Skocz do zawartości

BOX W MAREI JTD


jareckii

Rekomendowane odpowiedzi

WItam autokącikowiczów.

Zapodałem sobie właśnie do Marysi Boxa za 600 zł nówka sztuka na gwarancji z firmy MRC CHIPTUNiNG.

Zakup dokonałem po rozmowach z osobami które zołożyły tego boxa do fiatów i chwaliły bardzo.

I moge powiedzieć co zmieniło się w autku po założeniu (zrobiłem już 2tys):

autka spala mi jakieś 0,5 - 0,6 L ropki mniej.

Poprawiła się znacząca elastyczność na

IV 60-100 (było 12s --> jest 10s) na

V 80-120 było 20s --> jest 16sekund.

Pytanie jaką wasze JTD mają elastyczność, bo moim zdaniem po założeniu boxa czuję dopiero ,że to jest JTD 110KM W papierach podają 11s do setki a bez boxa ja miałem 13 s teraz mam z boxem 11s.

Nadmieniam ,że ma nówkę EGR bo padł 112tys i nówkę przepływkę .

Gość w serwisie mówił ,że powinien trochę lepiej jeżdzić bo alfę z tym samym silnikiem. Ja sprwadziłem jednak ,że alfa z tym silnikiem ma 255nm a nie 200nm jak Marea.

Sprawdzałem różnież parametry silnika na w serwisie po założeniu boxa przy 2tys i 4 tys obr. i wszystkie są idealne.

Polecam tego boxa bo zrobił się naprawdę fajny samochodzik. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapodałem sobie właśnie do Marysi Boxa za 600 zł nówka sztuka na

> gwarancji z firmy MRC CHIPTUNiNG.

> Zakup dokonałem po rozmowach z osobami które zołożyły tego boxa do

> fiatów i chwaliły bardzo.

Jak tylko zrobiony z głową to nie powinien zaszkodzić , wprost przeciwnie , choć generalnie chipsy są lepsze , ale niestety przewaznie droższe ok.gif

> Sprawdzałem różnież parametry silnika na w serwisie po założeniu boxa

> przy 2tys i 4 tys obr. i wszystkie są idealne.

A jak jest z dymieniem , nie wzrosło zbytnio ?

Co to mocy twojej Maryśki to jeśli jest z 2000r i nie było jakiś kombinacji to ma 105KM , nie 110 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> WItam autokącikowiczów.

> Zapodałem sobie właśnie do Marysi Boxa za 600 zł nówka sztuka na

> gwarancji z firmy MRC CHIPTUNiNG.

> Zakup dokonałem po rozmowach z osobami które zołożyły tego boxa do

> fiatów i chwaliły bardzo.

> I moge powiedzieć co zmieniło się w autku po założeniu (zrobiłem już

> 2tys):

> autka spala mi jakieś 0,5 - 0,6 L ropki mniej.

> Poprawiła się znacząca elastyczność na

> IV 60-100 (było 12s --V 80-120 było 20s --

> Pytanie jaką wasze JTD mają elastyczność, bo moim zdaniem po

> założeniu boxa czuję dopiero ,że to jest JTD 110KM W papierach

> podają 11s do setki a bez boxa ja miałem 13 s teraz mam z boxem

> 11s.

> Nadmieniam ,że ma nówkę EGR bo padł 112tys i nówkę przepływkę .

> Gość w serwisie mówił ,że powinien trochę lepiej jeżdzić bo alfę z

> tym samym silnikiem. Ja sprwadziłem jednak ,że alfa z tym

> silnikiem ma 255nm a nie 200nm jak Marea.

> Sprawdzałem różnież parametry silnika na w serwisie po założeniu boxa

> przy 2tys i 4 tys obr. i wszystkie są idealne.

> Polecam tego boxa bo zrobił się naprawdę fajny samochodzik.

trzeba bylo shamowac auta przed i po czipie icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dymienie wzrosło minimalnie.

> Co do silnika to samochód jest Grudzień 2000r a od tego momentu

> wsadzali juz silnik 110kucy.

Jeśli jeszcze masz turbo ze zmienną geometrią to jak najbardziej będzie to 110KM ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> autka spala mi jakieś 0,5 - 0,6 L ropki mniej.

