Skocz do zawartości

chyba w pasek się skończył...


luter1980

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dziś rano kropas mi zastrajkował....

Było to tak smile.gif

toczyłem się - około 5-10km/h (łopuszańską) nad żwirki i wig. jakoś za mało gazu mi się dodało i zgasł.. (czasem bywa smile.gif ) niestety gdy chciałem go odpalić to usłyszałem jedynie dźwięk rozrusznika (kręci dobrze).. pasek od niego jest OK (od rozrządu nie widać, bo zabudowane) nic nie strzeliło.. poprostu nie można zapalić.. Jak wrzuciłem jedynkę i chciałem zapalić to autko lekko rusza.

Podejrzewam, że padł pasek rozrządu ... tylko szczęśliwie bo przy zapalaniu.. i chyba

Teraz pozostaje go zaciągnąć z pod pracy jakoś do domu i ... naprawiać...

I tutaj 2 pytania:

- czy moja teoria, że to pasek jest dobra ?

- mam zamiar wymienić pasek, napinacz i pompę wody.. czy po zerwaniu paska (zakładając, że nic się nie pokrzywiło) dam radę sam go założyć i ustawić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Dziś rano kropas mi zastrajkował....

> Było to tak

> toczyłem się - około 5-10km/h (łopuszańską) nad żwirki i wig. jakoś

> za mało gazu mi się dodało i zgasł.. (czasem bywa ) niestety

> gdy chciałem go odpalić to usłyszałem jedynie dźwięk rozrusznika

> (kręci dobrze).. pasek od niego jest OK (od rozrządu nie widać,

> bo zabudowane) nic nie strzeliło.. poprostu nie można zapalić..

> Jak wrzuciłem jedynkę i chciałem zapalić to autko lekko rusza.

> Podejrzewam, że padł pasek rozrządu ... tylko szczęśliwie bo przy

> zapalaniu.. i chyba

> Teraz pozostaje go zaciągnąć z pod pracy jakoś do domu i ...

> naprawiać...

> I tutaj 2 pytania:

> - czy moja teoria, że to pasek jest dobra ?

> - mam zamiar wymienić pasek, napinacz i pompę wody.. czy po zerwaniu

> paska (zakładając, że nic się nie pokrzywiło) dam radę sam go

> założyć i ustawić ?

a ktos tu cos mowil ze nie trzeba tego ruszac i sie chwalil ze tak dlugo rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy chciałem go odpalić to usłyszałem jedynie dźwięk rozrusznika

> (kręci dobrze).. pasek od niego jest OK

Czyli masz napęd z rozrusznika przekazywany paskiem icon_eek.gif?

> - mam zamiar wymienić pasek, napinacz i pompę wody.. czy po zerwaniu

> paska (zakładając, że nic się nie pokrzywiło) dam radę sam go

> założyć i ustawić ?

Jesli tego nie robiłes do tej pory to bez blokad rozrządu jest duża szansa że ci nie wyjdzie.

Nie licz na to że nic sie nie pogieło jeśli faktycznie pękl pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co mial ci maila wyslac na komrke ze zaraz pasek strzeli i bedzie

> po zabawie

nie no .. chodzi o to, że spodziewałem się jakiegoś większego "stuknięcia" to raz... a po drugie czy moje objawy wskazują jednoznacznie na pasek ?

idę oblukać zaraz ten pasek na parking... bo mnie nerwuje ta niepewność smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie no .. chodzi o to, że spodziewałem się jakiegoś większego

> "stuknięcia" to raz... a po drugie czy moje objawy wskazują

> jednoznacznie na pasek ?

jak nie zdejmiesz obudowy oslony rozrzadu to sie nie dowiesz czy tot o a skoro nie odpala to moze byc to chyab ze cos innego i euroscan czy examiner by ci powiedzial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakiego wiekszego stukniecia? mial tlok przez maske leb wystawic? czy

> korbowod bokiem zagladac?

> mam nadzieje ze to nie pasek...zycze ci tego.

> pozdro

no właśnie wróciłem z rekonesansu.... niestety pasek angryfire.gif

wytarły się ząbki na dole.. przy wale frown.gif

teraz kwestia tego ile szkody się narobiło..

w sumie stałem w miejscu .. i tylko (lub aż) chciałem go zapalić..

zobaczymy po zdjęciu głowicy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie wróciłem z rekonesansu.... niestety pasek

> wytarły się ząbki na dole.. przy wale

> teraz kwestia tego ile szkody się narobiło..

> w sumie stałem w miejscu .. i tylko (lub aż) chciałem go zapalić..

> zobaczymy po zdjęciu głowicy ...

Koledze taty zerwał się w polo podczas ruszania. I podobno po tym zdarzeniu tylko pasek był do wymiany. Życzę ci tego żeby tylko pasek był uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie wróciłem z rekonesansu.... niestety pasek

> wytarły się ząbki na dole.. przy wale

> teraz kwestia tego ile szkody się narobiło..

> w sumie stałem w miejscu .. i tylko (lub aż) chciałem go zapalić..

