Skocz do zawartości

Nowe Bravo w benzynie czy dieslu?


Cyberix

Rekomendowane odpowiedzi

> Tym bardziej ,ze juz bylo porownanie tjeta do starego jtd 8v po

> chipie i elastyka , ktora sie przydaje podczas wyprzedzania

> lepsza jest w jtd-ku

ale my nie mowimy o elastyce, tylko o wrazeniach z jazdy devil.gif btw imo elastyka w benzynie jest wieksza niz w dieslu - co z tego ze diesel kreci sie od nizszych obrotow, skoro o wiele wczesniej sie konczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale my nie mowimy o elastyce, tylko o wrazeniach z jazdy btw imo

> elastyka w benzynie jest wieksza niz w dieslu - co z tego ze

> diesel kreci sie od nizszych obrotow, skoro o wiele wczesniej

> sie konczy?

no i z całego tego pitolenia o elastyczności ja zrobię 100 w 9 sekund skromny.gif trzema biegami a Ty dwoma i na tym

cały spór się konczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeżdżąc w

> takim stylu dieslem do pasji doprowadziłby mnie jego klekot i

> wibracje.

ty naprawdę błądzisz - klekot i wibracje - współczuję ci tego forda i bmw skoro masz z takim

efektem do czynienia hehe.gif

poza tym po co eko w dieslu skoro on z zasady jest eko i nawet jak się bardzo napniesz

to się swoim eko do niego nie zbliżysz hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi ostatnio jak zacząłem jeździć w trybie

> mieszanym 50/50 trasa/miasto średnie spalanie wzrosło do 5

> litrów z tych 4,1 w krótkiej trasie wcześniej (ale ciągle

> uprawiam eko driving). Myślę że jest realne przejechanie na baku

> tego 1000 km w trybie mieszanym. W każdym razie na razie próbuję

> ;-)

wez wylacz klime bo przecie wiecej pali z wlaczona klima tylko pod zadnym pozorem nie otwieraj szyb bo to nie w stylu eko jest bo zwiekszysz spalanie grinser006.gif aaa i swiatla tez zgas bo to tez nie pomaga w eko zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, nie ma co sie unosic - diesel klekocze i nic tego nie zmieni

> ... a to ze wy tego nie slyszycie nie oznaca ze tak sie nie

> dzieje Moze sie po prostu przyzwyczailiscie i juz nie

> pamietacie jak pracuje benzyna

Co racja to racja, ja się do diesla w BMW też przyzwyczaiłem, a niedawno przejechał się ze mną kumpel który jeździ roczną Borą z TDI, to mi powiedział że mi odbiło z tymi wibracjami i u niego jest 10x głośniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, nie ma co sie unosic - diesel klekocze i nic tego nie zmieni

> ... a to ze wy tego nie slyszycie nie oznaca ze tak sie nie

> dzieje

klekot jest bo być musi - to element wyróżnienia się spośród szarego tłumu zlosnik.gif

natomiast to że go nie słychać to efekt dobrego wyciszenia auta i tyle

Moze sie po prostu przyzwyczailiscie i juz nie

> pamietacie jak pracuje benzyna

tak zdecydowanie masz rację ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe czy jest jakieś zabezpieczenie turbiny w takim aucie

> bo jak dobrze pociśniesz a potem Ci tak pogasi na światłach

> to będzie extra

Oczywiście że jest. Nie wyłącza się bezwzględnie w każdym wypadku. Poza tym mam pełną kontrolę nad tym. Raz mogę wyłączyć funkcję przyciskiem. Dwa wyłącza się tylko jeśli wysprzęglę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe czy jest jakieś zabezpieczenie turbiny w takim aucie

> bo jak dobrze pociśniesz a potem Ci tak pogasi na światłach

> to będzie extra

jest - DeviLL może napisać jak to się nazywa 270751858-jezyk.gif można to sobie samemu nawet założyć że jeśli chcesz zbyt szybko wyłączyć silnik po ostrej jeździe to on popracuje jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzis wybieram sie na jazde nowym Lancerem - ciekawe jak to autko sie

> zbiera...

> ... niestety, nie bedzie to Evo

nowy Lancer fajne autko, tylko IMHO ma kiepskie silniki benzynowe. Ten 1.5 wiadomo - trochę za słaby. A 1.8 140 KM jakiś taki paliwożerny i z kiepskimi osiągami jak na swoją moc (przynajmniej według danych technicznych). Daj znać jakie wrażenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzis wybieram sie na jazde nowym Lancerem - ciekawe jak to autko sie

> zbiera...

nie wazne jak sie zbiera, jak zobaczysz te ochydne wnetrze to bedziesz uciekał aby Cię nie skasowali za obrzyganie wnetrza hehe.gif

