Skocz do zawartości

Tunel środkowy do konsoli Dynamic/Sporting - nie pasuje


wumpscut

Rekomendowane odpowiedzi

Dot. Mk2,

Jest problem, kupiłem konsolę środkową srebrną, taką z miejscami na kubki, razem z panelem z przyciskami i tunelem środkowym. Konsola pięknie pasuje, montuję tunel i... kiszka, nie pasuje. Nie pasuje ani jedno miejsce na śruby - w tunelu miejsca są tylko z boku tunelu, nie ma pod zaślepką przy ręcznym czy pod tylną popielniczką. Patrzę a nr wybity pod spodem tunelu to 735245172. Czy ktoś mógłby sprawdzić ten nr w ePerze? Ja sprawdzałem, ale... Nic nie znalazło. Ten nr jest inny niż nr podane w wątku FAQ. Czy to znaczy, że mam zły tunel? Kurka wodna, jest niemal identyczny, a nie pasuje. Czy ktoś przerabiał ten temat? kAzAA odezwij się please.

EDIT: A może mam tunel od automata? Czy ktoś wie jak to rozpoznać? Może dlatego mi nie pasuje?

EDIT 2: Bardzo proszę o jakieś zdjęcie tunelu środkowego który pasuje do konsoli Sporting/Dynamic/HGT, tego łączonego z konsolą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dot. Mk2,

> Jest problem, kupiłem konsolę środkową srebrną, taką z miejscami na

> kubki, razem z panelem z przyciskami i tunelem środkowym.

> Konsola pięknie pasuje, montuję tunel i... kiszka, nie pasuje.

> Nie pasuje ani jedno miejsce na śruby - w tunelu miejsca są

> tylko z boku tunelu, nie ma pod zaślepką przy ręcznym czy pod

> tylną popielniczką. Patrzę a nr wybity pod spodem tunelu to

> 735245172. Czy ktoś mógłby sprawdzić ten nr w ePerze? Ja

> sprawdzałem, ale... Nic nie znalazło. Ten nr jest inny niż nr

> podane w wątku FAQ. Czy to znaczy, że mam zły tunel? Kurka

> wodna, jest niemal identyczny, a nie pasuje. Czy ktoś przerabiał

> ten temat? kAzAA odezwij się please.

> EDIT: A może mam tunel od automata? Czy ktoś wie jak to rozpoznać?

> Może dlatego mi nie pasuje?

sprawdzam w eperze i wyrzuca że nie znaleziono elementów...nie wiem co jest grane niewiem.gifniewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzam w eperze i wyrzuca że nie znaleziono elementów...nie wiem

> co jest grane

No właśnie, ja sprawdzałem też i też nie znalazło, poprosiłem o sprawdzenie, bo pomyślałem, że może sprawdzać nie umiem zlosnik.gif Wygląda na to, że tunel mam nie teges oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dot. Mk2,

> Jest problem, kupiłem konsolę środkową srebrną, taką z miejscami na

> kubki, razem z panelem z przyciskami i tunelem środkowym.

> Konsola pięknie pasuje, montuję tunel i... kiszka, nie pasuje.

> Nie pasuje ani jedno miejsce na śruby - w tunelu miejsca są

> tylko z boku tunelu, nie ma pod zaślepką przy ręcznym czy pod

> tylną popielniczką. Patrzę a nr wybity pod spodem tunelu to

> 735245172. Czy ktoś mógłby sprawdzić ten nr w ePerze? Ja

> sprawdzałem, ale... Nic nie znalazło. Ten nr jest inny niż nr

> podane w wątku FAQ. Czy to znaczy, że mam zły tunel? Kurka

> wodna, jest niemal identyczny, a nie pasuje. Czy ktoś przerabiał

> ten temat? kAzAA odezwij się please.

> EDIT: A może mam tunel od automata? Czy ktoś wie jak to rozpoznać?

> Może dlatego mi nie pasuje?

dawaj fote to zobaczymy cos tam kupil bo umnie pasowalo wszysko cacy biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dawaj fote to zobaczymy cos tam kupil bo umnie pasowalo wszysko cacy

Zaraz zrobię - pamiętasz jak jest mocowany tunel, który Ty masz u siebie? Na trzy śruby? Dwie pod zaślepką przy ręcznym i jedna pod popielniczką tylną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaraz zrobię - pamiętasz jak jest mocowany tunel, który Ty masz u

> siebie? Na trzy śruby? Dwie pod zaślepką przy ręcznym i jedna

> pod popielniczką tylną?

ja mam od sportinga a tunel montowany jest pod recznym i pod popielniczka oraz pod ramka od skrzyni biegów biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam od sportinga a tunel montowany jest pod recznym i pod

> popielniczka oraz pod ramka od skrzyni biegów

Czyli masz taki z miejscem na kubki, right?

