Skocz do zawartości

Czujnik spalania stukowego


QBUS

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się właśnie dzisiaj zastanawiałem...

Zakładając, że jeździmy na dobrej jakości paliwie (BP Ultimate, Shell V-Power Racing itp - chodzi głównie o oktany) po ilu mniej więcej tyś. km (chodzi mi głównie o rząd wielkości - dziesiąt, set tysięcy) można odczuć degradację silnika spowodowaną (sporadycznym jak mi się wydaje) spalaniem stukowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaką degradację?

> Przecież im więcej oktanów tym paliwo odporniejsze na spalanie

> detonacyjne.

Wiem, dlatego pytam czy w ogóle ten czujnik się będzie do czegoś przydawał (no i jak to będzie przy paliwie 95 oktanowym)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujnik ma za zadanie dać sygnał do ECU o spalaniu stukowym i dzięki

> temu nie dojdzie do "degradacji" silnika na gorszym paliwie

Ja to wiem, pytanie tylko po jakim czasie nastąpi degradacja silnika przy niesprawnym czujniku i raczej dobrej jakości paliwie wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak się właśnie dzisiaj zastanawiałem...

Spalanie stukowe, czy tak zwane "dzwonienie" silnika to drgania skrętne wału korbowego spowodowane zbyt wczesnym i gwałtownym zapłonem mieszanki w cylindrze (z różnych przyczyn). Stan i przebieg silnika nie ma żadnego wpływu na występowanie tego zjawiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spalanie stukowe, czy tak zwane "dzwonienie" silnika to drgania

> skrętne wału korbowego spowodowane zbyt wczesnym i gwałtownym

> zapłonem mieszanki w cylindrze (z różnych przyczyn). Stan i

> przebieg silnika nie ma żadnego wpływu na występowanie tego

> zjawiska.

Panowie ja Was bardzo proszę czytajcie dokładniej moje pytanie smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja to wiem, pytanie tylko po jakim czasie nastąpi degradacja silnika

> przy niesprawnym czujniku i raczej dobrej jakości paliwie .

to zalezy czy comp pracuje w petli zamknietej na granicy spalania stukowego, jesli tak, a uszkodzony czujnik bedzie wskazywal ze stukowego nie ma i komp ciagle bedzie przyspieszal zaplon (chociaz zapewne jedynie do ustalonej wartosci - nie w nieskonczonosc biglaugh.gif) to silnik moze pasc dosc szybko zlosnik.gif jesli komp "pracuje" na stalym kacie wyprzedzenia zaplonu, a poprzez informacje z czujnika jedynie opoznia zaplon w przypadku wystapienia stukowego, to wszystko moze byc ok, jesli paliwo dobrej jakosci i silnik w dobrej kondycji to nie ma powodu aby wystapilo detonacyujne zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zalezy czy comp pracuje w petli zamknietej na granicy spalania

> stukowego, jesli tak, a uszkodzony czujnik bedzie wskazywal ze

> stukowego nie ma i komp ciagle bedzie przyspieszal zaplon

> (chociaz zapewne jedynie do ustalonej wartosci - nie w

> nieskonczonosc ) to silnik moze pasc dosc szybko jesli komp

> "pracuje" na stalym kacie wyprzedzenia zaplonu, a poprzez

> informacje z czujnika jedynie opoznia zaplon w przypadku

> wystapienia stukowego, to wszystko moze byc ok, jesli paliwo

> dobrej jakosci i silnik w dobrej kondycji to nie ma powodu aby

> wystapilo detonacyujne

O i o taką odpowiedź mi chodziło ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie ja Was bardzo proszę czytajcie dokładniej moje pytanie .

No dobra - każde takie "trrrr" jest jedną z najbardziej zabójczych rzeczy dla silnika. Wszystkie panewki niesamowicie cierpią. Bardzo szybko padnie cały dół silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spalanie stukowe, czy tak zwane "dzwonienie" silnika to drgania

> skrętne wału korbowego

hehe.gifzakrecony.gifhahaha.gif

toteraz juz nie wiem czego uczyli na studiach hehe.gif pewnie o spalaniu stkowym w promie kosmicznym.

hehe.gifzakrecony.gifrotfl.gif

ps. nie pisz bzdur bo az sie zakrztusiłem hehe.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popraw mnie jak się mylę. Co i gdzie studiowałeś?

brukarstwo na burakowskiej zlosnik.gif

Ale na serio - połaczenie tłok - sworzeń jest jedynym luźnym (pływajacym) zespołem w silnliku. To tu nastepuje efekt dźwiekowy spalania stukowego. ( nie myl z detonacyjnym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> brukarstwo na burakowskiej