> ... niestety, nie bedzie to Evo

co to za radocha jechac 50 km/h Evo rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapominasz tylko o 2,0 T od 240KM do 395 KM

nie zapominam smile.gif. Piszę o wersjach dla ludu smile.gif

Weźmy silnik 1.8 w Lancerze: 143 KM, przyspieszenie 0-100 w 9.8 s. Spalanie miasto/trasa/średnio 10.4/6.1/7.7

A dla porównania Honda Civic: 140 KM, przyspieszenie 8.9 s, spalanie odpowiednio 8.2/5.4/6.4

dane z Samar

Niby to i to japońskie, a IMHO jednak przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zapominam . Piszę o wersjach dla ludu

> Weźmy silnik 1.8 w Lancerze: 143 KM, przyspieszenie 0-100 w 9.8 s.

> Spalanie miasto/trasa/średnio 10.4/6.1/7.7

> A dla porównania Honda Civic: 140 KM, przyspieszenie 8.9 s, spalanie

> odpowiednio 8.2/5.4/6.4

> dane z Samar

> Niby to i to japońskie, a IMHO jednak przepaść.

Raliart ma być dla ludu (cena poniżej 100 kPLN). Natomiast ja bym tak na te papierowe dane nie patrzał. Spotkałem się z opinią, że Civic jeździ sporo słabiej niż to by wynikało z papierów. Ba sam miałem Civica (fakt że z innym silnikiem i poprzedniej generacji) i jeździł słabowicie w porównaniu z tym co miał w papierach. Te silniki się docierają po przejechaniu 60-80 kkm i uzyskują (albo i nie) swoje nominalne osiągi jak się akurat auto sprzedaje grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem juz po jezdzie - smigalem Lancerem z silnikiem 1.8. No coz.. ale od poczatku.

Jezdzilem wersja Intense (73tys. zl). Moc 143KM.. podobno wink.gif

Wnetrze jest przestronne i wbrew temu co niektorzy mowia deska rodzielcza wykonana OK. Tzn moze przy dotykaniu jest bardziej plastikowa niz w Bravo, ale nie wyglada brzydko. Zadziwia prostota automatycznej klimy - 3 pokretla, zero wyswietlaczy, a jest tak czytelnie ze dziecko sie polapie smile.gif Komputer pokladowy w jezyku angielskim - brak PL .. dla mnie to zadna przeszkoda i niby to detal, ale jednak... wink.gif

Jak dla mnie duzą wadą jest regulacja kierownicy tylko w jednej plaszczyznie icon_eek.gif Wydawalo by sie, ze powinien byc to standard w tej klasie aut, a tu prosze.. siurprajz no.gif Ale nie jest zle, przy moim wzroscie (197cm) nie mam problemow z miejscem na kolana. Pomimo obnizenia siedzenia na maxa z Lancera wysiada sie wygodnie. Fotele sa wygodne i przyzwoicie trzymaja. Tapicerka siedzen nie jest tak fajna jak ta 'siateczka' w Bravo (wersja Sport i pakiet Sport).

Zawieszenie jest sztywno zestrojone, a wersja ktora jezdzilem toczyla sie na kolach 18'' ... mysle ze to lekka przesada na nasze drogi wink.gif Auto mocno myszkuje na koleinach i nierownosciach - ma sie wrazenie ze zaraz zwieje gdzies do rowu albo na 2gi pas. Sprzedawca twierdzil, ze gdybym puscil kierownice to nic takiego by sie nie stalo, to tylko takie zludzenie... byc moze, nie ryzykowalem wink.gif Z 2giej strony daje to frajde z jazdy, bo trzeba je prowadzic wink.gif Takim stanem rzeczy obarczam rowniez kola, a raczej opony - 215'tki.

Wnetrze niby jest niezle wyciszone, ale powyzej 3tys obrotow silnik slychac wyraznie. Mi to nie przeszkadza... ale gdyby to byl diesel to grrrr... 270751858-jezyk.gif Na postoju wcale nie slychac silnika i ma sie wrazenie ze auto nie pracuje. Dopiero dodanie gazu daje znac ze Lancer zyje i ma sie swietnie wink.gif System glosnikow bije moje zdaniem ten z Bravo

Niestety, pomimo duzej mocy i lekkiego auta (ponizej 1400kg) przyspieszanie nie sprawia wiekszej frajdy. Dopiero przy 4tys obrotow silnik dostaje kopa i zaczyna jechac tak jak lubie .. albo prawie tak jak lubie, bo zawsze moglo by byc lepiej, a 1.8 i niemal 150kucykow budzi wyobraznie, aby zaraz potem ja przyhamowac. Niestety, albo i stety T-Jet'y w porownaniu z ta jednostka napedowa sa niczym bolidy F1 - wciskaja w fotel i ciagna, ciagna, ciagna.... az sie droga skonczy wink.gif

Pod wzgledem designu nadwozia - Lancer i Fiat wygladaja b. okazale. Mitsubishi ma agresywniejsza sylwetke, chociz Fiatowi tez niczego nie brakuje. Wygyrwa jednak Mitsubishi ze wzgledu na mniejsza popularnosc na drodze i linie podobna do Alfy 159 270751858-jezyk.gif

Pod wzgledem estetyki wnetrza - remis dla Bravo i Lancera.. Ford w tyle.