No ok, zgadza się, tak powinien być mocowany, zaraz będą fotki to pokaże, że ten który kupiłem tak zamocowany być nie może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli masz taki z miejscem na kubki, right?

> No ok, zgadza się, tak powinien być mocowany, zaraz będą fotki to

> pokaże, że ten który kupiłem tak zamocowany być nie może.

dokladnie tak jak mowisz

dawaj fote to zobaczymy cos tam kupil moze od innego fiata rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokladnie tak jak mowisz

> dawaj fote to zobaczymy cos tam kupil moze od innego fiata

No kurde może. Ale dziwne jest to, że są bardzo podobne te tunele. Oto fotki, zawsze ten wyżej to stary (niełączący się z konsolą) a ten niżej na każdej fotce to ten nowy. Pozaznaczałem podobieństwa i różnice - a najlepsze jest to, że popielniczki z tyłu pasują między tunelami!

280479240-P1010088.JPG

280479240-P1010089.JPG

280479240-P1010090.JPG

280479240-P1010091.JPG

EDIT: oglądałem dokładnie, mocowanie pod popielniczką jest ucięte. Dlatego go nie ma, ale to nie tłumaczy braku mocowania w innych miejscach. Poza tym, jak przyłożę tunel do konsoli, to z tyłu odstaje jakieś 4 cm od podłogi!

post-60113-14352491593074_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest tak, na foto 2 zaznaczyłeś mocowania pod ręcznym. Do zwykłego idzie odpowiednia blaszka i do sportingowego idzie odpowiednia (do nabycia w ASO). Pod poielniczką jak już zauważyłeś coś ucieli. Ja nan zamontowany u siebie bez tej blaszki pod ręcznym (mam ją ale nie chciałeo mnie się tego tam montować) i trzyma sie OK. tak więc mam zamontowene, tzn. skręcone w trzech miejscach - pod ppopielniczką, pod mieszkiem 2 śruby i po bokach (foto 1 te na prawo). Tak więc czeka cie zakup tej blaszki

280479509-bez%A0tytu%B3u.JPG

za ok 15zł i dwóch śrubek po 2 zł/szt. Jak coś to mogę jutro zrobić fotke tej bleszki (może sobie taka wystrugasz) ale to dopiero na wieczór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest tak, na foto 2 zaznaczyłeś mocowania pod ręcznym. Do

> zwykłego idzie odpowiednia blaszka i do sportingowego idzie

> odpowiednia (do nabycia w ASO). Pod poielniczką jak już

> zauważyłeś coś ucieli. Ja nan zamontowany u siebie bez tej

> blaszki pod ręcznym (mam ją ale nie chciałeo mnie się tego tam

> montować) i trzyma sie OK. tak więc mam zamontowene, tzn.

> skręcone w trzech miejscach - pod ppopielniczką, pod mieszkiem 2

> śruby i po bokach (foto 1 te na prawo). Tak więc czeka cie zakup

> tej blaszki

> za ok 15zł i dwóch śrubek po 2 zł/szt. Jak coś to mogę jutro zrobić

> fotke tej bleszki (może sobie taka wystrugasz) ale to dopiero na

> wieczór.

Bardzo bym Cię prosił o to zdjęcia, to bardzo by mi pomogło, więc każdą ilość chętnie przyjmę zlosnik.gif Obfotografuj to dla mnie please zlosnik.gif tak szczerze powiedziawszy to jeszcze nie kumam o co chodzi z tą blaszką. Ale jak zrobisz fotki to pewnie zajarzę. Tylko co z tym, że jak przyłożę tunel do konsoli (tą część wokół dźwigni zmiany biegów) to ta część z tyłu, przy popielniczce odstaje kilka cm od spodu?

EDIT: no i nie widzę miejsca na tunelu w którym możnaby go było do tej blaszki przykręcić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> te boczne mi nie pasowaly , ja ma skrecone ta pod popieliczna i

> przednie boczne do reszty tunelu nie sie nie buja i jest git

No właśnie, problem jest taki, że się buja. Może mam coś nie tak z wykładziną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, problem jest taki, że się buja. Może mam coś nie tak z

> wykładziną...

buja się bo masz wyrwany plastik co przykrecasz pod popielniczka grinser006.gif ajk gadaliśmy - jakas druciarnia będzie potrzebna wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> buja się bo masz wyrwany plastik co przykrecasz pod popielniczka

> ajk gadaliśmy - jakas druciarnia będzie potrzebna

Nie, coś na środku długości powoduje to bujanie się - mając przykręcony tunel do konsoli (z przodu) nie mogę go przycisnąć do podłogi z tyłu. Dzisiaj zobaczę jeszcze raz co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie, że pozbieram wszystko do kupy i może na podstawie tego ktoś będzie mógł mi pomóc.

