Skocz do zawartości

Golf III 1.8 - Jaka roznica pomiedzy AAM(75) a ABS(90) ?


piniek

Rekomendowane odpowiedzi

Jaka jest dokladnie roznica pomiedzy silnikami AAM a ABS ?

Z czego wynika roznica mocy w tak podobnych silnikach ?

Mam zamiar kupic Golfa III Variant '93 - czy wystepowaly w nim obie wersje silnikow (gdzies czytalem ze tylko ten mocniejszy) ?

Czy mozna z AAM zrobic ABS smile.gif (chip tunnig) ?

Co dokladnie oznacza 1N 15 podczas wlaczania zaplonu ?

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam zamiar kupic Golfa III Variant '93 - czy wystepowaly w nim obie

> wersje silnikow (gdzies czytalem ze tylko ten mocniejszy) ?

oba silniki AAM i ABS/ADZ wystepowaly w golfach III variantach (potocznie kombi)

a poza tym to varianty byly produkowane od 94roku... (chyba ze czegos niewiem albo jest to koniec 93 ale rocznik modelowy 94?!)

> Czy mozna z AAM zrobic ABS (chip tunnig) ?

20% poprzez chip-tuning w wolnossacym... wielce nieprawdopodobne (wrecz nie mozliwe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka jest dokladnie roznica pomiedzy silnikami AAM a ABS ?

> Z czego wynika roznica mocy w tak podobnych silnikach ?

na 100% walek, w ABS jest wtrysk typu Monomotronic, AAM Monomotronic

ale np RP ma 90KM i tez wtrysk typu Monomotronic. sa jeszcze jakies roznice w kolektorach.

> Mam zamiar kupic Golfa III Variant '93 - czy wystepowaly w nim obie

> wersje silnikow (gdzies czytalem ze tylko ten mocniejszy) ?

nie jestm pewien niech sie wypowie borbet ok.gif

> Czy mozna z AAM zrobic ABS (chip tunnig) ?

prez sam chip nie uzyskasz takiego wzrostu!

kolega wycisna wlasnie przez obrobke glowicy i walek z AAM 96KM (mierzone na chamowni) ale taka moc ma tylko na gazie - nie ruszal elektroniki.

> Co dokladnie oznacza 1N 15 podczas wlaczania zaplonu ?

> Pozdrawiam

> Piotr

pozd!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie jestm pewien niech sie wypowie borbet

Osobiście interesowałem się tylko wersjami Variant GT. W tych były tylko silniki 1.8 90KM i 1.6 100KM z benzyniaków i 1.9 TD/TDi 75/90/110KM (1.9TD tylko w wersji GTD).

Na rytnku spotkałem nawet Varianty (golasy) z motorem 1.4! icon_eek.gif Chyba były przeznaczone wyłacznie do jazdy z górki.

A historycznie to Varianta zaczęto produkować w 09.93 (MR94). Varianta warto braĆ ale po '94, bo ma poprawione zawieszenie (m.in. mocniejszy tył: silentbloki, springi i amorki).

Osobiście polecam wersje od MR96 (na pewno MR97) do MR99 (czyli konień MKIII Variant) - wszystkie z owalnymi kierunkamni na błotnikach. Są lepiej wypasione (jaśki, szyby w prądzie, ABS, itp.) i można wychaczyć 1.9 TDI 110KM.

> prez sam chip nie uzyskasz takiego wzrostu!

Nie ma szans jak nie ma turbinki. Nawet soft turbo do za duyży koszt do takiego motorka.

> kolega wycisna wlasnie przez obrobke glowicy i walek z AAM 96KM

> (mierzone na chamowni) ale taka moc ma tylko na gazie - nie

> ruszal elektroniki.

Czy w 1.6 MPI też możnaby uzyskać taki wzrost? cfaniaczek.gif

Jakie koszty? Szczegóły pliz. Może być priv.

> pozd!

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi. Jest taki Golfik Kombi 93 (model 94) sprowadzowny na sprzedaz za 7.500 zl + oplaty. Bordowy metalic, 158 tys. przebigu (ksiazka serwisowa) elektr. lusterka i szyberdach oraz wspomaganie. Silnik 1.8 i zdaje sie ze widzialem w jakis paierach od niego AAM.

Warto za ta cene ?

Na co zwrocic szczegolna uwage przy kupnie akurat tego modelu ?

PS Wiem, ze wszystko zalezy od indywidualnego egzemplarza ale przyjmijmy ze stan jest zadowalajacy.

Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

> Czy w 1.6 MPI też możnaby uzyskać taki wzrost?

> Jakie koszty? Szczegóły pliz. Może być priv.

> PZDR

da sie sporo wycisnac. ale trzeba zaiwestowac w walek i zostawic auto na jakis tydzien we wrocku. kolega robi kompletna obrobke glowicy i daje do naprawde zauwazalne efekty. mysle ze do 120KM da sie podkrecic bez bulu.... popytam kumpla konkretnie co trzeba nagrzebac w Twoim silniku. (jaki walek itp...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .

> da sie sporo wycisnac. ale trzeba zaiwestowac w walek i zostawic auto

> na jakis tydzien we wrocku. kolega robi kompletna obrobke

> glowicy i daje do naprawde zauwazalne efekty. mysle ze do 120KM

> da sie podkrecic bez bulu.... popytam kumpla konkretnie co

> trzeba nagrzebac w Twoim silniku. (jaki walek itp...)

A dalej pozostaje monowtrysk ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .

> da sie sporo wycisnac. ale trzeba zaiwestowac w walek i zostawic auto

> na jakis tydzien we wrocku. kolega robi kompletna obrobke

> glowicy i daje do naprawde zauwazalne efekty. mysle ze do 120KM

> da sie podkrecic bez bulu.... popytam kumpla konkretnie co

> trzeba nagrzebac w Twoim silniku. (jaki walek itp...)

Priv poszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dalej pozostaje monowtrysk ?

system zasilania pozostaje ten sam. tyle ze trzeba go "przesterowac" najtaniej i najgorzej tzw opoznikiem najlepiej najdrozej - pisane mapy pod nowy bebechy.

dlatego najlepiej jak ma sie gaz wtedy mozna naprawde przyzwoicie wysterowac pod nowe mody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co dokladnie oznacza 1N 15 podczas wlaczania zaplonu ?

Mam wprawdzie Ibizę ale to chyba to samo : to ne jest 1N15

tylko in15 - in od "inspekcja" a potem licznik (hm czyżby pominięte było aż 15??) W moim autku co roku jak nie odwiedzę ASO lub nie podepnę w serwisie go do kompa), licznik ten zwiększa się o 1. Jak wszystko jest "na bieżąco" to wskazuje in00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.