Skocz do zawartości

700zł rozrząd ????


aRtiDG

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć dzisiaj podjechałem do mechanika spytać się ile kosztuje wymiana rozrządu on mi na to że w 16v jest chusteczkowe podejście itd itd i ze 700 zł części + robocizna to dużo czy tyle biorą mechaniory pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć dzisiaj podjechałem do mechanika spytać się ile kosztuje

> wymiana rozrządu on mi na to że w 16v jest chusteczkowe

> podejście itd itd i ze 700 zł części + robocizna to dużo czy

> tyle biorą mechaniory

cena jak w ASO, pytanie czy gwarancja i jakość też taka??

ja robiłem swój u mechanika za 370 PLN z częściami, z tym, że kazałem na częściach nie oszczędzać (pasek CONTI) + gwarancja. póki co zrobiłem 9 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cena jak w ASO, pytanie czy gwarancja i jakość też taka??

> ja robiłem swój u mechanika za 370 PLN z częściami, z tym, że kazałem

> na częściach nie oszczędzać (pasek CONTI) + gwarancja. póki co

> zrobiłem 9 kkm

to ten mechanior mi powiedzial że w aso zapłace nie mniej niż 1300 zł rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ten mechanior mi powiedzial że w aso zapłace nie mniej niż 1300 zł

u mnie w ASO Piekary ok. 1000 PLN krzyknęli w zeszłym roku, więc nie wiem skąd Twój gość ma takie ceny. chyba, że ma jakieś pozłacane części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć dzisiaj podjechałem do mechanika spytać się ile kosztuje

> wymiana rozrządu on mi na to że w 16v jest chusteczkowe

> podejście itd itd i ze 700 zł części + robocizna to dużo czy

> tyle biorą mechaniory

niby mjesca mało

ale powiedz mu ze klimy nie masz super jest wtedy dostęp

700zł to sporo

czesci ok 200-250zła robota aż tyle spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niby mjesca mało

> ale powiedz mu ze klimy nie masz super jest wtedy dostęp

> 700zł to sporo

> czesci ok 200-250zła robota aż tyle

We Wrocławiu w ASO wymiana w Palio 1,4 550zł ,części +robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jakies poltora roku temu zmienialem komplet rozrzadu i czesci oryginalne (z allegro) + robocizna w sumie wyniosly mnie 450. bylo by mniej ale jeszcze jakis inny pasek dodatkowo wymienili.

a robilem to w wolominie, ceny maja tam prawie jak w warszafce.

ps. mam hiene 1.6 16v bez klimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema! To było niecałe dwa lata temu, za części (pasek + napinacz) z wymianą dałem 260zł. Części z ASO oraz wymiana w ASO. Moja bryczka to palio 1.4. No ale ceny przez te dwa lata to podskoczyć mogły, ale nie wydaje mi się żeby aż 1000 złotych to kosztowało, coś kręci ten twój mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co zauwazylem to do silnikow 1.2 - 1.4 czesci sa generalnie

> tansze niz do 1.6. u mnie dodatkowo jeszcze rolka byla

> wymieniana

> i w 1.6 jest trudniejszy dostep do czego kolwiek pod maska

1.2 8v rozrząd to koszt 50 zl .... w 16 v jest już troche drożej bo napinacz jest dość drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hehe, dokładnie, wymieniałem jakieś 2-3 lata temu w 1.2 8v - części

> 50zł robocizna 50zł , teraz juz tak różowo nie będzie

teraz masz 16 zaworowy 1.2 ?? tam też nie ma aż takiej tragedii pasek 50- 60 zł tylko ta rolka jest droga bo coś koło 120 zł . a robocizna powinna kosztować tyle samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teraz masz 16 zaworowy 1.2 ?? tam też nie ma aż takiej tragedii

> pasek 50- 60 zł tylko ta rolka jest droga bo coś koło 120 zł .

