Lars Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 Zastanawiałem sę dlaczego moja Bravka jakoś słabiej przyśpiesza. Dziś rano problem rozwiązał się sam. Otóż wymieniłem se rurę dolotową od intercoolera do silnika i okazało się że jakieś 30% powietrza waliło w maskie bo sie wzieła i guma zaczęła pękać - w ciągu tegodnia pęknięcie powiększyło się o 3 cm Jednak czasami dobrze pojechać do znajomych w ASO . Przyznam szczerze że nie przypuszczałem że będzie aż taka różnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hydro Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 a u mnie popękała rura wchodząca do turbinki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baczek Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 > a u mnie popękała rura wchodząca do turbinki Po wymianie jakaś znacząca zmiana w osiągach ?? Bo u mnie tez ta rurka jest popękana. No i ile dałeś za nową/ używaną ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 > Po wymianie jakaś znacząca zmiana w osiągach ?? Bo u mnie tez ta > rurka jest popękana. No i ile dałeś za nową/ używaną ?? Jak pęknie, to będzie łapał failury i straci moc, bo przepływka mierzy niewłaściwą ilość powietrza. Poza tym jest to powietrze na ssaniu, więc cięgnie lewe powietrze poza filtrem (brudne ). Koszt w ASO to chyba około 80,00zł. Też wymieniałem po 7 latach wiec to chyba stały przypadek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hydro Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 > Po wymianie jakaś znacząca zmiana w osiągach ?? Bo u mnie tez ta > rurka jest popękana. No i ile dałeś za nową/ używaną ?? już nie pamiętam dokładnie , bo kupowałem kilka części , ale cena była około 70 zeta oczywiście kupowałem nową demontowałem i czyściłem cały dolot powietrza łącznie z ic i jest odczuwalna poprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 > Koszt w ASO to chyba około 80,00zł. ja płaciłem trochę ponad 70PLN > Też wymieniałem po 7 latach wiec to chyba stały przypadek to i tak długo wytrzymała , u mnie niecałe 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baczek Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 > ja płaciłem trochę ponad 70PLN > to i tak długo wytrzymała , u mnie niecałe 6 Niestety też będę musiał dokonać takiego zakupu, bo moja wygląda mniej więcej tak jak na powyższym zdjęciu A i padaka coś nie śmiga tak jak powinna ( tak mi sie wydaje ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lars Napisano 8 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2007 fakt syf jak cholera - taka czarna maź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalk Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 > Też wymieniałem po 7 latach wiec to chyba stały przypadek faktycznie ja u siebie wymieniałem w tym roku - auto z 2000r (koszt 76 zł) A wymienialiscie juz tą pomiędzy turbo a intelcoolerem? Przy tej nie jest juz tak różowo - koszt koło 240 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 > a u mnie popękała rura wchodząca do turbinki Czy popekana rura moze byc przyczyna kopcenia?? Druga sprawa że przy obrotach 2800 mam taka dziure - nie chce ciagnac - to moze byc tym spowodowane? i jeszcze jedno pytanko - czy to normalne że rurka nr 2 na rysunku poniżej jest wilgotna?? Czym to moze byc spowodowane - niby jest cala - u kolegi w 2,4JTD jest to samo... FOTO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lars Napisano 8 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2007 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/92e35e0db1e14498.html[/image] jeszcze raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baczek Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/92e35e0db1e14498.html[/image] > jeszcze raz Jeżeli mozna to trochę z innej beczki : Do czego słuzy przepustnica w JTD CF3 ? Niedawno mechanior mi ściemniał że do gaszenia silnika.... tylko i wyłączne. Prawda to ?? Zauwazyłem u siebie że podczas normalnej pracy silnika przepustnica jest ciągle w pozycji full otwarta, i nie zauwazyłem rzadnych jej ruchów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 9 Października 2007 Udostępnij Napisano 9 Października 2007 > Czy popekana rura moze byc przyczyna kopcenia?? Może bo powietrze omija przepływkę i co najgorsze omija filtr powietrza i silnik wciąga syf. Druga sprawa że przy > obrotach 2800 mam taka dziure - nie chce ciagnac - to moze byc > tym spowodowane? U mnie przyczyną była nieszczelność układu dolotowego. > i jeszcze jedno pytanko - czy to normalne że rurka nr 2 na rysunku > poniżej jest wilgotna?? Czym to moze byc spowodowane - niby jest > cala - u kolegi w 2,4JTD jest to samo... A ty myślisz że olej przenika przez całą rurę. Jak turbina ładuje ok 1 bara to guma się rozszerza i wszustkie szczelinki się otwieraja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 9 Października 2007 Udostępnij Napisano 9 Października 2007 > Jeżeli mozna to trochę z innej beczki : Do czego słuzy przepustnica w > JTD CF3 ? Niedawno mechanior mi ściemniał że do gaszenia > silnika.... tylko i wyłączne. Prawda to ?? generalnie miał rację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 9 Października 2007 Udostępnij Napisano 9 Października 2007 > U mnie przyczyną była nieszczelność układu dolotowego. a co dokładnie było nieszczelne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > a co dokładnie było nieszczelne? Lużne opaski fabryczne na rurze miedzy terbiną a IC i między IC a silnikiem. Ich wygląd nie wzbudzał podejrzeń. Miałem też dziurawą rurę na dolocie do turbiny ale to inna para kaloszy 70 zika. A tak moim zdaniem to ta dziura wg. mnie bierze się ze skokowego (Brak płynności) działania tego wichajstra na turbinie co po osiągnięciu pełnego ciśnienia doładowania otwiera obejście spalin. Nie mam czasu sprawdzić bo trzeba by było manometra zapodać w kol. ssący. Ktoś pisał że miał nagły spadek ciśnienia przy 2800 obr. Ja po uszczelnieniu dolotu miałem dobrze ok miesiąca. A potem jakgdyby ta pieprzona membrama znalazła sobie nową stałą pozycję i znowu dziura się pojawiła. Moja teoria jest taka ,że po osiągnięciu pełnego ciśnienia doładowania tan zawór powinien łagodnie się otwierać i przez to trzymać ciśnienie na stałym poziomie. A przypieczona membrama reaguje zbyt gwałtownie powodując nagły spadek ciśnienia a po chwili się przymyka ,ćiśnienie rośnie i silnik ciągnie dalej. To oczywiście tylko teoria może ktoś ma inną? Temat( co prawda wałkowany już nie raz) jest otwarty jak ktoś ma nowe doświadczenia to zapraszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fabick Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > przy obrotach 2800 mam taka dziure - nie chce ciagnac - to moze byc > tym spowodowane? W okolicach 2700 rpm otwiera się EGR i wtedy naturalnie spada moc (silnik dostaje bąki razem z powietrzem ). Wg. mnie to żadna awaria ale jeśli cię to wkurza to go zaślep i - jak to się mówi u nas - po ptokach Ale mogę się mylić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > W okolicach 2700 rpm otwiera się EGR i wtedy naturalnie spada moc > (silnik dostaje bąki razem z powietrzem ). Wg. mnie to żadna > awaria ale jeśli cię to wkurza to go zaślep i - jak to się mówi > u nas - po ptokach Ale mogę się mylić U mnie się wtedy zamyka niestety. tak ze to nie wina egra. z zaślepionym czy bez nie ma róznicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > W okolicach 2700 rpm otwiera się EGR i wtedy naturalnie spada moc > (silnik dostaje bąki razem z powietrzem ). Wg. mnie to żadna > awaria ale jeśli cię to wkurza to go zaślep i - jak to się mówi > u nas - po ptokach Ale mogę się mylić EGR mam zaslepiony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.