bart30 Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 Zawsze jak kropkowi chce zrobić dobrze to wychodzi jakiś dynks. Stwierdziłem, że trzeba zrobić cały układ hamulcowy do nowa. Zabrałem sie do wymiany przodu - wymieniłem tarcze, klocki, poczyściłem zaciski i nasmarowałem prowadnice,wymieniłem przewody gumowe i przy składaniu zauważyłem, że stalowy przewód od pompy do lewego hamulca jest pęknięty Kropek został w garażu, a ja jutro jadę kupić nowy przewód i teraz pytanie, czy kupować oryginał w ASO - znowu stalowy, czy kupić mosiężny na długość i go sobie wygiąć? Oczywiście inne przewody sprawdziłem i są ok, zwłaszcza, że jeden już jest mosiężny, po wymianie dwa lata temu. Echh, jeszcze tył do zrobienia i układ chłodzący - ale wszystkie części juz kupione, więc w tym tygodniu wszytsko będzie zrobione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 zawsze to miedziany wyjdzie Cię taniej a skuteczność będzie ta sama, też mam tak "łatany" układ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart30 Napisano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 > zawsze to miedziany wyjdzie Cię taniej a skuteczność będzie ta sama, > też mam tak "łatany" układ No i wydaje mi się, że jednak będzie bardziej odporny na korozję, ale może się mylę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 > No i wydaje mi się, że jednak będzie bardziej odporny na korozję, ale > może się mylę nie wiem jak to jest z płynem ale w układzie zalanym wodą gdzie występują elementy miedziane i aluminiowe zachodzi reakcja, ale chyba pompa ABS nie jest z aluminium? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 U mnie to z oryginalnego układu zostały ograniczniki siły hamowania i jeden przewód przy prawym kole Wszystko było już tak przerdzewiałe, że wymieniłem na nowe Miedziane zakłada się dość dobrze, robiłem to po raz pierwszy i poradziłem sobie Psiknałem jeszcze czarnym sprayem tam gdzie narażone na wodę może śniedzieć nie będą... Po roku mogę powiedzieć, że nic nie śniedzieje, nie odpada i nie cieknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart30 Napisano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 > chyba pompa ABS nie jest z aluminium? Nie wiem, bo nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrstac Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 > nie wiem jak to jest z płynem ale w układzie zalanym wodą gdzie > występują elementy miedziane i aluminiowe zachodzi reakcja, ale > chyba pompa ABS nie jest z aluminium? Po pierwsze to w układzie jest płyn a nie woda (której nie powinno być w nim wcale, a jak się pojawi po kilku latach to przecież zalecana jest wymiana płynu). Po drugie to przewody miedziane są droższe niż stalowe (to że oryginały stalowe w ASO wychodzą drożej to chyba nie trzeba tłumaczyć) Po trzecie to że przewody zaśniedzieją to nic im nie szkodzi - to tzw patyna (tlenki miedzi) które zabezpieczają miedź przed dalszą korozją - wystarczy popatrzeć na dachy (nawet bardzo stare) kryte miedzią. Po czwarte: spróbuj odkręcić przewód stalowy i miedziany po kilku latach (szczególnie przy cylinderku lub korektorze hamowania). Zyczę powodzenia ze stalowym, z miedzianym raczej nie będzie kłopotów. Odpowiedni klucz to inna historia. Mam nadzieję że przekonałem. Przepraszam za ton wypowiedzi:) Aha, i mam nadzieję że kolega już wie że przewody są miedziane a nie mosiężne:) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart30 Napisano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 > Aha, i mam nadzieję że kolega już wie że przewody są miedziane a nie > mosiężne:) > Pozdrawiam Sorry, ale jestem humanistą i dla mnie jak coś jest takie pomarańczowe, to mosiądz lub miedź bez róźnicy Ale juz będę pamiętał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 > nie wiem jak to jest z płynem ale w układzie zalanym wodą gdzie > występują elementy miedziane i aluminiowe zachodzi reakcja, ale > chyba pompa ABS nie jest z aluminium? zachodzi reakcja wnikająca z różnic elektroujemności, a woda, szczególnie zanieczyszczona, jest elektrolitem. płyn hamulcowy nie wykazuje takich skłonności bo jest w większości na alkoholach glikolowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart30 Napisano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 > U mnie to z oryginalnego układu zostały ograniczniki siły hamowania i > jeden przewód przy prawym kole No właśnie mnie to dziwi, że przewód przy od pompy do prawego koła jest jak nowy, a od pompy do lewego tak przerdzewiał, że pękł, ale teściu dzisiaj na giełdzie kupił mi nowiutki miedziany przewód i jutro kończę robotę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 > Zyczę powodzenia ze stalowym, z miedzianym raczej nie będzie > kłopotów. a jaka to roznica ? Kręcisz za przewód czy za baryłkę ? Baryłki i w jednym,i w drugim przypadku są mosiężne,lub z nierdzewki. Za to gwint wewnętrzny w cylinderku/zacisku jest żeliwny,to to jest problem. Odpowiedni klucz to inna historia. ano wlaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.