AKuba Napisano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2008 Wprawdzie chodzi mi o Palio, ale Punto miały te silniki także. Prosiłbym o sprawdzenie ręką czy po np 4 minutach pracy silnika gumowy przewód wychodzący z silnika pod cewkami zapłonowymi jest ciepławy a chłodnica jeszcze zimna. Swiadczyłoby to przepuszczaniu termostatu. Orientacyjnie to przy wskazówce temp. poniżej pierwszej kreski(deska bez obrotomierza) ( u mnie 90C) termostat powinien być zamknięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2008 > Wprawdzie chodzi mi o Palio, ale Punto miały te silniki także. > Prosiłbym o sprawdzenie ręką czy po np 4 minutach pracy silnika > gumowy przewód wychodzący z silnika pod cewkami zapłonowymi jest > ciepławy a chłodnica jeszcze zimna. Swiadczyłoby to > przepuszczaniu termostatu. Orientacyjnie to przy wskazówce temp. > poniżej pierwszej kreski(deska bez obrotomierza) ( u mnie 90C) > termostat powinien być zamknięty. zawsze bedzie przewod cieply - bo sam termostat sie nagrzewa , jezeli chlodnica jest zimna , znaczy ze obiegu nie ma i termostat zamkniety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 9 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2008 Ale guma jest ciepława nawet 10cm od chłodnicy. Wiem,że sam termostat też nie jest idealnie szczelny (krople sobie lecą jak trzymam napełniony w ręku) , a ponadto jego obudowa ma dziurkę z kulkowym zaworkiem ograniczającym wypływ, ale wg mnie nie spełnia swojej roli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2008 > Ale guma jest ciepława nawet 10cm od chłodnicy. Wiem,że sam termostat > też nie jest idealnie szczelny (krople sobie lecą jak trzymam > napełniony w ręku) , a ponadto jego obudowa ma dziurkę z > kulkowym zaworkiem ograniczającym wypływ, ale wg mnie nie > spełnia swojej roli. ale w chłodnicy nei ma zadnego oporu i gdyby termostat przepuszczał wiecej płynu cały przewod jak chlodnica byłaby ciepla sprawdz czy przy ok 80-85st nagle chlodnica nei robi sie ciepla (bo to oznaczałoby prawidlkowe otwarcie termostatu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pachala Napisano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2008 > Wprawdzie chodzi mi o Palio, ale Punto miały te silniki także. > Prosiłbym o sprawdzenie ręką czy po np 4 minutach pracy silnika > gumowy przewód wychodzący z silnika pod cewkami zapłonowymi jest > ciepławy a chłodnica jeszcze zimna. Swiadczyłoby to > przepuszczaniu termostatu. Orientacyjnie to przy wskazówce temp. > poniżej pierwszej kreski(deska bez obrotomierza) ( u mnie 90C) > termostat powinien być zamknięty. Dokładnie tak ma być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.