Skocz do zawartości

przyrost mocy w JTD


Lars

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiałem sę dlaczego moja Bravka jakoś słabiej przyśpiesza.

Dziś rano problem rozwiązał się sam. Otóż wymieniłem se rurę dolotową od intercoolera do silnika i okazało się że jakieś 30% powietrza waliło w maskie bo sie wzieła i guma zaczęła pękać - w ciągu tegodnia pęknięcie powiększyło się o 3 cm shocked.gif

Jednak czasami dobrze pojechać do znajomych w ASO zlosnik.gifbiglaugh.gifrotfl.gif.

Przyznam szczerze że nie przypuszczałem że będzie aż taka różnica cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wymianie jakaś znacząca zmiana w osiągach ?? Bo u mnie tez ta

> rurka jest popękana. No i ile dałeś za nową/ używaną ??

Jak pęknie, to będzie łapał failury i straci moc, bo przepływka mierzy niewłaściwą ilość powietrza. Poza tym jest to powietrze na ssaniu, więc cięgnie lewe powietrze poza filtrem (brudne wink.gif).

Koszt w ASO to chyba około 80,00zł.

Też wymieniałem po 7 latach wiec to chyba stały przypadek zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wymianie jakaś znacząca zmiana w osiągach ?? Bo u mnie tez ta

> rurka jest popękana. No i ile dałeś za nową/ używaną ??

już nie pamiętam dokładnie , bo kupowałem kilka części , ale cena była

około 70 zeta

oczywiście kupowałem nową

demontowałem i czyściłem cały dolot powietrza łącznie z ic

i jest odczuwalna poprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja płaciłem trochę ponad 70PLN

> to i tak długo wytrzymała , u mnie niecałe 6

Niestety też będę musiał dokonać takiego zakupu, bo moja wygląda mniej więcej tak jak na powyższym zdjęciu zlosnik.gif A i padaka coś nie śmiga tak jak powinna ( tak mi sie wydaje zeby.GIF )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a u mnie popękała rura wchodząca do turbinki

Czy popekana rura moze byc przyczyna kopcenia?? Druga sprawa że przy obrotach 2800 mam taka dziure - nie chce ciagnac - to moze byc tym spowodowane?

i jeszcze jedno pytanko - czy to normalne że rurka nr 2 na rysunku poniżej jest wilgotna?? Czym to moze byc spowodowane - niby jest cala - u kolegi w 2,4JTD jest to samo...

FOTO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/92e35e0db1e14498.html[/image]

> jeszcze raz

Jeżeli mozna to trochę z innej beczki : Do czego słuzy przepustnica w JTD CF3 ? Niedawno mechanior mi ściemniał że do gaszenia silnika.... tylko i wyłączne. Prawda to ?? zlosnik.gif

Zauwazyłem u siebie że podczas normalnej pracy silnika przepustnica jest ciągle w pozycji full otwarta, i nie zauwazyłem rzadnych jej ruchów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy popekana rura moze byc przyczyna kopcenia??

Może bo powietrze omija przepływkę i co najgorsze omija filtr powietrza i silnik wciąga syf.

Druga sprawa że przy

> obrotach 2800 mam taka dziure - nie chce ciagnac - to moze byc

> tym spowodowane?

U mnie przyczyną była nieszczelność układu dolotowego.

> i jeszcze jedno pytanko - czy to normalne że rurka nr 2 na rysunku

> poniżej jest wilgotna?? Czym to moze byc spowodowane - niby jest

> cala - u kolegi w 2,4JTD jest to samo...

A ty myślisz że olej przenika przez całą rurę.

Jak turbina ładuje ok 1 bara to guma się rozszerza i wszustkie szczelinki się otwieraja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co dokładnie było nieszczelne?

Lużne opaski fabryczne na rurze miedzy terbiną a IC i między IC a silnikiem. Ich wygląd nie wzbudzał podejrzeń.

Miałem też dziurawą rurę na dolocie do turbiny ale to inna para kaloszy 70 zika.

A tak moim zdaniem to ta dziura wg. mnie bierze się ze skokowego (Brak płynności) działania tego wichajstra na turbinie

co po osiągnięciu pełnego ciśnienia doładowania otwiera obejście spalin.

Nie mam czasu sprawdzić bo trzeba by było manometra zapodać w kol. ssący.

Ktoś pisał że miał nagły spadek ciśnienia przy 2800 obr.

Ja po uszczelnieniu dolotu miałem dobrze ok miesiąca. A potem jakgdyby ta pieprzona membrama znalazła sobie nową stałą pozycję i znowu dziura się pojawiła.

Moja teoria jest taka ,że po osiągnięciu pełnego ciśnienia doładowania tan zawór powinien łagodnie się otwierać i przez to trzymać ciśnienie na stałym poziomie. A przypieczona membrama reaguje zbyt gwałtownie powodując nagły spadek ciśnienia a po chwili się przymyka ,ćiśnienie rośnie i silnik ciągnie dalej.

To oczywiście tylko teoria biglaugh.gif może ktoś ma inną?

Temat( co prawda wałkowany już nie raz) jest otwarty jak ktoś ma nowe doświadczenia to zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy obrotach 2800 mam taka dziure - nie chce ciagnac - to moze byc

> tym spowodowane?

W okolicach 2700 rpm otwiera się EGR i wtedy naturalnie spada moc (silnik dostaje bąki razem z powietrzem smile.gif). Wg. mnie to żadna awaria ale jeśli cię to wkurza to go zaślep i - jak to się mówi u nas - po ptokach smile.gif Ale mogę się mylić smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W okolicach 2700 rpm otwiera się EGR i wtedy naturalnie spada moc

> (silnik dostaje bąki razem z powietrzem ). Wg. mnie to żadna

> awaria ale jeśli cię to wkurza to go zaślep i - jak to się mówi

> u nas - po ptokach Ale mogę się mylić

U mnie się wtedy zamyka niestety. tak ze to nie wina egra.

z zaślepionym czy bez nie ma róznicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W okolicach 2700 rpm otwiera się EGR i wtedy naturalnie spada moc

> (silnik dostaje bąki razem z powietrzem ). Wg. mnie to żadna

> awaria ale jeśli cię to wkurza to go zaślep i - jak to się mówi

> u nas - po ptokach Ale mogę się mylić

EGR mam zaslepiony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.