Skocz do zawartości

EVANDA kontrolka ABS TC!


astruniakombi

Rekomendowane odpowiedzi

> no to zeby nie bylo za fajnie dzisiaj jade sobie z pracy jak gdyby

> nigdy nic a tu sie kontrolki ABS TC! zapalily.

> jutro musze podjechac do serwisu zeby sprawdzili co i jak, ciekaw

> jestem ile peknie i jak szybko naprawia

TCS jest powiazany z ABS i z jeden ma awarię to i drugi może wyświetlać błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokladnie, ale co mialem zrobic samochod musze miec sprawny a tu mi caly czas oprocz swiecacych kontrolek cos terkotalo i balem sie z tym jezdzic w miedzyczasie szukajac tanszej czesci/naprawy. najpierw bylem w serwisie DU ale mnie odeslali ze nie maja czym zdjagnozowac problemu niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz może dlaczego to padło coś mówili?

za piaste zaplacilem jakies 650 reszta robocizna. pytalem sie dlaczego padlo i gosc powiedzial ze nie wie, po prostu elektronika i ma prawo sie sp.... . dodal jeszcze ze kiedys mozna bylo sam czujnik wymienic i bylo taniej a teraz nie ma rady i cala piasta do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prosze nie straszyc mnie z rana!

za piaste zaplacilem jakies 650 reszta robocizna. pytalem sie

> dlaczego padlo i gosc powiedzial ze nie wie, po prostu

> elektronika i ma prawo sie sp.... . dodal jeszcze ze kiedys

> mozna bylo sam czujnik wymienic i bylo taniej a teraz nie ma

> rady i cala piasta do wymiany

Pozdrawiam

Arek Evanda CDX 04 W-wa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo prosze nie straszyc mnie z rana!

> za piaste zaplacilem jakies 650 reszta robocizna. pytalem sie

> Pozdrawiam

> Arek Evanda CDX 04 W-wa

jeszcze co do ceny to 650 czesc, okolo 100 check komputerkiem i dopiero reszta robocizna.

i ponizej taki cytat z internetu:

Niezawodność (poważne usterki)

- nastepnego dnia po wyjechaniu z salonu padł system ABS i system kontroli trakcji (TCS). Auto przejechało raptem 50km. Przyczyna: - rozpadła się piasta w systemie ABS, a nastepnie stwierdzono że uszkodzony jest również komputer odpowiadający za ABS i TCS. Każda naprawa wybiegająca (mam nadzieję) poza przeglądy okresowe trwa maksimum 2 tygodnie ponieważ w Polsce nie ma części i trzeba je ściągać np. z Niemiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tym ABS to nie tylko w Chevich, znajomy kupił nową Toyotę i czujnik

> padł po miesiącu i jeszcze coś piszczeli, że to jego wina bo

> piasta była przegrzana - ale ich nie słuchał...

U mnie w lacettim też zapalała się kontrolka ABS (nie mam TC), w serwisie wymienionoa czujnik ABS (gwarancja) oczywiście po obowiązkowym 2 tygodniowym oczekiwaniu na część. Po wyjeździe z serwisu (może po 15 km) kotrolka zapala się znów. Wizyta w serwisie - diagnoza - do wymiany agregat ABS. Po 2 tygodniach już jest cool.gif. Wymiana. Trochę pojeździłem i kontrolka znów się zapaliła hehe.gif, narazie tylko raz....jeszcze trochę pojeżdżę i zobaczę. Ciekawe co teraz będą chcieli wymieniać.....może przewody hamulcowe screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie w lacettim też zapalała się kontrolka ABS (nie mam TC), w

> serwisie wymienionoa czujnik ABS (gwarancja) oczywiście po

> obowiązkowym 2 tygodniowym oczekiwaniu na część. Po wyjeździe z

> serwisu (może po 15 km) kotrolka zapala się znów. Wizyta w

> serwisie - diagnoza - do wymiany agregat ABS. Po 2 tygodniach

> już jest . Wymiana. Trochę pojeździłem i kontrolka znów się

> zapaliła , narazie tylko raz....jeszcze trochę pojeżdżę i

> zobaczę. Ciekawe co teraz będą chcieli wymieniać.....może

> przewody hamulcowe

Może lepiej niech już całe auto Ci wymienią hehe.gif cóż ASO rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie ostatnio zaświeciła sie kontrolka ABSu i potem juz nie zgasła, podjechałem do serwisu podpieli skaner i wyświetlił się kod C1206 L/R SPEED SENSOR OPEN OR SHORT. Wypiłem kostkę ABSu i spsikałem ja preparatem kontakt i jak na razie ABS działa, może u ciebie wystarczyło to zrobić bo nie sądze aby cały sterownik był do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W celach doświadczalnych wspólnie z kolegą Raf_M rozebraliśmy jego uszkodzony czujnik ABS, jak mozna się było spodziewać żadnych cudów w nim nie ma - ot zwykła cewka z dwoma wyprowadzeniami, aż człowiek się dziwi co tam się może uszkodzić gdyż osłona cewki jest dość solidna a sama cewka dobrze osadzona.

