Simon_78 Napisano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2008 Witam po sasiedzku z kącika Lanosa. Planuje zakup Focusa II z 2005 roku (najlepiej kombi) i chciałbym prosić o opinie czy te modele maja jakies slabe strony i jak z kosztami eksploatacji? Słyszałem ze wszelkie naprawy zawieszenia są dość drogie. Z góry dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2008 > Witam po sasiedzku z kącika Lanosa. Planuje zakup Focusa II z 2005 > roku (najlepiej kombi) i chciałbym prosić o opinie czy te modele > maja jakies slabe strony i jak z kosztami eksploatacji? > Słyszałem ze wszelkie naprawy zawieszenia są dość drogie. > Z góry dzieki Benzyna czy diesel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 > Witam po sasiedzku z kącika Lanosa. Planuje zakup Focusa II z 2005 > roku (najlepiej kombi) i chciałbym prosić o opinie czy te modele > maja jakies slabe strony i jak z kosztami eksploatacji? > Słyszałem ze wszelkie naprawy zawieszenia są dość drogie. > Z góry dzieki Mamy kilkadziesiąt Foczek z silnikiem 1.6 100KM. Silniczek ciut za słaby do tego autka i przez to przy próbie sprawnej jazdy staje się dość paliwożerny. Co do awaryjności, to nasze autka w ciągu 2 lat przejeżdząją ok. 80.000km i w tym czasie nie dzieje się z autem w zasadzie nic. Nawet Foczki po 100.000 w środku wyglądają jak nowe, nic nie stuka, nic nie trzeszczy. Jedyną powtarzającą się ustarką są awarie zamka tylnej klapy . Polecałbym dieselka 1.6 110KM, dynamiczny, dobrze wyciszony, bardzo oszczędny i trwały. Mamy też kombi z 1.6 90KM i wbrew pozorom taki silniczek też daje rade. Oczywiście nie ma się co spodziewać po nim super osiągów, ale przy spokojnej jeździe w trasie spala ze 4 litry nma 100km !! W taki model bym własnie celował. Kombi z małym dieslem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simon_78 Napisano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 Dzięki za info. A ewentualne koszty napraw w dieslu (plus-minus) ? Np. - wymiany rozrządu - klocków i tarcz - powiedzmy że się wytłuką jakiś sworznie wahacza z przodu Pytam bo biorę pod uwagę jeszcze jakąs corolke D4D kombi . Focus mi się podoba, ale nie zawsze są pochlebne opinie, a corolka nosi trytul auta "nie od zdarcia" ale dla mnie uroda juz nie ta (kwestia gustu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 > Dzięki za info. > A ewentualne koszty napraw w dieslu (plus-minus) ? Np. > - wymiany rozrządu z tego co kojarze to w tdci jest lancuch a nie pasek > - klocków i tarcz pewnie tyle samo co w PB > - powiedzmy że się wytłuką jakiś sworznie wahacza z przodu jw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 14 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 > Dzięki za info. > A ewentualne koszty napraw w dieslu (plus-minus) ? Np. > - wymiany rozrządu > - klocków i tarcz > - powiedzmy że się wytłuką jakiś sworznie wahacza z przodu > Pytam bo biorę pod uwagę jeszcze jakąs corolke D4D kombi . > Focus mi się podoba, ale nie zawsze są pochlebne opinie, a corolka > nosi trytul auta "nie od zdarcia" ale dla mnie uroda juz nie ta > (kwestia gustu). Niestety co do kosztów to nie widziałem żadnej faktury na oczy stara corolla owszem jest niezniszczalna, nowa jest jak każde inne solidne auto... jest jeden problem, zarówno focusów jak i corolli mnóstwo jeździ jako auta handlowczyn, wiec dokładnie trzeba sprawdzić auto przed zakupem, mam kilka Focusów II 1.6 benzyn HTB5 z chyba 2007 roku na sprzedaż (małe przebiegi) jak chcesz to może coś wybierzesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
geroj Napisano 15 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2008 > - wymiany rozrządu ok. 1100zł ceny ASO > - klocków i tarcz Klocki ~235zł, tarcza 1 szt ~300zł > - powiedzmy że się wytłuką jakiś sworznie wahacza z przodu sworzeń jest wymienny 169zł, a cały wahacz 520zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
