Skocz do zawartości

temperatura w JTD


sedicivalv0le

Rekomendowane odpowiedzi

jako że na forum Alfa-Lancia trwa gorąca dyskusja na temat prawidłowej temperatury w JTD ( są dwie szkoły jedna mówi że prawidłowo to ok 70-80 , druga to 90), mam pytanie jak w waszych autach to wygląda?

tak więc proszę wpisywać jakie macie temperatury na ciepłym silniku, i dopisujcie czy był wymieniany termostat czy nie

dzięki ,pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazowka gdzies na 70. Termostat oryginal. Podczas diagnostyki silnika temp. podawana przez komp cos kolo 9X st C (dokladnie nie pamietam). Nie wiem tez z ktorego czujnika ten odczyt.

Zachowanie samochodu:

Miasto, korek, klima, 30 stC na zwenatrz - wskazowka 2mm nad 70st. Podobnie przy takich samych warunkach zewn. tyle ze przy predkosciach >140 km/h.

Wskazowka jak sie uniesie te 2mm to tak trzyma - nie "faluje". Po wyjechaniu z korka lub zmniejszeniu predkosci wskazowka na ok 70.

Zima -10st C, po okolo 2km klimatronik wlacza ogrzewanie - normalnie nawiew jest na minimum (wg mnie komp. odnotowuje temp. umozliwiajaca wlaczenie ogrzewania)

A pomimo tego ze wg mnie jest OK druga polowa ci powie ze termostat do wymiany. Wtedy tez sa dwie frakcje - jedna powie ze oryginal druga ze zamiennik. I tak do zaje....nia.

PS

Taka sama dyskusja byla jakis rok temu na forum: http://forum.alfaclub.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wskazowka gdzies na 70. Termostat oryginal. Podczas diagnostyki

> silnika temp. podawana przez komp cos kolo 9X st C (dokladnie

> nie pamietam). Nie wiem tez z ktorego czujnika ten odczyt.

> Zachowanie samochodu:

> Miasto, korek, klima, 30 stC na zwenatrz - wskazowka 2mm nad 70st.

> Podobnie przy takich samych warunkach zewn. tyle ze przy

> predkosciach

> Wskazowka jak sie uniesie te 2mm to tak trzyma - nie "faluje". Po

> wyjechaniu z korka lub zmniejszeniu predkosci wskazowka na ok

> 70.

> Zima -10st C, po okolo 2km klimatronik wlacza ogrzewanie - normalnie

> nawiew jest na minimum (wg mnie komp. odnotowuje temp.

> umozliwiajaca wlaczenie ogrzewania)

> A pomimo tego ze wg mnie jest OK druga polowa ci powie ze termostat

> do wymiany. Wtedy tez sa dwie frakcje - jedna powie ze oryginal

> druga ze zamiennik. I tak do zaje....nia.

> PS

> Taka sama dyskusja byla jakis rok temu na forum:

> http://forum.alfaclub.pl/

Moja Bella identycznie wskazuje jak kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> > Prawidłowo to ok. 70-80 i ja tak mam po wymianie termostatu, w

> korku dochodzi do 90. Pytałem znajomego w serwisie, który

> stwierdził że to normalne dla JTD.

chyba w alfach, i to nie wszystkich cfaniaczek.gifhmm.gif

u mnie w stilo JTD stoi dokładnie na środeczku i nawet nie drgnie,

u kolegi w 147 JTD jest dokładnie tak samo jak u mnie i to chyba jest normalne

dla mnie 70 czy 80 stopni to niedogrzany silnik nono.gif

PS. Zmień znajomego mechanika hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Proponuje postudiowac jak jest temp. otwarcia termostatu. A pozatym wskaźnik nie wiele ma wspólnego z tym co odczytuje komputer. W nowszych 16 v jtd wskaźnik stoi na 90. A mechanik zjadł zęby na alfach i raczej coś o nich wie.

Cytat z konkurencyjnego forum "100C to już temperatura niebezpieczna dla JTD ze względu na uszczelkę pod głowicą. Nie znam użytkownika JTD, któremu, przy sprawnym oryginalnym układzie chłodzenia, temperatura wzrosłaby powyżej 92-94C" i tak jest u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chłodzenia, temperatura wzrosłaby powyżej 92-94C" i tak jest u

> mnie.

ja tylko mówiłem jak jest u mnie w stilo 2002 i jak jest u kolego w 147 z 2003r. (W obu przypadkach wskazówka stoi idealnie w połowie).

