Wojtas_BB Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > Ja swojego t-diesla kupiłem tylko i wyłącznie dla przyjemności. > Przyjemności wysokiego momentu osiągalnego z niskich obrotów i > przyjemności przyzwoitej mocy. Klekot mi przeszkadza tylko. Ale > dołożyłem przyzwoite audio i już tak nie słychać. > mar00ha nie wiem jak w NB ale w stilo ten 1.9 jest nie do zniesienia... kiedyś kawałek jechałem takim autem i powiem... tragedia.... kle kle kle kle kle jak w traktorze... nawet ciężarówki maja ładniejszy dźwięk silnika od tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drkk76 Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > ke ? > stilo wyglada jak ciagnika le zeby az tak Design... kwestia gustu Mnie się podoba (tylko wersja 3-d), zaś co do silnika... mam i wiem, jak to jeździ. W sam raz do traktorka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > Gdybym stosował takie zalecenia w jeździe swoim TDI, to bym chyba z > pierwszej lepszej skarpy spuścił tak wkurzające mnie auto. > A nie wierzę też, że MJ jest taki delikatny, bo gdyby tak było, to > nikt, z powodu takiej upierdliwości w użytkowaniu, by go nie > kupował. > mar00ha a czy ja mowie ze trzeba je non stop stosowac czy tylko w zakresie docierania silnika bylo pisane te rpm itp? czytaj ze zrozumieniem.. to czy schladzasz turbo w swoim aucie mnie zupelnie nie interesuje.. i nic o delikatnosci mj nie pisalem tylko wyszczegolnilem mniej wiecej jazde do 2000-3000km.. co do braku buta na zimnym silniku powie Ci o tym kazdy, nawet serwis vw jak Ci sie podoba to jezdzil non stop przy 5000 rpm a co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > Skoro kupiłeś diesla i głupio przyznać się do błędu, to chociaż nie > dorabiaj teorii Silnik diesla jest bardzo dobry do... > traktorów i maszyn budowlanych, gdzie nie oczekuje się > gwałtownych zmian obrotów w szerokim zakresie. No Fabia to taki ciągnik jest. Nawet raz wyciągnąłem moim ciągnikiem W123, który zawisł był biedaczek podwoziem na krawężniku. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > nie wiem jak w NB ale w stilo ten 1.9 jest nie do zniesienia... > kiedyś kawałek jechałem takim autem i powiem... tragedia.... kle > kle kle kle kle jak w traktorze... nawet ciężarówki maja > ładniejszy dźwięk silnika od tego U mnie dźwięk jest prawdopodobnie jeszcze gorszy. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > a czy ja mowie ze trzeba je non stop stosowac czy tylko w zakresie > docierania silnika bylo pisane te rpm itp? czytaj ze zrozumieniem.. Staram się. > to czy schladzasz turbo w swoim aucie mnie zupelnie nie interesuje.. Po zwykłej jeździe po mieście nie uważam, żeby była jakakolwiek potrzeba. Jedyna sytuacja, kiedy nie gaszę silnika od razu, ma miejsce gdy zjeżdżam z autostrady na MOP. Wtedy daję szansę silnikowi wyrównać temperaturę oleju w całym układzie smarowania. > i nic o delikatnosci mj nie pisalem tylko wyszczegolnilem mniej wiecej jazde do 2000-3000km.. > co do braku buta na zimnym silniku powie Ci o tym kazdy, nawet serwis vw Z tym, że butować na zimno nie należy w żadnym silniku. Nie jest to zalecenie dotyczące jedynie t-diesli. > jak Ci sie podoba to jezdzil non stop przy 5000 rpm a co U mnie tyle się nie wykręci. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > Gdybym stosował takie zalecenia w jeździe swoim TDI, to bym chyba z > pierwszej lepszej skarpy spuścił tak wkurzające mnie auto. > A nie wierzę też, że MJ jest taki delikatny, bo gdyby tak było, to > nikt, z powodu takiej upierdliwości w użytkowaniu, by go nie > kupował. > mar00ha To gasisz silnik z turbo od razu po butowaniu ? to zacznij na turbo zbierać czy to diesel czy benzyna turbo - tu i tu szybko turbinke zajedziesz nie ma znaczenia czy delikatny MJ czy solidny TDI klekoten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > nie wiem jak w NB ale w stilo ten 