macmac Napisano 19 Maja 2008 Udostępnij Napisano 19 Maja 2008 Witam. W planach mam wymianę czterech opon letnich na nówki. Felgi to alusy Abarth 5,5 x 13 i jak do tej pory załozone były opony 155 x 70 R13. Myslę o wymianie na szersze -165 ale profil musiałby być mniejszy. Co polecicie? Chodzi mi jaka może być ta oponka żeby i przekłamań nie było na liczniku a i nie ocierała o nadkola itp. Amorki są standardowe nic nie było poszerzane itp. No i cena nie astronomiczna. Szukałem na AK a i po sklepach oponiarskich i tak naprawdę pogubiłem się już w tym. Na moje Kormorany to nie narzekałem ale jak mam już wymienić na nowe to lepiej dobrać bardziej pasujące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 19 Maja 2008 Udostępnij Napisano 19 Maja 2008 > Myslę o wymianie na szersze -165 ale profil musiałby > być mniejszy. Co polecicie? Chodzi mi jaka może być ta oponka > żeby i przekłamań nie było na liczniku a i nie ocierała o > nadkola itp. jeśli ma nie przekłamywać to musisz szukać czegoś w rozmiarze 165/65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macmac Napisano 19 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2008 Dzieki. Ocierać o te plastikowe nadkola nie bedzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 19 Maja 2008 Udostępnij Napisano 19 Maja 2008 > Dzieki. Ocierać o te plastikowe nadkola nie bedzie? a tego to już nie wiem, nie jeździłem na takich felgach, u mnie przy 175/65, czyli lekko za wysokich (darowanemu koniowi.... ) nie obciera o nadkola, czasami o rant zewnętrzny przytrze, ale ja mam felgę z ET18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam0729 Napisano 19 Maja 2008 Udostępnij Napisano 19 Maja 2008 prawidłowy przelicznik to 165/65 i jest O.K ale na stalówkę bo jak masz alu 5.5 to to koło będzie miała ciut mniejszy obwód i prędkość rzeczywista będzie mniejsza niż na liczniku,a zużycie paliwa będzie trochę większe . Mam właśnie takie-ale 165/70 powinno być lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 19 Maja 2008 Udostępnij Napisano 19 Maja 2008 > prawidłowy przelicznik to 165/65 i jest O.K ale na stalówkę bo jak > masz alu 5.5 to to koło będzie miała ciut mniejszy obwód i jak to mniejszy będzie ?? 13 cali to nie 13 cali ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 19 Maja 2008 Udostępnij Napisano 19 Maja 2008 > prawidłowy przelicznik to 165/65 i jest O.K ale na stalówkę bo jak > masz alu 5.5 to to koło będzie miała ciut mniejszy obwód i > prędkość rzeczywista będzie mniejsza niż na liczniku,a zużycie > paliwa będzie trochę większe . > Mam właśnie takie-ale 165/70 powinno być lepsze. A co ma wspólnego obwód koła z rodzajem felki Zawsze myślałem, że opony sie kupuje w konkretnym rozmiarze bez względu czy idą na stal czy alu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 19 Maja 2008 Udostępnij Napisano 19 Maja 2008 > A co ma wspólnego obwód koła z rodzajem felki > Zawsze myślałem, że opony sie kupuje w konkretnym rozmiarze bez > względu czy idą na stal czy alu uff nie jestem sam no to może kolega Adam nam to wytłumaczy jakoś Adamie podziel się swoją wiedzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolfram Napisano 20 Maja 2008 Udostępnij Napisano 20 Maja 2008 > uff nie jestem sam > no to może kolega Adam nam to wytłumaczy jakoś > Adamie podziel się swoją wiedzą No mnie się wydaje, że na felgę np 13 pasuje kilka rozmiarów opon np 165/50 165/60 165/70 itd Założyć oponę się da ale pytanie jest czy się zmieści w nadkole - zgodnie z tematem zresztą - można założyć niski profil np 165/40 i >średnica< całego koła z oponą będzie inna niż przy np 165/60. I stąd występują różnice wskazań prędkościomierza w zależności od wysokości opony. To tak matematycznie. Prędkość o ile pamiętam mierzona jest w skrzyni biegów. Druga cyfra jest wyznacznikiem wysokości opony - stosunek szerokości opony do wysokości chyba barku. Info ważne ze względu na radary Na marginesie można - teoretycznie oczywiście - założyć alu np 14 cali tylko nie można przekroczyć wymiaru pewnej średnicy całego koła z oponą - bo się nie zmieści... Można też założyć 12 cali z oponką np 165/80 ale czy ktoś by ryzykował takie wynalazki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 20 Maja 2008 Udostępnij Napisano 20 Maja 2008 dziękuję za wykład, to akurat wiem Kolega Adam pisał o samych felgach i różnicach w wysokości alufelgi i stalówki > Można też założyć 12 cali z oponką np 165/80 ale czy ktoś by ryzykował takie wynalazki? nie można, bo felga na przód nie wejdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolfram Napisano 20 Maja 2008 Udostępnij Napisano 20 Maja 2008 Mnie się tez wydaje że na takich "balonach" to by unciek odleciał... To tylko teoria, chciałem bardziej zobrazkować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 20 Maja 2008 Udostępnij Napisano 20 Maja 2008 > Mnie się tez wydaje że na takich "balonach" to by unciek odleciał... po pierwsze 12" nie wlazłoby, bo zacisk z przodu by przeszkadzał troszkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 20 Maja 2008 Udostępnij Napisano 20 Maja 2008 Z ta felga masz trzy wyjscia - 155/70, 165/65 i 175/60 przy czym dwa ostatnie bylyby najlepszym rozwiazaniem. Tylko na te trzy rozmiary jest homologacja . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemonikt Napisano 20 Maja 2008 Udostępnij Napisano 20 Maja 2008 165/65 siada jak złoto. niestety przy (moim) słabym silniku im szerzej tym wolniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 20 Maja 2008 Udostępnij Napisano 20 Maja 2008 > 165/65 siada jak złoto. niestety przy (moim) słabym silniku im > szerzej tym wolniej. Naprawde widzisz roznice? Ja odczuwam tylko wzrost oporu na kierownicy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemonikt Napisano 20 Maja 2008 Udostępnij Napisano 20 Maja 2008 > Naprawde widzisz roznice? Ja odczuwam tylko wzrost oporu na > kierownicy . nie wiem czy odczuwam, bo już się przyzwyczaiłem. szacuję, że na 39 zdechłych koni poszerzanie ma wpływ, a 165 to powiedzmy granica, której nie będę przekraczal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 20 Maja 2008 Udostępnij Napisano 20 Maja 2008 > 165/65 siada jak złoto. niestety przy (moim) słabym silniku im > szerzej tym wolniej. Niestety prawdą jest, że zbieranie się przy 165 jest słabsze, ale można to zredukować ciągnąc wyżej obroty, ale wtedy już szlak trafia ekonomię... ... za to jak jest jeszcze to opona nisko profilowa a asfalt jest suchy i ciepły to żaden zakręt uniakowi nie straszny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 20 Maja 2008 Udostępnij Napisano 20 Maja 2008 > Niestety prawdą jest, że zbieranie się przy 165 jest słabsze Ja tam nie odczuwam roznicy przesiadajac sie ze 135 na 155 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macmac Napisano 22 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 Dzieki. Chyba wybiorę 165/65, 175/60 są już "trochę" zbyt drogie jak dla mnie. Zastanawiam sie nad: Dębica PASSIO 165/65R13 77 T . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 22 Maja 2008 Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 > Dzieki. Chyba wybiorę 165/65, 175/60 są już "trochę" zbyt drogie jak > dla mnie. Zastanawiam sie nad: Dębica PASSIO 165/65R13 77 T . w tej cenie masz: Barum Brillantis, Ceat Spider (która w testach wyszła przyzwoicie) czy też Fulda Ecocontrol którą polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemonikt Napisano 23 Maja 2008 Udostępnij Napisano 23 Maja 2008 > Dzieki. Chyba wybiorę 165/65, 175/60 są już "trochę" zbyt drogie jak > dla mnie. Zastanawiam sie nad: Dębica PASSIO 165/65R13 77 T . Po osobistym doświadczeniu nie polecam PASSIO. Miałem względnie nowe opony (tylko ze 155/70) i dobry bieżnik, ale były bardzo słabe szczególnie na deszczu. Przy gwałtownym ruszaniu to mi stawal w miejscu. Dzięki Bogu, albo dzięki Dj_o jeżdzę od miesiąca na DAYTON D 110 165/65 i albo mi się zdaje albo naprawde odczułem znaczną poprawę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 23 Maja 2008 Udostępnij Napisano 23 Maja 2008 > Przy gwałtownym ruszaniu to mi stawal w > miejscu. A na długo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemonikt Napisano 23 Maja 2008 Udostępnij Napisano 23 Maja 2008 > A na długo? dopóki nie złapałem za dźwignię i nie zapiąłem II biegu koniec spamerstwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 23 Maja 2008 Udostępnij Napisano 23 Maja 2008 > dopóki nie złapałem za dźwignię i nie zapiąłem II biegu > koniec spamerstwa To ja mam lepiej. Mam na przodzie miszelinki jakieś wielosezonówki 145/80 R13, bierznik jeszcze dobry. Na deszczu jak depne to I, II się ślizga, czasami na III biegu też. Jak wchodze w szeroki zakręt pod katem 90st jade 20km/h zapne II i gaz to się ślizga i wpada w aquaplaning to sie nazywa jazda A silnik 1.0 zagazowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 23 Maja 2008 Udostępnij Napisano 23 Maja 2008 > To ja mam lepiej. Mam na przodzie miszelinki jakieś wielosezonówki > 145/80 R13, bierznik jeszcze dobry. Na deszczu jak depne to I, > II się ślizga, czasami na III biegu też. Jak wchodze w szeroki > zakręt pod katem 90st jade 20km/h zapne II i gaz to się ślizga i > wpada w aquaplaning to sie nazywa jazda > A silnik 1.0 zagazowany To moje Nankangi 165 na suchym biede mam oderwać od ziemi przy ruszaniu, tylko delikatny pisk przy depnięciu na 1, za to na mokrym przy 40 w 90* zakręcie troche straciły przyczepność No i czasami na mokrym też ślizną przy ostrym ruszaniu... ale w związku z obecną ceną benzyny przechodzę na FULL EMERYT STYLE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.