Marcin231276 Napisano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 Zmagam się od dłuższego czsu z "szarpaniem" pisałem o tym wiele razy. Dzisiaj byłem w Poznaniu u Szpota, wgrali mi nowy soft - oczywiście objawy nie ustąpiły, ale.... Gość stwierdził, że przyczyną szarpania jest nieszczelność między kolektorem ssącym a blokiem silnika. Diagnozę oparł na podstawie wskazania map sensora, twierdził że powinno byc w granicach 0.30 na jałowym a pokazywał 0.45 czyli tyle co przy lekko uchylonej przepustnicy. Co WY na to. Czy ktoś kiedyś to przerabiał wymianę tej uszczelki, i czy wskazanie map sensora jest nieprawidłowe na jałowym ?? Komputer nie wyrzuca dlatego błedu, bo mieści sie w zakresie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hombre77 Napisano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 Wypróbuj testu pędzelkowego - przekonasz się czy to na pewno nieszczelność i ewentualnie dokładnie ją zlokalizujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin231276 Napisano 26 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 > Wypróbuj testu pędzelkowego - przekonasz się czy to na pewno > nieszczelność i ewentualnie dokładnie ją zlokalizujesz. Gdzieś czytałem, aby podczas "testu" odłączyć krokowca ? TAK czy NIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 > Gdzieś czytałem, aby podczas "testu" odłączyć krokowca ? TAK czy NIE Wg mnie NIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 > Gdzieś czytałem, aby podczas "testu" odłączyć krokowca ? TAK czy NIE TAK! Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin231276 Napisano 1 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2008 > Wypróbuj testu pędzelkowego - przekonasz się czy to na pewno > nieszczelność i ewentualnie dokładnie ją zlokalizujesz. Kilkakrotny test pędzelkowy nie przyniósł żadnych rezultatów, i na ciepłym i na zimnym silniku. Podobno w ten sposób nie wykryje sie nieszczelności pomiędzy kolektorem dolotowym a blokiem silnika. Map w dalszym ciągu pokazuje na jałowym za dużo ok O.40. Był podmieniany - i jest podobnie. Sam już nie wiem co o tym sądzić. Sama uszczelka dużo nie kosztuje, tylko roboty trocę przy tym będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 1 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2008 Skoro test przy uszczelce nic nie dał, to szukaj gdzie indziej. Między kolektorem i obudową przepustnicy i między obudową przepustnicy i korpusem zespołu wtryskiwacza (tam lubią popuszczać uszczelki). W ogóle obadaj cały zespól wtryskowy (zwłaszcza rurki podciśnienia). Jeśli masz taką możliwość to wymień wężyk idący do MAP-a, lub obetnij jego końce i zamontuj (mogą być twarde i nie dolegać do króćców). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin231276 Napisano 1 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2008 > Skoro test przy uszczelce nic nie dał, to szukaj gdzie indziej. > Między kolektorem i obudową przepustnicy i między obudową > przepustnicy i korpusem zespołu wtryskiwacza (tam lubią > popuszczać uszczelki). W ogóle obadaj cały zespól wtryskowy > (zwłaszcza rurki podciśnienia). Jeśli masz taką możliwość to > wymień wężyk idący do MAP-a, lub obetnij jego końce i zamontuj > (mogą być twarde i nie dolegać do króćców). Wężyki wymienione na nowe, cały zespół wtryskiwacza sprawdzony testem pędzelkowym, całą przepustnicę podmieniłem niedawno. Rezultatów brak. Parametr mapa jest jedynym do którego można sie przyczepić. Kombinowałem nawet podłaczenie mapa do krócca, poniżej, tam gdzie podłaczone jest odprowadzenie oparów z pokrywy zaworów. Poprostu zamieniałem przewody. O dziwo było trochę lepiej, ale dalej to samo. Przewaliłem net i inne fora samochodowe.... Dziwi mnie jedno. Map jest urządzeniem, który mierzy podciśnienie w kolektorze dolotowym - ssącym, to dlaczego w Astrze jest podłaczony bliżej przepustnicy ? Znajac swój upór w weekend zdemontuję kolektor dolotowy i wymienie tą uszczelkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin231276 Napisano 10 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2008 Wymieniłem uszczelkę pod kolektorem, sprawdziłem wizualnie czy nigdzie nie jest pękniety i .... dalej to samo. Szarpie....., map pokazuje za dużo itp.... Samego mapa też sprawdzałem - podmieniałem z 5 innych. Gdzie jeszcze szukać nieszczelności. Nawet wąż idący do zerwa hamulców zdjąłem, uszczelniłem wejście do kolektora.... i nic Nie mam już koncepcji. Pisałem juz w innym poście, że jest różnica ciśnienia sprężania na 4 garze jest o ok. 3 bary mniej. Znawcy mówią, że to nie ma nic do rzeczy. Jeżeli macie pomysły co jeszcze sprawdzić - piszcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 10 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2008 Jeśli uszczelki między przepustnicą i kolektorem, oraz wężyk do MAP-a są szczelne to pozostaje pęknięty kolektor ssący, albo podwieszony zawór ssący. Sprawdź jeszcze czy między skrajnymi kabelkami MAP-a masz 5V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.