sedicivalv0le Napisano 21 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2008 jako że na forum Alfa-Lancia trwa gorąca dyskusja na temat prawidłowej temperatury w JTD ( są dwie szkoły jedna mówi że prawidłowo to ok 70-80 , druga to 90), mam pytanie jak w waszych autach to wygląda? tak więc proszę wpisywać jakie macie temperatury na ciepłym silniku, i dopisujcie czy był wymieniany termostat czy nie dzięki ,pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ap2 Napisano 22 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2008 Wskazowka gdzies na 70. Termostat oryginal. Podczas diagnostyki silnika temp. podawana przez komp cos kolo 9X st C (dokladnie nie pamietam). Nie wiem tez z ktorego czujnika ten odczyt. Zachowanie samochodu: Miasto, korek, klima, 30 stC na zwenatrz - wskazowka 2mm nad 70st. Podobnie przy takich samych warunkach zewn. tyle ze przy predkosciach >140 km/h. Wskazowka jak sie uniesie te 2mm to tak trzyma - nie "faluje". Po wyjechaniu z korka lub zmniejszeniu predkosci wskazowka na ok 70. Zima -10st C, po okolo 2km klimatronik wlacza ogrzewanie - normalnie nawiew jest na minimum (wg mnie komp. odnotowuje temp. umozliwiajaca wlaczenie ogrzewania) A pomimo tego ze wg mnie jest OK druga polowa ci powie ze termostat do wymiany. Wtedy tez sa dwie frakcje - jedna powie ze oryginal druga ze zamiennik. I tak do zaje....nia. PS Taka sama dyskusja byla jakis rok temu na forum: http://forum.alfaclub.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SiwyCCS Napisano 22 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2008 > Wskazowka gdzies na 70. Termostat oryginal. Podczas diagnostyki > silnika temp. podawana przez komp cos kolo 9X st C (dokladnie > nie pamietam). Nie wiem tez z ktorego czujnika ten odczyt. > Zachowanie samochodu: > Miasto, korek, klima, 30 stC na zwenatrz - wskazowka 2mm nad 70st. > Podobnie przy takich samych warunkach zewn. tyle ze przy > predkosciach > Wskazowka jak sie uniesie te 2mm to tak trzyma - nie "faluje". Po > wyjechaniu z korka lub zmniejszeniu predkosci wskazowka na ok > 70. > Zima -10st C, po okolo 2km klimatronik wlacza ogrzewanie - normalnie > nawiew jest na minimum (wg mnie komp. odnotowuje temp. > umozliwiajaca wlaczenie ogrzewania) > A pomimo tego ze wg mnie jest OK druga polowa ci powie ze termostat > do wymiany. Wtedy tez sa dwie frakcje - jedna powie ze oryginal > druga ze zamiennik. I tak do zaje....nia. > PS > Taka sama dyskusja byla jakis rok temu na forum: > http://forum.alfaclub.pl/ Moja Bella identycznie wskazuje jak kolegi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maroz Napisano 23 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 > Prawidłowo to ok. 70-80 i ja tak mam po wymianie termostatu, w korku dochodzi do 90. Pytałem znajomego w serwisie, który stwierdził że to normalne dla JTD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 23 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 > > Prawidłowo to ok. 70-80 i ja tak mam po wymianie termostatu, w > korku dochodzi do 90. Pytałem znajomego w serwisie, który > stwierdził że to normalne dla JTD. chyba w alfach, i to nie wszystkich u mnie w stilo JTD stoi dokładnie na środeczku i nawet nie drgnie, u kolegi w 147 JTD jest dokładnie tak samo jak u mnie i to chyba jest normalne dla mnie 70 czy 80 stopni to niedogrzany silnik PS. Zmień znajomego mechanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maroz Napisano 23 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 >Proponuje postudiowac jak jest temp. otwarcia termostatu. A pozatym wskaźnik nie wiele ma wspólnego z tym co odczytuje komputer. W nowszych 16 v jtd wskaźnik stoi na 90. A mechanik zjadł zęby na alfach i raczej coś o nich wie. Cytat z konkurencyjnego forum "100C to już temperatura niebezpieczna dla JTD ze względu na uszczelkę pod głowicą. Nie znam użytkownika JTD, któremu, przy sprawnym oryginalnym układzie chłodzenia, temperatura wzrosłaby powyżej 92-94C" i tak jest u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 23 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 > chłodzenia, temperatura wzrosłaby powyżej 92-94C" i tak jest u > mnie. ja tylko mówiłem jak jest u mnie w stilo 2002 i jak jest u kolego w 147 z 2003r. (W obu przypadkach wskazówka stoi idealnie w połowie). PS. Przykro mi, że Twój mechanik stracił zęby Też wielu takich znam. Co jeden to lepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ap2 Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 > ja tylko mówiłem jak jest u mnie w stilo 2002 i jak jest u kolego w > 147 z 2003r. (W obu przypadkach wskazówka stoi idealnie w > połowie). AR 156 od poczatku do konca ma wskanik temp, paliwa podlaczone bezposrednio do czujnikow - dlatego wskazowka w AR "plywa" - tak jak napisalem w korkach i