1.9 jest nie do zniesienia... > kiedyś kawałek jechałem takim autem i powiem... tragedia.... kle > kle kle kle kle jak w traktorze... nawet ciężarówki maja > ładniejszy dźwięk silnika od tego w 1,9 MJet jest absolutna cisza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > Po zwykłej jeździe po mieście nie uważam, żeby była jakakolwiek > potrzeba. Pamietaj.. Twoje auto Twoja sprawa > Jedyna sytuacja, kiedy nie gaszę silnika od razu, ma miejsce gdy > zjeżdżam z autostrady na MOP. Wtedy daję szansę silnikowi > wyrównać temperaturę oleju w całym układzie smarowania. zwykla jazda po miescie to pojecie wzgledne, bo dla kogos zwykla jazda to moze byc ciagniecie do 3,5rpm na blacie a wtedy tez nalezy schlodzic turbo > Z tym, że butować na zimno nie należy w żadnym silniku. Nie jest to > zalecenie dotyczące jedynie t-diesli. widzisz w tekscie mojej wypowiedzi slowo gdzies "dotyczy tylko diesli" ? bo juz szukasz dziury w calym odnosnie tej wypowiedzi widze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > nie wiem jak w NB ale w stilo ten 1.9 jest nie do zniesienia... > kiedyś kawałek jechałem takim autem i powiem... tragedia.... kle > kle kle kle kle jak w traktorze... nawet ciężarówki maja > ładniejszy dźwięk silnika od tego musiales jakas padaka jechac skoro non stop slyszales kle kle kle.. przecie powinienes slyszek kle kle swist swist bo przecie nie bylo stilo w dieslu bez turbiny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > To gasisz silnik z turbo od razu po butowaniu ? Eeee... A o jakim butowaniu mowa? Zwykła jazda po mieście to butowanie? Pedał gazu w moim aucie ma więcej położeń niż tylko 0 i 1. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > Eeee... A o jakim butowaniu mowa? Zwykła jazda po mieście to > butowanie? > Pedał gazu w moim aucie ma więcej położeń niż tylko 0 i 1. > mar00ha wg Fiata wystarczy 10-15 sekund chłodzenia turbiny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > zwykla jazda po miescie to pojecie wzgledne, bo dla kogos zwykla > jazda to moze byc ciagniecie do 3,5rpm na blacie a wtedy tez > nalezy schlodzic turbo No to jak ktoś ma fantazję jeżdzić non-stop z 3,5kRPM na blacie, to założę się, że nawet jak pół godziny będzie "chłodził turbinę" to zarżnie silnik szybciej niż ja, który gaszę zaraz po zatrzymaniu się. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > wg Fiata wystarczy 10-15 sekund chłodzenia turbiny Wg Mastersa pojęcie "chłodzenia turbiny" nie istnieje w normalnym cywilnym aucie. Gdy rozmawiałem z nim na ten temat, to stwierdził tylko, żeby nie wyłączać silnika od razu jak się dojeżdża do miejsca postoju na odcięciu, tylko poczekać aż się wyrówna temperatura oleju w całym układzie smarowania. Po to, aby nie powstawały niepotrzebne naprężenia. Masters twierdzi, że przy normalnej jeździe po mieście nie ma potrzeby czynić żadnych cyrków z czekaniem minutę czy dwie zanim się zgasi silnik. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > Eeee... A o jakim butowaniu mowa? Zwykła jazda po mieście to > butowanie? > Pedał gazu w moim aucie ma więcej położeń niż tylko 0 i 1. > mar00ha co nie zmienia faktu że przy spokojnej jeździe po przekroczeniu 2500-2800 turbina zaczyna dmuchać czyli się rozpędza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > wg Fiata wystarczy 10-15 sekund chłodzenia turbiny na infolini fiata tak mowia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > na infolini fiata tak mowia? napisałem zapytanie i tak odpowiedzieli ale ustnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > napisałem zapytanie i tak odpowiedzieli ale ustnie mh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 myślę że dużo też zależy co rozumiemy przej jazdę po mieście bo niektórzy nieźle butują po ulicach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 dziwne ... wszędzie się mówi że trzeba schłodzić ... czyżby