z_mazur Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 Z góry sorki za lamerstwo, ale jestem lekko zdziwiony. Zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka (jak dla mnie to ideogram silnika). Ściągnąłem sobie kiedyś ze stronki Fiata instrukcję do Bravo i w tej instrukcji nie ma opisanej takiej kontrolki, jest za to kontrolka wtrysku, której w mojej Bravce nie ma. Pewnie wynika to z tego, że mam wersję po liftingu, ale nie w tym jest problem. Problemem jest oczywiście sam fakt świecenia się tej kontrolki. Domyślam się, że komp ma jakiś błąd, ale nie zuważyłem kiedy i przy jakiej okazji zapaliła się ta lampka, autko śmiga bez żadnych problemów, wszystko chodzi super zarówno na benzynie jak i na LPG, błąd jednak od kilku dni nie gaśnie. Poprzednio ta lampka zapalała mi się przy problemach z cewką, ale gasła sama po paru odpaleniach, w momencie gdy się jednak zapalała rzeczywiście czuć było problem, bo silnik chodził na 3 gary. Teraz świeci już od kilku dni i nie ma chyba zamiaru zgasnąć, a autko chodzi super. Pewnie musiałbym podjechać gdzieś sprawdzić co to za błąd, ale ostatnio wydałem na padakę taką kasę, że słabi mnie na samą myśl o tym. Czy dałoby się jakoś skasować ten błąd i zobaczyć czy się ponowie pojawi? Może jakieś odłączenie akumulatora, czy coś w tym stylu? Ewentualnie może znacie jakiś zakład na Śląsku, gdzie nie zedrą ze mnie skóry za odczytanie błędu i ewentualne jego skasowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 lampka zapala się na skutek usterki i samo jej skasowanie nie rozwiąże problemu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z_mazur Napisano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 > lampka zapala się na skutek usterki i samo jej skasowanie nie > rozwiąże problemu... No pewnie tak. Tak sobie jednak wymyśliłem, że może to był jakiś chwilowy błąd i po jego skasowaniu gdyby się ponownie nie pojawił to nie zawracałbym sobie tym głowy. Inna sprawa, jaki błąd nie powoduje żadnego odczuwalnego wpływu na pracę silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 > No pewnie tak. Tak sobie jednak wymyśliłem, że może to był jakiś > chwilowy błąd i po jego skasowaniu gdyby się ponownie nie > pojawił to nie zawracałbym sobie tym głowy. w obd chwilowy błąd sam się kasuje... > Inna sprawa, jaki błąd nie powoduje żadnego odczuwalnego wpływu na > pracę silnika? jak odczytasz to się dowiesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drabinek Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 > Z góry sorki za lamerstwo, ale jestem lekko zdziwiony. > Zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka (jak dla mnie to ideogram > silnika). Ściągnąłem sobie kiedyś ze stronki Fiata instrukcję do > Bravo i w tej instrukcji nie ma opisanej takiej kontrolki, jest > za to kontrolka wtrysku, której w mojej Bravce nie ma. Jak się ma EOBD to się ma silnik a nie marchewe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 > Jak się ma EOBD to się ma silnik a nie marchewe Z pierwszego postu wynika że ma właśnie taką kontrolkę z silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drabinek Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 > Z pierwszego postu wynika że ma właśnie taką kontrolkę z silnikiem No to właśnie o tym pisze bo jakies tam żale były w poście że w instrukcji to marchewa jest a nie silnik A z rocznika wynika że jest to podwójny lift 1.6 czyli wersja już z EOBD robiona chyba tylko na końcu 2000 i na początku 2001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z_mazur Napisano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 Wiem, że teraz wyjdę na totalną lamę, ale co oznacza skrót EOBD? Autko rzeczywiście jest z 2001 r. Ale dlaczego o tej kontrolce nie ma słowa w świeżościągniętej ze stronki fiata instrukcji? I tak podsumowując, czyli jeśli lamkpa sama nie gaśnie, to problem po prostu jest cały czas, bo gdyby było inaczej to już by zgasła? Czyli jeślibym teraz skasował ten błąd to po odpaleniu silnika i tak kontrolka by się zaświeciła? Co może być przyczyną takiego błędu jeśli podczas jazdy nie czuć żadnych objawów? Padnięta sonda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw123los Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 Bo masz instrukcje do auta po lifcie z końcówki 1998 ... w 2000 zastosowano układ EOBD (chodzi o system sterowania elektronicznego pracą silnika i diagnostyki). Wprowadzono go dla obniżenia toksyczności spalin. Masz m.in. dwie sondy lambda itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drabinek Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > Wiem, że teraz wyjdę na totalną lamę, ale co oznacza skrót EOBD? > Autko rzeczywiście jest z 2001 r. > Ale dlaczego o tej kontrolce nie ma słowa w świeżościągniętej ze > stronki fiata instrukcji? > I tak podsumowując, czyli jeśli lamkpa sama nie gaśnie, to problem po > prostu jest cały czas, bo gdyby było inaczej to już by zgasła? > Czyli jeślibym teraz skasował ten błąd to po odpaleniu silnika i > tak kontrolka by się zaświeciła? > Co może być przyczyną takiego błędu jeśli podczas jazdy nie czuć > żadnych objawów? Padnięta sonda? Wiesz, w miniej więcej 2001 roku ( czy to na przełomie 2000 i 2001 ) wprowadzono standaryzację złącz diagnostcznych w samochodach i w ogóle sygnałów tez chyba I to jest to EOBD ( European coś tam bla bla ) że niby Europejski Standard Diagnostyki To dopisałem później: Dodatkowo wprowadzono obowiązek zmniejszenia toksyczności spalin i stąd w 1.6 z EOBD są 2 sondy L sprawdzające skład spalin przed i za katem Tu koniec późnego dopisku I w silniku 1.6 zrobiono na sam koniec produkcji lift właśnie do EOBD ( nowy Zembowicz to opisuje jako wariant 1.6 ) I tyle A co do błędu - a cholera go wie - powinien być zapisany w pamięci kompa - może ci jakiś kabelek gnije ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > A co do błędu - a cholera go wie - powinien być zapisany w pamięci > kompa - może ci jakiś kabelek gnije ?? wróżyłbym odczyty sondy poza zakresem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z_mazur Napisano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > wróżyłbym odczyty sondy poza zakresem... No właśnie, tak sobie jeszcze myślałem na ten temat. Jak miałem padniętą cewkę, to autko chodziło czasem na trzy gary. Kilkadziesiąt kilometrów tak do kupy pewnie zrobiłem, bo trochę trwało zanim doszedłem, że to ona. No i tak sobie wykombinowałem teraz, że pewnie przyspieszyło to zużycie katalizatora, a przynajmniej jest duże prawdopodobieństwo, że spływające do niego paliwo wypaliło go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.