> Poprawiła się znacząca elastyczność na

> IV 60-100 (było 12s --V 80-120 było 20s --

DZIWNE, nie wiem jak to możliwe, ale mi mniejsze spalanie z większymi osiągami jakoś nie idzie w parze niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DZIWNE, nie wiem jak to możliwe, ale mi mniejsze spalanie z większymi

> osiągami jakoś nie idzie w parze

dziwne ale prawdziwe, mojej panie octavia 1,9tdi po podniesieniu mocy z 90koni na 100~pali ok 0,5 mniej na trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DZIWNE, nie wiem jak to możliwe, ale mi mniejsze spalanie z większymi

> osiągami jakoś nie idzie w parze

Jak je w pełni się wykorzystuje to nie idzie , ale przy spokojnej jeździe to i owszem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DZIWNE, nie wiem jak to możliwe, ale mi mniejsze spalanie z większymi

> osiągami jakoś nie idzie w parze

Jest to proste. Interesowałem sie tym i wiem jak to działa.

Power Box działa na zasadzie oszukania komputera o wielkości ciśnienia na listwie. Jeśli jedziesz normalnie to zanczy jednostajnie power box powoduje iż ciścnienie wtryskiwania i ilość podawanego paliwa jest mniejsza(ponieważ box oszukuje komputer mówiąć iż jest za wysokie ciśnienie na szynie COMMON RAIL).

Jeśli przyśpieszasz energicznie power box zaniżania ciśnienie(oszukuje komputer podająć inna wartość ) i powoduje iż komputer zwiększa dawkę ciśnienia i paliwa.

Ogólnie wychodzi mniejsze spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Power Box działa na zasadzie oszukania komputera o wielkości

> ciśnienia na listwie. Jeśli jedziesz normalnie to zanczy

> jednostajnie power box powoduje iż ciścnienie wtryskiwania i

> ilość podawanego paliwa jest mniejsza(ponieważ box oszukuje

> komputer mówiąć iż jest za wysokie ciśnienie na szynie COMMON

> RAIL).

> Jeśli przyśpieszasz energicznie power box zaniżania

> ciśnienie(oszukuje komputer podająć inna wartość ) i powoduje iż

> komputer zwiększa dawkę ciśnienia i paliwa.

Nie do końca jest to prawda zlosnik.gif

Box oszukuje ECU m. in. poprzez stałe zaniżanie ciśnienia na listwie o pewną wartość , dlatego też ECU je zwiększa o tą różnicę i to daje w efekcie więcej paliwa na wtryski i zwiększenie mocy .

Żeby wartość tej różnicy się zmieniała to box musiałby mieć swój odpowiednio oprogramowany mikroprocesor i info o pozycji pedału gazu , prędkości obrotowej , itd.

Są też takie na mikroprocesorze , które zmieniają wg. programu dynamicznie wartości jeszcze innych sygnałów z czujników , ale ich cena jest zawrotna .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie do końca jest to prawda

> Box oszukuje ECU m. in. poprzez stałe zaniżanie ciśnienia na listwie

> o pewną wartość , dlatego też ECU je zwiększa o tą różnicę i to

> daje w efekcie więcej paliwa na wtryski i zwiększenie mocy .

> Żeby wartość tej różnicy się zmieniała to box musiałby mieć swój

> odpowiednio oprogramowany mikroprocesor i info o pozycji pedału

> gazu , prędkości obrotowej , itd.

> Są też takie na mikroprocesorze , które zmieniają wg. programu

> dynamicznie wartości jeszcze innych sygnałów z czujników , ale

> ich cena jest zawrotna .

Mam parę pytań.

Ciśnienie na szynie jest jedynym parametrem w jaki ingeruje box?

Czy jego ingerencja polega tylko na zaniżeniu wartości podawanej do ecu?

Zanizanie jest liniowe czy może w jakiś inny sposób?

Bo jeśli tak to chyba nie trudno by było takiego wystrugać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mógłbyś opowiedziec coś więcej tzn. gdzie go konkretnie wpinałeś.