dla V> 140km/h (u mnie). Punto II (poczatek produkcji 2001?) ma wskazniki sterowane przez komp - polega to na tym ze komp. na podstawie temp. z czujnika ustawia wskazowke we wlasciwym zakresie. Dlatego zmiany np (bo dokladnie parametrow nie znam) od 85 do 95 st.C sa niezauwazalne na wskazowce - ona po prostu jest zawsze w tym samym miejscu, bo wg kompa. temp jest caly czas w normie. Przypuszczam ze podobnie jest w Stilo i AR 147 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafa Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 [...] > Przypuszczam ze podobnie jest w Stilo i AR 147 Bardzo prawdopodobne. W starych rozwiazaniach (np. w mojej alfie 33), gdy wskazania nie byly "wygladzane" przez body computerster, kazda, nawet najmniejsza zmiana temperatury (duza inercja ukladu, spowodowana mala wydajnoscia pompy wody i duza jej iloscia) byla bezposrednio przekazywana do wskaznika na desce rodzielczej. To widocznie rodzilo niepotrzebnie wiele stresu Teraz jest tak jak piszesz - niewielkie zmiany nie sa odnotowywane, ale jak juz przekroczy pewna bariere to wskaznik leci do samego konca i czesto an ratunek jest za pozno. BTW. w ojca Stilo JTD (rocznik 2003) wskazowka jest zawsze na srodku, niezaleznie od warunkow eksploatacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ap2 Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 > [...] > ale jak juz przekroczy pewna bariere to wskaznik leci do samego > konca i czesto an ratunek jest za pozno. Nie no bez przesady Dogrzewalem swojego JTD przy wymianie plynu chlodzacego i wskazowka leniwie, bo leniwie ale sie podnosi i ma tez stany posrednie. > BTW. w ojca Stilo JTD (rocznik 2003) wskazowka jest zawsze na > srodku, niezaleznie od warunkow eksploatacji Bo Stilo jest dla osob po czterdziestce zeby ich nie stresowac. A Punto dla bab i tez zeby ich nie stresowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Billy_The_Kid Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 > Bo Stilo jest dla osob po czterdziestce zeby ich nie stresowac. a ja jestem przed czterdzistką i tak mnie zestresowało, że je sprzedałem po 1,5 roku a żeby nie było do końca nie na temat to powiem że w moim byłym JTD wskazówka temp tylko w lecie stała pionowo. ponoć termostat był sprawny, ale w zimie non stop opadała o kilka mm, niemalże reagowała na operowanie gazem ale w porównaniu z innymi rzeczami to był i tak mały pikuś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafa Napisano 25 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 > Nie no bez przesady Dogrzewalem swojego JTD przy wymianie plynu > chlodzacego i wskazowka leniwie, bo leniwie ale sie podnosi i ma > tez stany posrednie. Nie twierdze, ze od stanu 0 od razu przechodzi do wlasciwego, tyle tylko ze jak sie na polowce zatrzymuje to juz tam zostaje. no ale ojca jest jeszcze "nie zepsuty" > Bo Stilo jest dla osob po czterdziestce zeby ich nie stresowac. nie zaprzeczam choc w tym wypadku mialbym glowne pretensje do zestrojenia zawieszenia i komunikatywnosci ukladu kierowniczego > A Punto dla bab i tez zeby ich nie stresowac faktem jest, ze pierwsze wersje Punto byly bardziej dzikie niz obecne (np. GT), ale nawet wspolczesnym szesnastozaworowym Punciakom niewiele barkuje do wywolywania pelnego usmiechu na gebie kierowcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRROL Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 Hejko jak kupiłem Alfke to miałem ledwo ponad 70*C. I tak rozrząd wymianiałem, to wymieniłem też termostacik. Teraz mam równiutko 90*C polecam wątek jak by co, ciekawy http://www.alfa-lancia.pl/forum/viewtopic.php?t=1151016190&start=0 pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 > Hejko > jak kupiłem Alfke to miałem ledwo ponad 70*C. I tak rozrząd > wymianiałem, to wymieniłem też termostacik. Teraz mam równiutko > 90*C Ja jak kupiłem miałem na trasie 70* a po wymianie termostatu... 70*C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kali33 Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > Ja jak kupiłem miałem na trasie 70* a po wymianie termostatu... 70*C ja podobnie ale dałem zamiennik verneta i mam ok. 80. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesf Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 wymieniłem termostat, teraz wskazuje równo 90 w zimie ogrzewanie wewnątrz ledwo działało ..... teraz ogrzewanie jest wreszcie OK ..... i pod tym względem sie opłacało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jankes Napisano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2008 W mojej nowo zakupionej 147 1,9 JTD temperatura to 90 lub lekko ponizej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolchoz Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 90 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.