Skocz do zawartości

opony do alu Abarth 5,5 x 13


macmac

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W planach mam wymianę czterech opon letnich na nówki. Felgi to alusy Abarth 5,5 x 13 i jak do tej pory załozone były opony 155 x 70 R13. Myslę o wymianie na szersze -165 ale profil musiałby być mniejszy. Co polecicie? Chodzi mi jaka może być ta oponka żeby i przekłamań nie było na liczniku a i nie ocierała o nadkola itp. Amorki są standardowe nic nie było poszerzane itp. No i cena nie astronomiczna. Szukałem na AK a i po sklepach oponiarskich i tak naprawdę pogubiłem się już w tym. Na moje Kormorany to nie narzekałem ale jak mam już wymienić na nowe to lepiej dobrać bardziej pasujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myslę o wymianie na szersze -165 ale profil musiałby

> być mniejszy. Co polecicie? Chodzi mi jaka może być ta oponka

> żeby i przekłamań nie było na liczniku a i nie ocierała o

> nadkola itp.

jeśli ma nie przekłamywać to musisz szukać czegoś w rozmiarze 165/65 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki. Ocierać o te plastikowe nadkola nie bedzie?

a tego to już nie wiem, nie jeździłem na takich felgach,

u mnie przy 175/65, czyli lekko za wysokich (darowanemu koniowi.... zlosnik.gif ) nie obciera o nadkola, czasami o rant zewnętrzny przytrze, ale ja mam felgę z ET18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawidłowy przelicznik to 165/65 i jest O.K ale na stalówkę bo jak masz alu 5.5 to to koło będzie miała ciut mniejszy obwód i prędkość rzeczywista będzie mniejsza niż na liczniku,a zużycie paliwa będzie trochę większe .

Mam właśnie takie-ale 165/70 powinno być lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawidłowy przelicznik to 165/65 i jest O.K ale na stalówkę bo jak

> masz alu 5.5 to to koło będzie miała ciut mniejszy obwód i

> prędkość rzeczywista będzie mniejsza niż na liczniku,a zużycie

> paliwa będzie trochę większe .

> Mam właśnie takie-ale 165/70 powinno być lepsze.

A co ma wspólnego obwód koła z rodzajem felki yikes.gif

Zawsze myślałem, że opony sie kupuje w konkretnym rozmiarze bez względu czy idą na stal czy alu spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co ma wspólnego obwód koła z rodzajem felki

> Zawsze myślałem, że opony sie kupuje w konkretnym rozmiarze bez

> względu czy idą na stal czy alu

uff nie jestem sam wink.gif

no to może kolega Adam nam to wytłumaczy jakoś ok.gif

Adamie podziel się swoją wiedzą bow.gifbow.gifbow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uff nie jestem sam

> no to może kolega Adam nam to wytłumaczy jakoś

> Adamie podziel się swoją wiedzą

No mnie się wydaje, że na felgę np 13 pasuje kilka rozmiarów opon np

165/50

165/60

165/70 itd

Założyć oponę się da ale pytanie jest czy się zmieści w nadkole - zgodnie z tematem zresztą - można założyć niski profil np 165/40 i >średnica< całego koła z oponą będzie inna niż przy np 165/60.

I stąd występują różnice wskazań prędkościomierza w zależności od wysokości opony. To tak matematycznie.

Prędkość o ile pamiętam mierzona jest w skrzyni biegów.

Druga cyfra jest wyznacznikiem wysokości opony - stosunek szerokości opony do wysokości chyba barku.

Info ważne ze względu na radary smile.gif

Na marginesie można - teoretycznie oczywiście - założyć alu np 14 cali tylko nie można przekroczyć wymiaru pewnej średnicy całego koła z oponą - bo się nie zmieści...

Można też założyć 12 cali z oponką np 165/80 ale czy ktoś by ryzykował takie wynalazki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za wykład, to akurat wiem ok.gif

Kolega Adam pisał o samych felgach i różnicach w wysokości alufelgi i stalówki

> Można też założyć 12 cali z oponką np 165/80 ale czy ktoś by ryzykował takie wynalazki?

nie można, bo felga na przód nie wejdzie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naprawde widzisz roznice? Ja odczuwam tylko wzrost oporu na

> kierownicy .

nie wiem czy odczuwam, bo już się przyzwyczaiłem. szacuję, że na 39 zdechłych koni poszerzanie ma wpływ, a 165 to powiedzmy granica, której nie będę przekraczal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 165/65 siada jak złoto. niestety przy (moim) słabym silniku im

> szerzej tym wolniej.

Niestety prawdą jest, że zbieranie się przy 165 jest słabsze, ale można to zredukować ciągnąc wyżej obroty, ale wtedy już szlak trafia ekonomię...

... za to jak jest jeszcze to opona nisko profilowa a asfalt jest suchy i ciepły to żaden zakręt uniakowi nie straszny biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki. Chyba wybiorę 165/65, 175/60 są już "trochę" zbyt drogie jak

> dla mnie. Zastanawiam sie nad: Dębica PASSIO 165/65R13 77 T .

w tej cenie masz: Barum Brillantis, Ceat Spider (która w testach wyszła przyzwoicie) czy też Fulda Ecocontrol którą polecam ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki. Chyba wybiorę 165/65, 175/60 są już "trochę" zbyt drogie jak

> dla mnie. Zastanawiam sie nad: Dębica PASSIO 165/65R13 77 T .

Po osobistym doświadczeniu nie polecam PASSIO. Miałem względnie nowe opony (tylko ze 155/70) i dobry bieżnik, ale były bardzo słabe szczególnie na deszczu. Przy gwałtownym ruszaniu to mi stawal w miejscu.

Dzięki Bogu, albo dzięki Dj_o jeżdzę od miesiąca na DAYTON D 110 165/65 i albo mi się zdaje albo naprawde odczułem znaczną poprawę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dopóki nie złapałem za dźwignię i nie zapiąłem II biegu

> koniec spamerstwa

To ja mam lepiej. Mam na przodzie miszelinki jakieś wielosezonówki 145/80 R13, bierznik jeszcze dobry. Na deszczu jak depne to I, II się ślizga, czasami na III biegu też. Jak wchodze w szeroki zakręt pod katem 90st jade 20km/h zapne II i gaz to się ślizga i wpada w aquaplaning zeby.GIF to sie nazywa jazda drive.gif

A silnik 1.0 zagazowany 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja mam lepiej. Mam na przodzie miszelinki jakieś wielosezonówki

> 145/80 R13, bierznik jeszcze dobry. Na deszczu jak depne to I,

> II się ślizga, czasami na III biegu też. Jak wchodze w szeroki

> zakręt pod katem 90st jade 20km/h zapne II i gaz to się ślizga i

> wpada w aquaplaning to sie nazywa jazda

> A silnik 1.0 zagazowany

To moje Nankangi 165 na suchym biede mam oderwać od ziemi przy ruszaniu, tylko delikatny pisk przy depnięciu na 1, za to na mokrym przy 40 w 90* zakręcie troche straciły przyczepność zakrecony.gif No i czasami na mokrym też ślizną przy ostrym ruszaniu... ale w związku z obecną ceną benzyny przechodzę na FULL EMERYT STYLE sciana.gifzlosnik2.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.