Na środku szyny common rail jest czujnik cisnienia. (aby się dostać trzeba zdjąć górny plastik --> maskownicę plastikową silnika). Dostęp do czujnika jest lepszy od strony pzregrody pasażerskiej. Wypinasz oryginalna wtyczkę podpinasz do boxa a z boxa do czujnika . To wszystko . Wsiadasz i cieszysz się mocą i lestycznością.

Naprawdę warto polecam. Ja dałem 599zł i nie żałuje prz okazji pali mniej 0,5 -06L. Takie samo cudo u Chojnackiego w Nadarzynie kosztuje 1200-1400zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam parę pytań.

> Ciśnienie na szynie jest jedynym parametrem w jaki ingeruje box?

Niezły box wpływa także na wartość ciśnienia doładowania , które "widzi" ECU , a naprawdę dobry bierze jeszcze pod uwagę wartości parametrów , które podawałem w poprzednim poście .

> Czy jego ingerencja polega tylko na zaniżeniu wartości podawanej do

> ecu?

Generalnie tak .

> Zanizanie jest liniowe czy może w jakiś inny sposób?

Z tym to różnie bywa , ale przeważnie tak .

> Bo jeśli tak to chyba nie trudno by było takiego wystrugać.

Zgadza się , tyle że trzeba to robić z głową żeby nie rozwalić turbiny albo szyny CR .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy możesz zmierzyć elastycznośc swoje Marysi

> IV 60-100 i 80-120- na V.??

> Interesuje mnie jak to wygląda u innych JTD.

> Znalazłem na forum elatyczność Stilo MW 115Km i wypada o niebo

> lepiej niż w mojej Marei.

Dzięki za odpowiedź. 20.GIFCzyli Iron ma rację tylko oszukuje ecu o wartość ciśnienia na szynie. Zmierzę ale nie dziś bo na razie nie ruszam się z chaty jeszcze mam gorączkę buu.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza się , tyle że trzeba to robić z głową żeby nie rozwalić

> turbiny albo szyny CR .

No tak miałeś rację Jareckii wpinał się tylko pod czujnik ciśnienia na railu. Czyli jakies prościajstwo za 600 zika.

Masz może charakterystykę tego czujnika bo bym trochę poeksperymentował biglaugh.gif.

Z góry dzięki

280231375-BottomsUp.gif

.

post-91846-14352490351623_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poprostu box jest ble a program gut

poniekąd się zgodzę ale...

Co do boxów to nie zachwycałbym się tak bardzo. Mój kumpel miał na gwarancji. Jak się skończyła odrazu wyciągnął. W trakcie eksploatacji padły wtryskiwacze turbina i kilka innych dupereli.

Teraz pytanie na ile jest dobry ten box którym kolega tak strasznie się zachwyca. Jak długo pożyje silnik i jego osprzęt.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poniekąd się zgodzę ale...

> Co do boxów to nie zachwycałbym się tak bardzo. Mój kumpel miał na

> gwarancji. Jak się skończyła odrazu wyciągnął. W trakcie

> eksploatacji padły wtryskiwacze turbina i kilka innych dupereli.

> Teraz pytanie na ile jest dobry ten box którym kolega tak strasznie

> się zachwyca. Jak długo pożyje silnik i jego osprzęt.

> Pozdrawiam

właśnie... dobre pytanie

też się nad tym zastanawiałem, ale obawiam się szybkiego zużycia silnika frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poniekąd się zgodzę ale...

> Co do boxów to nie zachwycałbym się tak bardzo. Mój kumpel miał na

> gwarancji. Jak się skończyła odrazu wyciągnął. W trakcie

Ponieważ mam znajomych w Fiacie przetestowali mi na kompie ciśnienie turbiny i inne parametry prz 2 i 4 tys obrotów i powiedzieli ,że wszystko jest idelanie przy wpietym boxie

> eksploatacji padły wtryskiwacze turbina i kilka innych dupereli.

> Teraz pytanie na ile jest dobry ten box którym kolega tak strasznie

> się zachwyca. Jak długo pożyje silnik i jego osprzęt.

> Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ mam znajomych w Fiacie przetestowali mi na kompie ciśnienie

> turbiny i inne parametry prz 2 i 4 tys obrotów i powiedzieli ,że

> wszystko jest idelanie przy wpietym boxie

Ale chyba nie podpinali się manometrem na szynie CR i za turbiną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak miałeś rację Jareckii wpinał się tylko pod czujnik ciśnienia

> na railu. Czyli jakies prościajstwo za 600 zika.