Tunel kształtem na pierwszy rzut oka pasuje. Miejsca na śruby pod ramką dźwigni zmiany biegów są i daje się przykręcić. Po bokach też są miejsca na śruby (pierwsze zdjęcie, miejsce z prawej strony), ale otwory w tunelu i konsoli nie nachodzą na siebie, tak jakby tunel był za wysoko, ale nie mogę go docisnąć, żeby wkręcić śrubę.

Nie ma niczego, czym można by przykręcić tunel przy ręcznym (zdjęcie drugie).

Pod popielniczką też nie ma jak go przykręcić (ale tutaj ktoś to po prostu wyciął sick.gif bo widać ślady cięcia). Takich śladów nie widać w okolicach ręcznego. Gdyby przy ręcznym było jak go przykręcić, to w miarę by się to wszystko trzymało. Nie mówiąc o miejscu pod popielniczką, ale jak napisałem wygląda na to, że ktoś tam majstrował. Przy ręcznym nie widać śladów ingerencji, więc dziwne jest, że nie ma tam żadnych łapek.

Nie wklejam zdjęć jeszcze raz są we wiadomości na którą tym postem odpowiadam.

Bardzo proszę o pomoc i wszelkiego rodzaju zdjęcia tunelu, zwłaszcza mocowania, zwłaszcza pod zaślepką przy ręcznym. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest tak, na foto 2 zaznaczyłeś mocowania pod ręcznym. Do

> zwykłego idzie odpowiednia blaszka i do sportingowego idzie

> odpowiednia (do nabycia w ASO). Pod poielniczką jak już

> zauważyłeś coś ucieli. Ja nan zamontowany u siebie bez tej

> blaszki pod ręcznym (mam ją ale nie chciałeo mnie się tego tam

> montować) i trzyma sie OK. tak więc mam zamontowene, tzn.

> skręcone w trzech miejscach - pod ppopielniczką, pod mieszkiem 2

> śruby i po bokach (foto 1 te na prawo). Tak więc czeka cie zakup

> tej blaszki

> za ok 15zł i dwóch śrubek po 2 zł/szt. Jak coś to mogę jutro zrobić

> fotke tej bleszki (może sobie taka wystrugasz) ale to dopiero na

> wieczór.

Tam patrzę jeszcze raz na ten rysunek i na swój tunel i wiesz, nie mam zielonego pojęcia w którym miejscu tą blaszkę dałoby się przykręcić do tunelu... Będę wdzięczny za wszelkie foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>. Gdyby przy ręcznym było jak go przykręcić,

> to w miarę by się to wszystko trzymało.

i o tym mówię , ja mam tylko w tym miejscu skrecony i z przodu przy konsoli i jest git ok.gif potem Ci zrobie foto pod tylnia popielniczka jak powinno byc ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i o tym mówię , ja mam tylko w tym miejscu skrecony i z przodu przy

> konsoli i jest git potem Ci zrobie foto pod tylnia

> popielniczka jak powinno byc

Jakbyś mógł, to fotkę strzel co jest pod zaślepką przy ręcznym, ok? Bo pod popielniczką to wiem jak powinno być, tak jak w starym tunelu. Dziwi mnie najbardziej to, że nie mam żadnych "łapek" przy ręcznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i blachy nie znalazłem. Moze leży u babci w garażu, bo tam to wszystko przenmieniałem, ale dziś nie dałem rady tam zajechać, bo dopiero do domu wróciłem. Nie wiesz gdzie ta blacha idzie, bo oryginalnie to nie masz takich śrub

280482714-DSC00014.JPG

a maja być one w tym mniejwięcej miejscu

280482714-277488294-IMG20.jpg

280482714-malowanie_konsoli_013.jpg

Moze to tobie choć na chwilę pomoże.

A tak wogóle to mnie zastanawia, czemu może nie pasować. Może ktos na siłę wyrywał ten tunel i trochę sie odkształcił, z resztą to by tłumaczyło brak miejsca na śrube pod popielniczką.