Pod wzgledem wyposazenia w danej cenie - mysle, ze Lancer wygrywa, ale mowie to "z pamieci" - nie chce mi sie robic porownan.. za to Fiat ma kredyt 5x0. Do tego Fiat oferuje preferencyjne ubezpieczenia (c.a. AC+OC 1500/rocznie, gdzie Lancer kosztuje ok. 3-3.5tys). Trzeba by jeszcze porownac ceny podstawowych podzespolow, ktore wymienia sie w normalnym uzytkowaniu.

Pod wzgledem prowadzenia w zakretach i zawieszenia (dobra nawierzchnia) - Lancer wygrywa.. z Fiatem, ale jest tuz za Fordem. A moze remis z Fordem? Hmm.. wink.gif

Pod wzgledem zachowania na rozbitej drodze (koleiny) - wygrywa... Focus, za nim dosc daleko Fiat, no i Lancer.. ale tylko ze wzgledu na to myszkowanie - po prostu czulem sie nieco niepewnie gdy kierownica chciala skrecac w ktoras ze stron, gdy ja chcialem jechac prosto wink.gif Musial bym sprobowac jazdy z wezszymi oponami i moze na 16'tkach? Samo zawieszenie lepiej tlumi nierownosci niz Bravo... a moze nie tlumi, tylko tak nie odbija.. nie rzuca autem.

Pod wzgledem frajdy z jazdy - Bravo T-Jet .. a potem dlugo dlugo nic... nawet 1.4 120KM lepiej rwie niz 1.8 Lancera. Silnik 1.5 nie wiem jak jezdzi, ale w nowej wersji Sportback nie bedzie juz dostepny.. wiec raczej slabo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tutaj taka miła atmosfera a Ty chcesz lancera kupić ?

Ale kto powiedzial ze chce kupic Lancera? smile.gif Szukam, jezdze, czytam, sprawdzam... mam czas, nie pali sie wink.gif Samochod kupie dopiero w przyszlym roku, ale ze to powazna decyzja, zatem chce ja podjac rozumem, nie sercem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Ja zdecydowałem się na mjeta. Jeżeli chodzi o przyśpieszenia to są

> moim zdaniem porównywalne. Może z lekkim wskazaniem na t-jeta.

> Na moją decyzję wpłyneły następujące fakty:

> 1. mjet sprawdzona niezawodna konstrukcja;

> 2. tjet nowy silnik nie chciałem byc betatesterem;

> 3. pózniejsza bezproblemowa odsprzedaż diesla i mniejsza utrata

> wartości;

> 4. spalanie.

> Ale zakup wersji silnikowej to już każdego indywidualna sprawa

> pozdawiam i życze udanego zakupu!

z ta mniejszą utratą wartości nie byłbym pewien, tak było kiedyś obecnie nowe disle tanieją, drożeje ON, naprawy disla są droższe co powoli zaczyna docierać do ludzi którzy (znów historia ) przyjmowali wcześniej że disel to bezawaryjna jazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja bym powiedział, że z tego co koledzy piszą przy identycznej

> jeździe różnica prawie żadna. A jak ktoś będzie jeździł ostro to

> jasne że spali o te 2-3 litry więcej. Osiągi się z powietrza nie

> biorą.

> Jak ktoś jednak zechce jeździć oszczędnie to się to da zrobić i

> wersją 150 KM t-jeta. Mi ostatnio jak zacząłem jeździć w trybie

> mieszanym 50/50 trasa/miasto średnie spalanie wzrosło do 5

> litrów z tych 4,1 w krótkiej trasie wcześniej (ale ciągle

> uprawiam eko driving). Myślę że jest realne przejechanie na baku

> tego 1000 km w trybie mieszanym. W każdym razie na razie próbuję

> przy takiej jeździe - żaden problem bak ma 60 czyli można nawet 1200, Mi po przejechaniu 700 km pokazywał zasięg 400 no ale wystarczyło ruszyć zimnym na drugi dzień i zasię spadł do niecałych dwustu - zaraz tankowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, nie ma co sie unosic - diesel klekocze i nic tego nie zmieni

> ... a to ze wy tego nie slyszycie nie oznaca ze tak sie nie

> dzieje Moze sie po prostu przyzwyczailiscie i juz nie

> pamietacie jak pracuje benzyna

w korku lub na skrzyżowaniu słyszę diesle - oczywiście te stojoące obok- mojego t - jeta nie słychać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.