HORMON Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 Witam sąsiadow. Mam pytanko odnosnie tego motoru czy jest to niemiecka maszyna czy produkcji ISUZU, bo nie wiem jak to odroznic, auto jest z 97r. I jeszcze pytanko jak ten motorek radzi sobie z 3-drzwiowym hatchback'iem jak to sie ogolnie zbiera i czy ekonomia jest rzeczywiscie jego mocna stroną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 > Witam sąsiadow. Mam pytanko odnosnie tego motoru czy jest to > niemiecka maszyna czy produkcji ISUZU, bo nie wiem jak to > odroznic, auto jest z 97r. w 97 roku nie było takiego dieselka albo oplowski 68KM albo isuzu 82KM dla pewności, chodzi ci o astre F tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 > w 97 roku nie było takiego dieselka > albo oplowski 68KM albo isuzu 82KM > dla pewności, chodzi ci o astre F tak? Potwierdzam, eFka miała 82KM(isuzu) lub 68KM(opel) w silnikach z turbo, natomiast silnik 75KM występował w G ale G produkowali od 98 roku. Jeśli chodzi Ci o eFke to prawdopodobnie chodzi o jednostkę isuzu. Śmigam z takim motorkiem w kombi i naprawdę jestem zadowolony. Jest troszkę mułowaty do 2,5tyś obr ale powyżej idzie jak torpeda, do tego bardzo ekonomiczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HORMON Napisano 30 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 Konkretnie sugerowałem sie ta aukcją: http://moto.allegro.pl/item424029734_astra_1_7_tdi_75ps_import_zarejestrowana_jak_nowa.html dlatego moje pytanie brzmialo czy to opel czy isuzu, bo nie rozrozniam ich. Skoro kolega pisze ze do 2500 obr muli to i momencik slaby ma zapewne. Pewno jak bedziemy takiego ogladac to dla mnie bedzie konkretnie mulil, bo ujezdzam Golfa TDI 110KM a ten ciagnie od 1800obr. Coz zobaczymy jak to cacko chodzi. A jezeli chodzi o spalanie to jak to wyglada? Oczywiscie przy w miare normalnym stylu jazdy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danek7902 Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 To silnik oplowski 68KM.Miałem taką i powiem ci że to straszny muł.Co chodzi o samą markę,to asterka jest super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 ze zdjęcia widać że oplowski 68KM. więc opis jest ewidentnie błędny powinno być 17dtl. Sporo słabszy od isuzu o którym pisał jacknn i wcale nie pali tak mało, bo poniżej 6 baardzo ciężko zejśc nawet jak się starasz.... a pół na pół miasto-trasa to 6,5-7 wciągnie przy normalnej jeździe (ani kapelusz ani palenie gumy) Gdyby ta astra była z isuzu, tobym z czystym sercem polecał a tak, to sie musisz przejechac i sam zobaczyc czy ci wystarczy mocy, bo jest rzeczywiście ubogo z tym. ps napisałem maila do tego gościa, ktory wystawił aukcje i uświadomiłem go co to za silnik. Ciekawe czy poprawi ps2. jak bedziesz sprawdzał auto, to zobacz jak wyglada płyn chłodzący, czy jest klarowny i bez śladów oleju, bo zbiorniczek wyrównawczy jest ostro zakitowany ps3 silnik myty, bo sie świeci jak psu jajca ps4 brak jest obudowy filtra paliwa. Powinna być taka blacha zasłaniająca cały filtr (może to drobiazg ale rzuca sie w oczy) ps5. Zeby sprawdzić, czy silnik jeszcze w mało wiele stanie czy zgon, to na pracującym rozgrzanym silniku wyciągnij bagnet i jeśli bedzie leciało tylko samo powietrze, ewentualnie powietrze i czasami pojedyncza kropelka oleju, to ok. Jeśli natomiast bedzie leciał niebieski dym, albo sporo oleju (np szybko ochlapie ci ręke) to natychmiast sobie odpuśc ten silnik. Wiem, że nie w każdym przypadku ten sposób się sprawdza, ale mam u siebie ten silnik i wiem dobrze jak powinien sie zachowywać. powodzenia z zakupem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2008 > ze zdjęcia widać że oplowski 68KM. więc opis jest ewidentnie błędny > powinno być 17dtl. > Sporo słabszy od isuzu o którym pisał jacknn i wcale nie pali tak > mało, bo poniżej 6 baardzo ciężko zejśc nawet jak się > starasz.... a pół na pół miasto-trasa to 6,5-7 wciągnie przy > normalnej jeździe (ani kapelusz ani palenie gumy) Noo to u kolegi coś z tym spalaniem nie tak Moja asterka nawet zimą i po mieście nie chce wziąć więcej niż 5,5 l a na trasie jadąc do 120 km/h to spalanie oscyluje w granicach 4,6 - 4,8 l/100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danek7902 Napisano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2008 Proszę nie piszcie takich głupot.Wiem że psychika działa cuda i potrafi zabić lub uleczyć i pozwala wierzyć w cuda,ale ten silnik w mieście mniej jak 6,5L nie spali.Mi w mieście paliła 7-7,5L. Miałem ten silnik ponad rok w swojej asterce i jest mało oszczędny jak na diesla i słaby jak koń po westernie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Majkel_ Napisano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2008 > Proszę nie piszcie takich głupot.Wiem że psychika działa cuda i > potrafi zabić lub uleczyć i pozwala wierzyć w cuda,ale ten > silnik w mieście mniej jak 6,5L nie spali.Mi w mieście paliła > 7-7,5L. > Miałem ten silnik ponad rok w swojej asterce i jest mało oszczędny > jak na diesla i słaby jak koń po