masters miał racje ? opini najlepszej o nich nie słyszałem więc chyba się nie posłucham Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > mh no na to już nic nie poradzę o ksenonach tez ustnie powiedzieli że można odpalać silnik do woli na włączonych ale nie bedę się stosował do tych zaleceń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > no na to już nic nie poradzę o ksenonach > tez ustnie powiedzieli że można odpalać silnik do woli > na włączonych ale nie bedę się stosował do tych > zaleceń ta.. filtr powietrza co 60tys km tez wymieniac mowia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > ta.. filtr powietrza co 60tys km tez wymieniac mowia nie badź taki hop do przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > nie badź taki hop do przodu znaczy Ty co 120tys wymienial bedziesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > nie badź taki hop do przodu przy 30 już trzeba było wymienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > i tak wyjdzie taniej spalic 6l ON po 5,50 niz 10,5l Pb po 4.80 jak to > spalil Rado jadac do domu w trasie Jak sie w dłuższą trasę wybiorę z żoną to wtedy bedę wiedział czy mało pali czy jednak duzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > znaczy Ty co 120tys wymienial bedziesz? co 300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > co nie zmienia faktu że przy spokojnej jeździe po przekroczeniu > 2500-2800 turbina zaczyna dmuchać czyli się rozpędza Fakty są takie, że turbina kręci się cały czas. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > dziwne ... wszędzie się mówi że trzeba schłodzić ... czyżby masters > miał racje ? opini najlepszej o nich nie słyszałem więc chyba > się nie posłucham Nie mam do niego i jego opinii żadnych zastrzeżeń. Jak mi zrobił program 4 lata temu, tak jeżdżę na nim do dziś i nic złego się nie dzieje. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > co 300 cienias... co 600 wymieniaj razem z silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > przy 30 już trzeba było wymienić i tak duzo wytrzymal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 > i tak duzo wytrzymal bo to mało jeżdżone auto jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 26 Maja 2008 Udostępnij Napisano 26 Maja 2008 > U mnie dźwięk jest prawdopodobnie jeszcze gorszy. > mar00ha nie strasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 26 Maja 2008 Udostępnij Napisano 26 Maja 2008 > nie strasz Nic nie straszę. To są fakty. Pompowtryski tak napieprzają, że hej. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 26 Maja 2008 Udostępnij Napisano 26 Maja 2008 > Nic nie straszę. To są fakty. > Pompowtryski tak napieprzają, że hej. > mar00ha a vw uparcie sie ich trztma... audi na szczescie poszło po rozum do głowy i CR zaczeło stosowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 26 Maja 2008 Udostępnij Napisano 26 Maja 2008 > a vw uparcie sie ich trztma... audi na szczescie poszło po rozum do > głowy i CR zaczeło stosowac to gdzies teraz juz CR ma byc twardo we wszystkich tdi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 26 Maja 2008 Udostępnij Napisano 26 Maja 2008 > a vw uparcie sie ich trztma... audi na szczescie poszło po rozum do > głowy i CR zaczeło stosowac Od jakiś paru miesięcy wszystkie 2.0 TDI są na CR i firmie mamy 4 pasaty i zupełnie inaczej działają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 26 Maja 2008 Udostępnij Napisano 26 Maja 2008 > Od jakiś paru miesięcy wszystkie 2.0 TDI są na CR i firmie mamy 4 > pasaty i zupełnie inaczej działają ale to 140tki czy 170tki? czy ogolnie juz zapodaja do wszystkiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 26 Maja 2008 Udostępnij Napisano 26 Maja 2008 > ale to 140tki czy 170tki? czy ogolnie juz zapodaja do wszystkiego 140KM z tego co mówili to na razie wszystko powyżej 2.0 będzie CR wszystkie 1.9 