Skocz do zawartości

Nowe Bravo w benzynie czy dieslu?


Cyberix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jakie są rożnice w codziennej eksploatacji pomiedzy 150 konnym dieslem a benzyniakiem. Chodzi mi o przyspieszenia ,elastyczność przybliżone spalanie wink.gif

Jako że robię tylko ok 15000 km rocznie to zastanawiam się nad silnikiem w wersji benzynowej i chciałbym być przekonany że to będzie odpowiedni wybór zakrecony.gif

Z wątku posiadaczy NB jednak widać że większość z Was kupiło Bravo w dieslu czy spowodowane jest to że robicie dużo kilomertów rocznie czy po prostu warto kupić Bravo w dieslu ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Jakie są rożnice w codziennej eksploatacji pomiedzy 150 konnym

> dieslem a benzyniakiem. Chodzi mi o przyspieszenia ,elastyczność

> przybliżone spalanie

> Jako że robię tylko ok 15000 km rocznie to zastanawiam się nad

> silnikiem w wersji benzynowej i chciałbym być przekonany że to

> będzie odpowiedni wybór

> Z wątku posiadaczy NB jednak widać że większość z Was kupiło Bravo w

> dieslu czy spowodowane jest to że robicie dużo kilomertów

> rocznie czy po prostu warto kupić Bravo w dieslu ?

> Pozdrawiam

Srednie spalanie mozesz sprawdzic na forum. Przelicz sobie roczna roznice, pomnoz przez cene paliwa, a potem porownaj to do roznicy w cenie aut ... dowiesz sie czy warto wink.gif Moim zdaniem nie, tym bardziej ze benzyna 150KM 'jedzie' o wiele dynamiczniej niz 'traktor'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Jakie są rożnice w codziennej eksploatacji pomiedzy 150 konnym

> dieslem a benzyniakiem. Chodzi mi o przyspieszenia ,elastyczność

> przybliżone spalanie

> Jako że robię tylko ok 15000 km rocznie to zastanawiam się nad

> silnikiem w wersji benzynowej i chciałbym być przekonany że to

> będzie odpowiedni wybór

> Z wątku posiadaczy NB jednak widać że większość z Was kupiło Bravo w

> dieslu czy spowodowane jest to że robicie dużo kilomertów

> rocznie czy po prostu warto kupić Bravo w dieslu ?

> Pozdrawiam

nie wiem czego się spodziewasz po odpowiedziach, ale raczej każdy będzie bronił swojego wyboru i zaraz wybuchnie dyskusja o wyższości diesla na benzyną czy odwrotnie.

Moim zdaniem, dla 15 tys km. rocznie nie warto kupować diesla, zależy jeszcze czego dokładnie chcesz, to znaczy czy alternatywą jest zwykły 1.4 90 KM czy T-Jet.

No i jaką masz nogę. Przy spokojnej jeździe benzyniak nie spali dużo, ale przy ciężkiej nodze już spalanie może być dużo wyższe i różnica na korzyść diesla zrobi się znaczna.

Ja tam polecam T-Jeta zlosnik.gif Cichutki, elastyczny, żadnej turbo-dziury, jeździ się super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z wątku posiadaczy NB jednak widać że większość z Was kupiło Bravo w

> dieslu czy spowodowane jest to że robicie dużo kilomertów

> rocznie czy po prostu warto kupić Bravo w dieslu ?

przebiegi jakie robie rocznie to 26-30tys km...

diesel bo chcialem multijeta..

diesel bo od zawsze jezdze dieslami..

diesel bo tak zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ,

> o takie odp mi chodzi

ja kupiłem klekota ze względu na komfort jaki gwarantuje diesel ...

moze i samochod jest cieższy i ma troche gorsze własciwosci trakcyjne ... ale przyspieszanie od 1700 rpm to bajka ...

wrzucasz 4 bieg i przez cale miasto jak automatem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem czego się spodziewasz po odpowiedziach, ale raczej każdy

> będzie bronił swojego wyboru i zaraz wybuchnie dyskusja o

> wyższości diesla na benzyną czy odwrotnie.

