Adamro Napisano 6 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 Witam Wiem, że było to setki razy, ale nie mogę się do szukać. Podajcie jakie powinno być napięcie na aku: 1. Silnik zgaszony 2. Silnik bez obciążenia 3. Włączone odbiorniki Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elstach Napisano 6 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 > 1. Silnik zgaszony w zależności od stanu akumulatora, minimalnie ok. 11V, przeciętnie ok. 13V > 2. Silnik bez obciążenia ok. 14,4V > 3. Włączone odbiorniki również ok. 14,4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 6 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 > ale nie mogę się do szukać. No żarty sobie robisz... > jakie powinno być napięcie na aku: 1. Nikt ci na to pytanie nie napisze EDIT: oprócz elstacha , bo to zależy od typu alternatora i zamontowanego w nim regulatora napięcia. Nie każ nam po raz setny, jak to stwierdziłeś, znów wypisywać tych liczb bo: 2. wpisz w szukajkę +napi +ładowa i czytaj do woli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elstach Napisano 6 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 > 1. Nikt ci na to pytanie nie napisze EDIT: oprócz elstacha w każdym gronie znajdzie się czarna owca, jak to mówią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 6 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 > Witam > Wiem, że było to setki razy, ale nie mogę się do szukać. > Podajcie jakie powinno być napięcie na aku: > 1. Silnik zgaszony m.in. 12,5V , zakres 12,5-12,8V , pomiar robi się kilka h po wyłączeniu silnika > 2. Silnik bez obciążenia 13,9-14,7V lub parę dziesiątych V więcej > 3. Włączone odbiorniki j/w ale taką próbę robi się przy obrotach min. 2000 rpm (!!!) ps. odpowiadam bo herezja szerzy się w odpowiedziach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 6 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 > w zależności od stanu akumulatora, minimalnie ok. 11V, przeciętnie > ok. 13V no poległem dla zdrowego i naładowanego aq napięcie spoczynkowe (badane minimum kilka godzin po wyłączeniu silnika) powinno być powyżej 12,5V !!!! przy jedenastu to aq jest niemal pusty i napewno nie obróci rozrusznika a to 13V to też z kosmosu wzięte. Po minimum kilku godzinach stania akumulatora, nie ma szansy, żeby miał on więcej niż 12,7-12,8V. Także przeciętnie, to może byc 12,6V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 6 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 Dzięki. U mnie bez odbiorników jest ok. 14.2V, z odbiornikami jest ok. 13,6V. Zawsze trzyma tyle samo niezależnie od obrotów. Za to po np. nocnym postoju aku ma ok. 12V. Pali bez problemów ( nawet jak były mrozy). Nie wiem czy powinien być taki spadek napięcia, po włączeniu odbiorników rzędu 0,6 - 0.8V. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elstach Napisano 6 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 > no poległem zauważyłeś co napisałem? - "w zależności od stanu". > dla zdrowego i naładowanego aq napięcie spoczynkowe (badane minimum > kilka godzin po wyłączeniu silnika) powinno być powyżej 12,5V Nie zauważyłeś. > przy jedenastu to aq jest niemal pusty i napewno nie obróci > rozrusznika nie wiem czy obróci, czy nie obróci, ale faktycznie jest wyładowany i dlatego napisałem "minimalnie ok. 11V", bo jest to jeszcze taka wartość, która teoretycznie nie powinna mieć negatywnych skutków dla akumulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 6 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 > zauważyłeś co napisałem? - "w zależności od stanu". > Nie zauważyłeś. > Oczywiście, że pusty. Dlatego napisałem "minimalnie ok. 11V" (!), a > Ty od razu polegasz... Rozpatrz sytuację kończącego się > akumulatora i zważ, że taka sytuacja jest normalną w czasie > użytkowania. 11V nie moze miec w spoczynku bo to daje mniej jak 2 volty na cele i oznzcza ze akumulator zdechl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 6 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 > zauważyłeś co napisałem? - "w zależności od stanu". Autor pyta wyraxnie ''jakie powinno być napięcie aq", więc łatwo się domyśleć, że chodzi tu o wartość normatywną, a nie wykraczającą poza przyjęty wzorzec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elstach Napisano 6 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 > Autor pyta wyraxnie ''jakie powinno być napięcie aq", więc łatwo się > domyśleć, że chodzi tu o wartość normatywną, a nie wykraczającą > poza przyjęty wzorzec a to fakt, errare humanum est. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 6 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 No tak, tamat zszedł na boczny tor a odpowiedzi czy spadek napięcia o ok. 0.6V ( z 14.2 na 13.6) po włączeniu odbiorników jest ok. ( jeśli nie to jaka może być przyczyna) nie otrzymałem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 6 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 > No tak, tamat zszedł na boczny tor a odpowiedzi czy spadek napięcia o > ok. 0.6V ( z 14.2 na 13.6) po włączeniu odbiorników jest ok. ( > jeśli nie to jaka może być przyczyna) nie otrzymałem. > Pozdrawiam Moim zdaniem nie jest ok u mnie z odbiornikami jest 14.1V a bez 14.4V. Przyczyna moga byc zasniedziale styki, zuzyty regulator, slaba jakosc polaczen. trzeba szukac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 6 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 > No tak, tamat zszedł na boczny tor a odpowiedzi czy spadek napięcia o > ok. 0.6V ( z 14.2 na 13.6) po włączeniu odbiorników jest ok. ( > jeśli nie to jaka może być przyczyna) nie otrzymałem. > Pozdrawiam nie jest ok. 1przeczyśc styki na altku, mogły zaśniedzieć (znaczysię połączenia wszystkich kabli ktore przychodzą do alternatora z alternatorem) 2 sprawdź, czy altek jest dobrze połączony z masą. Możesz dodać tymczasowo dodatkowy kabelek od obudowy altka do ujemnego bieguna aq 3 kabel pradowy miedzy altkiem a rozrusznikiem bodajże może być ostro przegrzany i mieć dużą oporność (można wstawić nowy zastępczy) 4 na 90% powyższe czynności pomoga, a jak nie, to wtedy bedziemy wymyślać dalsze, mniej prawdopodobne przyczyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 6 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 > No tak, tamat zszedł na boczny tor a odpowiedzi nie otrzymałem. A probowaleś poszukać w szukajce? Nie, bo po co. Lepiej ponarzekać że nikt nie udziela odpowiedzi. Dobrze mówiłeś, że 100 razy już o tym było. Przykładowe wyniki pomiarów: KLIK Sposób na sprawdzenie co jest przyczyną (alternator, instalacja czy akumulator) : KLIK Oczywiście możesz przeczytać całe te wątki i poszukać nastepnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 8 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2008 Dzięki za porady. Był brak kontaktu na stykach. Po przeczyszczeniu jest 14.3V i tyle trzyma też po włączeniu wszystkiego. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 8 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2008 > jest 14.3V i tyle trzyma też po włączeniu wszystkiego. Zmień miernik bo ten oszukuje.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 8 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2008 Witaj Lelek Mylisz się kolego, miernik mam profesjonalny z trzema cyframi po przecinku i pokazuje dobrze. A w Zafirze fajnie widać jak pracuje regulator. Normalnie pokazuje 14,25V i po włączeniu każdego kolejnego odbiornika spada do ok. 13,5V i powoli wzrasta do 14,25V. Miernik FLUKE za 6.000PLN ( niestety nie mój). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.