> a robocizna powinna kosztować tyle samo

z tego co przeglądałem na AleDrogo to częsci do 1.6 16v kosztują około 150-200 zł więc mysle że u "normalnego" mechanika zmieszcze się w w 300 - 350 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co przeglądałem na AleDrogo to częsci do 1.6 16v kosztują

> około 150-200 zł więc mysle że u "normalnego" mechanika

> zmieszcze się w w 300 - 350 zł

no tu z wypowiedzi kacikowcow wyczytalem ze w 1.6 musi byc precyzyjnie ustawione wszystko wink.gif ale dobry fachowiec nie koniecznie musi miec odrazu ceny z kosmosu .. i odwrotnie mega drogi nie musi byc dobry ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć dzisiaj podjechałem do mechanika spytać się ile kosztuje

> wymiana rozrządu on mi na to że w 16v jest chusteczkowe

> podejście itd itd i ze 700 zł części + robocizna to dużo czy

> tyle biorą mechaniory

zapytaj go dokładnie co będzie wymieniane. bo czasem oprócz paska i dwóch napinaczy trzeba wymienić takie zębate kółko (nie wiem jak się ono fachowo nazywa) i wtedy ta kwota będzie realna (ja zapłaciłem w Tychach też ok 700zł, bo było właśnie wymieniane jeszcze to kółko - hałasowało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zmień mechanika, w ASO (lubelskie) biorą 180 zł robocizna plus 480 - 500zł oryginalne części, dobry mechanik bierze ok. 100zł plus 200-250 części (dobrej klasy zamienniki). Do tego masz gwarancję na 60 tkm przebiegu. Dostęp jet ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

> Cześć dzisiaj podjechałem do mechanika spytać się ile kosztuje

> wymiana rozrządu on mi na to że w 16v jest chusteczkowe

> podejście itd itd i ze 700 zł części + robocizna to dużo czy

> tyle biorą mechaniory

Wszystko zależy jeszcze co robią przy wymianie.

Jeżeli po wymianie jeszcze fazują rozrząd, tak jak to jest opisane w książce to cena no nie jest mała ale akceptowalna.

Ale jeżeli nie bawią się w fazowanie, jak wiekszość mechaników , to cena jest kosmiczna.

200 zł to cena normalna za wymianę

Ja wymieniałem sam, oczywiście nie fazowałem silnika wiec mogę powiedzieć że nie ma specjalnie z tym dużo roboty.

A jak się odpowiedznie narzędza to dość łatwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko zależy jeszcze co robią przy wymianie.

> Jeżeli po wymianie jeszcze fazują rozrząd, tak jak to jest opisane w

> książce to cena no nie jest mała ale akceptowalna.

> Ale jeżeli nie bawią się w fazowanie, jak wiekszość mechaników , to

> cena jest kosmiczna.

> 200 zł to cena normalna za wymianę

> Ja wymieniałem sam, oczywiście nie fazowałem silnika wiec mogę

> powiedzieć że nie ma specjalnie z tym dużo roboty.

> A jak się odpowiedznie narzędza to dość łatwe.

200 PLN to same części DOBRE kosztują. do tego jeszcze ze 150 PLN wymiana i to powinno być OK.

co do fazowania - co to za pieroństwo?? nikt tego nie robi, nawet w książce nie pisze nic na ten temat. skądżeś to wytrzasnął??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 200 PLN to same części DOBRE kosztują. do tego jeszcze ze 150 PLN

> wymiana i to powinno być OK.

> co do fazowania - co to za pieroństwo?? nikt tego nie robi, nawet w

> książce nie pisze nic na ten temat. skądżeś to wytrzasnął??

Nie, nie jestem taki mądry żeby takie coś sam wymyślić blush.gif

Opis jest w książce np. Bravo Brava napisana przez pana H.R. Etzolda lub pana J. Zembrowicza "Fiat Siena, Palio Weekend" WKiŁ 1999 rok : opis na stronach 108-109.

mowa oczywiście o silnikach 1,6 16V (178 B3.000)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, nie jestem taki mądry żeby takie coś sam wymyślić

> Opis jest w książce np. Bravo Brava napisana przez pana H.R. Etzolda

> lub pana J. Zembrowicza "Fiat Siena, Palio Weekend" WKiŁ 1999

> rok : opis na stronach 108-109.

> mowa oczywiście o silnikach 1,6 16V (178 B3.000)

cholerka

a w książce P/S/A nic nie ma nt. temat

nawet w zakładach nie znają takich rzeczy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cholerka

> a w książce P/S/A nic nie ma nt. temat

> nawet w zakładach nie znają takich rzeczy

I nikt tego nie robi.

Sam wymieniałem i nie bawiłem się w fazowanie, z resztą i tak nie mam narzędzi do tego.

Swoją drogą roboty to nie ma specjalnie dużo przy wymianie i cena 150-200 zł wydaje się być uczciwa, ale zawsze trzeba się liczyć z ryzykiem przedwczesnego zerwania paska i naprawy gwarancyjnej na koszt warsztatu.

