust Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > Mam takie pytanko, jakie są normy spalin dla silnika 999 ccm, rocznik > autka 1992, silnik podobno Fire na gaźniku! dzięki za pomoc! Fire to chyba oznaczalo ze to wtrysk, chociaz sam juz nie wiem, a co do norm to.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > Fire to chyba oznaczalo ze to wtrysk, chociaz sam juz nie wiem, a co do norm to.. Fire nie oznacza, ze to wtrysk... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maropr78 Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > Fire to chyba oznaczalo ze to wtrysk, chociaz sam juz nie wiem, a co > do norm to.. to oznacza ze silnik składany przez roboty cy cóś takiego FIRE - FULL INTEGRATED ROBOTIZED ENGINE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszust Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > to oznacza ze silnik składany przez roboty cy cóś takiego > FIRE - FULL INTEGRATED ROBOTIZED ENGINE Ahaa, no i teraz wszystko jasne. Jak dobrze ze istnieje to forum... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > Mam takie pytanko, jakie są normy spalin dla silnika 999 ccm, rocznik > autka 1992, silnik podobno Fire na gaźniku! dzięki za pomoc! CO: 1,0 - 2,0 % U mnie jest 0,6%, czyli poniżej normy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 10 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 U mnie jes tak: Co 0,86 % obj Co2 13,75 % obj HC 178 ppm pbj o2 1,59 % obj NO 0 ppm obj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxpaynemm Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > U mnie jes tak: > Co 0,86 % obj > Co2 13,75 % obj > HC 178 ppm pbj > o2 1,59 % obj > NO 0 ppm obj Uuuu HC powyżej 120 oznacza że silnik bierze jusz olej u mnie niestety pokazało 125 i diagnosta powiedział że to oznacza jusz branie oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 10 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > Uuuu HC powyżej 120 oznacza że silnik bierze jusz olej u mnie > niestety pokazało 125 i diagnosta powiedział że to oznacza jusz > branie oleju każdy silnik jakąś ilość oleju bierze, mój diagnosta nic na ten temat nie mówił!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 10 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > Uuuu HC powyżej 120 oznacza że silnik bierze jusz olej u mnie > niestety pokazało 125 i diagnosta powiedział że to oznacza jusz > branie oleju każdy silnik jakąś ilość oleju bierze, mój diagnosta nic na ten temat nie mówił!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > Uuuu HC powyżej 120 oznacza że silnik bierze jusz olej u mnie > niestety pokazało 125 i diagnosta powiedział że to oznacza jusz > branie oleju Ale on ma auto bez katalizatora - na gaźniku więc taki wynik świadczy o bardzo dobrym stanie silnika, a szczególnie układu zasilania. A dla auta z katalizatorem taki wynik oznaczałby by raczej ( biorąc pod uwagę wszystkie gazy ) że katalizator nie ma już pełnej sprawności . pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 11 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > Ale on ma auto bez katalizatora - na gaźniku więc taki wynik świadczy > o bardzo dobrym stanie silnika, a szczególnie układu zasilania. > A dla auta z katalizatorem taki wynik oznaczałby by raczej ( biorąc > pod uwagę wszystkie gazy ) że katalizator nie ma już pełnej > sprawności . > pozdrawiam nowłaśnie on ma auto bez katalizatora na gaźniku więc jak to wkońcu jest?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > nowłaśnie on ma auto bez katalizatora na gaźniku więc jak to wkońcu > jest?? jak napisałem wcześniej - wszystko jest OK. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > Ale on ma auto bez katalizatora - na gaźniku więc taki wynik świadczy > o bardzo dobrym stanie silnika, a szczególnie układu zasilania. > A dla auta z katalizatorem taki wynik oznaczałby by raczej ( biorąc > pod uwagę wszystkie gazy ) że katalizator nie ma już pełnej > sprawności . > pozdrawiam Ja tylko dodam, że norma (HC) dla pojazdów z układem zasilania gaźnikowym wynosi od 100-300 (ppm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzi0 Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > CO: 1,0 - 2,0 % > U mnie jest 0,6%, czyli poniżej normy z tego co mi mowili na kontroli to dla silnika z katalizatorem CO max jest 0.5% Ja mam na benzynce 0.13% na gazie tez w tych okolicach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > z tego co mi mowili na kontroli to dla silnika z katalizatorem CO max > jest 0.5% > Ja mam na benzynce 0.13% na gazie tez w tych okolicach Oczywiście masz racje, ale kolega Azazel ma zasilanie gaźnikowe. W jego przypadku norma wg instrukcji wynosi właśnie tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzi0 Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > Oczywiście masz racje, ale kolega Azazel ma zasilanie gaźnikowe. > W jego przypadku norma wg instrukcji wynosi właśnie tyle. a co z tym HC ja mam 160 to duzo ?? silnik wtryk i katalizator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > a co z tym HC ja mam 160 to duzo ?? > silnik wtryk i katalizator No trochę dużo, bo norma do 100, pewnie katalizator już nie całkiem sprawny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > a co z tym HC ja mam 160 to duzo ?? > silnik wtryk i katalizator podaj skład reszty spalin to cos wiecej będzie się dało powiedzieć... pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzi0 Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > podaj skład reszty spalin to cos wiecej będzie się dało powiedzieć... > pozdr CO - 0.12 % CO2 - 14.6% HC - 150 ppm 02 - 0.73% NOx 0 ppm Lambda 1.024 CO cor - 0.12% Takie cos mialem na benzynce a na gazie CO - 3.60% CO2 - 11.1% HC 279 ppm 02 - 0.65 % NOx - 0ppm Lambda 0.906 CO cor 3.67% Pan na przeglazie przyczepil sie do regulacji gazu wiec pojechalem i wyregulowalem i teraz na gazie mam Wysokie obroty HC - 0 ppm CO - 0.07 % CO2 - 14.00% O2 - 0.16% lambda 1 a na niskich jalowych obrotach HC - 32 ppm CO - 0.25% CO2 - 13.70 % O2 - 0.55% Lambda 1.01 Dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 wyniki analizy świadczą o tym że przyczyna nadmiernej emisji HC raczej nie tkwi w spalaniu oleju lecz układzie zasilania ( np zła adaptacja komputera sterującego pracą silnika ). Nieco uboga mieszanka może powodować niepełne spalanie paliwa w niektórych cyklach pracy silnika ale na razie jednak nie ma się specjalnie czym przejmować . pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 11 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > jak napisałem wcześniej - wszystko jest OK. > pozdr dziękuje za bardzo cenne informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzi0 Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > wyniki analizy świadczą o tym że przyczyna nadmiernej emisji HC > raczej nie tkwi w spalaniu oleju lecz układzie zasilania ( np > zła adaptacja komputera sterującego pracą silnika ). > Nieco uboga mieszanka może powodować niepełne spalanie paliwa w > niektórych cyklach pracy silnika ale na razie jednak nie ma się > specjalnie czym przejmować . > pozdr Wielkie dzieki za ta diagnoze Bo sie zaczalem martwic ze mi sie katalizator konczy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.