Skocz do zawartości

Napięcie


Adamro

Rekomendowane odpowiedzi

> ale nie mogę się do szukać.

No żarty sobie robisz...

> jakie powinno być napięcie na aku:

1. Nikt ci na to pytanie nie napisze EDIT: oprócz elstacha grinser006.gif , bo to zależy od typu alternatora i zamontowanego w nim regulatora napięcia. Nie każ nam po raz setny, jak to stwierdziłeś, znów wypisywać tych liczb bo:

2. wpisz w szukajkę +napi +ładowa i czytaj do woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Wiem, że było to setki razy, ale nie mogę się do szukać.

hmm.gif

> Podajcie jakie powinno być napięcie na aku:

> 1. Silnik zgaszony

m.in. 12,5V , zakres 12,5-12,8V , pomiar robi się kilka h po wyłączeniu silnika

> 2. Silnik bez obciążenia

13,9-14,7V lub parę dziesiątych V więcej

> 3. Włączone odbiorniki

j/w ale taką próbę robi się przy obrotach min. 2000 rpm (!!!)

ps. odpowiadam bo herezja szerzy się w odpowiedziach zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w zależności od stanu akumulatora, minimalnie ok. 11V, przeciętnie

> ok. 13V

no poległem

dla zdrowego i naładowanego aq napięcie spoczynkowe (badane minimum kilka godzin po wyłączeniu silnika) powinno być powyżej 12,5V !!!!

przy jedenastu to aq jest niemal pusty i napewno nie obróci rozrusznika

a to 13V to też z kosmosu wzięte. Po minimum kilku godzinach stania akumulatora, nie ma szansy, żeby miał on więcej niż 12,7-12,8V. Także przeciętnie, to może byc 12,6V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

U mnie bez odbiorników jest ok. 14.2V, z odbiornikami jest ok. 13,6V. Zawsze trzyma tyle samo niezależnie od obrotów. Za to po np. nocnym postoju aku ma ok. 12V. Pali bez problemów ( nawet jak były mrozy). Nie wiem czy powinien być taki spadek napięcia, po włączeniu odbiorników rzędu 0,6 - 0.8V.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no poległem

zauważyłeś co napisałem? - "w zależności od stanu".

> dla zdrowego i naładowanego aq napięcie spoczynkowe (badane minimum

> kilka godzin po wyłączeniu silnika) powinno być powyżej 12,5V

Nie zauważyłeś.

> przy jedenastu to aq jest niemal pusty i napewno nie obróci

> rozrusznika

nie wiem czy obróci, czy nie obróci, ale faktycznie jest wyładowany i dlatego napisałem "minimalnie ok. 11V", bo jest to jeszcze taka wartość, która teoretycznie nie powinna mieć negatywnych skutków dla akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zauważyłeś co napisałem? - "w zależności od stanu".

> Nie zauważyłeś.

> Oczywiście, że pusty. Dlatego napisałem "minimalnie ok. 11V" (!), a

> Ty od razu polegasz... Rozpatrz sytuację kończącego się

> akumulatora i zważ, że taka sytuacja jest normalną w czasie

> użytkowania.

11V nie moze miec w spoczynku bo to daje mniej jak 2 volty na cele i oznzcza ze akumulator zdechl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zauważyłeś co napisałem? - "w zależności od stanu".

Autor pyta wyraxnie ''jakie powinno być napięcie aq", więc łatwo się domyśleć, że chodzi tu o wartość normatywną, a nie wykraczającą poza przyjęty wzorzec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, tamat zszedł na boczny tor a odpowiedzi czy spadek napięcia o

> ok. 0.6V ( z 14.2 na 13.6) po włączeniu odbiorników jest ok. (

> jeśli nie to jaka może być przyczyna) nie otrzymałem.

> Pozdrawiam

Moim zdaniem nie jest ok u mnie z odbiornikami jest 14.1V a bez 14.4V.

Przyczyna moga byc zasniedziale styki, zuzyty regulator, slaba jakosc polaczen. trzeba szukac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, tamat zszedł na boczny tor a odpowiedzi czy spadek napięcia o

> ok. 0.6V ( z 14.2 na 13.6) po włączeniu odbiorników jest ok. (

> jeśli nie to jaka może być przyczyna) nie otrzymałem.

> Pozdrawiam

nie jest ok.

1przeczyśc styki na altku, mogły zaśniedzieć (znaczysię połączenia wszystkich kabli ktore przychodzą do alternatora z alternatorem)

2 sprawdź, czy altek jest dobrze połączony z masą. Możesz dodać tymczasowo dodatkowy kabelek od obudowy altka do ujemnego bieguna aq

3 kabel pradowy miedzy altkiem a rozrusznikiem bodajże może być ostro przegrzany i mieć dużą oporność (można wstawić nowy zastępczy)

4 na 90% powyższe czynności pomoga, a jak nie, to wtedy bedziemy wymyślać dalsze, mniej prawdopodobne przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, tamat zszedł na boczny tor a odpowiedzi nie otrzymałem.

A probowaleś poszukać w szukajce? Nie, bo po co. Lepiej ponarzekać że nikt nie udziela odpowiedzi.

Dobrze mówiłeś, że 100 razy już o tym było. Przykładowe wyniki pomiarów:

KLIK

Sposób na sprawdzenie co jest przyczyną (alternator, instalacja czy akumulator) :

KLIK

Oczywiście możesz przeczytać całe te wątki i poszukać nastepnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Lelek

Mylisz się kolego, miernik mam profesjonalny z trzema cyframi po przecinku i pokazuje dobrze.

A w Zafirze fajnie widać jak pracuje regulator. Normalnie pokazuje 14,25V i po włączeniu każdego kolejnego odbiornika spada do ok. 13,5V i powoli wzrasta do 14,25V. Miernik FLUKE za 6.000PLN ( niestety nie mój).

Pozdrawiam

smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.