Ryzyko też pasuje mieć w cenę wkalkulowane

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I nikt tego nie robi.

> Sam wymieniałem i nie bawiłem się w fazowanie, z resztą i tak nie mam

> narzędzi do tego.

> Swoją drogą roboty to nie ma specjalnie dużo przy wymianie i cena

> 150-200 zł wydaje się być uczciwa, ale zawsze trzeba się liczyć

> z ryzykiem przedwczesnego zerwania paska i naprawy gwarancyjnej

> na koszt warsztatu.

> Ryzyko też pasuje mieć w cenę wkalkulowane

> pozdrawiam

dlatego wymieniałem w prywatnym warsztacie, kazałem kupić najlepsze części i na koniec wydać mi papier, że jest gwarancja na części i robociznę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm raczej nie fazowanie a ustawianie faz rozrządu przy wymianie

> rozrządu zawsze powinno się to zrobić (wg mojego mechanika

> którego chwalę i mu ufam).

ja dzisiaj byłem u pana mechanika polecanego przez wszystkich z mojej pracy i Powiedział mi że około 350 zł zapłace za wymiane palacz.gif więc chyba taniej nie trafię swiety.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja dzisiaj byłem u pana mechanika polecanego przez wszystkich z mojej

> pracy i Powiedział mi że około 350 zł zapłace za wymiane więc

> chyba taniej nie trafię

jeśli da dobre części i gwarancję, to cena jest ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm raczej nie fazowanie a ustawianie faz rozrządu przy wymianie

> rozrządu zawsze powinno się to zrobić (wg mojego mechanika

> którego chwalę i mu ufam).

jak zwał tak zwał sick.gif nie słyszałem, by ktoś w P/S to robił, co nie znaczy, że nie powinno się robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak zwał tak zwał nie słyszałem, by ktoś w P/S to robił, co nie

> znaczy, że nie powinno się robić

hmm ktoś tu pisał na forum o tym .. że z gazem miał problemy ... czy jakoś tak i właśnie po tej operacji wszystko się ustabilizowało ... ale jak przez mgłę pamiętam to ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> I nikt tego nie robi.

> Sam wymieniałem i nie bawiłem się w fazowanie, z resztą i tak nie mam

> narzędzi do tego.

> Swoją drogą roboty to nie ma specjalnie dużo przy

A po mojemu "fazowanie " to nazwa po prostu dobrego i jedynego właściwego ustawienia kół zębatych wałków rozrz. i paska względem położenia wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze się podłącze do tematu i chciałem sie dowiedzieć ile można przejechać km na pasku, ile daje gwarancji ASO bo słyszałem że w sienach jest podobno do 120 tyś. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze się podłącze do tematu i chciałem sie dowiedzieć ile można

> przejechać km na pasku, ile daje gwarancji ASO bo słyszałem że w

> sienach jest podobno do 120 tyś. ?

podobno tak, ale samemu lepiej nie sprawdzać. jak zmienisz po 60 kkm to poprawisz sobie samopoczucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzisiaj wymieniam rozrząd sam koszty to pasek 28 zeta i rolka 19

a napinacz? tylko nie pisz że zaoszczędziłeś i nie wymieniłeś. poza tym z tego co kojarzę trzeba mieć jakieś narzędzia specjalne do zablokowania czegoś tam (masz je?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a napinacz? tylko nie pisz że zaoszczędziłeś i nie wymieniłeś. poza

> tym z tego co kojarzę trzeba mieć jakieś narzędzia specjalne do

> zablokowania czegoś tam (masz je?)

jest duza szansa ze ta rolka jest jednoczesnie napinaczem, a co do narzedzia to dobrze kojarzysz ale nie do wszystkich jest ono potrzebne. w wielu silnikach wystarczy ustawic kola na znakach i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a napinacz? tylko nie pisz że zaoszczędziłeś i nie wymieniłeś. poza

> tym z tego co kojarzę trzeba mieć jakieś narzędzia specjalne do

> zablokowania czegoś tam (masz je?)

te specjalne narzędzie w 1.2 16 v do zablokowania wałków to robisz z 2 sub i gumówki w 2 minuty , ale jak zmieniasz pasek i poprzedni był dobrze założony to obejdzie się bez blokad , ustwić na znakach , policzyć zęby dla pewności i po sprawie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> dzisiaj wymieniam rozrząd sam koszty to pasek 28 zeta i rolka 19

> i oczywiście Żubry które podejdą bliżej podczas wymiany

hmm ceny części to powiem ci ekstrymalnie tanio .. coś podejrzne wręcz ..

sam napinacz kosztował mnie ze 100 zł jakieś 2 lata temu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm ceny części to powiem ci ekstrymalnie tanio .. coś podejrzne

> wręcz ..