> zobaczymy po zdjęciu głowicy ...

UFFF jak to dobrze, żę 1,2 8V jest bezkolizyjny..

koledze w Bravo 1,4 strzelił pasek to pół silnika do wymiany, pytanie kiedy strzelił pasek ??? sam nie pękł bo doszedł do wniosku, ze już mu się nie chce :-) tylko musiał mieć impuls podejzewam, że właśnie to zadławniene było skutkiem pęknięcia paska.... no, ale może nie będzie tak źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jest zawsze w przypadku silników bezkolizyjnych.

> A goś miał farta i w silniku kolizyjnym mu się nic nie stało mimo

> zerwania paska.

mam nadzieje ,że też mam farta zeby.GIF

widzę, że z paskami rozrządu to jak z backup'em danych..

ludzie dzielą się na 2 rodzaje...

- Ci co robią regularnie backup..

- i Ci co będą robić regularnie backup zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]

> w sumie stałem w miejscu .. i tylko (lub aż) chciałem go zapalić..

> zobaczymy po zdjęciu głowicy ...

Raczej aż, niz tylko....ale nic zobaczymy co ci powiedzą po zwaleniu głowicy.

Dla "pocieszenia" powiem, w Astrze 1.4 16V przy odpaleniu poszła pompa wody, wymiana 12 zaworów + planowanie głowicy

U koleżanki w Corsie B 1.2 poszedł pasek przy 130 km/h poszły wszystkie zawory plus wałek rozrządu do regeneracji zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej aż, niz tylko....ale nic zobaczymy co ci powiedzą po zwaleniu

> głowicy.

> Dla "pocieszenia" powiem, w Astrze 1.4 16V przy odpaleniu poszła

> pompa wody, wymiana 12 zaworów + planowanie głowicy

> U koleżanki w Corsie B 1.2 poszedł pasek przy 130 km/h poszły

> wszystkie zawory plus wałek rozrządu do regeneracji

jak tam gadacie to przestaje Was lubić wpysk.gifwpysk.gifwpysk.gifwpysk.gifwpysk.gif

no prawie zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli tego nie robiłes do tej pory to bez blokad rozrządu jest duża

> szansa że ci nie wyjdzie.

powiedz po kiego grzyba mu blokady rozrzadu? w 16v naped paskiem jest przekazywany na 1 kolo a dopiero potem z jednego walka na drugim kolami zebatymi, wystarczy ustawic na znaki zalozyc pasek i tyle w temacie. jak ktos rozbieral glowice na atomy i skladal to owszem trzeba walki wzgledem siebie ustawic ale tak to zadne blokady rozrzadu nie sa potrzebne wiec nie wprowadzaj kolegi w blad. rozrzad w 16v to pikus taki sam jak w 8v cfaniak.gifpalacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiedz po kiego grzyba mu blokady rozrzadu? w 16v naped paskiem jest

> przekazywany na 1 kolo a dopiero potem z jednego walka na drugim

> kolami zebatymi, wystarczy ustawic na znaki zalozyc pasek i tyle

> w temacie. jak ktos rozbieral glowice na atomy i skladal to

> owszem trzeba walki wzgledem siebie ustawic ale tak to zadne

> blokady rozrzadu nie sa potrzebne wiec nie wprowadzaj kolegi w

> blad. rozrzad w 16v to pikus taki sam jak w 8v

tak a znaki sam sobie zrobi rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nie wprowadzam bo wiem ze tam nie ma znakow o ktorych ty piszesz a

> walki sie blokuje zeby sie nie przsestawily przy naciaganiu

> paska taki widzialem i tak raczej bedzie

no to nie bede wyprowadzal z bledu. postudiuj troche budowe tego silnika. tyle ode mnie eot. tak czy siak blokady nie sa potrzebne i tyle. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to nie bede wyprowadzal z bledu. postudiuj troche budowe tego

> silnika. tyle ode mnie eot. tak czy siak blokady nie sa

> potrzebne i tyle. pozdrawiam

ty cwaniak ja wiem jak to dzial wiec udziel mi fachowej porady jak mozesz skoro mowisz ze nie tzreba bo mi sie wydaje ze trzeba ale moze zle mi sie wydaje hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ty cwaniak ja wiem jak to dzial wiec udziel mi fachowej porady jak

> mozesz skoro mowisz ze nie tzreba bo mi sie wydaje ze trzeba ale

> moze zle mi sie wydaje

Bolo uwierz koledze, w 16v rozrzad wymienia sie nawet latwiej niz w 8v bo jest samonapinacz rolki. wiec pikus. gorne kolo tak samo sie ustawia jak w 8v a dolne najlepiej na znacznik na kole zamachowym.nawet Yabolla sie pytalem co i jak i kiedy zrobi manualla z wymiany rozrzadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bolo, Ty to nawet z mechanikiem samochodowym się kłócisz

ja sie nie kłóce ale skoro to furum to niech powie co i jak bo ja juz rozne rzeczy o tych 16 slyszalem i foty tez widzialem wiec chcialbym cal prawde poznac ale widze ze to nie jest mi dane frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bolo uwierz koledze, w 16v rozrzad wymienia sie nawet latwiej niz w