> Moim zdaniem, dla 15 tys km. rocznie nie warto kupować diesla, zależy

> jeszcze czego dokładnie chcesz, to znaczy czy alternatywą jest

> zwykły 1.4 90 KM czy T-Jet.

> No i jaką masz nogę. Przy spokojnej jeździe benzyniak nie spali dużo,

> ale przy ciężkiej nodze już spalanie może być dużo wyższe i

> różnica na korzyść diesla zrobi się znaczna.

> Ja tam polecam T-Jeta Cichutki, elastyczny, żadnej turbo-dziury,

> jeździ się super.

Dlatego koszt paliwa przy takim rocznym przebiegu nie ma znaczenia. Chodzi mi o różnice w jeździe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Jakie są rożnice w codziennej eksploatacji pomiedzy 150 konnym

> dieslem a benzyniakiem. Chodzi mi o przyspieszenia ,elastyczność

> przybliżone spalanie

> Jako że robię tylko ok 15000 km rocznie to zastanawiam się nad

> silnikiem w wersji benzynowej i chciałbym być przekonany że to

> będzie odpowiedni wybór

> Z wątku posiadaczy NB jednak widać że większość z Was kupiło Bravo w

> dieslu czy spowodowane jest to że robicie dużo kilomertów

> rocznie czy po prostu warto kupić Bravo w dieslu ?

> Pozdrawiam

Jak robisz mniej niż 30tyś km rocznie to się nie bardzo opłaca ... ale jeśli jeździsz dużo w trasie i lubisz depnąć to warto policzyć ... diesel nie skoczy ze spalaniem tak jak benzyna ... podobna sytuacja w lecie w korkach z klimą ... benzyna o wiele więcej spali ropniak tego tak nie odczuje ... a co do jazdy nie powiedział bym że ropniak źle jedzie smile.gif najlepiej policz all pod siebie

ps. nie kieruj się konfiguratorem przy wyborze wersji bo pełno błędów nim zeby.GIF

a i dlaczego wybrałem diesla ... duże przebiegi ... ciężka noga ... benzyniak 150KM nie był dostępny gdy kupowałem zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich przebiegach lepiej bierz benzynę.

Spokojnie jeżdżąc bez korków po mieście powinieneś zmiescić się w 9 l/100 km., A jak chcesz depnąć, masz jeszcze tryb Sport i klekot zostaje w tyle (i tak zostaje w tyle hehe.gif ) Inna sprawa, że klekota możesz podrasować za mniejsze pieniadze niz turbo benzyne.

Oczywiscie mówimy o zakupie nowego auta zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Diesel fajniejszy chociazby z psychologicznego pkt , vel

> comiesiecznych podsumowan wydatkow na paliwo , w jtd jak

> cisniesz to i tak spali 2x mniej niz t-jet cisniety

Zakładajac, że róznica w cenie jest minimalna, albo żadna. Przy małych przebiegach dopłata np. 6 tys zł i róznica w cenie paliwa bedzie sie zwracać latami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale diesel nei spali 12l w trasie

ale i nie da takiej frajdy z jazdy jak benzyna zlosnik.gif

nie od dzis wiadomo, ze na swiecie nie ma idealow.. w silnikach tez nie - za to kazdy ma szanse wybrac sobie taki jaki mu sie podoba i dla niego bedzie najblizszy idealowi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale i nie da takiej frajdy z jazdy jak benzyna

> nie od dzis wiadomo, ze na swiecie nie ma idealow.. w silnikach tez

> nie - za to kazdy ma szanse wybrac sobie taki jaki mu sie podoba

> i dla niego bedzie najblizszy idealowi

dokładnie smile.gif ale nudno tym ropniaczkiem też się nie jedzie smile.gif poza tym ... i tak wszyscy będziemy mieć wolne toczydła jeśli pojawi się troszkę mocniejszy silniczek w ofercie zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale diesel nei spali 12l w trasie

tak na prawde nie ma to zadnego znaczenia, jeżeli i tak dopłata bedzie sie zwracać latami grinser006.gif