> Masz może charakterystykę tego czujnika bo bym trochę

> poeksperymentował .

> Z góry dzięki

Tak się składa że niedawno taką wyszperałem w zasobach internetowych i jakoś z miesiąc temu wkleiłem do jakiegoś posta dot. bodajże komputerka samochodowego waytogo.gif

Edit : znalazłem smirk.gif

280074334-czujnik_ci%B6n_CR_Bosch.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wszystko brali z EOBD

No to przecież pomiar z czujnika na railu mieli zaniżony przez boxa , więc ciśnienie paliwa i tak musiało pokazywać OK .

Czujnik od ciśnienia doładowania też masz wpięty do boxa , bo z poprzednich postów wnioskuję że nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to przecież pomiar z czujnika na railu mieli zaniżony przez boxa ,

> więc ciśnienie paliwa i tak musiało pokazywać OK .

> Czujnik od ciśnienia doładowania też masz wpięty do boxa , bo z

> poprzednich postów wnioskuję że nie ?

Czujnika doładowania nie ruszałem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja też to pewnie ty blokowałeś szukajkę

> U mnie nie ma problemu z ciśnieniem doładowania bo ecu nic do tego

> .CF2 mam

Możesz to jeszcze zmienić , dokładasz ECU z CF-3 , nowe okablowanie do niego , zaworek podciśnieniowy do sterowania turbo , nowe turbo najlepiej ze zmienną geometrią i zbiornik do pompki podciśnienia wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz to jeszcze zmienić , dokładasz ECU z CF-3 , nowe okablowanie

> do niego , zaworek podciśnieniowy do sterowania turbo , nowe

> turbo najlepiej ze zmienną geometrią i zbiornik do pompki

> podciśnienia

To lepiej nową padakę zakupić smile.gif

Na razie spróbuję

podnieść ciśnienie na szynie w ramach eksperymentu. Jak się uda to pozostanie tylko jeden problem 280233112-38.gifbiglaugh.gif

post-91846-14352490359522_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To lepiej nową padakę zakupić

W sumie wyjdzie taniej wink.gif

> Na razie spróbuję

> podnieść ciśnienie na szynie w ramach eksperymentu. Jak się uda to

> pozostanie tylko jeden problem

Musi sie udać , byle nie podnieść za bardzo , bo powyżej jakiś 1500bar na CR mogłoby już coś nie wytrzymać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK

> Czekam bo jestem ciekawy czy umnie wszytsko w porządku.

Rezultat pomiarów jest następujący

IV 60-100 km/h 10,5 -11 sek

V 80- 120 km/h 16,8-17,8 sek

Pomiarów było kilka, problem u mnie jest tylko ze znalezieniem płaskich odcinków drogi. Wiatru raczej nie było, maryśka pusta

na relingach pałąki ,opony Dayton 185/65 R-14 swiety.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rezultat pomiarów jest następujący

> IV 60-100 km/h 10,5 -11 sek

> V 80- 120 km/h 16,8-17,8 sek

> Pomiarów było kilka, problem u mnie jest tylko ze znalezieniem

> płaskich odcinków drogi. Wiatru raczej nie było, maryśka pusta

> na relingach pałąki ,opony Dayton 185/65 R-14

Widze ,ze twoj seryjnie zrobiony chodzi lepiej niz moj przed zalozeniem boxa . Cikeawe dlaczego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprawiła się znacząca elastyczność na

> IV 60-100 (było 12s --V 80-120 było 20s --

> Pytanie jaką wasze JTD mają elastyczność, bo moim zdaniem po

ja w Lybrze 2.4 150KM mam

IV 60-100 ok 7s

V 80-120 ok 10s

Po chipie to dopiero może wymiatać, ten jest bez chipa, oryginał.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rezultat pomiarów jest następujący

> IV 60-100 km/h 10,5 -11 sek

> V 80- 120 km/h 16,8-17,8 sek

W Brava CF-3 100KM z 1/3 baku i kierowcą przyspieszenie na IV od 60 - 100km/h zajmuje mi koło 9 - 9,5s .

Na V zmierzę jak będzie okazja wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.