Boruc Napisano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2008 Jak wypłukać osad z silnika raptem 3000 km temu olej wymieniałem i już z niego taki szlam, jak go spuścić żeby cały syf wyleciał??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2008 > Jak wypłukać osad z silnika raptem 3000 km temu olej wymieniałem i > już z niego taki szlam, jak go spuścić żeby cały syf wyleciał??? To może najpierw wymień uszczelkę? Silnik można płukać, są dodatki do oleju, ponoć ropą można ale nie będę rozpowszechniał pogłosek bo sam nie stosowałem takich metod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2008 To coś Ty mu wlał?Kujawski? Zostaw go na noc, z otwartym odpływem i wycieknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2008 > To coś Ty mu wlał?Kujawski? > Zostaw go na noc, z otwartym odpływem i wycieknie. A powiedzcie mi, jakie jest prawdopodobieństwo zrobienia syfu z silnika po przejściu z 10W40 na 5W40? W sumie silnik ma przejechane jakieś 91kkm z groszem i sączy trochę tylko z pod pokrywy zaworów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2008 Powiem szczerze - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2008 > A powiedzcie mi, jakie jest prawdopodobieństwo zrobienia syfu z > silnika po przejściu z 10W40 na 5W40? W sumie silnik ma > przejechane jakieś 91kkm z groszem i sączy trochę tylko z pod > pokrywy zaworów... wszystkie moje 3 samochody (uno 1,7d i dwie cromy) zniosły bez szkód zmiane oleju z mineralnego na syntetyczny 5W50 Przebiegi odpowiednio 180 tys km , 200 tys km (obecnie 260tys km) i 276tys km (obecnie ponad 320 tys km) . Zmana nie przyniosła niepożadanych skutków (w ostatniej cromie przy przebiego 315 tys km wymieniłem wszystkie uszczelniacze (fabryczne jeszcze były zamontowane! ! !) , bo sie lekko pociły od początku zakupu. Pozytywną zmianą było delikatne wyciszenie silnika , szczególnie zaraz po rozruchu silnika. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2008 > Jak wypłukać osad z silnika raptem 3000 km temu olej wymieniałem i > już z niego taki szlam, jak go spuścić żeby cały syf wyleciał??? A jak wymieniałeś? Wylałes stary i wlałeś nowy czy wylałeś stary, wlałeś jakiś z marketu na przepłukanie, wylałeś go i DOPIERO wlałeś ten docelowy? Bo może dlatego masz syf albo po prostu masz za ciężką nogę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2008 > Jak wypłukać osad z silnika raptem 3000 km temu olej wymieniałem i > już z niego taki szlam, jak go spuścić żeby cały syf wyleciał??? Engine Flush dobrej firmy da radę, wlewa się na 15-20 minut przed wymianą , rozpuszcza syfek w silniku, a . także zawiera środki zapobiegające uszkodzeniu panewek w trakcie tego procesu, także polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 > A jak wymieniałeś? Wylałes stary i wlałeś nowy czy wylałeś stary, > wlałeś jakiś z marketu na przepłukanie, wylałeś go i DOPIERO > wlałeś ten docelowy? Bo może dlatego masz syf albo po prostu > masz za ciężką nogę? Tak wylałem stary i wlałem nowy , więc należy przelać czymś silnik jakąś taniochą z makieta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 > Engine Flush dobrej firmy da radę, wlewa się na 15-20 minut przed > wymianą , rozpuszcza syfek w silniku, a . także zawiera środki > zapobiegające uszkodzeniu panewek w trakcie tego procesu, także > polecam. jakąś firmę polecisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 > wszystkie moje 3 samochody (uno 1,7d i dwie cromy) zniosły bez szkód > zmiane oleju z mineralnego na syntetyczny 5W50 > Przebiegi odpowiednio 180 tys km , 200 tys km (obecnie 260tys km) i > 276tys km (obecnie ponad 320 tys km) . > Zmana nie przyniosła niepożadanych skutków (w ostatniej cromie przy > przebiego 315 tys km wymieniłem wszystkie uszczelniacze > (fabryczne jeszcze były zamontowane! ! !) , bo sie lekko pociły > od początku zakupu. > Pozytywną zmianą było delikatne wyciszenie silnika , szczególnie > zaraz po rozruchu silnika. > pozdr Po każdej zmianie (a to tylko 10kkm) zauważam wyciszenie i drastyczne skrócenie świecenia kontrolki ciśnienia oleju po odpaleniu. Później w miarę narastania przebiegu ta kontrolka się coraz dłużej świeci aż do prawie 3s (przed wymianą...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 > Po każdej zmianie (a to tylko 10kkm) zauważam wyciszenie i drastyczne > skrócenie świecenia kontrolki ciśnienia oleju po odpaleniu. > Później w miarę narastania przebiegu ta kontrolka się coraz > dłużej świeci aż do prawie 3s (przed wymianą...) ale to bardziej zależy od filtra oleju niż od samego oleju. a dokładniej od stanu zaworu jednokierukowego w nim. do tego zauwazyłem ze na filtrze knechta cisnienie oleju gaśnie szybciej niż przy filtrze z filtrona czy sędziszowa. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 > wszystkie moje 3 samochody (uno 1,7d i dwie cromy) zniosły bez szkód > zmiane oleju z mineralnego na syntetyczny 5W50 > Przebiegi odpowiednio 180 tys km , 200 tys km (obecnie 260tys km) i > 276tys km (obecnie ponad 320 tys km) . Ok, to teraz się trzeba zastanowić co wybrać... a jest w czym przebierać... Z tego co się naczytałem o klasach oleju to najlepiej by było zalać 5W50 (do stosowania od -25,ale o wysokiej lepkości, czyli do wysokich temperatur...) natomiast jeszcze pozostaje jakość... o jakości decydują widzę 2 literki, w przypadku najwyższej jakości są to: SJ lub SL wtedy olej jest dedykowany do silników benzynowych 4 suwowych i jest najwyższej jakości; do diesli mają inne oznaczenie zaczynające się od C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.