Skocz do zawartości

Zagadka-hamulce.


Rekomendowane odpowiedzi

Tarcze przednie, klocki, szczęki tył i bębny mam oryginały. W czwartek sprawdzałem wszyskie hamulce i mają wszędzie około 60% okładzin (przód i tył). Po kontroli robiłem jazdę próbną z dosyć dużymi prędkościami i na długich zjazdach hamulce się nieco rozgrzały. Następnego dnia jeździłem około 40km po mieście i nic złego się nie działo, dzisiaj rano do pracy i też nic. Wyjeżdżam z pracy, pierwsze skrzyżowanie, hamuję, jest ok, dalej jadę i nagle gość przede mną po heblach, bo znalazł miejsce parkingowe, ja na hamulec a pedał twardy jak zawsze, tylko hamulców prawie zero, jakby serwo nie działało. Mało oparcia nie wyrwałem przy zapieraniu się plecami. Udało się zatrzymać na kilka cm od zderzaka. Jadę dalej, hamulce normalne, potem robię około 50km po mieście i wszystko ok. Jakieś sugestie? Nie ma żartów z hamulcami, zwłaszcza, że za tydzień czeka mnie kilka tys.km po niemieckiej autobahn i jeżdżenie w Alpach, także będę ich raczej potrzebował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A płyn wymieniałeś ? Układ odpowietrzony ?

To było 200m od mojej pracy, więc hamulce nie zdążyły zrobić się nawet ciepłe, a stary płyn stwarza problemy przy dużym rozgrzaniu. Płyn jest zresztą świeży. Układ sam się nie zapowietrza, pisałem też, że w chwili braku siły hamowania pedał był twardy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak b. często zaraz po odpaleniu auta i pierwszym wdepnięciu hamulca (na szczęście zawsze na parkingu). Efekt jakby hamowało się na wyłączonym silniku - bez serwa. To ono może być przyczyna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź szczelność przewodu podciśnieniowego od przepustnicy do serwa. Wszystko wskazuje na to że cały układ podciśnieniowy jest za mało wydajny. Pierwsze hamowanie OK drugie za chwilę już nie. W miejscu gdzie przewód łączy sie z serwem jest zaworek jednokierunkowy sprawdź szczelność to tez może być przyczyna. W benzynowych silnikach przy otwartej przepustnicy silnik nie produkuje podciśnienia i tylko ten zaworek utrzymuje jego zapas w serwie. Ostatnia ewentualność to walnięta membrama i zalezy jak się ułoży to albo dziura sie odsłania albo nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź szczelność przewodu podciśnieniowego od przepustnicy do

> serwa. Wszystko wskazuje na to że cały układ podciśnieniowy jest

> za mało wydajny. Pierwsze hamowanie OK drugie za chwilę już nie.

> W miejscu gdzie przewód łączy sie z serwem jest zaworek

> jednokierunkowy sprawdź szczelność to tez może być przyczyna. W

> benzynowych silnikach przy otwartej przepustnicy silnik nie

> produkuje podciśnienia i tylko ten zaworek utrzymuje jego zapas

> w serwie. Ostatnia ewentualność to walnięta membrama i zalezy

> jak się ułoży to albo dziura sie odsłania albo nie.

OK, jutro posprawdzam przewód od serwa, ale już wczoraj po całym zdarzeniu oglądałem go i wygląda jak nowy. To było właśnie drugie hamowanie od czasu ruszenia autem. Może zaworek nie trzyma podciśnienia. Dzisiaj zrobię jeszcze około 300km to zobaczę jak się zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.