Być może czyszczenie styków w złączu by pomogło lecz tego sie niestety już nie dowiemy gdyż mechanik w ASO demontując piastę uszkodził mechanicznie czujnik ABS (cewkę).

Poniżej fotka lekko pokiereszowanego hehe.gif czujnika ABS "od środka".

280533948-Czujnik_ABS_przod_Evanda.jpg

post-22358-14352491902227_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W celach doświadczalnych wspólnie z kolegą Raf_M rozebraliśmy jego

> uszkodzony czujnik ABS, jak mozna się było spodziewać żadnych

> cudów w nim nie ma - ot zwykła cewka z dwoma wyprowadzeniami, aż

> człowiek się dziwi co tam się może uszkodzić gdyż osłona cewki

> jest dość solidna a sama cewka dobrze osadzona.

> Być może czyszczenie styków w złączu by pomogło lecz tego sie

> niestety już nie dowiemy gdyż mechanik w ASO demontując piastę

> uszkodził mechanicznie czujnik ABS (cewkę).

> Poniżej fotka lekko pokiereszowanego czujnika ABS "od środka".

czyli pewnie styk był zielony tak jak z moim czujnikiem spalania stukowego

no to co da się to wymienić bez piasty? - sam czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli pewnie styk był zielony tak jak z moim czujnikiem spalania

> stukowego

> no to co da się to wymienić bez piasty? - sam czujnik

Moim zdaniem tak; pod warunkiem że nie uszkodzisz piasty demontując stary czujnik oraz że zdobedziesz cześć taka jak na zdjęciu powyżej, cześć tą trzeba by spowrotem wcisnąć na piastę.

Na razie chyba nie ma tematu gdyż sam czujnik nie występuje jako część zamienna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> czyli wymiana piasty jak u mnie

napisałem do Akwimatu i dostałem taką odpowiedz:

Witam

tak czujnik ABS jest z piastą a piasta z łozyskiem

Koszt 354,17 zł + koszt wysyłki ok 15 zł przy wpłacie na konto

(piasa jest oryginalna)

w ASO 677 zł - Złodzieje!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> napisałem do Akwimatu i dostałem taką odpowiedz:

> Witam

> tak czujnik ABS jest z piastą a piasta z łozyskiem

> Koszt 354,17 zł + koszt wysyłki ok 15 zł przy wpłacie na konto

> (piasa jest oryginalna)

> w ASO 677 zł - Złodzieje!!!!!!

zgadza sie zlodzieje mad.gif

tylko ja nie mialem czasu na czekanie na czesc a ten terkoczacy co chwila abs mnie stresowal ze cos gorszego sie jeszcze popsuje - no i zrobilem od reki u nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem w ASO podpieli skaner i wyszło, że czujnik prawego pzredniego koła, podpieli na chwilę piastę z astry i było ok więc czujnik i to ten sam co u Ciebie

zamówiłem w Akwimacie 370 zł z przesyłka koszt wymiany w ASO 100 - 110 zł ze skasowaniem błędu więc razem 470 -480 zł

POLECAM AKWIMAT spoko sklep

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a mozesz jakies namiary na ten sklep podac?

Proszę bardzo i jest w Warszawie tak jak Ty zlosnik.gif

i coś jeszcze klocki chevroletra w ASO kosztują 200 zł i są koreańskiej firmy w pudełku cheviego w akwimacie mają te same klocki w pudełku tej koreańskiej firmy i kosztują 70 zł IDENTYCZNE bo kupiłem i porównałem w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyszła dzisiaj piasta z Akwimatu jest faktycznie koreańska i wygląda dobrze co ciekawe ma zmieniony - inny przewód niż ta u mnie i u Ciebie na zdjęciu, jest teraz cieńszy i chermetyczny coś mi sie wydaje, że chyba dali dupy i teraz poprawili - koszt 354,17 zł

auto już w ASO dzisiaj mają wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odebrałem autko, kontrolki zgasły ok.gif

niestety odbierałem od dozorcy wieczorem więc nic nie zapytałem

ciekawe ze do kufra włożyli stara piastę ale jest kompletnie rozwalona na części pierwsze - osobno czujnik wszystko pogiete i porozwalane, nawet jest troche uwalona piasta - wyłamany kawałek metalu - co oni z tym robili nie mogli zdjąć czy jak?

a chciałem zdiagnozować przyczynę beksa.gif

Rafałku u Ciebie też taka masakra była?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące później...