PS. Przykro mi, że Twój mechanik stracił zęby grinser006.gif

Też wielu takich znam. Co jeden to lepszy cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tylko mówiłem jak jest u mnie w stilo 2002 i jak jest u kolego w

> 147 z 2003r. (W obu przypadkach wskazówka stoi idealnie w

> połowie).

AR 156 od poczatku do konca ma wskanik temp, paliwa podlaczone bezposrednio do czujnikow - dlatego wskazowka w AR "plywa" - tak jak napisalem w korkach i dla V> 140km/h (u mnie).

Punto II (poczatek produkcji 2001?) ma wskazniki sterowane przez komp - polega to na tym ze komp. na podstawie temp. z czujnika ustawia wskazowke we wlasciwym zakresie. Dlatego zmiany np (bo dokladnie parametrow nie znam) od 85 do 95 st.C sa niezauwazalne na wskazowce - ona po prostu jest zawsze w tym samym miejscu, bo wg kompa. temp jest caly czas w normie.

Przypuszczam ze podobnie jest w Stilo i AR 147 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

> Przypuszczam ze podobnie jest w Stilo i AR 147

Bardzo prawdopodobne. W starych rozwiazaniach (np. w mojej alfie 33), gdy wskazania nie byly "wygladzane" przez body computerster, kazda, nawet najmniejsza zmiana temperatury (duza inercja ukladu, spowodowana mala wydajnoscia pompy wody i duza jej iloscia) byla bezposrednio przekazywana do wskaznika na desce rodzielczej. To widocznie rodzilo niepotrzebnie wiele stresu smile.gif

Teraz jest tak jak piszesz - niewielkie zmiany nie sa odnotowywane, ale jak juz przekroczy pewna bariere to wskaznik leci do samego konca frown.gif i czesto an ratunek jest za pozno.

BTW. w ojca Stilo JTD (rocznik 2003) wskazowka jest zawsze na srodku, niezaleznie od warunkow eksploatacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]

> ale jak juz przekroczy pewna bariere to wskaznik leci do samego

> konca i czesto an ratunek jest za pozno.

Nie no bez przesady smile.gif Dogrzewalem swojego JTD przy wymianie plynu chlodzacego i wskazowka leniwie, bo leniwie ale sie podnosi i ma tez stany posrednie.

> BTW. w ojca Stilo JTD (rocznik 2003) wskazowka jest zawsze na

> srodku, niezaleznie od warunkow eksploatacji

Bo Stilo jest dla osob po czterdziestce cfaniaczek.gif zeby ich nie stresowac.

A Punto dla bab zeby.GIF i tez zeby ich nie stresowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo Stilo jest dla osob po czterdziestce zeby ich nie stresowac.

a ja jestem przed czterdzistką i tak mnie zestresowało, że je sprzedałem po 1,5 roku hehe.gif a żeby nie było do końca nie na temat to powiem że w moim byłym JTD wskazówka temp tylko w lecie stała pionowo. ponoć termostat był sprawny, ale w zimie non stop opadała o kilka mm, niemalże reagowała na operowanie gazem screwy.gif ale w porównaniu z innymi rzeczami to był i tak mały pikuś grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no bez przesady Dogrzewalem swojego JTD przy wymianie plynu

> chlodzacego i wskazowka leniwie, bo leniwie ale sie podnosi i ma

> tez stany posrednie.

Nie twierdze, ze od stanu 0 od razu przechodzi do wlasciwego, tyle tylko ze jak sie na polowce zatrzymuje to juz tam zostaje. no ale ojca jest jeszcze "nie zepsuty" zlosnik.gif

> Bo Stilo jest dla osob po czterdziestce zeby ich nie stresowac.

nie zaprzeczam palacz.gif choc w tym wypadku mialbym glowne pretensje do zestrojenia zawieszenia i komunikatywnosci ukladu kierowniczego

> A Punto dla bab i tez zeby ich nie stresowac

faktem jest, ze pierwsze wersje Punto byly bardziej dzikie niz obecne (np. GT), ale nawet wspolczesnym szesnastozaworowym Punciakom niewiele barkuje do wywolywania pelnego usmiechu na gebie kierowcy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.