A 12 w trasie musiałbym lecieć cały czas 170-180, a traktor przy tych predkosciach tez mało nie spali hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak na prawde nie ma to zadnego znaczenia, jeżeli i tak dopłata

> bedzie sie zwracać latami

> A 12 w trasie musiałbym lecieć cały czas 170-180, a traktor przy tych

> predkosciach tez mało nie spali

nie prawda zeby.GIF fap'owcom przy mniejszych predkosciach tyle doi zeby.GIF:D a traktor pewnie z 9 by lyknal ;p

podczas powrotu z tych 3 osoby w samochodzi + pelny bagaznik 1.3diesel spalił 7.8 hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.autocentrum.pl/?FF=146

> się mi przypomniało

Ale to porównnie to znowu od strony "którym taniej"

Z Waszych wypowiedzi wynika:

diesel taniej się jeździ

benzyna większa frajda rotfl.gif

1. A jak będzie gdy np: jadę 120 km/h wciskam gaz do dechy to który szybciej się rozpędzi do 160 km/h?

2. Trasa prędkość 130 km/h w którym będzie głośniej w dieslu czy benzynie? Który będzie miał większę obroty?

W sumie nie chodzi o te dodatkowe 6 tys tylko chcę mieć pewniść że podjolem właściwy wybór grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie nie chodzi o te dodatkowe 6 tys tylko chcę mieć pewniść że

> podjolem właściwy wybór

To w takim razie musisz sie zastanowić, czy wolisz dzwiek silnika benzynowego, czy dizla i jego wieksze lub mniejsze wibracje zlosnik.gif. A i w dizlu jest taki brzydki wyswietlacz miedzy zegarami hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To w takim razie musisz sie zastanowić, czy wolisz dzwiek silnika

> benzynowego, czy dizla i jego wieksze lub mniejsze wibracje .

czy słychać wycia silnika żeby jechał 270751858-jezyk.gif

>A

> i w dizlu jest taki brzydki wyswietlacz miedzy zegarami

większy a nie takie małe coś zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zalezne jest czy autko bedzie kupowane nowe i czy w kredycie , wtedy splacajac ow kredyt jak dojdzie do tego 2x wiecej wydatkow na paliwo w miesiacu to juz nie jest tak milo , jak sie podsumuje , ja np jesli bym mial brac tjeta to tylko abartha , inaczej nie ma sensu 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze zalezne jest czy autko bedzie kupowane nowe i czy w kredycie

> , wtedy splacajac ow kredyt jak dojdzie do tego 2x wiecej

> wydatkow na paliwo w miesiacu to juz nie jest tak milo , jak sie

> podsumuje , ja np jesli bym mial brac tjeta to tylko abartha ,

> inaczej nie ma sensu

Ale Abartha jeszcze nie ma confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Jakie są rożnice w codziennej eksploatacji pomiedzy 150 konnym

> dieslem a benzyniakiem. Chodzi mi o przyspieszenia ,elastyczność

> przybliżone spalanie

> Jako że robię tylko ok 15000 km rocznie to zastanawiam się nad

> silnikiem w wersji benzynowej i chciałbym być przekonany że to

> będzie odpowiedni wybór

> Z wątku posiadaczy NB jednak widać że większość z Was kupiło Bravo w

> dieslu czy spowodowane jest to że robicie dużo kilomertów

> rocznie czy po prostu warto kupić Bravo w dieslu ?

> Pozdrawiam

Zrobisz jak zechcesz, ale ja bym nie wziął mjeta nawet jakby był o te 6 tys tańszy, a nie droższy mimo, że robię dwa razy więcej km niż Ty. Najprostszą odpowiedzią na Twoje wątpliwości będzie przejechanie się oboma autami. Benzyniak jest niesamowicie cichy, co jest zauważalne szczególnie w mieście. Dla mnie jednak największą wadą diesla jest jego masa. Auto znacznie traci przez te prawie 100kg więcej na przedniej osi. Ostatnio trochę znowu jeżdżę fiatem i widzę że ta trakcja Bravo którą tak się wcześniej zachwycałem to jednak nic nadzwyczajnego, a z dieslem to już w ogóle jest dramat (czego doświadczyłem podczas jazd testowych).