jest super angryfire.gif, odgrzebuje temat

co prawda tym razem kontrolki sie nie pala, ale juz kilka razy w czasie jazdy odezwalo sie znajome terkotanie i przy hamowaniu i przy ruszaniu. Zastanawiam sie co tym razem, kontrolki sie nie pala wiec pewnie podlaczenie do kompa nic nie da, musze podjechac na kotsisa to moze cos chlopaki poradza.

jakies mam zle przeczucia tym razem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest super , odgrzebuje temat

> co prawda tym razem kontrolki sie nie pala, ale juz kilka razy w

> czasie jazdy odezwalo sie znajome terkotanie i przy hamowaniu i

> przy ruszaniu. Zastanawiam sie co tym razem, kontrolki sie nie

> pala wiec pewnie podlaczenie do kompa nic nie da, musze

> podjechac na kotsisa to moze cos chlopaki poradza.

> jakies mam zle przeczucia tym razem

no niestety to na bank to samo za jakiś czas się zapalą niestety buu.gif nadzieja tylko w tym, że ta sama piasta - gwarancja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest super , odgrzebuje temat

> co prawda tym razem kontrolki sie nie pala, ale juz kilka razy w

> czasie jazdy odezwalo sie znajome terkotanie i przy hamowaniu i

> przy ruszaniu. Zastanawiam sie co tym razem, kontrolki sie nie

> pala wiec pewnie podlaczenie do kompa nic nie da, musze

> podjechac na kotsisa to moze cos chlopaki poradza.

> jakies mam zle przeczucia tym razem

NO TO CHYBA MAMY doczynienia z koreańskim spiskiem albo mocą nadprzyrodzoną SŁUCHAJ (czytaj):

dzisiaj sobię jadę i myślę "dlaczego u ciebie się znowu to zapaliło - ciekawe czy i u mie nie będzie tego" przejechałem 3 km - i co ZNAJOME TERKOTANIE jeszcze 100 metrów i zapaliły sie kontrolki ABS I TC - normalnie duchy - jak bym nie zobaczył to bym ie uwierzył

Co ty na to ??????

beksa.gifbeksa.gifbeksa.gifbeksa.gifbeksa.gifbeksa.gif

czyli u Ciebie i u mie pada mniej więcej (bardziej wiecej niż mniej) w tym samym czasie -WADA FABRYCZNA????

teraz pytanie LEWA CZY PRAWA?????

bo jeśli lewa tz.- wada fabryczna

a jeśli prawa to sciana.gifsciana.gifsciana.gif>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomogło tzn. przestała świecic kontrolka , ale jest co inego. Jak dojeżdzam do jakiegoś samochodu i delikatnie naciskam na hamulec to włącza się ABS i przestaje hamowac, wtedy musze mocniej nacisnac na hamulec i ABS sie wyłącza i hamowanie jest ok. Jest to niebezpieczne bo juz pare razy mnie to zaskoczyło w związku z tym w tej chwili mam go wyłączonego. Wymieniłem czujniki ABSu nie pomogło, są nowe amorki (które i tak bm wymienił) dalej to samo ktoś sugerował ze moze to być łożysko zobaczymy, a nawet przegub wymieniłem bo zabek ukruszył sie na pierścieniu i lipa. Zobaczę co W czwartek zrobią w serwisie, na pocieszeni zaczynam walkę w serwisie toyoty z yariska której stuknęło 30kkm i stuka z lewej strony po hamowaniu(prawdopodobnie zacisk)serwis już dwa razy zajmował sę ta sprawą i nic, dalej jest problem z oponami z przodu a ścislej z tym ze juz nie ma bieżnika tak został ściety. uprzejmy Pan powiedział że to rzeczywiście problem wszystkich L i na przyszłość musze sobie twardzse oponu kupić a geometria nie podlega gwarancji i kosztuje 200zł blush.gif. Wniosek jest taki że naprawdę nie ma co psioczyć na chevroleta ja przejechałem aveo 100kkm i do tej pory dwie awarie ABS i pęknieta obudowa termostatu a toyota ma 30kkm już parę rzeczy jest. Nie wiem czy dotrzyma do 100kkm tak jak aveo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest super , odgrzebuje temat

> NO TO CHYBA MAMY doczynienia z koreańskim spiskiem albo mocą

> nadprzyrodzoną SŁUCHAJ (czytaj):

> dzisiaj sobię jadę i myślę "dlaczego u ciebie się znowu to zapaliło -

> ciekawe czy i u mie nie będzie tego" przejechałem 3 km - i co

> ZNAJOME TERKOTANIE jeszcze 100 metrów i zapaliły sie kontrolki

> ABS I TC - normalnie duchy - jak bym nie zobaczył to bym ie

> uwierzył

> Co ty na to ??????

> czyli u Ciebie i u mie pada mniej więcej (bardziej wiecej niż mniej)

> w tym samym czasie -WADA FABRYCZNA????

