Skocz do zawartości

Nowe Bravo w benzynie czy dieslu?


Cyberix

Rekomendowane odpowiedzi

> 2. Trasa prędkość 130 km/h w którym będzie głośniej w dieslu czy

> benzynie? Który będzie miał większę obroty?

bedziesz slyszal tylko szum powietrza zlosnik.gif aa i swist turbiny grinser006.gif obroty hmm jesli dobrze pamietam to z 2100rpm na 6biegu? przy 160tciu na blacie chyba kolo 2600rpm na 6tce jest..

jesli dobrze pamietam to na 5tce bedzie z 2400-2500rpm przy 130,

jutro zwroce uwage jesli chcesz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zdecydowałem się na mjeta. Jeżeli chodzi o przyśpieszenia to są moim zdaniem porównywalne. Może z lekkim wskazaniem na t-jeta.

Na moją decyzję wpłyneły następujące fakty:

1. mjet sprawdzona niezawodna konstrukcja;

2. tjet nowy silnik nie chciałem byc betatesterem;

3. pózniejsza bezproblemowa odsprzedaż diesla i mniejsza utrata wartości;

4. spalanie.

Ale zakup wersji silnikowej to już każdego indywidualna sprawa pozdawiam i życze udanego zakupu! smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Jakie są rożnice w codziennej eksploatacji pomiedzy 150 konnym

> dieslem a benzyniakiem. Chodzi mi o przyspieszenia ,elastyczność

> przybliżone spalanie

> Jako że robię tylko ok 15000 km rocznie to zastanawiam się nad

> silnikiem w wersji benzynowej i chciałbym być przekonany że to

> będzie odpowiedni wybór

> Z wątku posiadaczy NB jednak widać że większość z Was kupiło Bravo w

> dieslu czy spowodowane jest to że robicie dużo kilomertów

> rocznie czy po prostu warto kupić Bravo w dieslu ?

> Pozdrawiam

Mam doświadczenie na poziomie porównania 120 KM 1.9 i 120 1.4.

Powiem tak: w długiej trasie spalaniem to 1.4 T nawet nie ma co marzyć o zbliżeniu się do diesla.

Przyjemnośc z jazdy: diesel nie ma co marzyć o zbliżeniu się do benzyny. Benzyna może nie ma kopa przy 2000 ale moc rozwija bardzo płynnie i nie dostaje zadyszki przy 4500.

Przy dzisiejszych relacjach ON/Benzyna na stacjach i przelocie 15000/ rok nawet bym nie pytał o ropniaka.

Pbm wyboru by był między Fiatowskim TJetem a VW TSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak jestz tym odpowie ktoś

> :

> 1. A jak będzie gdy np: jadę 120 km/h wciskam gaz do dechy to który

> szybciej się rozpędzi do 160 km/h?

> 2. Trasa prędkość 130 km/h w którym będzie głośniej w dieslu czy

> benzynie? Który będzie miał większę obroty?

Przejedź się do Viamotu w Krakowie - mają tam i TJety i MJety do testów - i obwodnica pod ręką.

Mierzysz buty za 2- 3 stówy zmierz i auto za 7-8 dych tys pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego koszt paliwa przy takim rocznym przebiegu nie ma znaczenia.

> Chodzi mi o różnice w jeździe ?

poszuaj sobie danych o przyspieszeniu, czyli ktory w jakim zakresie obrotow ma maksymalne wartosci momentu i mocy i masz wszystko jasne ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. mjet sprawdzona niezawodna konstrukcja; ok.gif

> 2. tjet nowy silnik nie chciałem byc betatesterem;

23lata temu już testowali takie silniki wink.gifhehe.gif

> 3. pózniejsza bezproblemowa odsprzedaż diesla i mniejsza utrata

> wartości; hmm.gif

> 4. spalanie. ok.gif

> Ale zakup wersji silnikowej to już każdego indywidualna sprawa

> pozdawiam i życze udanego zakupu!

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakładajac, że róznica w cenie jest minimalna, albo żadna. Przy

> małych przebiegach dopłata np. 6 tys zł i róznica w cenie paliwa

> bedzie sie zwracać latami.

ale kto dopłaca 6 tyś ? zeby.GIF i dlaczego mówimy o ekonomi zakupu ? palacz.gif

ja ekonomie mam w dupie i zakupiłem sobie mjeta dla kaprysu i dlatego że gaz

to zuo palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale kto dopłaca 6 tyś ? i dlaczego mówimy o ekonomi zakupu ?

> ja ekonomie mam w dupie i zakupiłem sobie mjeta dla kaprysu i dlatego

> że gaz

> to zuo

Gaz to zło zagadzam się ale T-Jet zap.... spineyes.gif

Właśnie dzisjaj pozwlono mi pojeździć. Tylko szkoda że nie mieli Multi bo nie mam porównania frown.gif

Ale chyba jednak będzie T-jet waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gaz to zło zagadzam się ale T-Jet zap....