Teraz popatrz na rysunek z Epere i może zdołasz sobie wyobrazić jak to powinno wyglądać. Poprostu ta blacha przechodzi pod dźwignią recznego, ale nie wiem czy nie trzeba tej dźwigni na śrubach poluzować, dlatego też sam tego nie założyłem, bo i tak sie trzyma.

post-84738-14352491605055_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i blachy nie znalazłem. Moze leży u babci w garażu, bo tam to

> wszystko przenmieniałem, ale dziś nie dałem rady tam zajechać,

> bo dopiero do domu wróciłem. Nie wiesz gdzie ta blacha idzie, bo

> oryginalnie to nie masz takich śrub

> a maja być one w tym mniejwięcej miejscu

> Moze to tobie choć na chwilę pomoże.

> A tak wogóle to mnie zastanawia, czemu może nie pasować. Może ktos na

> siłę wyrywał ten tunel i trochę sie odkształcił, z resztą to by

> tłumaczyło brak miejsca na śrube pod popielniczką.

> Teraz popatrz na rysunek z Epere i może zdołasz sobie wyobrazić jak

> to powinno wyglądać. Poprostu ta blacha przechodzi pod dźwignią

> recznego, ale nie wiem czy nie trzeba tej dźwigni na śrubach

> poluzować, dlatego też sam tego nie założyłem, bo i tak sie

> trzyma.

Bardzo dziękuję Ci za zdjęcia, one chyba dużo mi wyjaśniły. Nie mam mocowania przy ręcznym takiego jak w starym tunelu dlatego pewnie jest na tą blaszkę. Patrzę na rysunek w ePerze i wynika z niego, że muszę zakupić tą blaszkę i śruby. Czy mógłbyś sprawdzić, czy podaję dobre numery?

Klamra 46559445

Śruba 15690375

Śruba 46552024

Zgadza się?? A wiesz która to część taka mała metalowa blaszka, którą nakłada się na plastikową część np. konsoli aby móc wkręcić w nią śrubę??

EDIT: acha, jeszcze:

Nakrętka 14059211

Śruba 14662490

Czyli w sumie elementy na rysunku nr 7, 8, 10, 12, 13??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nr blaszki OK, ale numeryśrub nie, pierwsza 15690307 to będzie chyba do przykręcenia tunelu do blaszki, a druga to nie wiem, ale wg. mnie to do przukręcenia blaszki do karoserii to będzie nr 14662490, z resztą w samochodzie mam opakowanie w którym dostałem te śrubki, więc jutro sprawdzę, bo powiniem być na nim dokładny numer.

Nakrętka to chyba zwykła na klucz nr 10, tego jeszcze nie sprawdzałem.

Edit: ten element 13, to chyba ta sruba, która trzyma zwykły (stary ) tunel do karoserii, bo innej śruby to tu już nie trzeba, tylko elementy 7, 8, 10, 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nr blaszki OK, ale numeryśrub nie, pierwsza 15690307 to będzie chyba

> do przykręcenia tunelu do blaszki, a druga to nie wiem, ale wg.

> mnie to do przukręcenia blaszki do karoserii to będzie nr

> 14662490, z resztą w samochodzie mam opakowanie w którym

> dostałem te śrubki, więc jutro sprawdzę, bo powiniem być na nim

> dokładny numer.

> Nakrętka to chyba zwykła na klucz nr 10, tego jeszcze nie

> sprawdzałem.

> Edit: ten element 13, to chyba ta sruba, która trzyma zwykły (stary )

> tunel do karoserii, bo innej śruby to tu już nie trzeba, tylko

> elementy 7, 8, 10, 12

Ok, to jakbyś mi sprawdził jeszcze ten nr śrub, to byłbym wdzięczny. A nie wiesz, co z tą małą metalową blaszką? Chodzi mi o taki kawałek blachy, przez który przechodzi śruba jak się przykręca tunel do konsoli (w czterech miejscach, po bokach i pod ramką dźwigni zmiany biegów)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, to jakbyś mi sprawdził jeszcze ten nr śrub, to byłbym wdzięczny.

> A nie wiesz, co z tą małą metalową blaszką? Chodzi mi o taki

> kawałek blachy, przez który przechodzi śruba jak się przykręca

> tunel do konsoli (w czterech miejscach, po bokach i pod ramką

> dźwigni zmiany biegów)?

Numer jutro dam, a te blaszki to można samemu z kawałka blachy wyciąć bo wątpię by można je kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to będą te śruby co podałem 14662490. A jutro jak dobrze pójdzie to

> zrobie foto tej blachy.

Ok, dzięki ok.gif Jutro jadę do ASO dowiedzieć się czy mają tą blachę, ile kosztuje - może nie warto dorabiać, jeśli kosztuje kilkanaście PLN. Zresztą i tak muszę jechać po ramkę do mieszka. Dzięki bonku za pomoc ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mie sie wszystkiego czytać, ale:

- nie ma potrzeby mocować tego wszystkiego tak jak jest w oryginale, u mnie tunel trzyma sie na 2 wkrętach z przodu, koło lewarka i tylnej śrubie. W zupełności wystarczy.