> 8v bo jest samonapinacz rolki. wiec pikus. gorne kolo tak samo

> sie ustawia jak w 8v a dolne najlepiej na znacznik na kole

> zamachowym.nawet Yabolla sie pytalem co i jak i kiedy zrobi

> manualla z wymiany rozrzadu.

jak da jakies konkrety to czemu nie w koncu to forum jest zeby ludzie sie czegos dowiedzieli a nie jeden na drugiego tylko warczal 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak da jakies konkrety to czemu nie w koncu to forum jest zeby ludzie

> sie czegos dowiedzieli a nie jeden na drugiego tylko warczal

a kto warczal?na Ciebie? no nieladnie. jako ze to forum "kapeluszy" i "tetrykow" to malo aut jest 16v. a ze wiekszosc strachliwa ze to jest "skomplikowane" to sie boi grzebac. trzeba poczekac na Yabolla z manualem. przypuszczam ze do 1.4 16v takze bedzie przydatny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja sie nie kłóce ale skoro to furum to niech powie co i jak bo ja juz

> rozne rzeczy o tych 16 slyszalem i foty tez widzialem wiec

> chcialbym cal prawde poznac ale widze ze to nie jest mi dane

No przecież ZoLtar napisał co i jak rotfl.gif Obrazków potrzebujesz hmm.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie za 100pkt.

jak już pasek pęknie to może ktoś wie co w tym silniku lubi się pokrzywić ?

słyszałem że napewno zawory i czasem głowica... i tu pytanie ona "idzie" wizualnie czy jakieś pęknięcia, których nie widać gołym okiem a wychodzi na ciepło po złożeniu ?

czy coś jeszcze może się pokrzywić ? tłoki, korbowody, i inne ?

jutro lub pojutrze będę rozbierał... a już dziś chciałbym wiedzieć czego można się spodziewać zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanie za 100pkt.

> jak już pasek pęknie to może ktoś wie co w tym silniku lubi się

> pokrzywić ?

> słyszałem że napewno zawory i czasem głowica... i tu pytanie ona

> "idzie" wizualnie czy jakieś pęknięcia, których nie widać gołym

> okiem a wychodzi na ciepło po złożeniu ?

> czy coś jeszcze może się pokrzywić ? tłoki, korbowody, i inne ?

> jutro lub pojutrze będę rozbierał... a już dziś chciałbym wiedzieć

> czego można się spodziewać

zawory moga sie pokrzywic, zdemolowac prowadnice w opcji hardkorowej wywalic nawet dziure w denku tłoka grinser006.gifcfaniak.gifbrawo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zawory moga sie pokrzywic, zdemolowac prowadnice w opcji hardkorowej

> wywalic nawet dziure w denku tłoka

niestety.. ale nic dziś nie zrobiłem z kropkiem konkretnego mimo poświęcenia mu kilku godzin.

na początku plan zakładał zdjęcie głowicy i zobaczeniu co z niej zostało, ale po krótkiej ze znajomym z serwisu fiata udałem się po zakupy do sklepu. Kupiłem pasek, pompę i napinacz, ponieważ gość z serwisu poradził, aby spróbować złożyć silnik i sprobować odpalić (wdł., teorii że mogło nic się nie stać jak pasek zawiódł podczas ruszania).

Niestety.. mimo usilnych prób nie udało nam się odnaleźć żadnych znaków ustawiających na kole zębatym od wałka rozrządu, ani od koła zębatego wału. Poprostu NIC tam nie ma (3 osoby postronne nic nie dostrzegły frown.gif )

Wdł. ksiązki powinny być nacięcia.. ale to chyba tyczy się wersji 8V, wersji 16V nie ma fotki w książce. Wdł. instrukcji rozrząd ustawia się używając narzędzi specjalistycznych fiata (blokujących 2 cylindry i 2 wałki w ustalonej pozycji).

Znajomy polecił jeszcze sposób "domowy" ale jutro ma się dopytać... i może będziemy próbować.

Jedyne co mogę stwierdzić.. to za te kombinacje z łapą silnika i jej dolne mocowanie (na 6 śrub !! sic !! z czego jedna prawie nie do odkręcenia z powodu jej położenia) do głowicy powinni kogoś wykastrować !

Ponadto, fiat przewidział nastawianie rozrządu w tym modelu chyba tylko przy pomocy swoich specjalistycznych narzędzi.

jutro dołączę stosowne foto z FR smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wksiazce sa zdjecia z MKI jezeli mowa o ksiazce WKiL. dlatego wal

> sie ustawia na znacznik na kole zamachowym.

mi chodzi oczywiście o mk2 (i książka dedykowana do mk2).

niestety... znaków szukałem już po zdjęciu koło zamachowego... szukając na kole zębatym, na którym ma chodzić pasek..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.