> Właśnie dzisjaj pozwlono mi pojeździć. Tylko szkoda że nie mieli

> Multi bo nie mam porównania

> Ale chyba jednak będzie T-jet

no to radości z jazdy - ja miałem tjeta na 3 dni bardzo fajnie jeździ

szczególnie na booscie i dalej bym sobie kupił mjeta zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem ponownie na jezdzie - smigalem 1.6 MultiJet 120KM oraz 1.4 T-Jet 120KM ... diesel zbiera sie znacznie wolniej, pomimo ze turbinka zaczyna lapac od nizszych obrotow. W dieslu przyspieszenie czuc od 2tys obrotow - w benzynie CZUC je od 3tys obrotow. Roznica polega na tym, ze benzyniak sprawia ze na twarzy pojawia sie banan, a diesel .... a diesel po prostu przyspiesza, bez zadnych emocji. Do tego dzwiek benzyny wchodzacej na obroty, oraz brak jakiegokolwiek dzwieku na biegu jalowym przemawiaja zdecydowanie za benzynka smile.gif Jedyna zaleta diesla to mniejsze spalanie.

Wciaz boje sie wsiadac do 1.4 T-jet 150KM, bo bede musial wydac wiecej pieniedzy na auto wink.gif

Bylem tez na jezdzi w Fordzie - dali mi pojezdzic Focusem 1.6 115KM w benzynie i ... i ten samochod przyspiesza gorzej niz moja Astra 1.4 8V hehe.gif Zartuje oczywiscie, ale totalnie nie czuc tam przyspieszenia ponizej 4tys obrotow. Z reszta powyzej tez nie czuc hehe.gif Za to zawieszenie.... icon_eek.gifblagam.gif szkoda ze Fiat takiego nie ma, oj szkoda..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mozna zrobic chipa tak by bylo czuc w mjtd kopa , ja mialem takiego softa u siebie , i bylo czuc to "uderzenie" , ale jak to sie mowi nie kopem sie smiga , tak wiec wybralem wersje softa , ktorej nie czuc na plecach ,ale widac na budziku 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze mozna zrobic chipa tak by bylo czuc w mjtd kopa , ja mialem

> takiego softa u siebie , i bylo czuc to "uderzenie" , ale jak to

> sie mowi nie kopem sie smiga , tak wiec wybralem wersje softa ,

> ktorej nie czuc na plecach ,ale widac na budziku

ale benzynke tez mozna poprawic "cipem" ... grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapewne wszystko zalezy od "nogi" ale stawial bym na 2-3litry

> roznicy.. nie mam teraz czasu na wertowanie forum, ale ktos to

> podawal.

No ja bym powiedział, że z tego co koledzy piszą przy identycznej jeździe różnica prawie żadna. A jak ktoś będzie jeździł ostro to jasne że spali o te 2-3 litry więcej. Osiągi się z powietrza nie biorą.

Jak ktoś jednak zechce jeździć oszczędnie to się to da zrobić i wersją 150 KM t-jeta. Mi ostatnio jak zacząłem jeździć w trybie mieszanym 50/50 trasa/miasto średnie spalanie wzrosło do 5 litrów z tych 4,1 w krótkiej trasie wcześniej (ale ciągle uprawiam eko driving). Myślę że jest realne przejechanie na baku tego 1000 km w trybie mieszanym. W każdym razie na razie próbuję ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaki jest sens kupowania 150 tjet aby jeździć stylem " eko driving"?

> juz lepiej byłby kupić 1.6 mj i sie stylem jazdy nie przejmować.

Ale raz na 30 tys km to chyba można sobie pozwolić ? No nie? Tak z ciekawości. A poza tym nawet jeżdżąc stylem eko zdarza mi się jednak czasem użyć tych 150 km jak jest potrzeba. No i jeżdżąc w takim stylu dieslem do pasji doprowadziłby mnie jego klekot i wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale raz na 30 tys km to chyba można sobie pozwolić ? No nie? Tak z

> ciekawości. A poza tym nawet jeżdżąc stylem eko zdarza mi się

> jednak czasem użyć tych 150 km jak jest potrzeba. No i jeżdżąc w

> takim stylu dieslem do pasji doprowadziłby mnie jego klekot i

> wibracje.

ee przesadzasz zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po prostu jestem wrażliwym człowiekiem Mnie nawet radio drażni w

> dłuższej trasie.

też tak mam, uwielbiam w aucie ciszę. Czym cichszy silnik, opony, odgłos powietrza, tym lepiej. A jak już coś trzeszczy albo stuka, to nie mogę tego znieść. Dlatego też nie mógłbym jeździć dieslem. Wiem, że są dobrze wyciszone, nowoczesne, ale jednak od razu słychać że to diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.