> teraz pytanie LEWA CZY PRAWA?????

> bo jeśli lewa tz.- wada fabryczna

> a jeśli prawa to

yikes.gif ale badziew jak sie to bedzie tak co chwile psulo to jakas porazka.

u mnie poki co bezpiecznik wyjety i chwilowo mam normalny samochod bez tych bezuzytecznych [bip]. jak znajde troche czasu to popsikam wszystko kontaktem i zobacze jak nie pomoze to pojade zczytac bledy zeby wiedziec o co klnie.gif chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale badziew jak sie to bedzie tak co chwile psulo to jakas porazka.

> u mnie poki co bezpiecznik wyjety i chwilowo mam normalny samochod

> bez tych bezuzytecznych [bip]. jak znajde troche czasu to

> popsikam wszystko kontaktem i zobacze jak nie pomoze to pojade

> zczytac bledy zeby wiedziec o co chodzi.

ja już wczoraj wymieniłem lewą piastę (piasta 330 + 160 wymaina w ASO)

mi kontrolki raz gasły raz się zapalały a terkotania było full przy ruszaniu i hamowaniu - ogólnie strasznie niebezbiecznie

na kompie zobaczysz błąd czujnika lewego koła - przerwany obwód na psikanie kontaktem SZKODA CZASU I ZACHODU

możesz to również sprawdzić omomierzem - na lewym czujniku będzie duży opór zamias minimalnego ...

w Akwimacie już wiedzą o tej wadzie i mają piasty na stanie bo idą jak ciepłe bułeczki (czytaj już kilkanaście sprzedali)

Piasta jest produkcji TEJ FIRMY i jej czujnik wygląda znacznie solidniej niż w oryginalnie zamontowanym u nas - ma znacznie szersze tworzywowe mocowanie przewodu do piasty oraz hermetyczny przewód (brak mozliwości dostania się wody - elektronik z ASO mówi, że to mogła być przyczyna uszkodzenia)

zobacz dokładnie na zdjęcie - tędy dostawała się woda

281538995-123.JPG

post-28825-14352497993326_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziś wymienili łożyska w kołach mojego aveo i niestety dalej terkocze

> przy lekkim hamowaniu, zostł już tylko sterownik ABSu chyba

> sobie odpuszcze bo nowy kosztuje w ASO 3kkzł a z używką to jest

> różnie/.

Wiesz co pytałem w twojej sprawie i mówią ze najlepszą metodą jest podpięcie skanera i kontroloanie sygnałów kół podczas jazdy - mówią ze na 99% któryś czujnik daje zły sygnał - zakłócony i dlatego terkocze przy małych prętkościach - awaria sterownika daje inne efekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem swieży tutaj i świeżo po wizycie z ASO w powodu rzeczonej piasty . Dzięki za informację o tym sklepie w Wawie. Sprawdzę czy mają.. W moim przypadku piasta po wymianie w ASO wytrzymała parę miesięcy , a po wjechanie w trawę , znowu zaświeciły się kontrolki ABS, TC . Ponieważ nei lubię płacić pod 1tyś za wymianę tego samego, po prostu zlekceważyłem problem, używam tylko częsciej prawej nogi, zamiast abs. Niemniej trzeba będzie kiedyś to zrobić. Dlatego dzięki za info o sklepie. Pozdrawiam innych użytkowników Evandy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, jestem swieży tutaj i świeżo po wizycie z ASO w powodu

> rzeczonej piasty . Dzięki za informację o tym sklepie w Wawie.

> Sprawdzę czy mają.. W moim przypadku piasta po wymianie w ASO

> wytrzymała parę miesięcy , a po wjechanie w trawę , znowu

> zaświeciły się kontrolki ABS, TC . Ponieważ nei lubię płacić pod

> 1tyś za wymianę tego samego, po prostu zlekceważyłem problem,

> używam tylko częsciej prawej nogi, zamiast abs. Niemniej trzeba

> będzie kiedyś to zrobić. Dlatego dzięki za info o sklepie.

> Pozdrawiam innych użytkowników Evandy.

Uzupełnikj profil i napisz coś więcej o swojej evci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujniki sa wymienione a właściwie dwa przednie i jeden tylny, z tym podpięciem już jeździłem i niestety wtedy sie to nie dzieje a dlatego ze gniazdo diagnostyczne jest idealnie nad pedałem hamulca i wtedy musze stope prekręcać i z inna siłą hamuje. Wtedy niestety nie udało mi sie wywołać tego efektu a dodatkowo co chwila wypinałem wtyk. Zostaje jeszcze jeden przegub na który zauważyłem delikatne ukruszenie ząbka, moze jeszcze to ....A przy czujnikach t raczej zaświeciła by się kontrolka, chyba....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.