62545tomasz Napisano 24 Marca 2015 Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 > Zobacz w jakim stanie jest kopułka i palec. Czy nie ma śladów świadczących o przeskakiwaniu iskry > pomiędzy wyjściami - wewnątrz i na zewnątrz. Czy przewody WN w miejscach mocowań nie są > uszkodzone. Możesz spróbować potraktować wodą z atomizera przewody i kopułkę. Możesz też > zrobić coś na kształt pędzelka z miedzianym włosiem (uziemionego do masy) i "głaskać" nim > przewody i kopułkę. Wtedy łatwiej ujawni się każda nieciągłość w izolacji. wymienione na nowe niedawno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2015 (edytowane) Zauważyłem, że co jakiś czas odkręca(ją) mi się świeca(e). Dokręcane do oporu na zimnym silniku, po jakimś czasie (np. pół roku) silnik popierduje, jakby wydech był dziurawy. Sprawdzam i jest jedna lub dwie świece niedokręcone. Świece są NGK, wymieniane w lipcu 2014 r., sprawdzone miesiąc później, że dokręcone, zamiennik dopasowany do GM do mojego silnika, dzisiaj sprawdziłem, że 3. świeca była niedokręcona. Jest sposób, żeby się same nie odkręcały, ale żeby można je było kiedyś wykręcić bez zniszczenia świec lub gwintu w głowicy? Pozdr. Edytowane 27 Czerwca 2015 przez master22221 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 Jak to do oporu? Dokręciłbym je właściwym momentem i potem obserwował. Są kleje do gwintów ale nie wiem jaką mają wytrzymałość na wysoką temperaturę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 Jak to do oporu? Dokręciłbym je właściwym momentem i potem obserwował. Są kleje do gwintów ale nie wiem jaką mają wytrzymałość na wysoką temperaturę... Do oporu, czyli tak, jak mechanicy dokręcają (palcami do oporu, potem kluczem lekko płynie, bo się ściska podkładka talerzowa, a jak zaczyna stawiać opór, to przestajemy), to jest te 20Nm, nie mam klucza dynamometrycznego tak małego. Co do obserwacji to napisałem, że po miesiącu było OK, ale już po 10-ciu jedna była luźna - mogłem bez grzechotki wykręcić... Klej, to raczej nie, myślałem o wypróbowanym sposobie zwiększającym tarcie, np. odtłuszczanie gwintów, smarowanie gwintu kalafonią itp., a nie chcę sam eksperymentować... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 No widzisz, a momentem 25Nm dokręcamy świece Ja bym spróbował na początek dynamometrem właśnie, bez żadnych czarów. Mnie się w życiu nigdy świeca nie poluzowała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 Masz rację, a dokładnie 25-30 Nm, te 20 Nm to strzeliłem wartość, i tak nie ma znaczenia, jak się nie ma klucza. Na opakowaniu moich świec NGK jest instrukcja obrazkowa: 1-wkręcić świecą palcami 2-dokręcić kluczem 1/2 - 2/3 obrotu I tyle, nie ma podanych momentów... Ale nie o to chodzi, nie wmówisz mi, że za lekko dokręciłem, przecież 3 pozostałe świece się nie odkręcają!!! Myślę, że do gniazda 3-ciej świecy dostał się olej i stąd problemy... Mam spray do czyszczenia hamulców, po uzyciu ładnie odparowuje, usuwa wszelkie tłuszcze i smary. Zastanawiam się, czy jesli dostanie się trochę do cylindra, to po uruchomieniu silnika nic się nie stanie? Chyba nie powinno, skoro odparowuje? Plaki nie szkodzą, to ten chyba też nie powinien? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.