- bujanie jest efektem braku "portek" do nawiewu na tył - tzn w każdej wersji wyposażonej są takie "gacie" idące pod wykładziną wychodzą z centralnego nawiewu ze środka potem sie rozchodzą pod tunelem. Jak ich nie ma to tunel sie buja.

Z moich obserwacji wynika, że najlepiej jest przykręcić przód, a potem delikatnie dociągnąć tył. I tyle.

Aha proponuje zaślepić środkowy wylot powietrza bo se będziesz tunel w środku bezproduktywnie grzał. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój nowy tunel wygląda zupełnie jak mój fabryczny...

Musze się przyjrzeć dzisiaj w garażu. Nie wiem czy było rozróżnienie między wersjami z normalną/automatyczną skrzynią ale ten Twój nowy wygląda jak od automatu...

EDIT: Sprawdziłem, mój jest dokładnie taki jak Twój nowy, tylko, że ma mocowanie pod popielniczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twój nowy tunel wygląda zupełnie jak mój fabryczny...

> Musze się przyjrzeć dzisiaj w garażu. Nie wiem czy było rozróżnienie

> między wersjami z normalną/automatyczną skrzynią ale ten Twój

> nowy wygląda jak od automatu...

> EDIT: Sprawdziłem, mój jest dokładnie taki jak Twój nowy, tylko, że

> ma mocowanie pod popielniczką.

Mocowanie pod popielniczką jest niestety uszkodzone. Ale bonku podał mi namiary na mocowanie przy ręcznym, właśnie zamówiłem tą klamrę do tego, zobaczymy na ile to się da przykręcić smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chce mie sie wszystkiego czytać, ale:

> - nie ma potrzeby mocować tego wszystkiego tak jak jest w oryginale,

> u mnie tunel trzyma sie na 2 wkrętach z przodu, koło lewarka i

> tylnej śrubie. W zupełności wystarczy.

> - bujanie jest efektem braku "portek" do nawiewu na tył - tzn w

> każdej wersji wyposażonej są takie "gacie" idące pod wykładziną

> wychodzą z centralnego nawiewu ze środka potem sie rozchodzą pod

> tunelem. Jak ich nie ma to tunel sie buja.

> Z moich obserwacji wynika, że najlepiej jest przykręcić przód, a

> potem delikatnie dociągnąć tył. I tyle.

> Aha proponuje zaślepić środkowy wylot powietrza bo se będziesz tunel

> w środku bezproduktywnie grzał.

No dobra, ale koło lewarka na czym Ci się trzyma?

Żadnych gaci dorabiać nie będę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, ale koło lewarka na czym Ci się trzyma?

> Żadnych gaci dorabiać nie będę

kurde o foto zapomanielm ,ale widze ze masz , brakuje Ci srub kolo recznego , pod popielniczka , kolo lewarka ja nie mam nic , tylko mocowowanie do reszty konsoli i jest ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurde o foto zapomanielm ,ale widze ze masz , brakuje Ci srub kolo

> recznego , pod popielniczka , kolo lewarka ja nie mam nic ,

> tylko mocowowanie do reszty konsoli i jest

Spoko. Klamra do mocowania przy ręcznym zamówiona, zobaczymy co mi to da zlosnik.gif A na mocowanie pod popielniczką mam już pomysł, ale zobaczymy, czy czasem ta klamra przy ręcznym nie dociągnie tunelu wystarczająco zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, ale koło lewarka na czym Ci się trzyma?

> Żadnych gaci dorabiać nie będę

przy lewarku zmiany biegów 2 pierwsze śruby i ostatnia pod popielniczką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spoko. Klamra do mocowania przy ręcznym zamówiona, zobaczymy co mi to

> da A na mocowanie pod popielniczką mam już pomysł, ale

> zobaczymy, czy czasem ta klamra przy ręcznym nie dociągnie

> tunelu wystarczająco

lepiej dać pod popielniczką ok.gif jakąś druciarnię musisz tam zadłubać ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to będą te śruby co podałem 14662490. A jutro jak dobrze pójdzie to

> zrobie foto tej blachy.

To jest ta blaszka, element nr 46559445. Ale nie wiem jak zamocować te śruby, które pokazałeś na fotce. Wiesz może coś więcej na temat mocowania tego wspornika?

280531461-P1010093.JPG

Z Włoch mi go ściągali zlosnik.gif

post-60113-14352491887903_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.