Oczywiście wszystko jest kwestią względną, ale wbrew pozorom kwestię trakcji najdotkliwiej odczuwam przy eco drivingu. Tu by nie tracić na spalaniu trzeba szanować prędkość, a to oznacza często jazdę na granicy przyczepności po ostrych łukach i rondach których u nas w mieście pod dostatkiem.

Diesel poza nieco niższym spalaniem nie oferuje nic, a niesie ze sobą cały bagaż wad dla diesla charakterystycznych. Owszem do wszystkiego można się przyzwyczaić (ja się w końcu do diesla w beemce przyzwyczaiłem), ale po co płacić więcej i się jeszcze musieć przyzwyczajać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobisz jak zechcesz, ale ja bym nie wziął mjeta nawet jakby był o te

> 6 tys tańszy, a nie droższy mimo, że robię dwa razy więcej km

> niż Ty. Najprostszą odpowiedzią na Twoje wątpliwości będzie

> przejechanie się oboma autami. Benzyniak jest niesamowicie

> cichy, co jest zauważalne szczególnie w mieście. Dla mnie jednak

> największą wadą diesla jest jego masa. Auto znacznie traci przez

> te prawie 100kg więcej na przedniej osi. Ostatnio trochę znowu

> jeżdżę fiatem i widzę że ta trakcja Bravo którą tak się

> wcześniej zachwycałem to jednak nic nadzwyczajnego, a z dieslem

> to już w ogóle jest dramat (czego doświadczyłem podczas jazd

> testowych).

> Oczywiście wszystko jest kwestią względną, ale wbrew pozorom kwestię

> trakcji najdotkliwiej odczuwam przy eco drivingu. Tu by nie

> tracić na spalaniu trzeba szanować prędkość, a to oznacza często

> jazdę na granicy przyczepności po ostrych łukach i rondach

> których u nas w mieście pod dostatkiem.

> Diesel poza nieco niższym spalaniem nie oferuje nic, a niesie ze sobą

> cały bagaż wad dla diesla charakterystycznych. Owszem do

> wszystkiego można się przyzwyczaić (ja się w końcu do diesla w

> beemce przyzwyczaiłem), ale po co płacić więcej i się jeszcze

> musieć przyzwyczajać?

A jak jestz tym odpowie ktoś

:

1. A jak będzie gdy np: jadę 120 km/h wciskam gaz do dechy to który szybciej się rozpędzi do 160 km/h?

2. Trasa prędkość 130 km/h w którym będzie głośniej w dieslu czy benzynie? Który będzie miał większę obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak jestz tym odpowie ktoś

> :

> 1. A jak będzie gdy np: jadę 120 km/h wciskam gaz do dechy to który

> szybciej się rozpędzi do 160 km/h?

Masz link do filmiku w tym wątku odnośnie t-jeta. Nie jest on do końca w tym zakresie dobry, bo zaczynało się robić już trochę pod górkę.

Jak ktoś z m-jetem zrobi podobny to będziesz miał odpowiedź (ale raczej bym nie oczekiwał jakichś wielkich różnic).

> 2. Trasa prędkość 130 km/h w którym będzie głośniej w dieslu czy

> benzynie? Który będzie miał większę obroty?

Oczywiście, że benzyniak będzie miał większe obroty (ok 3 tys z groszem) co nie znaczy, że będzie głośniejszy od diesla. Wrażeń słuchowych nie da się w sposób obiektywny porównać. Jedni są bardziej wrażliwi na wyższe, inni na niższe tony. Po prostu się przejedź i będziesz wiedział co Ci bardziej pasuje. Generalnie słychać raczej tylko szum powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.