> Ale na serio - połaczenie tłok - sworzeń jest jedynym luźnym

> (pływajacym) zespołem w silnliku. To tu nastepuje efekt

> dźwiekowy spalania stukowego. ( nie myl z detonacyjnym)

czym sie rozni stukowe od detonacyjnego hmm.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czym sie rozni stukowe od detonacyjnego

> pozdr.

stukowe - efekt zbyt wczesnego zapłonu mieszanki - max przyrost cisnienia zanim tlok przeskoczy gorny zwrotny punkt polozenia w cylindrze

detonacyjne - efekt niekontrolowanego, zbyt gwałtownego spalania mieszanki np na stutek zbyt wysokiej temp lub niewłasciwego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stukowe - efekt zbyt wczesnego zapłonu mieszanki - max przyrost

> cisnienia zanim tlok przeskoczy gorny zwrotny punkt polozenia w

> cylindrze

> detonacyjne - efekt niekontrolowanego, zbyt gwałtownego spalania

> mieszanki np na stutek zbyt wysokiej temp lub niewłasciwego

> paliwa.

no ale przy detonacyjnym rowniez zbyt wczesnie mieszanka nie bedzie sie zapalala hmm.gif zawsze myslalem ze to to samo zlosnik.gif

a zaplon od rozzarzonej sadzy w komorze spalania, to bedzie stukowe czy detonacyjne hmm.gif

i liczba oktanowa - to odpornosc na spalanie stukowe czy detonacyjne hmm.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stukowe - efekt zbyt wczesnego zapłonu mieszanki - max przyrost

> cisnienia zanim tlok przeskoczy gorny zwrotny punkt polozenia w

> cylindrze

> detonacyjne - efekt niekontrolowanego, zbyt gwałtownego spalania

> mieszanki np na stutek zbyt wysokiej temp lub niewłasciwego

> paliwa.

Czyli masło maślane, coś gdzieś dzwoni ale do końca nie wiadomo gdzie itd. Ale żeby nie było - zaliczymy tą odpowiedź na 3 z plusem biglaugh.gif. W końcu po to jest skala ocen hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale przy detonacyjnym rowniez zbyt wczesnie mieszanka nie bedzie

> sie zapalala zawsze myslalem ze to to samo

> a zaplon od rozzarzonej sadzy w komorze spalania, to bedzie stukowe

> czy detonacyjne

> i liczba oktanowa - to odpornosc na spalanie stukowe czy detonacyjne

> pozdr.

projektant silnika - kształtem komory spalania jest wstanie kontrolować przebieg wzrostu cisnienia w komorze.

Ale myslisz poprawnie - oba zjawiska w pewnym sensie sa ze soba związane - choc przyczyna ich jest rózna i efekt dźwiekowy ich występowania również.

W necie znajdziesz mnostwo szczegółowych opisow i analiz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli masło maślane, coś gdzieś dzwoni ale do końca nie wiadomo gdzie

> itd. Ale żeby nie było - zaliczymy tą odpowiedź na 3 z plusem .

> W końcu po to jest skala ocen

moze byc pała... jest mi to hahaha.gif A jak nie potrafisz myśleć i czytać ze zrozumieniem to nie moja wina.

I tak jest lepiej bo jeszcze kilka lat temu mówiło sie ze zawory dzwonia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale przy detonacyjnym rowniez zbyt wczesnie mieszanka nie bedzie

> sie zapalala zawsze myslalem ze to to samo

> a zaplon od rozzarzonej sadzy w komorze spalania, to bedzie stukowe

> czy detonacyjne

> i liczba oktanowa - to odpornosc na spalanie stukowe czy detonacyjne

> pozdr.

Spalanie stukowe i detonacyjne to to samo pojecie i nie ma nic wspolnego z luzami w silniku skromny.gif

Zaplon od rozzarzonej sadzy w konorze spalania to tzw. proces samozaplonu (nie mylic go samozaplonem paliwa w silniku diesla).

Wajanda sobie poczytajcie a nie Auto-Swiaty wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co jeśli auto nie ma czujnika spalania stukowego??

> btw. jak wogule wyczaić czy zachodzi spalanie stukowe??

jeżdzić jak dizlem zlosnik.gif.

Niskie obroty - wysoki bieg - i but w podloge.

jezeli pojawi sie metaliczne "dzwonienie" silnika (stuki) zanikajace wraz ze wzrostem obrotów silnika lub zmiejszaniem obciążenia - to własnie efekt spalania stukowego. Dźwięk jest charakterystyczny i wysoki, raczej trudno pomylić go z innymi odgłosami pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.