Skocz do zawartości

nietypowy fajlur / nowosc?


kba

Rekomendowane odpowiedzi

dzisiaj jadac sobie spokojnie po miescie dwa razy wyskoczyl mi fajlur. w odstepie jakis 10 minut. predkosc nie za duza jakies chyba z 80km/h. niestety jak tylko zaczal pikac zdazylem spojrzec i sie wylaczal. dwa razy tak samo szybko jak sie pojawil tak zniknal.

a co do samego fajlura. bylo to jakies "av.... spinache?" po czym pokazalo ze front i z lewej strony....

domyslam sie ze nic sie nie stalo tylko jakis wybryk stilo ale z czystej ciekawosci co to za szpinak badz spinacz mi sie pojawil chetnie sie dowiem czy komus cos podobnego wyskoczylo

(zdaje sobie sprawe ze uklad literek moglbyc odmienny od tego co tu napisalem bo tak jak mowie bardzo szybko ucieklo... smile.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chetnie sie dowiem czy komus cos podobnego wyskoczylo

Kiedyś też tak miałem przy ruszaniu. Coś się wyświetliło i zaraz znikło bez śladu. Lewy przód, zdążyłem przeczytać "bulb". Nie zapaliła się ani kontrolka "żarówka" ani klucz na wyświetlaczu, potem żadnych objawów niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to u mnie się wczoraj także coś podobnego zaświeciło na chwilkę... z tymże zdążyłem zobaczyć co pisało... chodziło o tylne prawe światło stop... pojawiło się i zniknęło... całość trwało może jedną sekundę... na ten czas zaświeciła się także kontrolka żarówki. ale wszystkie światła działają!

tak więc w Twoim przypadku także bym obstawiał żarówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to u mnie się wczoraj także coś podobnego zaświeciło na chwilkę... z

> tymże zdążyłem zobaczyć co pisało... chodziło o tylne prawe

> światło stop... pojawiło się i zniknęło... całość trwało może

> jedną sekundę... na ten czas zaświeciła się także kontrolka

> żarówki. ale wszystkie światła działają!

> tak więc w Twoim przypadku także bym obstawiał żarówkę.

ciekawostka wink.gif no nic smile.gif poczekam az sie zaswieci na dluzej... (oby nigdy) smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam i to bardzo dobry CENTRA PLUS 75 Ah 760A ale odkąd mam ten

> akumulator to mi żaden failur nie wyskakuje no oprócz ostatnio

> poduszek ale to tylko przewody pod siedzeniem a nie złączki

>

Jak to przewody pod siedzeniem? Co z nimi zrobiles, ze dały Ci failure ???

pzdr...

/kustosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hm no mojego zloma to chyba nie dotyczy bo benzyniak

w moim przypadku, od razu po zakupie Stilaka i nie wiedząc, że silniczek potrafi wciągnąć troszeczkę oleju, pojawiał sie również na ułamek sekundy "jakiś" komunikat.

Ale pojawiał się podczas szybko pokonywanych łuków lub "szybkich" górek.

Potem zczaiłem, że to właśnie z powodu niskiego stanu oleju - dolałem i ok.gif

Kolejny raz to podczas wciskania pedału hamulca wywalało mi komunikat o przepalonej żarówce: przeciwmgielnej tylnej.

Okazało się, że styki sa lekko utlenione, ale pomogło przeczyszczenie i pryśnięcie czymś podczas jednego z przeglądów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

pozwolilem sobie odswiezyc stary watek z tego wzgledu ze dzisiaj ten nietypowy fajlur atakowal mnie przez okolo 10 kilometrow non stop pikajac....

mianowicie : ANTIPINCH SENS FAILURE....

jako ciekawostke podam ze ost mrygalo mi low oil pressure ale dzis dolalem 0.5 litra no i zaraz po tym zlapalem tego failura. nie wiem czy ma to cos z tym wspolnego ale patrzac na to co znalazlem chyba nie.....