zostają na pompo wtryskiwaczach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 26 Maja 2008 Udostępnij Napisano 26 Maja 2008 > 140KM z tego co mówili to na razie wszystko powyżej 2.0 będzie CR > wszystkie 1.9 zostają na pompo wtryskiwaczach. aha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 26 Maja 2008 Udostępnij Napisano 26 Maja 2008 > aha NIe dziwię się decyzji mam w domu jednego na pompo wtryskiwaczach i do CR mu dużo brakuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 26 Maja 2008 Udostępnij Napisano 26 Maja 2008 > NIe dziwię się decyzji mam w domu jednego na pompo wtryskiwaczach i > do CR mu dużo brakuje to mogl sobie senior na cr kupic lełona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 26 Maja 2008 Udostępnij Napisano 26 Maja 2008 > to mogl sobie senior na cr kupic lełona Senior jest bardzo zadowolony z toledo a że już z racji wieku słuch już nie ten to jemu nie przeszkadza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 26 Maja 2008 Udostępnij Napisano 26 Maja 2008 > Senior jest bardzo zadowolony z toledo a to toledo jest >a że już z racji wieku słuch > już nie ten to jemu nie przeszkadza ale o innych z rodziny nie dba widac z lepszym sluchem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 26 Maja 2008 Udostępnij Napisano 26 Maja 2008 > ale o innych z rodziny nie dba widac z lepszym sluchem Ale rodzice tylko we dwoje tym jeżdżą więc co najwyżej mamuśka dostaje po uszach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 26 Maja 2008 Udostępnij Napisano 26 Maja 2008 > a vw uparcie sie ich trztma... audi na szczescie poszło po rozum do głowy i CR zaczeło stosowac Już chyba powoli zaczynają odchodzić od PD. Mnie tam, oprócz hałaśliwej pracy, PD zupełnie nie przeszkadzają. Generalnie bardziej cieszą, bo mi auto zapindala. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > tak jak pisalem cena ON jest sztucznie podbijana gieldowo przez > amerykancow.. > koszt wydobycia barylki ropy nie zmienil sie od x lat.. a nawet spadl > obecnie > szczescie ze odlicza sie vat z paliwa i laduje sie fv za paliwo w > koszty to obleci jeszcze A Tobie to się coś nie pozajączkowało? Cena baryłki ropy bije rekordy niemal co tydzień. Cena ON będzie rosła szybciej niż benzyny, bo koszt produkcji jest większy (i był zawsze). Wcześniejsze niższe ceny były wynikiem niższej akcyzy która z naddatkiem kompensowała wyższy koszt samego paliwa. Do tego dochodzi wzrost popytu wynikający z absurdalnej mody na diesle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > A Tobie to się coś nie pozajączkowało? Cena baryłki ropy bije rekordy > niemal co tydzień. Cena ON będzie rosła szybciej niż benzyny, bo > koszt produkcji jest większy (i był zawsze). Wcześniejsze niższe > ceny były wynikiem niższej akcyzy która z naddatkiem > kompensowała wyższy koszt samego paliwa. Do tego dochodzi wzrost > popytu wynikający z absurdalnej mody na diesle. no i niby czemu bije rekordy niemal co tydzien? koszt wydobycia barylki ropy nadal nie przekracza 1 dolara.. popyt popytem ale gielda gielda prosta kalkulacja.. myslisz ze na czym ameryka teraz zarabia kase jak nie na gieldowych operacjach z On Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > no i niby czemu bije rekordy niemal co tydzien? koszt wydobycia > barylki ropy nadal nie przekracza 1 dolara.. popyt popytem ale > gielda gielda prosta kalkulacja.. myslisz ze na czym ameryka > teraz zarabia kase jak nie na gieldowych operacjach z On Grubo się mylisz. Koszty rosną bardzo. Może niewspółmiernie do wzrostu cen, ale jednak rosną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > Grubo się mylisz. Koszty rosną bardzo. Może niewspółmiernie do > wzrostu cen, ale jednak rosną. przedstaw mi faktyczne poparcie wzrostu kosztow ktore realnie sie bedzie odnosic do terazniejszej ceny ON Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.