westernie. mój ojciec ma ten silnik w astrze G i generalnie zadowolony jest z małego spalania (cyfry podawane przez ciebie dowodzą że w twoim aucie coś było nie tak) a jesli chodzi o mułowatość to wszystko zależy jak auto jest utrzymane-jakość przepływomierza (zamienniki to pomyłka ), czystośc egr-a, stan hamulców, rozmiar i jakość opon itp. W aucie o niewielkiej mocy każdy element który nie jest 100% sprawny znacznie wpływa na osiągi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HORMON Napisano 31 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2008 Dzieki Panowie za wszelkie rady i wypowiedzi. Jezeli chodzi o rewelacyjnosc modelu Astry to moge to potwierdzic, bo sam niegdys ujezdzalem taka tyle, ze C14NZ +LPG to byl dopiero mały mułek, no ale nie zawiódł mnie nigdy jak na pierwsze auto byl idealnym wyborem Akurat tego konkretnego modelu z tej aukcji ogladac nie bede, tylko podalem dla przykladu aby byl temat do dyskusji no i zeby zobrazowac wyglad odpowiedniej dla opisu jednostki napedowej. Co do spalania to po prostu normalka bo slaby silnik musi wziac wiecej aby godnie bujac budą. Jesli chodzi o mojego TDI'ka to w miescie miesci sie w granicach 6.2-7L i ma 110KM trasa to ok 5L. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2008 > mój ojciec ma ten silnik w astrze G i generalnie zadowolony jest z > małego spalania (cyfry podawane przez ciebie dowodzą że w twoim > aucie coś było nie tak) a jesli chodzi o mułowatość to wszystko > zależy jak auto jest utrzymane-jakość przepływomierza > (zamienniki to pomyłka ), czystośc egr-a, w eFce nie ma przepływki nie ma elektroniki a i egr nie ma jak obniżac mocy. poprostu silnik słaby i do tego mało ekonomiczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Majkel_ Napisano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2008 > w eFce nie ma przepływki nie ma elektroniki a i egr nie ma jak > obniżac mocy. > poprostu silnik słaby i do tego mało ekonomiczny generalnie silnika dla 50-paro latka a swoje spostrzezenia rzeczywiście pisałem na podstawie astry G (moze w efce spisuje sie słabiej) nie zgodzę się z twoim komentarzem dotyczącym egr-a: zablokowany w pozycji zamknietej lub otwartej ogłupia auto co objawia sie spadkiem osiągów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2008 > ps napisałem maila do tego gościa, ktory wystawił aukcje i > uświadomiłem go co to za silnik. Ciekawe czy poprawi burak jakich mało. Opiepszył mnie i niemalże zrównał z błotem, za to, że ośmielam się zwrócić uwagę na błędy w jego aukcji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szefu26 Napisano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2008 > burak jakich mało. Opiepszył mnie i niemalże zrównał z błotem, za to, > że ośmielam się zwrócić uwagę na błędy w jego aukcji... Pewnie jakiś cwaniaczek z miodem w uszach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2008 > nie zgodzę się z twoim komentarzem dotyczącym egr-a: zablokowany w > pozycji zamknietej lub otwartej ogłupia auto co objawia sie > spadkiem osiągów... zaślepiłem u siebie egr'a i nie zauważłyłem absolutnie żadnej różnicy ani w osiągach ani w spalaniu, więc po dwóch czy trzech miesiącach spowrotem go odślepiłem (także bez zauważalnej różnicy) Dlatego śmiem twierdzić że w eFce dtl praktycznie nic on nie daje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2008 Co do opisu to widzę, że zmienił, a co do spalania to zależy od kierowcy i jego techniki jazdy. Osobiście na isuzu w Wawie osiągam 5,5l miasto a nie całe 4l trasa, ale nie jeden powiedziałby, że jeżdżę jak ciota, a gdy jazda jest w miarę normalna to te wskazania są o litr większe. Tak samo do DTL'a, normalnie jeżdżąc spali ok. 7 w mieście i ok 5,5 w trasie, ale przy naprawdę delikatnej nodze można o litr zejść, wiem bo miałem DTL,a rok temu sprowadzonego na handel i z Bremy do Wawy przyjechałem na jednym zbiorniku, ale wlokłem się za kumplem co ciągnął lawetę dość słabym autem i 90km/h to było w porywach. Co do momentu obrotowego to nie jest zbyt słaby, ale maxymalny jest osiągany przy 2400obr a w VW TDI ten moment jest osiągany przy niższych obrotach i stąd ta różnica. A co do DTL,a to muł jakich mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Majkel_ Napisano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2008 > zaślepiłem u siebie egr'a i nie zauważłyłem absolutnie żadnej różnicy > ani w osiągach ani w spalaniu, więc po dwóch czy trzech > miesiącach spowrotem go odślepiłem (także bez zauważalnej > różnicy) > Dlatego śmiem twierdzić że w eFce dtl praktycznie nic on nie daje a czy w eFce jest elektrozawór sterujący egr? Jesli jest i był martwy to nie ma co sie dziwić ze zaślepianie egr nie przyniosło zadnych efektów... Reasumując: x17dtl w G dla poruszania sie z A do B dla statecznego pana jest OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaltd Napisano 1 Września 2008 Udostępnij Napisano 1 Września 2008 W F-ce X17DTL nie ma elektroniki. W Astrze G X17DTL ma elektronikę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.