wg gooooglach antipinch to cos takiego (jesli dobrze zrozumialem) co blokuje okno ? chyba w momencie kiedy jest zamykane a napotka cos na swojej drodze?

ogolnie cos zwiazengo z elektryka szyb.

w momencie kiedy pokazywany jst fajlur wskazuje na front i strzlka w lewo.

czy ktos o tym slyszal? mamy to w stilakach? czy komus sie zepsulo? czy ten fajlur ma w ogole cos wspolnego z tym co przeczytalem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pozwolilem sobie odswiezyc stary watek z tego wzgledu ze dzisiaj ten

> nietypowy fajlur atakowal mnie przez okolo 10 kilometrow non

> stop pikajac....

> mianowicie : ANTIPINCH SENS FAILURE....

> jako ciekawostke podam ze ost mrygalo mi low oil pressure ale dzis

> dolalem 0.5 litra no i zaraz po tym zlapalem tego failura. nie

> wiem czy ma to cos z tym wspolnego ale patrzac na to co

> znalazlem chyba nie.....

> wg gooooglach antipinch to cos takiego (jesli dobrze zrozumialem) co

> blokuje okno ? chyba w momencie kiedy jest zamykane a napotka

> cos na swojej drodze?

> ogolnie cos zwiazengo z elektryka szyb.

> w momencie kiedy pokazywany jst fajlur wskazuje na front i strzlka w

> lewo.

> czy ktos o tym slyszal? mamy to w stilakach? czy komus sie zepsulo?

> czy ten fajlur ma w ogole cos wspolnego z tym co przeczytalem?

dobrze drazysz, mamy to w stilakach. Pewno znow elektryka na "kostkach" szaleje , albo walnieta uszczelka przy szybie i dostalo sie wody.

05_einklemmschutz_en.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze drazysz, mamy to w stilakach. Pewno znow elektryka na

> "kostkach" szaleje , albo walnieta uszczelka przy szybie i

> dostalo sie wody.

a masz moze jakas wiedze ktora to kostka i gdzie sie moze znajdowac ta ktora odpowiada za ten caly mechanizm?

jutro sprawdze czy ten sprzet w ogole u mnie dziala. bo moze padl dlatego bledy sypie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a masz moze jakas wiedze ktora to kostka i gdzie sie moze znajdowac

> ta ktora odpowiada za ten caly mechanizm?

> jutro sprawdze czy ten sprzet w ogole u mnie dziala. bo moze padl

> dlatego bledy sypie...

obstawiam ze to bedzie ulokowane gdzies kolo silniczka podnoszenia szyby.. w koncu to uklad przeciw uszkodzeniu tegoz silniczka coby natrafiwszy na opor sie nie przepalil. Marketingowo sie to nazywa czujka przyczasnietych palcow. wink.gif

Mozesz miec zabrudzony/wysluzony silownik.. duzy opor = sygnal do czujki.. hmm.gif

Obilo mi sie o oko w instrukcji "reset " szyb po "przytrzasnieciu". Trzeba jakas magiczna sekwencje wykonac by zresetowac "przytrzasniete palce" bo inaczej szybka nie drgnie. Niestety nie pokaze gdzie to bo ksiazeczka zostala w wozidelku a ono pilnuje bloku wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obstawiam ze to bedzie ulokowane gdzies kolo silniczka podnoszenia

> szyby.. w koncu to uklad przeciw uszkodzeniu tegoz silniczka

> coby natrafiwszy na opor sie nie przepalil. Marketingowo sie to

> nazywa czujka przyczasnietych palcow.

> Mozesz miec zabrudzony/wysluzony silownik.. duzy opor = sygnal do

> czujki..

> Obilo mi sie o oko w instrukcji "reset " szyb po "przytrzasnieciu".