geroj Napisano 15 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2008 > z tego co kojarze to w tdci jest lancuch a nie pasek W nowych foczkach w 1.6 , 1.8, 2.0 TDCI jest i pasek i łańcuch . Pasek w 1.6 i 2.0 wymienia sie co 240tys. km lub 10lat, a 1.8 co 160 tys.km lub 8 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 15 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2008 w 1.6 100km pasek zmienia się co 160kkm, lub 8 lat pasek wielorowkowy za to co 140kkm, filtr powietrza co 60kkm, tylko olej co 20kkm. kurde nie ma co robic przy tym aucie... nuda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirekp Napisano 16 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2008 > w 1.6 100km pasek zmienia się co 160kkm, lub 8 lat > pasek wielorowkowy za to co 140kkm, filtr powietrza co 60kkm, tylko > olej co 20kkm. kurde nie ma co robic przy tym aucie... nuda resztę czasu poświęcisz na naprawy i mycie szyb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
geroj Napisano 16 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2008 > w 1.6 100km pasek zmienia się co 160kkm, lub 8 lat 1.4/1.6 Duratec-16V (benzyna)160km lub 8 lat 1.6/2.0 Duratorq TDCi 240tys. lub 10lat 1.8 Duratorq TDCi 160tys. lub 8lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honza Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 > Dzięki za info. > A ewentualne koszty napraw w dieslu (plus-minus) ? Np. > - wymiany rozrządu > - klocków i tarcz > - powiedzmy że się wytłuką jakiś sworznie wahacza z przodu > Pytam bo biorę pod uwagę jeszcze jakąs corolke D4D kombi . > Focus mi się podoba, ale nie zawsze są pochlebne opinie, a corolka > nosi trytul auta "nie od zdarcia" ale dla mnie uroda juz nie ta > (kwestia gustu). na codzien jezdze fokusem 1.6tdci czasem jezdze corolka d4d oba auta roczne. fokus ma 10kkm toja 20kkm foka - glosna, toporna ale solidna, fajnie sie wkreca, zawieszenie super, skrzynia chodzi idealnie, twarde fotele ładownosc super, fajnie sie jezdzi po miescie (krótki przód) ale irytuje mnie metrowa deska rozdzielcza pod przednią szybą ale taka stylistyka. corolla, mniejsza w srodku silnik cichszy lepsze wyposazenie w serii (lepsza tapicerka, podlokietnik, przytulniejsze wnetrze) z rzeczy ktora mnie to liche drzwi wkurza jest skrzynia w czasie jazdy nigdy nie bylem pewny jaki bieg mi wejdzie. imho do ciezkiej jazdy na codzień bez oszczedzania auta ford jak najbardziej mimo iz jest imho ohydny z zewnatrz i topornie plastikowy w srodku. w weekend sie przejechałem foką 2.0 tdci ale to już jest zupełnie inny fokus.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 21 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2008 > w weekend sie przejechałem foką 2.0 tdci > ale to już jest zupełnie inny fokus.... to jest własnie dziwne... wersje biedne są okropne w środku, plastik na drzwiach itd, a te ciut bogatsze już zdecydowanei lepiej wyglądają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honza Napisano 21 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2008 > to jest własnie dziwne... wersje biedne są okropne w środku, plastik > na drzwiach itd, a te ciut bogatsze już zdecydowanei lepiej > wyglądają spokojnie. boczki w 2.0 tez sa nedza. za to reszta wnetrza jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
killerdex Napisano 18 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 u mnie zaczyna szarpac i gasnac po zakupie wiec lepiej przejechac kawalek przed zakupem wiekszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 18 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 > Witam po sasiedzku z kącika Lanosa. Planuje zakup Focusa II z 2005 roku (najlepiej kombi) i zdarzają się pęknięcia masy uszczelniającej pod relingami w pobliżu tylnej klapy i mocowania zawiasów , wtedy woda przecieka do bagażnika (koniecznie trzeba wyjąć zapas i sprawdzić , czy wkładka pod nim nie jest nasiąknięta wodą!) oraz rdza na rantach drzwi od wewnątrz , na nadkolach błotnika tylnego w pobliżu styku ze zderzakiem , przy braku chlapaczy wypiaskowanie progu , rdza atakuje także podłużnice w tylnej cześci podwozia , radzę przed kupnem obejrzeć auto od spodu , nie są to jakieś drastyczne dziury , ale powoli korozja jednak go zjada ... naprawa kompletna zawiasu tylnego to około 2000 PLN z zestawm Meyle , regeneracja zawiasu z przodu ok. 1000 PLN.Ogólnie auto jest trwałe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonzo Napisano 18 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 > Witam po sasiedzku z kącika Lanosa. Planuje zakup Focusa II z 2005 roku (najlepiej kombi) i > chciałbym prosić o opinie czy te modele maja jakies slabe strony i jak z kosztami > eksploatacji? Słyszałem ze wszelkie naprawy zawieszenia są dość drogie. > Z góry dzieki Ja bym zwrócił uwage na rdze , szczególnie klapa tylna okolice oświetlenia tablicy rejestracyjnej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 19 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 Mam 1.6 tdci 90 KM oczywiscie kombi. Auto po flocie, serwisowane do 160kkm, od tamtego czasu u mnie. Spalanie srednio 5,5/100. Tarcze hamulcowe i klockj whmienialem sam. Tarcze brembo + kocki przod wyszlo ok 400 komplet tyl ok.300 jak chcesz dokladnie co do 1 pln sprawdze wieczorem. Zawiezennie przod - kazalem zrobic wzzystkie gumy wahaczy i laczniki stabilizatora - ok 700. Ztcs tyl do powinien wytrzmac do 300 kkm. Rozrzad w firmie fortax z pompa wody 700. Tragedii nie ma. W moim odczuciu niezle auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 19 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 > Dzięki za info. > A ewentualne koszty napraw w dieslu (plus-minus) ? Np. > - wymiany rozrządu 1.6 benzyna to jakieś 350 zł 1.6 Hdi ok 100 więcej ( 2 rolki paska ) > - klocków i tarcz klocki ok 100-150,tarcze( tam będą te mniejsze 276mm) po 150 sztuka > - powiedzmy że się wytłuką jakiś sworznie wahacza z przodu ok 50-100zł ja nie wymieniałem mimo iż mam 234kkm przebiegu.cały zawias orytginalny.Amory po 84 %. ( we wrześniu robiłem przegląd) Mam benzynę 1.6 . Po 218kkm padło łożysko skrzyni.wymieniłem całe sprzęgło,mimo że tarcza i docisk były ok. Poza tym centralny nie zamykał( ten magnesik w drzwiach się zblokował) Wymieniłem piastę z przodu przy 186kkm ( ok 200zł) Olej leję motorcrafta 5w30 (do 180kkm szła comma x-tech 5w30).Wymiana co 10 kkm.Filtry to knecht,.Wyjątek to filtr powietrza-tu zakładam filtrona,gdyż knecht źle wykonał zamiennik i nie domyka się obudowa ( chociaż może już poprawili,muszę sprawdzić ) Ogólnie lubię fokę,chociaż mogła by mieć tak ze 150 kucy , a co do E12 to jakoś mi nie podchodzi edit: we wrześniu wymieniłem tarcze+klocki przód. ( ate powerdisc plus klocki ATE ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 19 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 > w 1.6 100km pasek zmienia się co 160kkm, lub 8 lat > pasek wielorowkowy za to co 140kkm, filtr powietrza co 60kkm, tylko olej co 20kkm. kurde nie ma > co robic przy tym aucie... nuda zawsze mając 1.6 diesla można wymienić co jakiś czas smok oleju.Tak dla zasady i żeby go nie zatrzeć Całe 53zł z oryginału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 19 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 > Dzięki za info. > A ewentualne koszty napraw w dieslu (plus-minus) ? Np. > - wymiany rozrządu > - klocków i tarcz > - powiedzmy że się wytłuką jakiś sworznie wahacza z przodu To ja mogę na moim przykładzie 1.8 TDCi 2009 Rozrząd jeszcze nie robione. Klocki z przodu (82 kkm) sam wymieniałem, kosztowały 150 zł oryginały. Robota przyjemna Klocki z tyłu (130 kkm) w serwisie, robocizna 60 zł, klocki 100 zł BOSCH. Wahacze nie ruszane, jedynie raz drążki kierownicze i końcówki 500 zł, ale kompletnie niepotrzebnie. Do tego łożysko przednie z piastą: 240 zł + 40 albo60 zł wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.