> sam napinacz kosztował mnie ze 100 zł jakieś 2 lata temu ...

hmmmm jestem już po walce z rozrządem - i tak po zdjęciu okazało się, że zamiast rolki jest napinacz (oczywiście w katalogu jest w tym modelu rolka) a napinacz moi drodzy znalazłem w Idei, Marea ale cóż dziwne kombinacja podzespołów w tym modelu i fakt koszt 90 zeta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a napinacz? tylko nie pisz że zaoszczędziłeś i nie wymieniłeś. poza

> tym z tego co kojarzę trzeba mieć jakieś narzędzia specjalne do

> zablokowania czegoś tam (masz je?)

napisałem wcześniej po zdjęciu okazało się , że jest napinacz i go wymieniłem. Co do narzędzi to troszkę kluczy i nie mam problemu i jeszcze jedna bardzo ważna uwaga w tym silniku rozrząd ustawiamy na znaki na czujnikach położenia wałków nie ma znaków na głowicy !!!! czyli na dużym dolnym kole szeroka szczelina pomiędzy czujnikiem i na górnym wałku odkręcamy czujnik i ustawiamy szczelinę w okienku - długo kombinowałem - i jeszcze jedno dolne koło nie jest jak w innych autkach wykręcane na jedną śrubę i zostaje nam zębatka, należy je wykręcić z 3 śrub ważne bo jeśli ktoś z automatu zmienia rozrząd to nie zrobi sobie znaków

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmmm jestem już po walce z rozrządem - i tak po zdjęciu okazało się,

> że zamiast rolki jest napinacz (oczywiście w katalogu jest w

> tym modelu rolka) a napinacz moi drodzy znalazłem w Idei, Marea

> ale cóż dziwne kombinacja podzespołów w tym modelu i fakt koszt

> 90 zeta

hmm coś musiałęś pomieszać w 16 v zawsze był napinacz i nigdy nie spotkałem sie z info że jest inaczej w jakimś katalogu ... i pasek rozrządu też jest inny jak kupiłes ten od 8v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> napisałem wcześniej po zdjęciu okazało się , że jest napinacz i go

> wymieniłem. Co do narzędzi to troszkę kluczy i nie mam problemu

> i jeszcze jedna bardzo ważna uwaga w tym silniku rozrząd

> ustawiamy na znaki na czujnikach położenia wałków nie ma znaków

> na głowicy !!!! czyli na dużym dolnym kole szeroka szczelina

> pomiędzy czujnikiem i na górnym wałku odkręcamy czujnik i

> ustawiamy szczelinę w okienku - długo kombinowałem - i jeszcze

> jedno dolne koło nie jest jak w innych autkach wykręcane na

> jedną śrubę i zostaje nam zębatka, należy je wykręcić z 3 śrub

> ważne bo jeśli ktoś z automatu zmienia rozrząd to nie zrobi

> sobie znaków

> pozdro

jak tylko zmieniasz a było dobrze ustawione to nawet korkotrem można sobie bazgrnąc znaki a i tak pewniej policzyć zęby od punktu do punktu żeby poźniej tak samo założyć .. a jak się coś nie powiedziecie do na szybko blokade wałka z śruby i gumówki i po sprawie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem świeżo po wymianie rozrządu. Koszt : 430 zł w tym części:230 zł pasek CONTItech CT879, napinasz SKF VKM12242, rolka prowadząca SKF VKM22242.

200 zł robocizna w autoryzowanym serwisie Fiata - oczywiście na lewo bez zlecenia.

Sądzę że to dość tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem świeżo po wymianie rozrządu. Koszt : 430 zł w tym części:230

> zł pasek CONTItech CT879, napinasz SKF VKM12242, rolka

> prowadząca SKF VKM22242.

> 200 zł robocizna w autoryzowanym serwisie Fiata - oczywiście na lewo

> bez zlecenia.

> Sądzę że to dość tanio.

jeśli w autoryzowanym to myśle ze nie drogo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.