> Trzeba jakas magiczna sekwencje wykonac by zresetowac

> "przytrzasniete palce" bo inaczej szybka nie drgnie. Niestety

> nie pokaze gdzie to bo ksiazeczka zostala w wozidelku a ono

> pilnuje bloku

hm moglbym Cie prosic o zerkniecie do ksiazki (oczywiscie przy okazji - nie specjalnie smile.gif ) czy dalo by rade to odszukac? bo niestety nigdzie tego nie znalazlem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hm moglbym Cie prosic o zerkniecie do ksiazki (oczywiscie przy okazji

> - nie specjalnie ) czy dalo by rade to odszukac? bo niestety

> nigdzie tego nie znalazlem..

no problemo za jaka godzinke bede drive.gif to przetrzasne. Chyba ze kto predzej przewertuje ksiazeczke 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

procedura przywracania systemu wg.instrukcji obsługi:

-wykonać sterowania zamknięcia

lub

-obrócić kluczyk w położenie STOP a następnie MAR

Jeżeli logika funkcjonowania zostanie przywrócona i nie wystąpią anomalia,podnośnik szyby automatycznie powróci do stanu normalnego funkcjonowania.W przeciwnym razie należy zwrócić się do ASO Fiata.

Jeeli system rozpozna anomalię na wyświetlaczu jest komunikat awari....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> procedura przywracania systemu wg.instrukcji obsługi:

> -wykonać sterowania zamknięcia

> lub

> -obrócić kluczyk w położenie STOP a następnie MAR

> Jeżeli logika funkcjonowania zostanie przywrócona i nie wystąpią

> anomalia,podnośnik szyby automatycznie powróci do stanu

> normalnego funkcjonowania.W przeciwnym razie należy zwrócić się

> do ASO Fiata.

> Jeeli system rozpozna anomalię na wyświetlaczu jest komunikat

> awari....

hmm. no ok. dzieki smile.gif

dzisiaj wyskoczylo to otworzylem szybe do konca i zamknalem i uciekło. miejmy nadzieje ze nic nie trzeba bedzie narazie wiecej robic, a w lato moze zdejme tapicerke i zobaczymy co tam sie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obstawiam ze to bedzie ulokowane gdzies kolo silniczka podnoszenia

> szyby.. w koncu to uklad przeciw uszkodzeniu tegoz silniczka

> coby natrafiwszy na opor sie nie przepalil. Marketingowo sie to

> nazywa czujka przyczasnietych palcow.

> Mozesz miec zabrudzony/wysluzony silownik.. duzy opor = sygnal do

> czujki.. [...]

To nie to (albo nie tylko). Czujnikiem przytrzaśniętych paluchów jest

górna uszczelka. Sprawdź sobie. Otwórz okno do końca, potem zacznij

zamykać i zanim dojedzie do końca uciśnij od dołu górną uszczelkę

okna. Powinno się zatrzymać.

A drugi test zrób zamykając okno złap za jego górną krawędź i staraj

się przytrzymać.

A potem porównaj ile siły potrzebowałeś w pierwszym i drugim teście zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie to (albo nie tylko). Czujnikiem przytrzaśniętych paluchów jest

> górna uszczelka. Sprawdź sobie. Otwórz okno do końca, potem zacznij

> zamykać i zanim dojedzie do końca uciśnij od dołu górną uszczelkę

> okna. Powinno się zatrzymać.

> A drugi test zrób zamykając okno złap za jego górną krawędź i staraj

> się przytrzymać.

> A potem porównaj ile siły potrzebowałeś w pierwszym i drugim teście

kazesz mi prowokowac ta jezdzaca kupe elekroniki do faila ?:D no way.. nic mi nie pika i niech tak bedzie. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie to (albo nie tylko). Czujnikiem przytrzaśniętych paluchów jest

> górna uszczelka. Sprawdź sobie. Otwórz okno do końca, potem zacznij

> zamykać i zanim dojedzie do końca uciśnij od dołu górną uszczelkę

> okna. Powinno się zatrzymać.

> A drugi test zrób zamykając okno złap za jego górną krawędź i staraj

> się przytrzymać.

> A potem porównaj ile siły potrzebowałeś w pierwszym i drugim teście

hehe ok ok.gif jutro stestuje wink.gif dzieki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.